Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lin18, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Wat spannend @AnnekedB :) Hopelijk zet het snel echt door, zodat je niet zo lang hoeft te wachten.

En dankjewel allemaal nog voor jullie lieve reacties. Fijn om het even met jullie te kunnen delen.

@Pioenne Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Wat jij ook zegt, een gezonde en blije baby is het belangrijkste. Mijn productie gaat ook haast niet omhoog. Een paar dagen geleden ook telkens tussen de 35 en 45 ml per keer en dan beide borsten. Gek genoeg sinds gisteren een paar keer 60 ml. Maar lang niet genoeg voor ons zoontje. Iets meer dan de helft is nu nog mijn melk. Dat is dan wel mooi meegenomen. Ik kolf nu ook 8x per dag, maar ik ga het iets terug schroeven, naar 5 à 6 keer denk ik. Anders trek ik het niet. Heb anders ook niet eens tijd om even wat leuks te doen met onze dochter. Ons zoontje drinkt alleen soms aan de borst als hij moe is, dan hapt hij wel even aan en drinkt dan heel rustig wat en valt dan in slaap. Maar dan hoeft hij ook niet effectief te drinken. Wie weet gaat het over een tijd nog lukken, maar ik ga daar eerlijk gezegd niet meer vanuit.

Ik ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen :) Ik lees om de paar dagen alles bij, en het is telkens zo spannend of er weer een baby’tje geboren is haha!

Lin18 en Tijm86 vinden dit leuk.
  2. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    De weeën zijn gestopt. Heb er zo nu en dan nog 1. Ik heb gewoon kunnen slapen. Hopen dat het overdag doorzet. Het is wel zwaar geïrriteerd daar beneden, dat voel ik wel. De kleine man heeft er echter nog geen zin in, helaas.

@Missannie super knap dat je nog kolft! En snap dat je het iets gast teut schroeven. Het moet ook voor jezelf leuk blijven. En he hebt indd ook nog een dochtertje waar je leuke dingen mee wilt en blijven doen. En bv is leuk maar het belangrijkste is dat jullie gezond en gelukkig zijn.

Missannie vindt dit leuk.
  3. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Missannie @Pioenne wat vervelend van de bv. Gelukkig krijgen ze nog wat er gekolfd word. Jullie hebben het geprobeerd. En een vrolijke moeder is ook belangrijk. Wellicht misschien nog een x een ibclc gecertificeerde lk inschakelen? Aanhappen kan echt een probleem zijn van tong riem of lip bandje. Maar niet elke lk kan dat goed zien. Daarom een ibclc gecertificeerde lk.
    Of misschien is het speen/fles verwarring nu? Fles gaat natuurlijk sneller en makkelijker.

@Eulalia wat naar zeg! Gelukkig kan je nu wel meer genieten van stach. Zou het misschien ook aan de aanhap kunnen liggen? Dat hij toch niet zo genoeg.binnen krijgt? Of een allergie?
    Komt vast goed!

@Gandy fijn dat het zo goed gaat! Lekker geniete .

@AnnekedB hopelijk sbel een baby!

4. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Wat balen.. Misschien stilte voor de storm...

AnnekedB vindt dit leuk.
  5. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    #325 AnnekedB, 23 okt 2020
    Laatst bewerkt: 23 okt 2020
    @marloesje24 heel eerlijk vind ik het niet eens zo erg. Heb gewoon geslapen wat ook wel fijn was haha.

Net slijm met oud bloed verloren en zat ook wat licht rood bloed op mn wc papiertje. Ik had geen idee wat dat was dus maar gebeld met vk en ze gaf aan dat het slijm was van het strippen. Ik las opmonterend dat dit ook een restant slijmprop kan zijn?

net een hele grote slijmprop verloren met bruin en helder bloed...

6. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @Loveyoga Het aanhappen gaat meestal best goed. Ook toen de lactatiekundige er was ging dat goed. Alleen kort daarna heeft hij de kracht niet meer om door te blijven drinken. En dan krijgt hij niet genoeg binnen. Is ook met de fles zo, dat gaat ook heel langzaam, alleen sneller dan de borst gelukkig. Ik denk niet dat er verwarring is, want als hij de borst wel wil om in slaap te vallen, dan drinkt hij wel, alleen dan dus maar voor een paar minuten, en dan slaapt hij dus haha! Ik probeer maar van die kleine momentjes te genieten dat hij dan toch héél eventjes aan de borst ‘drinkt’. Het belangrijkste is dat hij nu gewoon wat sterker wordt en meer kracht krijgt. Daar lijkt het nu wel op gelukkig. Hij kan zichzelf op temperatuur houden inmiddels. Dus daar gaat nu ook niet meer al zijn energie naartoe. En wie weet lukt het dan over een tijdje toch nog. Maar ik ga er gewoon niet vanuit.

@AnnekedB Wat spannend! Je lijf is dan toch wel iets aan het doen lijkt me? :)

Tijm86 vindt dit leuk.
  7. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat jammer maar fijn dat je hebt kunnen slapen. Hopelijk zet het vandaar door :)

Hier ook niks doorgezet. Nacht erg misselijk geweest, veel voorweeen die soms echt vervelend waren maar helaas....

8. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Jammer dat ze zijn gestopt ! Wel fijn dat je lekker hebt kunnen slapen @AnnekedB . Het verliezen van de slijmprop kan wel zorgen voor weeën, dus wie weet zet het zo nog door !

@Lin18 Balen dat ze bij jou ook zijn gestopt, geen productieve weeënnacht geweest dan.

Hier nog steeds niks, geen voorwee te bekennen geweest vannacht.

AnnekedB en Lin18 vinden dit leuk.
  9. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Nee echt rot als je van alles voelt maar zet niet door. Heb het nu nog, zitten vooral in mijn benen...zullen zien.

10. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Tijm86 ik hoop het! Had nog nooit zoiets gezien. De VK heeft bevestigd dat het inderdaad de slijmprop was (had een foto gemaakt). Ik ga zo in ieder geval even wandelen, schijnt te helpen.

@Lin18 we zitten in het zelfde schuitje. Ik hoop ook echt voor je dat het doorzet! Het is inderdaad irritant dat er van alles gebeurd maar dat het daarbij blijft, om chagerijnig van te worden.

Bij mij gaan ze maandag nogmaals proberen te strippen als het zo blijft dit weekend, had gehoopt eerder :(. Het is erg druk zeiden ze, dus ben benieuwd hoe ze het gaan doen als ik wel spontaan ga bevallen hahaha. Iemand nog tips om weeën op te wekken whahaha.

Lin18 vindt dit leuk.
  11. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Haha nou al die opwektips werken hier voor geen meter, maar aangezien het al aan t rommelen is kun je het natuurlijk altijd proberen ;) Al zit je waarschijnlijk nu niet te wachten op een potje met je man kroelen of 3 uur tepels aaien ;)

Ja daar ben ik ook weleens benieuwd naar, wat als alle verloskundigen al een bevalling aan het doen zijn ? Roepen ze dan een ander in ofzo? Je kan het niet tegen houden..

Bevalling 1 begon hier spontaan na verlies slijmprop. Kunnen ze niet maandag beter meteen je vliezen doorprikken trouwens ipv weer strippen? Al dat voorwerk heeft toch vast wel voor meer ontsluiting gezorgd ?

AnnekedB vindt dit leuk.
  12. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Zo balen dat het niet gewoon doorzet @AnnekedB en @Lin18 :(
    Al die weeen die jullie al gehad hebben moeten toch onderhand wel de boel goed in gang gaan zetten zou je denken....

Hoe gaat ie bij jou @Kon 87 ?? Inmiddels aan het babyknuffelen?

@Gandy wat fijn te lezen dat het bij jullie zo lekker gaat. En wat drinkt jullie meisje al veel zeg!

Hier zitten we nog steeds op 50-55cc. Bied elke keer 65 aan maar ze laat steeds staan. Soms drinkt ze zelfs maar 35-40cc op om vervolgens weer na anderhalf uur nog een beetje te willen drinken. Erg vermoeiend om zovaak te moeten voeden, want zo blijft er ook zeer weinig tijd over voor mijn zoontje waar ik dus ontzettend van baal :(
    Vannacht wel een super nacht gehad! Laatste fles was 23:15 en madam kwam pas 6:30 voor de fles! Alleen ook vanmorgen dus weer weinig gedronken, je zou juist verwachten dat die fles dan juist leeg gaat.... geen idee wat ik er mee aan moet, ze heeft in mijn ogen echt wel meer nodig dan ze opdrinkt, maar al wat er meer ingaat komt er door spugen dan weer uit. Al enkele keren voorgekomen dat ze ook echt gal meespuugt. Lastig......

Kon 87 vindt dit leuk.
  13. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @AnnekedB Dank je. Ben ik ook hihi, paar tranen zijn al gelaten. Dalijk komt schoonzus ff langs dus heb ik wat afleiding. Man en zoon thuis. Probeer er het beste van te maken. Wat willen we anders he hihi.

Maandag lijkt nog zo ver weg he. Hopelijk komt het eerder op gang bij je. Zou je toch denken met al dat gerommel en verliezen van slijmprop.

Wat je er aan kunt doen, wist ik het maar. Traplopen, wandelen las ik. Rest gaat me te ver hihi.

@DCG Ja zou je denken he. Hopelijk doet het wel iets daar beneden maar dat weet je niet he.

Wat lastig dat ze zo weinig drinkt. Zou idd verwachten na zo'n nacht dat ze meer zou willen. Hopelijk komt dat binnenkort.

AnnekedB en DCG vinden dit leuk.
  14. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Fijn zo'n nacht !! Wel balen dat ze steeds niet alles drinkt .. Dan bestaat je dag inderdaad veel uit alleen maar voedingen aanbieden. Heeft je zoontje nu ook vakantie ?

