Zo even het blad van de echoscopiste verder bekeken, blijkbaar zit baby nu al op p-97 lijn ... euh fijn dat ze goed groeit, maar een bevalling van kind van 4+ kg lijkt me niet zo aangenaam . Hopelijk trekt het nog wat meer richting de p-50 lijn de komende weken
Klopt, zolang ze niet pijnlijk zijn is er weinig aan de hand. Maar zelfs zonder pijn is een harde buik gewoon een rotgevoel. Ikzelf heb ze al vanaf 9wk dit keer. Soms ook echt door de beweging van de kleine meid. Gevoelige baarmoeder kan idd een oorzaak zijn, dit had ik de vorige zwangerschap ook alleen ging het bij mij al heel snel over in echte weeën.....
Misschien dat ze juist net een groeispurt heeft gehad... De lijn gaat vast nog wel wat veranderen en uit ervaring kan ik wel zeggen dat de metingen niet altijd helemaal kloppen
Die harde buiken, denk dat ik die ook af en toe heb, weinig last van maar beetje ongemakkelijk gevoel. Als je weeën zou krijgen, zijn het dan harde buiken met kramp bij??
Dan voelt het idd als een harde buik maar dan doet het gewoon echt pijn. Je merkt dan dat je ze automatisch weg gaat zuchten. Een soort krampgevoel idd
@DCG woow week 9 is al vroeg. Schijnt te maken te hebben met het samen trekken van de baarmoeder zoiets en kan indd door schoppen van de baby komen. Stress helpt ook niet mee mooie buik heb je al hoor en mooi rond ook! @Pioenne ala je weeën krijgt dan merk je het verschil. Ik vind ze niet pijn doen maar ze voelde wel heel naar. Ik kon gelukkig wel koken nog Het is heel lastig uitleggen hoe het voelt vind ik. Gelukkig vergeet je de scherpe randjes ook ik heb een buikfoto, lekker in m’n chill outfit haha
@Pioenne mooie echo, super fijn dat de kleine meid het goed doet! @Missannie fijn dat de vk meteen reageerd en komt checken. Geeft ook wat geruststelling denk ik. Hier ook last van harde buiken, komt echt dat ik weinig rust pak. Tot t eigenlijk te laat is dat t lichaam me moet afremmen.. Mooie buikfoto's @DCG @AnnekedB
Oh heerlijk toch zo’n lekkere losse flodderbroek!! Draag ik ook vaak hoor En wat een mooi bescheiden buikje!!! Je hebt natuurlijk een slanker figuur dan ik, maar ik mag gelukkig niet klagen, ondanks dat de buik flink groeit is dat eigenlijk (nog) wel het enigste dat ook echt groeit Zo vroeg harde buiken kwam volgens de vk omdat je de groei veel sneller ervaart dan bij een eerste zwangerschap en hierdoor dus eerder samentrekkingen kan krijgen. Mijn banden gaan af en toe ook echt flink zeer doen hoor door die grote buik! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn grote toeter prachtig vind
Zeg ook maar eens tegen een zwangere vrouw dat ze het rustiger aan moet doen herken ik van mezelf ook, zeg elke dag dat ik rustig aan ga doen maar ondertussen vol gas om alles netjes en schoon te houden
Ik probeer nu ook voldoende rust te nemen. Ikzelf en de kleine zijn inderdaad het belangrijkst. Maar het is een nare situatie op het werk nu. Iedereen is begripvol eigenlijk, behalve mijn baas zelf. Die kan alleen maar praten over hoe vervelend het voor hem is. Echt bizar gewoon. De vk legde uit dat (in mijn geval) die harde buiken met krampen een reactie zijn op de stress en spanning van gisterochtend. Toen in een enorme discussie beland met mijn baas over de situatie. Godzijdank zat HR erbij, dat wilde ik ook per se. Want ik was er al bang voor. De spanning heeft zich de afgelopen weken zo opgebouwd dat ik nu gewoon leeg ben. Ik slaap zo slecht. Een paar uurtjes per nacht. Hopelijk komt de rust nu langzaam terug. Het verschil tussen harde buiken en echte weeen kom je vanzelf achter. Ik had bij mijn dochter vanaf week 36 af en toe voorweeen. En bij 38+5 begon voelde ik het ‘s avonds weer. Er zat meteen een vast ritme in, en ze werden steeds een kleine beetje sterker. En op een gegeven moment ga je inderdaad ook een soort van puffen en keer je ook meer in jezelf.
Wat vervelend dat je baas zo doet. Hopelijk is het op te lossen zodat je minder stress ervaart. Let goed op jezelf en de kleine. Da's t belangrijkste. Kun je overdag niet even gaan liggen? Sterkte!! Wat een mooie buiken dames!!
Jeetje @Missannie wat een rot gedoe met je baas zeg! Blijf vooral op je strepen staan, jij en de baby zijn het aller belangrijkst!! Dat je zo leeggetrokken wordt is geen goed teken, ik hoop dan ook heel hard dat je baas zich eens van een menselijke kant laat zien i.p.v. een botte hork die alleen aan zichzelf denkt! Hopelijk kunnen jullie eruit komen en kun je voldoende rusten en minder stressen
@Missannie wat een nare baas zeg! Dat helpt echt niet in deze situatie. Sommige bazen missen een het empathische deel en hoe ze om moeten gaan met mensen. Ik herken dat wel een beetje. Goed voor jezelf opkomen! Ze mogen je niks maken, je bent zwanger en tot 6 weken na je verlof mogen ze je niet ontslaan (just so you know!). @DCG je hebt een prachtige buik en wel handige info met betrekking tot de groei dat tie sneller gaat en dat het daardoor kan komen, dat wist ik niet. En de bandenpijn herken ik wel. Ik merk ook dat de groei veel sneller gaat dan bij de eerste. Zit al groot verschil in grootte. Ik merk sowieso ook groot verschil tussen allebei de zwangerschappen.
Mooie buikfotos ! Wat gek dat je in de kinderopvang met 28 weken in de ziektewet moet zeg, ik mag gewoon werken met kinderen van 4 tm 6 jaar tot 36 weken, al ga k wel al met 34 weken met verlof anders is het erg pittig. @Missannie wat vervelend zeg zo met je baas ! Goed voor jezelf opkomen hoor !!
Bij ons zeiden ze dat het huidige gewicht ongeveer 10% is van het uiteindelijke gewicht. Ze zat nu op 350gram, dus 3,5 kg kan ik wel mee leven
Heel raar dat ze je verplichten tot eerder stoppen... lijkt me dan dat ze je faciliteren maar dat de beslissing bij jezelf zou moeten blijven... Ik ga (als alles goed gaat) wat afbouwen vanaf week 34 en dan week 36 volledig met verlof.