Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lin18, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Doe niet aan blok voeden nog. Weet niet of dat nodig is. Ze heeft gewoon gele poep. Denk idd krampjes. Reflux denk k niet. Ze spuugt niet veel. Volgens mij drinkt ze gewoon kort maar wel effectief. Ze kwam in ieder geval goed aan in de kraamweek. Vrijdag wordt ze weer gewogen.
    Of misschien allergie ofzo. Maar ja is lastig te achterhalen met die kleintjes. Ze kan ook rustig slapen. Maar vooral overdag en de voor avond. K ga dus idd al meestal rond 20.00 slapen haha.
    We hebben nu de infacol 3 dagen gebruikt, maar merk nog weinig verschil.
    Morgen zijn de kids naar school en opvang. Dus dan kan k meeslapen met haar slaapjes haha.

Kon 87 vindt dit leuk.
  2. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
  3. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Vannacht weer een betere nacht gehad gelukkig. Ze was wel 1 moment onrustig en krampjes. Maar ik ga slapen wanneer zij slaapt in de avond. Meestal rond 20.00 haha. Dus zo kom ik nog redelijk aan wat slaap. En vanmiddag een tukkie meedoen met de kleine als de kids op school en opvang zijn.

Ben ook benieuwd @AnnekedB

Ben ook benieuwd hoe het met @miich is? Lang niks gehoord. En natuurlijk ook met de rest.

4. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Het CB is niet geweest :eek: blijkbaar is de afspraak pas 18 november, dus vandaag gebeld en aangegeven dat ik de afspraak graag eerder wil ipv 18 november. Blijkbaar was ik er met m’n hoofd niet helemaal bij toen ze tijdens de hielprik riep 18 november. Heb nu een eigen weegschaal gekocht om te wegen en hij is 20 gram aangekomen. Er zit wel een stijgende lijn in, gaat alleen niet heel snel. Ik probeer hem ook zo min mogelijk bloot te stellen aan dingen die hem veel energie kosten. Hij plast en poept goed. Wel wat krampjes zo nu en dan en ben er achter gekomen dat ik hem beter moet laten boeren, dan heeft hij geen kramp.

Hier vannacht een onrustige nacht en denk dat hij begonnen is met z’n regeldag o_O vandaag gaan we lekker verder met tiet hangen:confused:

hoe gaat het bij de rest van de dames?

5. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Afgelopen nacht was hier ook heel onrustig. O. had ook flink last van krampjes. Iemand tips hoe je een baby gemakkelijk kunt laten boeren? Het lukt mij nog niet zo makkelijk bij hem. Misschien dat dat bij hem ook scheelt met de krampjes. Wil ook nog met hem langs een osteopaat. Toch even laten checken of niet misschien iets verkeerd zit. Of ergens spanning in zijn lijf.

@AnnekedB Oh joh! Een eigen weegschaal is ook best handig dan. Ben je ook niet meer afhankelijk van een ander :) Is hij nu ook bijna op geboortegewicht? Of nog niet?

Vandaag voor het eerst een dag alleen met twee kinderen. Het valt nog mee haha! Dochter heeft alleen net maar 45 min geslapen. Dat is dan weer een beetje jammer. Ik denk dat ik gesloopt ben vanavond haha!

AnnekedB vindt dit leuk.
  6. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Boeren vind ik ook lastig hoor, wellicht heb je wat aan deze link: https://www.zwangerenportaal.nl/baby/verzorging/je-baby-laten-boeren-waarom-en-hoe-doe-je-dat
    hierin staan verschillende houdingen bij boeren beschreven. Ik probeer zowel op de schouder als de zittende houding, soms komt er een dikke boer en soms niet.

De osteopaat kan nooit kwaad. Al is het een check om te kijken of alles goed is. In Scandinavië komt er standaard een osteopaat langs na de bevalling ;).

Hij zit trouwens nog lang niet op z’n geboortegewicht. Hij is echt veel afgevallen en komt heel langzaam aan. Hij heeft wel voldoende plas luiers en poept eigenlijk elke dag, dat heeft tie waarschijnlijk van z’n vader :eek:
    Ja een eigen weegschaal is wel handiger want anders moet je indd wachten met wegen tot het cb komt, nu komen ze volgende week donderdag. Ze vonden het zelf ook namelijk wel erg laat.

