Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @Missannie herkenbaar. Ik denk ook dat ik smiddags beter nog 10 dingen kan doen dan rusten. Maar na gister toch gemerkt dat ik dit beter niet kan doen. Vandaag dus maar gaan liggen smiddags en ook geslapen. Voel me een ander mens hihi. Wie had dat ooit gedacht. Echt niks voor mij :roflmao:
    Vanmorgen 4 keer bloed moeten prikken.Uiteindelijk 14 buisjes afgenomen. Heel gedoe. Moest voor en na ontbijt en voor en na lunch. Hopelijk een goede glucose uitslag. Ook benieuwd naar de rest. Woensdag belt de gynaecoloog voor de uitslag.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Thuis mag niet, mag gelukkig wel poliklinisch dus met eigen vk. Vorige keer in België bevallen en dus in ziekenhuis.Zou als ik zelf mocht kiezen ook poliklinisch willen bevallen. Thuis niet omdat ik bang zou zijn met weeën nog die kant op de moeten. Ook al is het 10-15min rijden.Zou doen waar je je goed bij voelt. Wat vind je het fijnste, waar ontspan je het meest.

@AnnekedB een vraagje. Hoe doe je dat dan als je 30 min moet rijden en je moet tijdens de thuisbevalling toch naar het ziekenhuis ivm complicaties of wat dan ook ?

Ik vond het vreselijk eng toen ik de ruggenprik kreeg. Ze schreeuwde ook nog (voor mijn gevoel) dat ik stil moest zitten anders zou het fout gaan en zou ik verlamd zijn. Zit maar eens stil als je opeens een dikke naald in je rug voelt komen. Is een reactie die moeilijk tegen te houden is. Ik zou dus liever geen ruggenprik willen dit keer.
    Heb een folder van vk gekregen over pijnbestrijding. Staan ook andere opties in zoals morfine pomp, een injectie die ze in je been zetten of lachgas. Zou eerder naar die opties grijpen denk ik nu.

@DCG Pff snap je frustratie, vreselijk als je er al weken naar uit kijken en de planning er op aan past. Hopelijk lukt het met zelf in elkaar zetten. Raar dat ze daar nu pas achter komen idd. Er is ook altijd wel iets dat mis moet gaan he pff.
    Wat een reactie van die vrouw. Neem aan dat je toch betaald voor montage en die krijg je nu niet en al het gedoe eromheen. Had een korting haar wel netjes gestaan. Weet ze dan oktober niet meer heel lang duurt...pff hopelijk komt het snel goed voor je.

@miich een bad lijkt me ook heerlijk. Ga zo ook heel graag en regelmatig in bad. Warmte lijkt me fijn. Hoop dat het daar ook een mogelijkheid is tzt.

Hier: mijn man en zoon hebben vandaag de commode opgezet. Fijne hoogte, veel kastruimte. Enige is dat er geen lades in zitten maar kast maar heb al mandjes aangeschaft. Waarschijnlijk gaan we voordat we op vakantie gaan nog verven. :D:D:D
    Zou fijn zijn als het af is voor we gaan. Als we terugkomen ben ik 31 weken en dan wil ik niet nog een muurtje moeten verven eigenlijk...We zullen zien want we hebben iedere dag al allerlei afspraken staan komende tijd hihi.

miich vindt dit leuk.
  2. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.508
    3.227
    113
    Vrouw
    F*CK!!! Nog meer tegenslag :cry:
    Manlief haalt net het gordijn voor de babykamer op, ik had een vitrage besteld met die plastic verstelbare haakjes aangezien bij ons alle vloeren wat scheef zijn, pak ik em uit zitten er ijzeren haken in :mad: hoeveel kan een zwangere hormonenbom verdragen op 1 dag?! :cry::cry:
    Kan alleen nog maar huilen en heb de ene harde buik na de andere door alle stress :cry: waarom moet nu toch echt ALLES verkeerd gaan?!

3. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.508
    3.227
    113
    Vrouw
    @Lin18 wow dat zijn veel buisjes bloed!!
    Hoop dat je een goede uitslag krijgt woensdag.
    En wat fijn dat jullie al een eind op weg zijn, je wilt idd niet nog beginnen met verven als je terugkomt van 3wk relaxen.

