Ik heb sinds gister de sea bands weer om en ik voel me 70% minder misselijk. In mijn geval werken deze dingen echt goed! Erg blij mee!
Ik weet niet meer of ik dit al gevraagd heb maar hebben jullie ook zo'n jeuk? Echt oooveral zo'n kriebel!
Zo. Wij hebben vanochtend even een last minute center parcs geboekt. Ik zit hier pijn te lijden en mijn kinderen te laten verwaarlozen, dus zit er een beetje doorheen. En aangezien het onderwijs vrijdag staakt dachten we 'we gaan er even op uit'. Even deze sleur doorbreken, want ik zit al weken thuis elk weekend en doordeweeks is ook niks aan met mij in de staat waarin ik momenteel verkeer. Mijn oudste was zo blij toen we het net vertelden. 'echt?! is dit 100% echt waar?' en dan dat hoofd erbij! Prachtig!! Alleen die reactie was het geld al waard. Dus lekker een paar dagen onthaasten en niks hoeven. Me niet ergeren aan het huishouden dat niet lukt, leuke activiteiten voor de jongens binnen bereik, lekker hangen voor de open haard. Heb er helemaal zin in! Even een lichtpuntje En als we dan terugkomen is het nog maar 1 nachtje tot de echo!
Ik word he-le-maal gek van de kriebel! Normaal liggen vriendlief en ik romantisch lepeltje lepeltje. Hij mag mij echt niet meer aanrekenen bed, wordt het alleen maar erger van! Bij mij helpt kokosolie wel ietwat!
Welkom en gefeliciteerd! Cola werkt voor mij een beetje, maar das ook weer laxerend. Ik hoorde over sea bands @Annedore, had jij die nu?
Ja die heb ik. De tweede zwangerschap met misselijkheid waarbij ze voor mij echt een uitkomst zijn. Ze werken niet voor iedereen, maar voor mij dus wel. En niet 100% maar wel zeker 60% tot 80% minder last over de dag.
Ik moest nog ff een hoop bijlezen. Had gereageerd op een paar pagina’s terug @Annedore, ik ga er dan ook maar voor kijken, want de hele dag misselijk en spugen is echt heel naar en ongemakkelijk fijn weekend weg! @alle nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd!
Spannend, snap dat je nu niet zo lang wilt wachten. Ben er niet heel in thuis maar hoorde ook iets over een groeidip. Dan stokt de groei even, maar trekt later weer recht. Alleen is dat op die prille zwangerschappen dan ineens veel dagen. Ik duim voor een goede echo over twee weken!
@TantePollewop89 , hele leuke reacties gehad op mijn werk. Mijn leidinggevende moest wel even fronsen (ben nummer 3 dit jaar), maar is ook heel blij voor me. Aantal collega’s wisten ook dat we al een tijdje bezig zijn, dus als t dan lukt, maakt dat t nog leuker
Wij kiezen voor de nipt met nevenbevindingen en een extra echo met 13 weken. Behoorlijke tijd over nagedacht en dit wordt m en dat dit mogelijk was gaf de vk maandag ook aan. Ik wil gewoon de 3 belangrijkste dingen kunnen uitsluiten. Nipt is overigens geen kansberekening. Het is of nee, of mogelijk ja. Mogelijk ja, dan heb je vervolgonderzoek nodig (waarbij dus alsnog kan blijken dat het toch nee is). Het RIVM heeft heel veel info over beide testen waar je kunt lezen wat het is, wat ze van elkaar verschillen etc. Combinatietest is wel kansberekening. Dan krijg je kans resultaten als een kans van 1:20000 dat het trisomiw 13 heeft etc. Lastige daaraan is dat je bij een kans van 1:199 op down door mag voor vervolgonderzoek en bij kans 1:201 is de kans niet verhoogd dus geen vervolgonderzoek mogelijk. Met zoontje combinatietest gedaan (nipt was er toen niet) en de kansen waren dusdanig laag dat ik er wel vertrouwen in had. Het voordeel aan nipt vind ik de duidelijkheid (foutmarge ligt heel laag, maar wel hoger wanneer leeftijd van vrouw hoger is). Het nadeel van nipt is dat er een echo bijzit. Met die echo kunnen ze schedebreuljes, geen ledematen en dingen aan buikje vinden. Dat is met 11 weken nog te vroeg/niet helemaal goed zichtbaar en ik zou met 20 weken veel te laat vinden. Wij hebben met onze zoon na de 20 weken echo een weekend lang in de angst gezeten tussen niks aan de hand en afbreken zwangerschap. Dat was het meest verschrikkelijke weekend van mijn leven. Je kunt het niet helemaal voorkomen, maar dan liever met 13 weken erachter komen dan pas met 20 weken. Dat is (hoewel het verdriet net zo zwaar is) lichamelijk gezien en voor het herstel beter. We krijgen overigens niets vergoed. Nipt en echo komt op iets van 215,-.
Ik vind dat hele mogelijke ja en dan al die percentages over wel/niet en het kan wel zo zijn, maar in zoveel % van de gevallen is het het toch niet. Of het is nee, maar helaas is het in zoveel % van de gevallen toch ja. Ik heb het allemaal gelezen hoor, maar ik vond het echt niet overkomen als: je krijgt een eenduidige uitslag die helemaal waterdicht is. En dat hoeft voor mij niet. Alleen die echo met 13 weken zie ik wel weer zitten. Die heb ik de vorige keer ook gehad omdat ze een onderzoek deden. Ben benieuwd hoe dat nu, 5 jaar later, is.
Ik hoorde laatst zo'n bizar verhaal. Meisje had Nipt test gedaan, de uitslag was heel slecht, de kans op een levend kindje was heeel klein. Gelukkig heeft ze toen nog een combinatietest gedaan en daar kwam uit dat er niks aan de hand was. PFFFF --foutje---
Da's wel een gek verhaal indd, want zoals @Vrouw1982 al zegt, komt het uitslag via bloedtesten en geen kansberekening. De combinatietest lijkt mij op die termijn nog geen enkele vorm van uitsluitsel te kunnen geven over dit soort zaken....
Ik noemde het idd kans maar het was dus zeker dat het niet goed was. Geen kans op.. Ze moest toen een paar weken wachten volgens mij, in die onzekerheid.
Hier morgen de echo om 15 uur smiddags ben enorm benieuwd... Mijn gevoel zegt dat ik wat korter zwanger ben... mis 8 weken nu? Ik weet niet waarom.. maat dat zegt me gevoel. Alhoewel de testen licht waren 1 dag nadat ik ongesteld had moeten worden .. of ik maak traag hcg aan