Fijn dat het goed gaat tot nu toe met jullie drieeen. Ik was gister ook met dochterlief en zoonlief alleen. Was ff puzzelen met naar bed brengen en gelukkig is alles goed gegaan. Soms moesten ze beide even wachten toen ik aan het koken was. Ben benieuwd hoe gesloopt je bent vanavond ;) wellicht valt het mee en gedragen ze zich als engeltjes haha

7. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Missannie vervelend zijn die onrustige nachten. Misschien dat goed laten boeren idd werkt. Ga het hier ook even proberen en kijken hoe je goed kan laten boeren. Al schijt het ook dat het bij borstvoeding niet perse hoeft omdat ze minder lucht binnen krijgen.

@AnnekedB een eigen weegschaal is echt fijn. Maar er zit dan in ieder geval een stijgende lijn in. En als hij tevreden is en plast en poept zal t wel goed komen denk ik.
    Hier komt morgen het cb. Ben benieuwd. En 18 november is idd wel heel laat.
    Grappig dat incscandinavie standaard een osteopaat komt. Zou hier ook moeten Maar dan vergoed. Want het is echt gigantisch duur. Dat houdt mij dus nu tegen. Al schijnt het bij krampjes ook goed te helpen.

AnnekedB vindt dit leuk.
  8. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    En idd dat puzzelen met naar bed brengen. En hier ook naar school brengen. Pff. Soms moet leah dan idd even wachten. Niet lang. Maar vind t toch zielig dan. En draagzak is handig. Ik doe altijd eerst de middelste naar bed. Omkleden/boekje lezen. En de oudste is nogal een treuzelaar haha, maar die kleed zichzelf gelukkig om en zelf naar de wc en komt dan bij mij op bed boekje lezen terwijl ik leah aan het voeden ben als ze op dat moment wilt. Hij gaat dan zelf naar zijn kamer. En met eten zit ik soms aan tafel met een baby aan de borst en ondertussen zorgen dat ik eet En mijn andere kids eten haha. Als man thuis is, is het toch wel wat handiger op dat soort momenten.

AnnekedB vindt dit leuk.
  9. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Loveyoga ja er zit indd een stijgende lijn in. Hij zit nu op het gewicht wat hij met dag 3 had in de kraamweek. De verloskundige had ook gezegd als hij goed plast en poept, helder uit z’n ogen kijkt hoef je je geen zorgen te maken. Vind het we fijn om een weegschaal te hebben indd dan kan ik hem zondag nogmaals wegen om te kijken hoe het dan is. En het is hee herkenbaar met voeden en op bed brengen. Ik zit hier elke avond aan de eettafel te voeden en soms ook bij het naar bed brengen van mijn dochter. Gelukkig douchen m’n dochter en ik samen (anders heb ik geen idee wanneer ik dat moet doen) en man lief heeft de baby dan vast. Het is indd soms even puzzelen wanneer je wat doet en dan heb ik niet eens drie maar twee kindjes. Wel fijn dat de oudste zichzelf kan uitkleden en in bed kan leggen, dat scheelt een hoop. Hoe oud is de middelste? En betreft het CB ik weet dat bij mijn dochtertje ze binnen twee weken na de kraamtijd op de stoep stonden. Ze gaven al aan dat het komt door Corona en veel ziekte, toch gek dat ze zelf dan ook aangeven dat drie weken erg lang is en het dan toch zelf inplannen hahah gelukkig is het geregeld en komen ze volgende week donderdag. Wel leuk om te horen dat het niet veel verschilt met aan de eettafel voeden de kinderen eten geven en dan zelf ook nog eens eten haha

De osteopaat is indd vrij prijzig ik krijg 40 euro vanuit de zorgverzekering terug en dan betaal je nog aardig wat, volgens mij bij mijn dochter was het 90 euro per sessie zoiets zonder vergoeding.

Kon 87 vindt dit leuk.
  10. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ja is idd prijzig. Ik kijk het daarom ook nog even aan voor ik eventueel een afspraak maak. Vannacht had ze dus minder last. Misschien dat de infacol nu gaat helpen. En heb sinds gisteren ook een steentje gebruikt. En dat lijkt ook te helpen. Voorheen wilde ze dan ook aan de borst bij krampjes terwijl ze bijv half uur geleden al gedronken had. Dan werd de melk teveel en kreeg ze nog meer krampjes had ik het idee. Ik let wel goed op of het dan krampjes zijn of toch nog honger. Er is geen pijl aan vast te knopen hoeveel ze wilt drinken haha. Ene keer om de 3 uur. Dan om de 2 of 1.5 uur. Of om t uur. Misschien wilt ze al clusteren. Maar is nog lastig om te zien of ze dat nou wilt of echt honger of krampjes. Als ze ouder zijn is het toch wat makkelijker haha. Ach ja. Ik geniet nog maar van deze momenten. Is de laatste. En de tijd gaat al zo snel.
    Man heeft vannacht dus even met haar in de schommelstoel gezeten. Dus dat is wel fijn. En knap dat je al kookt. Ik zie nog niet echt mogelijkheid om te koken haha. Maar we hebben heel veel nog in de vriezer gelukkig. En in het weekend en dinsdag als mijn man thuis is koken we sowieso en dan ook wat meer.

AnnekedB vindt dit leuk.
  11. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    @Loveyoga. Mijn kindjes moesten ondanks de bv toch regelmatig nog boeren. Zeker als de melk te snel kwam. En herkenbaar van het tegelijk voeden + voeren + zelf eten. Mijn vriend komt altijd pas na 7 thuis dus zie wel op tegen de spitsuurtjes straks!

@AnnekedB. Het blijft toch moeilijk als ze weinig aankomen. Weet dat ik er bij de 2e ook best onzeker van werd. Maar het kan dus inéens veranderen. Of je kindje heeft een snelle spijsvertering. Heeft hij nog een leven lang plezier van! ;)

Mijn mannetje groeit als kool. 80- 110 gram per dag. Die is over 3 maanden al geen baby meero_O . Maar ik maak me juist zorgen over dat hij te weinig neemt voor mijn productie op de lange termijn. Als ik het aan hem overlaat wil hij maar 6/7 voedingen per 24u. En vaak maar 1 borst. Lees overal dat dat echt te weinig is. Maar steeds als ik hem eerder pak/ wakker maak dan drinkt hij heel onrustig dus krijg ik weer harde plekken.. Hoop dat hij snel naar minder voedingen mag. Weten jullie nog wanneer?

12. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik denk dat hij het zo wel goed regelt. Als hij niet wil, kun je er niet meer in krijgen haha. Misschien drinkt hij gewoon veel in 1x i.p.v kleine beetjes zoals bij mij haha.
    Ik weet eigenlijk niet wanneer ze minder voedingen mogen. Maar met borstvoeding maakt het volgens mij niet uit hoe vaak je voed. Als t op vraag en aanbod is.
    En onder de 1 jaar blijft borstvoeding de hoofdvoedibg.

13. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @Kon 87 Dan groeit jullie mannetje ook zo snel! Die van ons ook joh. In 8 dagen ruim 500 gram.

@AnnekedB Bedankt voor de tips om hem te laten boeren. Ik heb het idee dat het beter lukt nu. Moet echt meerdere keren een pauze inlassen, en dan komt het makkelijker naar boven denk ik.

Ik heb de osteopaat toch maar alvast gevraagd of we een afspraak in kunnen plannen. Vannacht ging heel goed, alleen de laatste paar uur had hij weer veel krampjes, dan is hij zo onrustig, zo sneu. Via de aanvullende verzekering krijg ik ook 40 euro terug. Met onze dochter toen ook meerdere keren geweest. Dat hielp zo goed, dus we gaan nu zeker nog een keer.

