Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Verdorie, ook al geen echo. Jammer dat de verloskundigen dat hebben afgesproken. Ik hoop heel erg dat ik maandag bij de controle toch een echo krijg, maar dat zal dan wel niet. En ik wil zo graag weten of het een jongen of meisje is, want ik wil zó graag shoppen haha!

Maar wel fijn dat je het hartje hebt gehoord en dat de bloeduitslagen goed waren @Tijm86

DCG en Tijm86 vinden dit leuk.
  2. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Bedankt:) het belangrijkste is ook dat alles goed is , maar het was toch even leuk geweest als we mochten kijken;)
    Hopelijk voor iedereen die nog naar de vk moet dat jullie wel een echo krijgen ! Snap wel dat ze er 1 lijn in moeten trekken, zeker bij een grotere praktijk ( ik zit bij een praktijk met 6 verschillende samenwerkende verloskundigen).

Heb ook mn papiertje voor de inenting kinkhoest vast meegekregen, bij mijn dochters was het nog niet.

DCG vindt dit leuk.
  3. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Tuurlijk was dat leuk geweest. Dat is altijd het leukste he.
    Ik had een echo omdat ze de doptone niet bij zich had maar mocht ook niet. Helaas dan nog de pech dat het geslacht niet te zien was. Baal wel mja over 4 weken hopelijk.

Heb ook de papieren voor vaccin meegekregen.

Ik heb de echo met 20w2d. Is dat niet laat? Lees vaak dat anderen het al in week 19 ofzo hebben. Hoezo ongeduldig haha....

DCG en Gandy vinden dit leuk.
  4. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ja dat is eigenlijk wel een beetje laat inderdaad, ze plannen de 20 weken nu met 19 weken ( hier dan) , misschien kun je t nog een weekje vervroegen ;).

5. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik ga de 22 weken prik sowieso niet zetten. Is niet alleen kinkhoest. Ook difterie en polio zit erbij.
    Maar ze kunnen nooit wetencwat de gevolgen op langere termijn zijn. Is ook nog niet onderzocht omdat het nog niet zo lang is. Plus dat de baby zo kwetsbaar is in de buik.

Maar Ik ben sowieso geen voorstander van vaccinaties. Maar in zwangerschap al helemaal niet.
    Maar ieder zijn keus natuurlijk.

DCG vindt dit leuk.
  6. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ik ben juist groot voorstander van wel vaccineren ;) Maar ieder zijn keus, iedereen heeft zijn eigen redeneringen om het wel of niet te doen.
    Ik persoonlijk erg blij dat het allemaal kan in deze tijd en zodra we een spuit kunnen zetten tegen corona, sta k met mijn kinderen meteen in de rij.

DCG en Gandy vinden dit leuk.
  7. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    #2267 Lin18, 5 mei 2020
    Laatst bewerkt: 5 mei 2020
    Heb een guo echo in het ziekenhuis. Was toen op precies 20 weken. Met termijnecho 2 dagen vooruit gezet. Zag idd meeste rond 19 weken de afspraak hebben. Zou ik bellen..?.;) Wat zouden jullie doen?

DCG en Tijm86 vinden dit leuk.
  8. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Is ieder zijn vrije keuze he. Geen verplichting :)

DCG vindt dit leuk.
  9. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ga jij dan ook niet vaccineren later?
    Als je deze prik wel doet, hoeven ze de eerste met 8 weken al niet...

10. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Balen meiden dat jullie toch niet alsnog een echo hebben gekregen :(
    Heb ik denk ik vet geluk gehad dat ik bij een kleine praktijk zit...

@Pioenne jaaaa lekker los op roze :) wij hebben de roze badset ook al binnen en mijn moeder heeft een mooie roze badcape binnen gekregen :)

Wat betreft de kinkhoest vaccinatie; ik heb em ook afgewezen, puur om het feit dat er weinig bekend is over de lange termijn, bij mijn zoontje was het toen nog niet dus ook deze sla ik over.
    Bij een goedgekeurd Corona vaccin zal ik in elk geval wel vooraan staan aangezien ik dat hele virus een doodeng idee vind!

11. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Je kunt het altijd proberen ;)

DCG en Lin18 vinden dit leuk.
  12. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik ben ook voorstander voor de vaccinatie. Bij mn dochter zelf aangeschaft gaf me toch rust. Moet nog even uitzoeken of die nog werkzaam is omdat ik m in januari 2019 heb gehad.

