ah ja! dan wordt t lastig... nou met de termijn echo (11+5) leek de nub in een meisje stand te zijn (wees zelfs naar beneden) dus ze zei ik ga vrijwel zeker uit van een meisje( zei de vk toen! ) Dus we rekenen een klein beetje om dat maandag ook te horen.. mogen om 20.50 uur
Zo spannend!!!! Ik ben heel benieuwd! Mijn man denkt dat we nog een meisje krijgen en mijn schoonmoeder en vader denken dat het een jongetje wordt. Ik ben heel benieuwd ook dus om kan niet wachten tot donderdag. Laat de week maar snel voorbij gaan hahaha
Ze dachten bij ons hij 11.3 aan de nub een meisje. Bij 15 wkn zagen we echt een piemeltje haha dus het kan ook anders gaan
hou ook slag om de arm hoor... vanaf 12 weken staat nub in juiste stand.. maar omdat de nub naar beneden wees verwachte ze niet dat ie nog omhoog zou komen in 2 dagen.. we horen t maandag
Zo leuk allemaal die echo’s! Wij zijn over twee weekjes eindelijk aan de beurt met de pretecho En hopelijk maandag tijdens de controle nog even kijken. Maar daar ga ik maar niet vanuit.
Idd een hele opluchting dat partners weer mee mogen!! Vooral omdat voor ons alle de 20wk echo in zicht komt, is het helemaal fijn dat we daar niet in ons uppie hoeven te liggen Bij de bevalling mag nu na de partner ook nog een extra begeleider mee heb ik gelezen, ik wil heel graag dat mijn moeder erbij is Bij mijn zoontje was het ook druk tijdens de bevalling; mijn moeder, zusje, schoonmoeder en partner! Zoveel hoeft nou natuurlijk ook niet meer maar ik was toen echt blij dat ik de steun van hun allen had op dat moment! (Bevalling ging plots heel snel, binnen 2 min van 6cm naar volledig ontsluiting!)
ow wauw! Dat is een heleboel familie! Alleen mijn man was bij de bevalling en dit keer wil ik dat ook zo. Lekker rustig en niet gelijk die hangende hoofden over de baby. Ik las trouwens dat bij ons alleen bij de 20 weken echo een extra begeleider mee mag (hahaha begeleider ook net of je in een instelling woont ofzo) is dat bij jullie ook zo? En doen jullie de pretechos bij de verloskundige?
Ja bij ons ook. Andere echo's niet geloof ik. Mag niet bij consulten naar binnen. En idd bij bevalling + begeleider () Bij mijn bevalling mocht alleen man erbij. Mijn moeder was op de gang. Ze wisselden elkaar af. Toen mijn zoon bijna werd geboren was mijn man erbij. Nu wil ik alleen mijn man en zoon (op de gang wss) erbij. Dan kunnen we eerste tijd als gezin bij elkaar zijn idd.
Ik was wel blij dat ze er toen bij waren, had ze heel hard nodig. Verwachting was ook niet dat ik die nacht zou bevallen maar het ging ineens allemaal zo snel (was zeer heftig!) Klopt, bij de 20wk 1 begeleider, maar ik heb al een mailtje van de vk gehad dat de partner weer welkom is bij consult.
Bij mij was ook alleen mijn vriend bij de bevalling erbij. Echt onwijs veel steun aan hem gehad. Vond het zo knap van hem. Lijkt me namelijk zo moeilijk als man aan de zijlijn. Deze keer ook gewoon alleen mijn vriend erbij, en wil ook gewoon weer in het ziekenhuis. Alleen onze dochter gaat dan naar mijn ouders toe. Ik las een bericht van mijn verloskundige praktijk dat ze waren geschrokken van de versoepelingen van de KNOV... Maandag weer controle bij de vk, daar mag mijn vriend dus nog niet bij zijn. Ze gaan eerst kijken hoe ze het allemaal gaan inrichten nu. Maar lees dat bij het echocentrum in het ziekenhuis mijn vriend bij de 20 weken echo er gelukkig gewoon bij mag zijn nu. En las dat ipv pas bij 27 weken weer een controle, nu bij 22 weken weer gewoon een fysieke controle bij de vk is. De pretecho laat ik niet doen bij de vk. Dat kon wel, maar dat doen ze nu niet volgens mij. Dus we doen het bij een ander pretechobureau hier in de buurt.
Pfff morgen gaat het "normale" leven weer beginnen .. Oudste na al die weken weer naar school en de jongste vanaf dinsdag weer naar de opvang. Weet nog niet zo goed wat k ervan vind
Misschien een fijn artikel? https://amazingerasmusmc.nl/actueel/kinderen-weer-naar-school/?fbclid=IwAR2xgLKQd8PyhSlBDteXIYF-4lVLmRUJuMxeO4cdDdEPqPr4KxJnBzdOsEk
Het gaat vast wennen zijn, en het komt vast goed! Ik begrijp je gevoel wel heel goed! Het belangrijkste is dat je je goed voelt bij de keuze die je maakt en gelukkig maken de kinderen die naar school gaan niet hele dagen, toch? Ik heb nog geen school gaande kinderen Gaat de jongste wel de hele dag naar de opvang?
Goedemorgen ladies, Ik stond vanochtend onder de douche en alles gewassen van onder zie ik een heel klein slijmerig propje bloed, zie foto. Heeft 1 van jullie dit wel eens gehad? Ik heb de vk al gebeld en mag vanmiddag langs komen. Ik maak me natuurlijk een klein beetje zorgen
Bedankt voor dat artikel @Kon 87 Was fijn om even te lezen. Wij houden onze dochter deze week nog thuis, maar brengen haar volgende week toch maar naar de opvang. Mijn vriend moet dan ook weer vier dagen per week naar zijn werk en ik trek het anders echt niet in mijn eentje met mijn dochter, werk en huishouden. @AnnekedB Dat is even schrikken. Maar gelukkig maar heel weinig. Het zou van je baarmoedermond af kunnen komen. Zelf nooit gehad overigens, wel tijdens de eerste zwangerschap heel veel bruine afscheiding, dat was oud bloed dat van de placenta afkwam. Fijn dat je even langs mag komen!