Pff dat kan ik me voorstellen. Wat eng Zou ook geschrokken zijn. Nu maar even bijkomen van alles.... Wel nog bij vk geweest?
Ja bloeddruk kan ik me voorstellen. Hoe voel je je nu? Beetje bekomen? Fijn dat alles goed was met de kleine.
Ja dank je ! Gaat weer beter , was gewoon erg geschrokken. Gaan zoveel scenario's door je hoofd . Nu weer rustiger , thanks.
@Tijm86 jeetje wat heftig! Snap dat je geschrokken bent. Je hebt ook geen idee waar zo’n vrouw toe in staat is. Gelukkig is alles goed gegaan en is je baby oké. De hoge bloeddruk is indd verklaarbaar. Fijn te horen dat je oké bent! Hopelijk heeft de vrouw ook hulp gekregen. @Groen mooie buik, echt prachtig!!! @Missannie ja dat hoorde ik dus ook dat kindjes onder de 6 gewoon naar de opvang mogen als ze verkouden zijn. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind. Mijn dochtertje is afgelopen vrijdag ziek geworden en heeft afgelopen weekend zoveel pijn gehad dat ik de doktersdienst heb gebeld. Hoefde niet te komen want ze plaste en poepte nog gewoon. Gister naar de dokter geweest en bleek het haar oor te zijn. En ik maar denken dat ze buikpijn had omdat ze zich telkens overstrekte Ze heeft vocht achter haar trommelvlies en die staat bol, vandaar de pijn. Enfin, point of story ze is niet naar de opvang geweest omdat ze snottebellen, hees en last van der oor heeft. BTW fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de bedrijfsarts, lekker rustig aan doen
Wauw @Tijm86 wat een avontuur! Denk niet dat ik zo rustig zou kunnen gebleven zijn, goed gehandeld van je! Hopelijk wat bekomen nu?
Jeetje @Tijm86 wat een bizarre situatie!! Kan me heel goed voorstellen dat je flink geschrokken bent! Ik weet niet hoe ik zou reageren maar wat heb jij goed gehandeld! Hopelijk ben je inmiddels een beetje van de schrik bekomen
Zo, hier weer controle bij de vk gehad. Ze heeft even snel een echo gemaakt aangezien mijn baarmoeder al veel hoger zit dan nu eigenlijk hoort, en aangezien ik ook veel ongemakken heb zoals benauwd zijn en bijna niet kunnen eten wou ze toch wel even kijken. Kleine meid ligt precies op de gemiddelde groei dus we zijn helemaal goedgekeurd ze zei wel dat dit “uitzitten” gaat worden nu ik al zoveel last heb van verdrukking. Groeiecho staat gepland over anderhalve week. Morgen controle bij de gyn voor de bmm meting en groeiecho, als de bmm goedgekeurd wordt dan mogen de andere groeiecho’s gewoon bij de vk. Maakt toch wel een hoop goed als je zo’n klein wondertje het zo naar haar zin ziet hebben in je buik
Wat fijn dat alles goed is! Vervelend dat je er nu al zoveel last van hebt. Hopelijk is morgen ook alles goed en mag je terug naar vk. Ja leuk is dat om te zien he...
Ja het is ook echt heel vroeg dat ik nu al zoveel ongemakken heb, maarja de baarmoeder is dan ook wel extreem groot geworden al! Ik verwacht dat mijn bmm gewoon goed is (vorige zwangerschap verweekte die ook “pas” met 30wk) dus ga ervan uit dat ik gewoon bij de vk mag blijven. Morgen om 11u weten we het Ja, he vergeet gewoon even je klachten als je dat kleintje zo ziet trappelen en happen, maarja vervolgens kun je weer niet normaal zitten of hangen zonder dat die longen en maag verdrukken Gelukkig is het voor een goed doel en slaan we ons gewoon weer erdoorheen
Wat fijn dat het toch allemaal goed was ondanks de ongemakken die je hebt. En zou helemaal mooi zijn als je toch gewoon bij de vk mag blijven.