Missannie en DCG vinden dit leuk.
  13. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik ga ook gewoon de kinkhoestvaccinatie halen. De vorige keer ook gevraagd om uitleg wat er precies gebeurd met die prik. Ons afweersysteem krijgt door die prik weer een prikkel en moet de antistoffen die je al hebt tegen kinkhoest, polio en difterie weer opnieuw activeren als het ware (mits je al gevaccineerd was, anders maak je dus voor het eerst antistoffen aan), en heb je een piek. Daardoor geef je ze dus ook in grote mate, samen met allerlei andere antistoffen die je hebt, door aan je baby. Je geeft sowieso antistoffen door, dus waarom niet ook deze. Maar ieder zijn eigen keuze. Als het niet goed voelt, moet je het niet doen natuurlijk.

@Lin18 Geloof niet dat het erg is als je de 20-weken echo pas met 20 weken hebt hoor. De voorkeur gaat volgens mij uit naar tussen de 19 en 20 weken, ook vanwege de mogelijkheid dat je misschien een keer terug moet komen als ze niet alles meteen kunnen zien. Vanwege een vakantie heb ik hem de vorige keer zelfs pas gehad met 21 weken. Was niet erg. Maar hoe eerder hoe beter zou ik zeggen. Zou gewoon even bellen of je misschien toch eerder kan :)

Lin18 en DCG vinden dit leuk.
  14. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Nee ik vaccineert mijn kinderen idd niet. 1e wel de 1e 3 gehad. Maar hij heeft er toch heftig op gereageerd. Toen ben ik gaan inlezen en ervaringen van beide kanten gevraagd. Een vriendin van mij heeft veel wetenschappelijke artikelen die toch het tegendeel van vaccineren neerzetten. Ik ben zelf niet zo wetenschappelijk aangelegd haha. Maar zei kon het mij goed vertellen en laten zien.
    Ook met mijn homeophaat erover gepraat. En zei is er ook niet voor. Heb toen wel bij de oudste voor de 1e 3 vaccins een korrel gehad om eventuele schade te beperken. Dan krijg je een korrel vlak ervoor en vlak erna.
    En het is natuurlijk niet gezegd dat er schade ontstaat. (Meteen of bijv tien jaar later) want het gaat vaak ook goed. Maar ik heb het zelf ondervonden. En het voelt ook niet goed. Heb mij ook goed ingelezen over de ziektes. En ik ben niet iemand die in complot theorieën geloofd. Maar feit is dat dat farmaceutische industrie veel geld verliest. Mocht blijken dat vaccins slecht zijn. Plus het is niet getest door een onafhankelijke partij.
    Soms twijfel ik nog wel eens. Maar met.vaccuns kan het behoorlijk mis gaan. Zonder ook. Ik vind de kant kleiner zonder vaccins. Voor best veel ziektes worden we ook wel erg bang gemaakt. Vroeger kreeg iedereen mazelen. Mijn omda vertelde dat iedereen in haar omgeving het kreeg. Niemand had daar iets aan over gehouden. En zo kan ik nog doorgaan. Maar ieder zijn keuze. En ik vindt dat iedere keuze goed is. Want je doet het voor je kind. En ze zullen best werken. Dat geloof ik wel.

15. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Hier reageerde mijn dochter (2e kindje) er ook op.. flink koorts en paar dagen niet fit..
    Maar ga t wel weer doen..
    Ieder zijn keuze idd

16. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Hier was het een adem stop. 2 dagen na vaccinatie. Gelukkig was het overdag en zag ik het. En ging hij gelukkig eindelijk weer zelf ademen. Moest hem wel even schudden. Is natuurlijk niet gezegd dat het door vaccins komt. Maar ik geloof niet in toeval. En dit is niet te bewijzen. Als het in de nacht was gebeurd. En hij er niet uit gekomen was. Hadden ze het op wiegendood gegooid waarschijnlijk.

17. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ja blijft idd gissen of t van de vaccinatie kwam.. maar snap je gelegde link...

18. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Wat schrikken... Jeetje! Heftig

19. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Denk ook niet dat het erg is maar als het eerder kan is dat natuurlijk fijn. Puur omdat we dan weten dat alles goed is. Ga straks even bellen.

20. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ja daarom vind ik het zo eng. Helemaal bij baby's. K vind sommige ziektes ook eng hoor. Maar is beetje Russisch roulette voor mij dan. Kwa gevoel. En misschien lag het wel aan de vaccinatie. Ik geloof ook wel in de werking van vaccins. Ben geen anti vaxxer zoals ze mensen tegenwoordig noemen zo.
    Ze hebben het nu over verplicht stellen van vaccins. Maar stel dat dat doorgaat. Wat ik niet denk. Maar stel. Dan is dit voor mij best erg. Plus het schenden van recht op eigen lichaam.
    Net alsof je niet mag kiezen voor Geen of wel medicijnen. Of in de 2e wereld oorlog. Joden mogen nergens komen. Dat begon ook eerst bij alleen bepaalde plekken.

Deel Deze Pagina