Dankjullie voor alle lieve woorden meiden, waardeer het echt ❤️

Lin18 vindt dit leuk.
  4. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Missannie de vorige keer wilde ik ook thuis bevallen hahaha niet gelukt, helaas. Je voelt de persweeen dus niet als je een ruggenprik hebt gehad? Het is net als poepen (als je heel heel nodig moet) en dan 10 keer erger. Echt super weird je lichaam doet het gewoon zelf. Ik hoop dat je het mee mag mak We gaan het gewoon weer proberen en hopen dat hij niet poept ik het vruchtwater. En mocht het ziekenhuis worden dat is het niet anders ;)

@Lin18 dan 30 minuten rijden, het is niet echt anders. Heb vrij weinig keus. Bij mijn eerste moest ik ook onverhoopt naar het ziekenhuis omdat ze had gepoept in het vruchtwater. Ik wil het thuis proberen. Ik ben niet bang dat er iets fout gaat en als er wel iets gebeurt dan wordt de ambulance vast gebeld en mag ik als nog naar het ziekenhuis (dat zien we dan wel) Mijn moeder is ook thuis bevallen van mij 32 jaar geleden en die woonde in een heel klein dorpje boven in Groningen zonder ziekenhuis in de buurt.

@DCG jeetje wat een pech! Alles komt tegelijk. Hierna komt een fase met alleen maar positiviteit!

5. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    De persweeën voelde ik wel ondanks ruggenprik. Ze zetten die uit vlak ervoor (als het goed is) waardoor je dit stukje toch gewoon voelt. Of dat zo fijn is weet ik niet hihi.

Nee dat is waar. Komt ook vast goed als je er zelf maar rust in hebt. Ik zou het denk ik een eng idee vinden vandaar. Lijkt me wel fijn om in je eigen omgeving te bevallen, daar niet van. En het gaat natuurlijk meestal goed he. Hopelijk poept de baby nu niet in het vruchtwater en kun je in je eigen omgeving bevallen.

Ik hoorde van de kraamzorg dat je vaak na 2 uur al weer naar huis moet. Dat lijkt me wel minder fijn, mja ik moet in het ziekenhuis dus zit niks anders op.

AnnekedB vindt dit leuk.
  6. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @DCG balen zeg! Kan mij goed voorstellen hoe je je voelt. Je wilt gewoon alles af. Hier zijn we ook bezig met de trap. Die is bijna af. Nu gaat mijn man morgen vloer op de voorzolder leggen. En gordijnen etc ophangen. En over paar weken de kamers verhuizen. Dan kan ik eindelijk de kast indelen en het kamertje.

Maar uiteindelijk komt het vast goed.

@AnnekedB ja baal wel dat ze hier geen verloskunde meer doen. Oudste wilde ik zelf in het ziekenhuis. Uiteindelijk had ik er toch heen gemoeten omdat hij heel licht was voor 38 weken. (2330 gram) dus blij dat ik er al was.

En bij de jongste wilde ik thuis. Maar hij had ook in het vruchtwater gepoept.

Nu wil ik wel echt thuis. En idd ze bellen nu ook eerder voor een ambulance. En ze sturen je ook eerder naar het ziekenhuis als er iets is. Maar hoop niet dat ik 30 minuten in de auto moet met weeen

Hier trouwens bij de oudste geen pers ween gehad. Wel wee opwekkers gekregen maar bleek achteraf niet aan te staan. Dus heb anderhalf uur op eigen kracht geperst.

Bij de jongste wist ik pas wat pers ween waren.

AnnekedB vindt dit leuk.
  7. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @AnnekedB Bij mij bleef de ruggenprik gewoon ‘aanstaan’, dus ik heb echt niks gevoeld. Dat was ook wel bizar eigenlijk haha! Ik voelde heeeeel lichte druk bij mijn kont, meer niet. Als ik dat niet had gevoeld hadden ze de ruggenprik wel stopgezet denk ik.

Ik denk dat ik gewoon thuis wil beginnen, en voelt het niet goed of er is wat aan de hand, ben je nog zo in het ziekenhuis. Is een kwartiertje rijden ongeveer. Bij mijn dochter waren we ook echt snel daar. Toen had ik pas 2 cm ontsluiting. En de weeen namen weer af in de auto haha! Was midden in de nacht. Rond 8.00 uur ‘s ochtends de ruggenprik gezet. En rond 15.00 uur na een half uurtje persen was ze geboren. Maar moesten toen een nacht blijven, maar dat wisten we al, dus we hadden geen keus.

@Lin18 Zo, dat zijn echt veel buisjes joh! Hopelijk een goede uitslag!

Lin18 vindt dit leuk.
  8. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    grr het zit je niet mee :mad::(:(

9. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    @DCG Wat balen zeg!! En dan zijn onze emoties nu ook nog eens vier keer zo heftig ( schijnt ), dan is het helemaal niet leuk..

@Lin18 zoooo dat is echt veel bloed ! En 4 keer prikken brrrrr!!

Persweeen voelde inderdaad alsof k heel erg moest poepen ( en dat deed ik dus ook ) . Wist niet dat je verlamd kan raken door een ruggenprik ? Dan toch maar gewoon op eigen kracht, is al twee keer gelukt haha.

AnnekedB vindt dit leuk.
  10. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Tijm86 no shame heb ook gepoept hahahaha zij maar schoonmaken en ik bleef maar poepen :roflmao:

@Missannie sta er hetzelfde in, thuis beginnen en we zien het wel indd. ;)

@Loveyoga ja is echt balen! En het ligt er ook aan welk ziekenhuis je gaat. Ik ben vorige keer in Flevoziekenhuis bevallen en in Almere zijn heel veel stoplichten, die gingen allemaal op rood. Heb mijn man (vriendelijk) verzocht gewoon DOOR TE RIJDEN:roflmao:

@Lin18 indd als je bent bevallen en alles ging goed mag je na 2 uur naar huis. Ik moest 8 uur blijven en daarna naar huis. Het duurde langer want de kinderarts moest m’n dochter beoordelen voordat we weg mochten.

Tijm86 vindt dit leuk.
  11. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja 4 keer en ik vind het al zo leuk.... NOT. Was er daarna echt klaar mee.

Ja als ze mis prikken kan dat gebeuren. Zitten in je rug he. Denk niet dat het vaak of überhaupt gebeurt hoor.
    Maar goed om dat zo te zeggen op dat moment. Had ook subtieler gemogen :roflmao:
    Ik wil het nu ook liever zonder. Heb er toen voor gekozen omdat ik mijn "buurvrouw" zo hard hoorde gillen dat ik dacht als t zo erg is geef me dan maar die ruggenprik :roflmao::roflmao::roflmao: Die maakte het hele ziekenhuis gek hihi

Tijm86 vindt dit leuk.
  12. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik heb van te voren een laxeermiddel gekregen. Ideaal uiteindelijk, niet vlak ma inname haha.

Da's best snel he. Misschien ben je daar ook wel blij om. Heb geen idee.
    Ga wel de kraamzorg pas bellen als we thuis zijn. Mijn collega kwam thuis na een bevalling van 2 dagen. Blij ff met zn 3en te zijn. Stond de kraamzorg hun thuis al op te wachten. Dat hoeft voor mij niet :roflmao:

AnnekedB vindt dit leuk.
  13. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ah ja die stoplichten in Almere. Ik denk dat ik voor Harderwijk kies mocht ik toch naar het ziekenhuis.moeten.

14. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Iemand hier ook in bad bevallen?

Wij hebben geen bad. En een beval bad past niet ons onze badkamer. Maar wel in de woonkamer. Lijkt mij wel heel fijn. Alleen wel duur. Je kan het huren zag ik. Maar gemiddeld toch rond 120 euro ofzo kwijt. En stel je gebruikt het niet eens.
    En weet iemand hoe ver van tevoren je dat aan moet vragen?

15. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik ben nog nooit in bad bevallen, maar lijkt me toch ook wel lekker. In het ziekenhuis hier hebben ze sinds de verbouwing standaard een bad in de verloskamers. Zou het eens checken bij je vk. Zij weten het vast wel hoe en wat. Wordt misschien nog iets vergoed vanuit je zorgverzekering? Zal wel alleen zijn als je flink aanvullend verzekerd bent.

16. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.508
    3.227
    113
    Vrouw
    Ook hier geen ervaring met bad bevalling. Lijkt me wel echt fijn, in het water is de pijn toch makkelijker op te vangen naar het schijnt. Misschien idd even met de vk en zorgverzekering contact zoeken?

17. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.508
    3.227
    113
    Vrouw
    Gandy, Eulalia, miich en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw

Wat fijn! Een lichtpuntje!

@Loveyoga bad lijkt mij ook heel fijn! Heb hier een bad maar komen ze denk ik niet goed bij als ik daar in beval. Ik zal het eens vragen, scheelt kosten in een bad huren. Meestal kun je zo’n bad huren bij de vk praktijk kan bij die van mij wel ;)

DCG vindt dit leuk.
  19. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Eigen bad mag geloof ik niet heb ik gehoord. Kunt bad ook huren bij de kraamzorg, tenminste bij die van mij is dat mogelijk. Eens navragen anders. Zou het ook heel fijn vinden.

Wat mooi @DCG !!! En wat heb je al veel spulletjes :D:D:D

DCG vindt dit leuk.
  20. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hebben jullie al een maxicosi? Wij moeten deze nog aanschaffen. Mijn man krijgt 1 van de zorgverzekering. Maar die krijgen we pas als de baby is geboren.Niet zo handig voor de eerste dagen. Hij wou hem dan in de bak van de kinderwagen naar huis vervoeren maar dat vind ik maar niks. En daarbij hebben we 2 auto's dus kopen we er nu zelf een en de ander dan na de geboorte. Maar heb me er dus niet in verdiept... Misschien jullie tips?

Deel Deze Pagina