Ja lijkt me ook mja heb je niet in de hand he. Hopelijk nu weer dan. Komt vast goed. Fijn dat ze t controleren. Kan me niet herinneren dat ze dat bij mijn vorige zwangerschap hebben gemeten. Gaan ze nu wel doen bij de 27w groeiecho. Ja zo fijn om te zien. Dat is idd minder
@Tijm86 ohh wat heftig joh, schrikken! Blegh. Verwacht je ook niet om zoiets mee te maken. @DCG jullie meisje neemt lekker de ruimte dus. Rot die klachten! Worden nog pittige maanden komende tijd, vrees voor mezelf ook. Met welke termijn ben jij uiteindelijk ook alweer bevallen? Lees zoveel over bmm metingen, ik krijg niks qua metingen of extra groeiecho's of weetikwat ondanks een (rand) prematuur en spontaan te vroeg gebroken vliezen. Zag ergens anders op dit forum ook iemand met in de vorige zwschap gebroken vliezen met 35 en die beviel uiteindelijk pas met 37,maar krijgt nu wel ook om de zoveel weken cervix meting.
Ik heb het uiteindelijk gered tot 36wk, op 35+5 braken in de avond mijn vliezen spontaan en diezelfde nacht is mijn zoontje geboren (zowel dysmatuur) De reden voor de cervixmetingen is omdat ze niet zeker weten dat een verkorte cervix de oorzaak was voor de vroege weeën die dus vanaf 30wk kwamen. Dus als ie nu goed blijkt is die oorzaak uitgesloten zei ze vorige keer en gaat ze ook niet meer “vervelen” van binnen. Dan hebben we nog over: gevoelige baarmoeder, te kleine baarmoeder (nu dus wrs niet het geval) of teveel vruchtwater. Je zou het evt even zelf bij je vk aan kunnen kaarten, zij kan een verwijzing regelen voor de gyn, lijkt mij wel fijner om voor jezelf toch ook even die bevestiging te krijgen of je bmm niet vroegtijdig inkort. Is er bij jou sprake geweest van teveel vruchtwater oid?
Die metingen doen ze ook niet standaard, maar komt puur door het feit dat mijn zoontje prematuur/dysmatuur was en ze dus willen weten of het aan de bmm ligt of dus toch een andere oorzaak heeft. Vooral omdat het risico op vroeggeboorte hoger is als je al eerder vroeg bevallen bent.
Ah ik snap het! Zelfde termijn dus uiteindelijk, ik had op 35.1 al 4cm ontsluiting, 35.4 spontaan gebroken vliezen en 35.5 smorgens bevallen. Alleen geen dysmatuur hier maar een dikzak de vk heeft wel overlegd hier met de gyn maar die vonden het allemaal niet nodig. Blijft apart die verschillende protocollen. Bij mn zoontje ben ik met net 37weken bevallen, had ik ook al ontsluiting. Dus heb niet t idee dat ik dit keer ineens de 40 haal. Al hoop ik wel de 37 weer, want couveuse etc vond ik toch een stuk heftiger! Hopen dat alles goed is bij jou en dat we t ietsje langer uitzingen dit keer
Wat apart dat de gyn het nu dan niet nodig vond om toch even te controleren... maar misschien ook omdat je dochtertje een flinkerd was dat het geen problemen oplevert?? De termijn van 37wk is volgens mij wel een normale termijn om te mogen bevallen, maar ik zou dan idd verwachten dat je na de vroeggeboorte opnieuw risico loopt. Heeft ze lang in de couveuse gemoeten? Hier ondanks dysmatuur echt maar enkele uurtjes omdat hij zichzelf goed kon warm houden en 2 kruiken in het bedje genoeg was. Ik hoop idd dat we dit keer wat langer door kunnen lopen, het is zo fragiel allemaal als ze zo vroeg ter wereld komen maar aan de andere kant was ik blij dat hij eruit was, ik was helemaal gebroken door alle weeën en alle ziekenhuis opnames. Jij had wel heel vroeg flinke ontsluiting!! Ik zat die termijn op 2cm die pas vorderde nadat de vliezen gebroken waren.
Ja kan ik me voorstellen dat je na die ziekenhuisopnames en alles dan helemaal gesloopt bent! Hopen maar dat dat dit keer niet hoeft. Hier was het protocol dat ze minimaal 24u in de couveuse moest. En erna eerst nog in een warmtebedje een dag, dus had haar na 2 dagen 'pas' bij me. Opzich niet heel lang maar ik vond het vreselijk. Mocht haar eerst ook niet aanleggen ed, heel gedoe hoor. Stomme protocollen. Puur en alleen door de termijn want ze deed het hartstikke goed, apgar ook gewoon een 10. We gaan het afwachten allemaal Tot 40 weken lopen als tientonner na een hete zomer klinkt ook niet heel aantrekkelijk aan de andere kant. Haha