O jeetje dat is wel even schrikken!!! Gelukkig dat alles nu goed gaat en hopelijk heeft ze in de toekomst geen operaties nodig! Kwamen jullie hier met de bevalling achter of hadden ze al een vermoeden ? En inderdaad groot gelijk om heel voorzichtig met haar te zijn !! Wat lijkt me dat onzeker zeg, zeker omdat het ook iets is wat je niet veel hoort ( ik had er nog nooit van gehoord). Sterkte met jullie kleine meisje en hopelijk geen complicaties !!
Ik heb het zelf ontdekt toen ze haar aan het wegen en meten waren na de bevalling. Ik keek en riep “haar hoofd is kapot!” Was een grote bloederige plek maar het bloed liep er niet uit ofzo, zag er heel apart en best vies en akelig uit. Aangezien ze bij mij 3x de schedelelektrode hebben geplaatst waarvan de eerste 2x mislukt waren (apparaat registreerde haar niet) dacht ik dat het door de elektrode kwam. De kinderarts werd er meteen bij gehaald en die zei dat het dus op “aplasia cutis congenitalis” leek. Deze afwijking is dus door het WKZ bevestigd. Het is idd een zeldzame afwijking en is wrs al vlak na samensmelting van zaad en eicel veroorzaakt. Op geen enkele echo was een afwijking te zien, maar dat schijnt dus normaal te zijn bij een klein schedeldefect. De 2 deeltjes die ze mist zijn 7mm doorsnee, vandaar dat de arts goede hoop heeft dat het vanzelf dichtgroeit. Nu dus de MRI afwachten wat daaruit komt en voorzichtig blijven met haar oppakken en vasthouden ed... ze mag ook echt niet door iedereen vastgehouden worden, geef haar alleen aan mijn moeder en schoonmoeder vast nu. En mijn zoontje mag onder mijn begeleiding haar eventjes vasthouden en knuffelen...
De vorm van haar huiddefect was trouwens een hartje, heel apart, dus wij beschouwen het maar als een teken van liefde ❤️ Bekijk bijlage 666159
Groot gelijk heb je dat je niet iedereen haar vast laat houden hoor. Wat ontzettend schrikken zeg ! Fijn dat de arts al wel goede hoop heeft dat het vanzelf dichtgroeit.
Och ja inderdaad een hartje!! Als het een littekentje blijft , is het wel een bijzonder mooi littekentje
Ja je blijft dit wrs altijd zien, er groeit ook geen haar op. Op de foto was ze 4 dagen oud, daarna is er een zwarte korst op gekomen en die is er pas sinds kort afgevallen. Haar huid is daar wel goed aan het herstellen gelukkig, dus ze heeft in elk geval een dun vliesje bescherming. Nu gaat de plastisch chirurg haar opvolgen om te kijken of de plek met haar hoofd meegroeit of juist dezelfde grootte houdt. Dit kan dus per kind verschillen maar ik verwacht dat het deze grootte houdt omdat haar hoofdje al gegroeid is en de plek nu wat kleiner aankijkt. Het is heel bijzonder, ondanks dat het nog allemaal onzeker is wat betreft haar schedel en de binnenkant van haar hoofdje. We laten haar sinds we weten dat ze schedel mist echt alleen door (schoon)moeders vasthouden en verder niemand meer, er is gezegd dat ze niet weten wat de hersendruk doet als ze door iedereen op verschillende manieren vastgehouden wordt. En we willen absoluut niet dat ons meisje ook maar enige schade overhoudt omdat iedereen maar wil knuffelen ed. Haar gezondheid staat voorop en knuffelen kan wel zodra haar hoofdje helemaal beschermd is!
@DCG Wat fijn dat ze zo lekker heeft geslapen. Lijkt me heerlijk om haar dan zo bij je te hebben en samen nog even te dutten. Dat zal echt schrikken zijn geweest. Kan me goed voorstellen dat jullie daar even voor nodig hebben gehad. Hadden ze dit niet op de echo's kunnen zien? Fijn dat ze het binnenkort goed gaan nakijken. Hopelijk groeit de schedel zelf bij met de tijd en is verder alles goed. Logisch dat jullie dan extra voorzichtig zijn, is ook niet niks. Daar wil je geen infectie bij. Fijn dat het verder zo goed met haar gaat. Wat lief dat ze papa al zo goed volgt. Flesjes en warm houden komt ook wel met de tijd. Fijn dat jullie zo genieten!!! Hopelijk kunnen jullie de rest ook zeer binnenkort afsluiten en komt alles goed met jullie meisje.
@DCG Dat is ook even schrikken zeg. Gelukkig dat de huid zich zo snel herstelt al daar. En ik snap heel goed dat je haar niet door iedereen laat vasthouden dan. Ik zou ook geen risico nemen hoor. Hier gaat het ook best aardig. Iedere dag wat beter met ons mannetje. Inmiddels weer bijna op geboortegewicht sinds we vrijdag echt om de 3 uur afgekolfde melk aangevuld met kunstvoeding per fles zijn gaan geven. Heeft nog wel moeite met drinken, maar het gaat erin. Hij kan zich ook goed op temperatuur houden inmiddels. Alleen ik baal enorm van de borstvoeding dat het niet lukt. Hij drinkt soms even aan de borst, maar het kost hem veel moeite, ook de fles, maar de laatste gaat natuurlijk makkelijker. Dus ik kolf nu 8x per dag, maar niet genoeg. Dus de helft ongeveer wordt aangevuld met kunstvoeding. Ik had het me zo anders voorgesteld. En zo gehoopt dat borstvoeding nu wel zou gaan lukken. Het kolven begint me ook best wel op te breken. Ik ben ook erg vermoeid. Nu de kraamhulp weg is, en de rust wat meer terugkomt merk ik bij mezelf dat de emoties een stuk hoger zitten. Alsof ik nu pas stilsta bij de ziekenhuisopname ineens na de bevalling en alle andere problemen met ons zoontje. Ik vind het behoorlijk heftig allemaal. Ik wil heel graag genieten, maar ik vind het nog lastig allemaal.
Lees dit nu pas. Wat schrikken zeg. Heftig. Goed dat je voorzichtig bent, geen risico nemen. Je weet het nooit he. Fijn dat de huid al gesloten is, dan is er die bescherming toch.
Oh wat een nare situatie zeg. Snap dat jullie heel voorzichtig zijn. Hopen dat de uitkomst van de MRI meevalt! En maar lekker genieten van jullie tevreden meisje !
Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat allemaal. Het belangrijkste is dat jij en je zoontje gelukkig zijn, dus als borstvoeding niet lukt en kolven is te zwaar: van kunstvoeding worden ze niet minder groot. Maar snap dat het lastig is die gedachte/wens los te laten. Het is alleen zo zonde als je je in zo'n bijzondere tijd je zo rot voelt. Volg je hart <3
@Tijm86 ja heerlijk die series! Ik heb ook game of thrones gekeken en op het moment kijk ik Harry Potter opnieuw . @Kon 87 ik merk dat ik wel echt een kort lontje heb. Ben er ook wel klaar mee. Hou niet van wachten en al helemaal niet als het rommelt haha maar goed we hebben geen keus de baby bepaald. @marloesje24 echt naar van je mams. Hoop echt dat het bij koorts en zere benen blijft en dat het griepachtig blijft. Vervelend ook dat de opties zo summier zijn. Hopelijk kun je nog iets verzinnen of wellicht blijft de baby netjes wachten tot volgende week @DCG dat is schrikken en snap dat je eerst van de schrik moet bekomen. Gelukkig zijn de artsen positief en hopelijk als ze MRI heeft gehad is het goed te opereren. Heel speciaal dat het een hartje is, dat kan geen toeval zijn. Fijn dat het wel goed gaat met der en heerlijk dat ze zo lekker slaapt! En heel logisch dat je voorzichtig met der bent en zeker voorzichtig blijven. Ze is zo klein en zo speciaal. @Missannie snap dat je emoties hoog zitten en dat mag! Als je moet huilen gewoon lekker laten gaan, het lucht op. Mocht het echt te zwaar worden schakel tijdig hulp in, goed om jezelf denken! Ik vind het echt super knap dat je kolft en daarnaast kunstvoeding geeft. Het kost ook energie en tijd en vind het knap dat je het volhoudt. Super knap en je mag echt trots zijn op jezelf.
@DCG. Wat een zorgen over het hoofdje van jullie kleine! Goed dat je het gedeeld hebt, het is niet allemaal alleen maar zonneschijn. Wat is de kans dat er ook schade is aan haar hersentjes? Hopelijk groeit het snel dicht, stiekem ziet het hartje er schattig uit! @Missannie. Wat vreselijk naar dat je nog niet op je blauwe wolk hebt kunnen kruipen! Je mag dat absoluut stevig van balen. Hebben ze enig idee hoe het komt dat het wat langer duurt voordat hij "bijtrekt"? De combi van volledig kolven en bijvoeden is heel erg intensief. Ik hoop dat hij lekker bij je leert drinken. Dan gast t opschroeven van je productie wellicht ook wat vlotter. En wanneer je dat niet wilt/ kunt is er natuurlijk een goed alternatief die je mogelijk meer rust geeft. Sterkte dames! Ik word een beetje nerveus want volgens mij gaat het bij mij nu beginnen. 1 uurtje slaap . Vandaag ook de uitgerekende datum. Ben benieuwd! Weeën zijn nog kort/ onregelmatig maar volgen elkaar wel redelijk snel op. Even afwachten .
Oe wat spannend! Zou wel bijzonder zijn op de uitgerekende datum ! Succes!! Ik lig met een klein meisje op mijn buik. Zij slaapt nu heerlijk...ik dus niet
Andere goede reden om wakker te liggen! Ben bang dat het weer wat afzakt hier. Even kijken of ik nog wat slaap kan pakken..
oooeewww spannend! Hopelijk heb je inmiddels de kleine op je arm en ben je lekker aan het knuffelen! Heb je nog een beetje kunnen slapen? Hoe is het met de rest van de dames? Ik kan me herinneren dat er naast mij nog iemand gestript (als het het lukt) gaat worden vandaag?
Helaas.. het is bij onregelmatige weeën gebleven. Helaas weer net teveel om te kunnen slapen. :/. Maar het blijft onrustig dus heb nog hoop dat hij vandaag komt! Hopelijk doe je straks mee @AnnekedB !
@Missannie Wat vervelend dat het voeden zo lastig gaat. Knap dat je zoveel kolft maar denk ook aan jezelf he. Begrijp heel goed dat de emoties nu komen. Sterkte, hopelijk voel je je binnenkort beter. @Kon 87 spannend, hoe is het nu? Zie t nu. Jammer dat het niet doorzet. Hopelijk in de loop van de dag. Duim voor je. Hier mega slecht geslapen. Wakker om half 1 al door misselijkheid Later toch nog wat geslapen. Over die datum gaan is zo'n raar iets. Je leeft zo lang naar die datum en ook al weet je dat t wss langer duurt, erna is iedere dag te lang. Moeilijk te omschrijven.