Wat gek idd, daar ze niet meer wil drinken. Misschien kun je nog een andere speen proberen? Dat het haar nu teveel moeite kost ?
@DCG Misschien drinkt jullie meisje liever wat vaker en kleinere beetjes? Als ze goed groeit en goed plast, dan is dat volgens mij gewoon prima toch. Je zou altijd even advies kunnen vragen. Misschien nog bij de verloskundige, of het consultatiebureau. Ik zou gewoon op verzoek voeden en dan maar kleine beetjes. Ons mannetje komt heel wisselend. Soms zit er 3 uur tussen, dan weer 2 uur. De ene keer 60 ml, een andere keer 80 ml.
Dank jullie voor de tips dames. Wij waren begonnen met de prematurenspeen van dr Brown, maar zitten inmiddels op de fase 1 speen omdat ze steeds minder energie had om te drinken. In het begin ging dit dus te vlug voor haar en spuugde ze zo alles weer uit na de fles. Nu drinkt ze wel op haar gemak uit de fase 1 en drinkt ongeveer 15-20min. Ik denk idd ook dat ze vaker kleine beetjes gewoon prettig vind, de kraamhulp zei al dat ze met flesvoeding tegenwoordig hetzelfde beleid hanteren als bij borstvoeding; voeden op verzoek. Ons zoontje mag helaas de fles niet geven hoe graag hij ook wilt, dan moet hij haar te lang vasthouden en dat lukt het nog niet, dus vaak komt hij gewoon erbij kijken. Meehelpen met het badje wilt hij eigenlijk ook niet, heeft ie 1x gedaan en daarna wilde hij het niet meer. Hij komt wel gezellig erbij zitten en haar kusjes geven dat is dan wel weer een smeltmoment. Dit weekend gaat ie trouwens met papa naar jumpsquare, zijn favoriete uitje, dus dat zal hem ook wel weer goeddoen. Ik probeer mijn volle aandacht te geven zodra de kleine meid slaapt, hij zegt in elk geval dat hij het begrijpt en dat hij het niet zo erg vind.
@Kon 87 snap je gevoel hoor... net als bij de andere dames, @Lin18, @AnnekedB, @Tijm86 Als je al zoveel voorwerk hebt wil je gewoon dat het goed doorzet. En bij de laatste zwangerschap is het dan idd extra proberen te genieten van het getrappel in je buik, voor je het weet is dat gevoel verdwenen en komt het niet meer terug (al heb je er dan wel iets veeeeel mooiers voor terug )
@AnnekedB en @Lin18 . Misschien heel foute opmerking.. maar zou je niet eens kunnen proberen jezelf een orgasme te geven? Goed voor de oxytocine en het helpt je baarmoeder samentrekken (zonder dat je jezelf in moeilijke standjes hoeft te wringen of 3 uur lang je tepels hoeft te stimuleren).
@DCG ja klopt indd voeden op verzoek hoor je steeds vaker ook bij flesvoeding. Super leuk dat je zoontje naar jumpsquare gaat, dan kan die zich even helemaal uitleven. Jullie doen het fantastisch zo te horen. @Kon 87 nee joh is geen foute opmerking is wel een goeie tip. Na de wandeling van vanochtend zaten ze eerst op om het half uur en nu weer om de 10 minuten. Het bouwt op en de piek is beduidend pijnlijk. Ook is de kleine man wat drukker dan normaal. Vraag me af in hoeverre ze de weeën als vervelend ervaren in de buik en of ze er überhaupt wat van merken.
@AnnekedB @Lin18 hopelijk snel vordering.. Idd die tip van orgasme van @Kon 87 vaker gehoord.. @DCG lastig dat gepruts met voedingen... Hier heeft ook mijn broertje posi getest op corona en kreeg ik mail dat we minder uur kraamzorg krijgen... Controle weer goed.. En nu weer afwachten
@Kon 87 geen foute opmerking hoor. Al vaker gehoord dat het zou kunnen helpen. @AnnekedB klinkt toch al goed. Hopelijk nu steeds iets dichter op elkaar. Suc6 @DCG Da's toch al fijn dat je zoon t je dat aangeeft. Fijn dat je man wat leuks met hem gaat doen. Heeft hij even 1 op 1 tijd. Komt goed, zult steeds vaker weer wat tijd voor hem hebben.
Oei wat vervelend. Is hij erg ziek? Hopelijk knapt hij snel op. Vervelend van de kraamzorg of vind je t niet erg?
Zelfde als mijn moeder en schoonzusje... Kraamzorg.. Ja.. Weet niet goed.. Ze bekijken t per gezin.. Als ik me goed voel vind ik t niet zo erg.. Maar t wordt wel heel veel in mn hoofd allemaal... Het stressen over opvang van de Kids... Kraamzorg minder en de lichamelijke klachten.. Raak langzaam aan wel op nu...
@Lin18 ja er zit wat voor uit gang in. Hopen op meer weeën en sneller achter elkaar. @marloesje24 ownee wat vervelend! Hoe gaat het inmiddels met je moeder? Super naar dat je broer en schoonzusje ook positief getest zijn. Je kan meer tijd aanvragen toch? Ze kunnen het toch niet zomaar afschalen lijkt mij? Je hebt recht op een bepaald aantal uren volgens mij.
Ja denk alleen dat door zulke omstandigheden je niet veel te willen hebt.. Maar als ik me zelf goed voel.. (bij andere 3 al na 1-2 dagen) en ons meisje het goed doet gun ik een ander waar t minder loopt de uren meer.. Dan maak ik mezelf wel een x een feestelijke fruit coupe haha
@marloesje24 wat raar van de kraamzorg, mogen ze zomaar minder uur geven dan ? En wat naar van alle besmettingen binnen jullie familie @AnnekedB hopelijk zet het nu snel door, ook niet fijn anders ! Orgasmes hier doen niks, werkte bij mn tweede ook voor geen meter met 41 weken toen haha. Maar het is het proberen waard
@Tijm86 ja dan is het niet veel anders dan mn eerste bevalling, dat duurde in totaal ook iets van 50+ uur. Als ik maar kan slapen dan vind ik het prima, dat kon bij de vorige bevalling niet. Het scheelt dat orgasmes niet vervelend zijn. Al moet ik zeggen dat ik het toch minder fijn vindt met een dikke buik die samentrekt
Ja, das minder fijn inderdaad! 50 uur ??!! Jeetje ! En nu het vliezen breken vorige keer ? K duim voor je dat het nu minder lang duurt !
50 uur?? Jeetje! Knap dat je er nog zo posi in staat deze keer! Maar de 2e keer gaat echt veeeeel sneller. Waar kwam die marathon door?
@Tijm86 en @Kon 87 ook bij de eerste gestript, twee keer achter elkaar en de ontsluiting schoot voor geen meter op. Na 1 dag weeën was het net aan 1 cm ontsluiting en de tweede dag was het rond 11 uur in de avond net 2cm en toen heb gezegd het is klaar, ga niet nog een avond zonder slaap. Ik mocht toen ook naar het ziekenhuis en op het moment dat ik op sta en mn bed uit ga braken mn vliezen en is ze binnen 6 uurtjes geboren. Maar die ontsluiting die niet op schoot was hell! Weeën vond ik niet eens het ergste, de hoop dat de ontsluiting meer is en continu de teleurstelling dat was echt shit.
@marloesje24 Ah wat vervelend zeg. Snap dat het dan even wat veel is allemaal. Wij hadden helaas ook wat minder uren kraamzorg. Er is blijkbaar een babyboom hier en te weinig kraamhulpen. Maar omdat de borstvoeding niet goed ging wel een 9e en 10e dag erbij gekregen gelukkig. @AnnekedB Pffff dat gaat dan misschien nog een duren zeg. Ik ga voor je duimen dat de weeen toch wat sneller achter elkaar gaan komen nu. En natuurlijk ook voor de anderen dat de bevalling maar snel mag gaan beginnen!