AnnekedB vindt dit leuk.
  14. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hoi dames !
    Zal eens even alles terug lezen , in de kraamweek kwam er niks van, veel te druk met kroelen ;)

Ben is echt een zoete baby. Hij is super rustig en snachts moet k m na 4,5 uur wel wakker maken voor een voeding , anders blijft hij gewoon slapen.
    Borstvoeding gaat ook goed, moest even een beetje kunstvoeding bijgeven op dag 4 en 5, maar nu is de voeding goed op gang. Overdag om de 2 uur ongeveer een half uur per keer ( 15 min per ) borst. Onze oudste van 6 is lief en trots, maar de middelste vindt het wel moeilijk... kwam ons vannacht ook 3 keer wakker maken, best frustrerend

Kon 87, Gandy en AnnekedB vinden dit leuk.
  15. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat de borstvoeding goed loopt! En leuk dat je oudste zo lief is. En de middelste trekt wel weer bij haha. Heb dat ook meegemaakt toen de oudste 2 naar en 9 maanden was. Toen ik zwanger was van de middelste. En nu is de middelste van 2 jaar en 4 maanden nirt echt jaloers. Maar wel aan t.boeven als ik aan t voeden ben haha. Fijn dat hij zo lang tussen de voedingen laat.

Hier vannacht ineens 5 uur tussen een voeding. Heel fijn. Maar einde van de nacht weer onrustig helaas. Heb nu cina baby gehaald i.p.v infacol. Als dat na een week nog niet verbeterd. Dan toch naar een osteopaat.

Gandy, Tijm86 en AnnekedB vinden dit leuk.
  16. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    De osteopaat hielp dus tegen de krampjes? Ik wacht het nog even een week af. Maar anders maak k ook een afspraak. Ze ligt hier ook niet graag op haar rug. Ook niet bijv half uur na de voeding. Alleen als ze diep slaapt kan het wel.

17. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Onze dochter had niet echt veel last van krampjes, maar was heel onrustig en dronk ook heel onrustig. Ze hield veel spanning vast in haar lijf. En later ook nog eens terug gegaan met haar toen ze obstipatie had. En nog eens tussendoor. En echt iedere keer hielp het zo goed. As vrijdag hebben we een afspraak.

18. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ah oké. Die onrust herken k wel. Leah drinkt wel rustig. Maar erna begint de onrust. Ik probeer haar al te laten boeren en niet te snel weer neerleggen. Maar soms m9et dat wel met nog 2 kids. En schommelstoel wilt ze ook niet.

19. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Dan herken ik wel ja. Soms kun je even niet anders, en moet je je kindje even snel neerleggen. Het is even puzzelen soms.

20. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    wat fijn dat Ben zo rustig is!!! Heerlijk dat je hem zelfs moet wakker maken. Fijn ook dat je bv op gang is. De middelste moet nog een beetje wennen aan het feit dat hij de middelste is ;) wel jammer dat hij jullie 3 keer kwam wakker maken. Hopen dat de middelste vanavond beter slaapt.

@Loveyoga ik herken zoveel in wat je zegt van mijn dochter. Het niet op haar rug willen liggen en pas op der rug liggen als ze ver weg is in dromenland. Bij ons heeft de osteopaat toen ook echt geholpen. Ik kon na de behandelingen haar gewoon weer weg leggen op der rug, dat was echt een verademing.

@Missannie ben je al bij de osteopaat geweest?

hier zijn de regeldagen achter de rug. Ik kan hem weer wegleggen en hij hang niet continu aan de borst. Ik vond het wel pittig met een dreumes en een baby die continu aan de borst wilde en graag bij mij wilde zijn. Ook m’n kleine dame wilde graag bij mij zijn, soms voel ik me best schuldig dat ik m’n kleine dreumes niet de aandacht kan geven die ze voorheen kreeg. Hebben jullie dat ook? Probeer haar wel echt overal bij te betrekken en tussen de momenten door ook met haar te spelen. Gelukkig ging het vandaag al weer stukken beter met Jip en ligt hij heerlijk te slapen in de box. Ik ga hem morgen nogmaals wegen en hoop dat hij is aangekomen. Hij poept trouwens echt ontiegelijk veel, herkent 1 van jullie dat? Mijn dochtertje was Max 1 keer per dag of soms helemaal niet en deze man sowieso vier keer per dag en soms minder.

hoe gaat het met de rest van jullie?

Tijm86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina