@Lin18 wat verdrietig dat je moeder in quarantaine moet! Kan me voorstellen dat dat een flinke domper is. Nu fingers crossed dat jullie het niet krijgen (kleine kans want toen jullie haar zagen zat zij ws nog in de incubatietijd áls ze het al krijgt). Maar dit wil je gewoon niet vlak voor de bevalling! Benieuwd wat voor jou het pva gaat zijn! @AnnekedB. Dit was wel een héél andere bevalling dan vorige keer zeg! In 1/25e van de tijd! Kon je het bad wel een beetje in- en uitkomen? Cool van de vk dat je wel gewoon in bad mocht! @Tijm86, @Lin18 en @marloesje24. Nu mag het inderdaad wel gaan komen! Vind vooral het slaapgebrek killing. En begin het vertrouwen dat hij spoedig komt een beetje te verliezen :/. Daarbij zijn die 100 appjes per dag heel lief maar ook best irritant haha!
Die appjes krijg ik zelfs al.. "alles nog rustig?" "voel je je nog goed?" Op schoolplein : heee ben je er nog? Hou je t nog vol?
Ja is even flink balen. Net nu he mja niks aan te doen. Hopelijk blijft ze gezond. Idd voor ons niet veel kans. Hopen op het beste. Nog even en dan weten we meer gelukkig. Ja slaapgebrek en iedere dag is het zwaarder lichamelijk vind ik. Die appjes zijn om gek van te worden. Bedoelen het goed natuurlijk maar het is zonder al zenuwslopend genoeg Och echt... zeg je niet normaal duurt een zwangerschap 40 weken
Wat vinden jullie trouwens hier van: https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/bij-41-weken-inleiden-iets-beter-voor-het-kind-dan-afwachten.htm Vindt t wel vreemd dat mijn vk echt pas na 41 weken überhaupt het gesprek over strippen aan wil gaan :/.
Dat is inderdaad vreemd, strippen valt namelijk nog niet onder inleiden en volgens mij zitten er geen nadelen aan strippen. Als je het aangeeft zouden ze dit gewoon al voor of met 41 weken kunnen doen toch? Heb vaker artikelen gelezen over de gevaren voor juist langer doorlopen, best eng, mindere werking placenta, minder vruchtwater, grotere baby etc. En toch willen ze liever dat je gewoon doorloopt tot de baby er vanzelf uitkomt. Ik vind dat ook raar hoor.. Je krijgt met week 41 wel een extra echo bij de gynaecoloog ( hier is dat in ieder geval standaard) om je vruchtwater en placenta te laten checken. K vind het ook best eng om te ver door te lopen.
Nee. En dan moet er nog een verwijzing komen naar het ziekenhuis. Je zit echt zó aan die 42 weken. Terwijl je bij @AnnekedB ziet dat het best zin kan hebben de baby al iets eerder een zetje te geven
Ik weet niet of ik 42 weken überhaupt verantwoord vindt. Maar misschien ook omdat ik iemand ken die toen is bevallen van een kindje die vlak voor de bevalling is overleden. Niet dat ik graag ingeleid zou worden. Maar ik vind dat ze bij ons wel laat beginnen met extra controles en strippen.
Kun je dat niet aangeven aan haar? Hebt zelf toch ook wel wat te zeggen lijkt me. Idd met verwijzing eerst nog gaan er weer dagen overheen. Na 42 weken hoor ik ook geen goede dingen van.
Brrr vreselijk een kindje dat daaraan overleden is ! Liever inleiden dan dat risico .. Volgens mij is het op veel plekken erg laat dat ze daaraan beginnen :/
Sorry. Dit stukje wilde ik sturen: https://nos.nl/l/2311435 Misschien bel ik morgen vk wel. Maar het scheelt maar 1 dag :/. Snap gewoon niet dat ze niet wat pro-actiever zijn. Ze hebben bij mij in de afgelopen 5 weken eigenlijk alleen mn bloeddruk nog 2x gecheckt en even gevoeld. Heb niet echt vertrouwen dat ze iets weten over grootte vd baby, vruchtwater, placenta. En ik ben over het algemeen geen stresskip. Maar als ik toch lees over verhoogde risico's vanaf 41 weken verwacht ik toch iets meer actie om daar niet overheen te gaan
Gets krijg ook helemaal de rillingen van dat artikel, vooral ook met dat laatste verhaal erbij van die Deense vrouw ! 2x in 5 weken is trouwens erg weinig! Ik heb nu al drie weken, wekelijks bloeddruk, hartje en voelen gehad. Je hebt groot gelijk om te gaan bellen hoor ! Uiteindelijk is het ons lijf en bepalen wij hoe het moet lopen toch?!
Ik krijg ook steeds ctg, echo ter controle vruchtwater en placenta, controle bloeddruk en 2x urine op eiwitten o.dat bloeddruk iets hoger was. Begrijp je gevoel, das wel weinig lijkt me. Zou ook bellen en je zorgen aangeven. 1 dag is lang als je je zo voelt he.
@Tijm86 ja heerlijk kereltje is het! Het lijkt alsof hij er altijd al is geweest. @Kon 87 ja was echt blij dat ze me wilde strippen en wilde dat ook graag voordat ik ingeleid zou worden op 29 oktober. Ik vind het eindelijk ook gek dat ze het pas echt doen met 41 weken, ze zeggen dat het dan pas zin heeft ofzo. En als ik dan naar mijzelf kijk dan kan het dus ook met 39 weken en had zelfs al ontsluiting. Helemaal bij een volgend kind gaat het sneller. Ja kon het bad nog in komen. Ze hebben me wel uit bad gehaald samen en ben tussen mn twee verloskundige op mn bed gelegd. Mijn man kreeg gelijk zijn zoon in handen gedrukt, super schattig. Ik moest het bad uit omdat ze niet konden zien hoeveel bloed ik was verloren. Achteraf viel het bloedverlies mee. Ik wist niet eens dat het mocht en dat ik in mn eigen bad mocht bevallen, was echt een bijzondere ervaring. Ik hoop echt dat ze jullie niet te lang laten door lopen dames! En anders gewoon overdrijven en zeggen dat je het niet meer trekt, dat heb ik met 41 weken gedaan bij mijn dochtertje. Toen gelijk afspraak in het ziekenhuis gekregen voor inleiden en ben ik gestript twee keer achter elkaar. Eigenlijk vind ik dat ze gewoon met 40 weken al moeten strippen.
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik ingeleid wordt. Maar dat ze wel wat extra controles gaan doen om de boel in de gaten te houden. En gaan proberen om laagdrempelig de kleine een zetje te geven. Deze baby blijft anders wel even plakken denk ik . @AnnekedB . Volgens mij mag je officieel niet in je eigen bad bevallen omdat dat ergonomisch voor de vk niet te doen is. Dus echt een toffe heb je gehad! (En ze zag ws dat het allemaal wel heel soepel ging). Lijkt me alleen best moeilijk om zo weeën op te vangen. Of heb je een heel diep bad?
Ja de baby heeft het heel goed bij je! Was je bij je dochters ook overtijd? Het is indd niet ergonomisch maar ze is er bij gaan zitten op haar knieën. We hebben best een grote badkamer dus was echt voldoende ruimte. Nee bad is niet diep maar ging echt prima om de weeën op te vangen, was eigenlijk maar heel kort. De ergste weeën heb ik onder de douche opgevangen leunend tegen de muur. In bad ben ik half overeind gaan zitten met in de ene hand een badeendje van m’n dochter en de andere de hand van mijn man. Het bad eendje had het heel zwaar en mijn man z’n hand ook hahaha.
@AnnekedB wel een top verloskundige heb je dan zeg ! Klinkt echt als een fijne bevalling Hoe is het dames ? Al iemand bij wie het rommelen doorzet ? K heb net maar even heel de badkamer flink gepoetst en gisteren de vloer en alle randjes van de keuken aangepakt. Nesteldrang is ineens volle bak aanwezig haha , weeën helaas nog steeds niet .
Wat fijn. Heb hier gister alles gepoetst. Morgenavond krijg ik een ballon en moet ik in zkh slapen. Mega spannend