DCG vindt dit leuk.
  15. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Fijn dat je schoonzusje zo even langskomt ! Heb je wat afleiding. Uiteindelijk komt het goed en hebben we allemaal onze kleine in de armen :)

Lin18 en DCG vinden dit leuk.
  16. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Hoop het wel voor je dat je inmiddels al wat ontsluiting hebt... soms echt jammer dat we het zelf niet kunnen voelen ;)

Ja idd, normaal gesproken kun je met 10cc per dag ophogen tot 90cc maar madam krijgt er echt niks meer bij helaas... we hebben al een week niet kunnen ophogen, zit echt te twijfelen of ik iemand moet inschakelen voor advies of gewoon nog even zo moet afwachten tot het vanzelf beter gaat, ze lijkt wel te groeien en heeft elke voeding een natte luier dus je zou denken dat ze er genoeg aan heeft...

Ja de vakantie zit er al bijna weer op, maandag weer school dus is dubbel balen dat ik weinig met hem kan doen :( hij heeft ook de aandacht nodig... zo sneu, voelt een beetje of hij nu letterlijk op de 2e plek staat, terwijl hij 8jr lang alle aandacht voor zichzelf heeft gehad.

17. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Hahaha 3 uur tepels aaien :roflmao: nee heb het geprobeerd werkt voor geen meter. Net wel een ochtend wandeling gemaakt, dat was wel lekker. Ja ik had precies hetzelfde toen ze vanochtend zei we hebben het druk, dacht ik ja en als ik toch beval en dan? Ik denk dat ze dan geen andere keus hebben dan iemand sturen en hopen dat mensen naar het ziekenhuis gaan om te bevallen. Betreft het breken van mn vliezen was indd wel een beter alternatief dan nogmaals strippen trouwens. Ik hoop dat het gewoon doorzet nu na het verliezen van de slijmprop. Ben nog steeds flabbergasted over de prop, nooit gedacht dat het er zo uit zag. Heb in ieder geval wel weeën dat is een feit. Goeie hoop dat het dit weekend gewoon gebeurt anders heeft de vk gewoon pech en eis ik het doorprikken van mn vliezen:p

@Lin18 ja snap helemaal dat je je tranen even laat vloeien! Je bent ook al tijdje aan het rommelen en elke keer hoop je en nu zet het door en dan is het toch niet. Wel fijn dat je schoonzusje ff langs komt. Even je hoofd ergens anders.

@DCG wellicht heeft ze niet meer nodig? Kan je met flesvoeding ook voeden naar behoefte? Je kan altijd advies vragen natuurlijk aan iemand die er verstand van heeft. Elke baby drinkt anders en heeft andere behoeftes wellicht zit ze snel vol en vindt ze dit prima. En sneu voor je zoon. Hopelijk begrijpt hij het en hij kan je wel helpen met in bad doen, flesje geven enzo.

Lin18 vindt dit leuk.
  18. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Ah.. dat zou ik ook erg verdrietig van worden :(
    Kan er iemand even bijspringen met de kleine?

En misschien de dame even wegen op de keukenweegschaal?

Hier relatief rustig. Erg moe van een slechte nacht en last van mn darmen.

Vind t erg dubbel allemaal. Wel nu graag bevallen en aan de andere kant wel ik niet niet dat t straks allemaal voorbij is :(

AnnekedB vindt dit leuk.
  19. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    @Kon 87 ja dat is ook weer zo, straks is het zwanger zijn voorbij. Bij mij nr3 denk ik wel de laatste, dus k probeer ook nog maar even het getrappel en de dikke buik te bewonderen.

@AnnekedB als je weeën wel blijven, maar niet goed vorderen, zou k sowieso vragen of ze kunnen doorprikken! Dat geeft meestal wel het laatste zetje.

@DCG ja snap dat dat lastig is, je wil hem ook aandacht geven .. misschien een familielid die even een leuke dagje met je zoontje kan plannen ofzo? Onze meiden vinden dat altijd fantastisch.

AnnekedB en Kon 87 vinden dit leuk.
  20. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja is ook zo,nog even :)

@DCG Ja zou fijn zijn als we dat zelf konden zien idd.

Dan zou je idd denken dat het voldoende is. Als je het niet vertrouwd zou ik idd even overleggen met iemand.
    Jammer van je zoontje. Is dan lastig om hem ook aandacht te geven. Betrek hem er zoveel mogelijk bij, mss vind hij dat wel fijn.

@AnnekedB hoop ook voor je dat het niet nodig is en het gewoon doorzet. Anders vliezen laten breken wel een goede optie.

Ja dat is ook zo. Gisteravond zoveel last en nog niks. Niet fijn maar gaat nu weer ;)

@Kon 87 vervelend he. Probeer ook zoveel mogelijk nog ervan te genieten nog.

Kon 87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina