Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Geboorteplan is tot nu toe gewoon kijken wat op me af komt :o:
    Vind jullie tips van de prik enzo wel goede om mee te nemen!

DCG en Gandy vinden dit leuk.
  2. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Die prik mag van mij gewoon gezet worden , heb geen wensen om het kindje langer aan de navelstreng te laten enz. Maar snap dat als je dat wel hebt je het op tijd wilt laten weten .

DCG en Gandy vinden dit leuk.
  3. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Bij mij deden ze die prik voor de placenta ook zonder te vragen eigenlijk. Maar ik had sowieso al een ruggenprik en ook weeeenopwekkers gehad omdat die wat afzwakten door de ruggenprik. Dus ja, ik zat toch al vol met medicijnen toen :rolleyes: Maar er werd wel gewacht met het doorknippen van de navelstreng tot die was uitgeklopt. Ook werd mijn dochter meteen op mij gelegd. Dat wilde ik ook heel graag vanwege de borstvoeding. Zo bijzonder dat ze meteen uit zichzelf op zoek ging.

Ik ga ook een geboorteplan schrijven. Wordt ook aangeraden door onze vk. Die bespreken we dan ook uitgebreid bij de controle bij 35 weken geloof ik.

Ik heb al een paar dagen dat ik telkens tijdens het eten van het ontbijt ineens hartkloppingen krijg, bloedheet, misselijk. Het maakt niet uit of ik heel erg honger heb van tevoren of dat niet. Morgen maar eens checken bij de vk. Misschien iets met mijn bloeddruk of suikerspiegel. Herkent iemand dit?

AnnekedB en Lin18 vinden dit leuk.
  4. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    @Kon 87 mooie buik!!! Maar herkenbaar, ik zie er ook tegenop haha. Heb een enorme buik, mensen vragen al weken 'hoe lang ik nog moet'. Ook niet heel leuk moet ik zeggen. Die derde gaat echt als een malle:eek:

Qua kilo's ben ik nu het zwaarst van alledrie zwangerschappen ook, ben al 13kg aangekomen (of ruim 16 als je de afgevallen kilo's meerekent). Vk vond dat overigens niet gek, ook al ben ik bij beide vorige zwschappen in zn geheel maar 11kg aangekomen. Ik hoop wel dat het nu even stagneert ;)

Vind dit wel echt letterlijk de zwaarste zwangerschap totnogtoe, ik waggel ook echt al een tijdje als een hoogzwangere (combi van dikke buik en bekkeninstabiliteit). Dag bij dag bekijken maar en niet teveel vooruit denken;)

@bevallingsplan gaan ze bij de vk met 36weken bespreken hier. Zijn we vorige zwangerschap dus ook niet aan toegekomen omdat ik toen al bevallen was. Laat het vooral op me afkomen ook, na mn eerste (ingeleide) bevalling dacht ik dat de tweede piece of cake zou worden. Well I was wrongo_O Mn 'natuurlijke' bevalling zonder opwekkers heb ik als veel pijnlijker en niet te harden ervaren. Dus probeer niet teveel aan bevallen te denken eigenlijk ook :roflmao: Hopen maar dat het dit keer wel een piece of cake wordt, of iig anders zoals de eerste! Dingen zoals navelstreng uit laten kloppen deden ze hier in t zhuis standaard. En die prik maakt me niet zoveel uit geloof ik.

Badbevalling klinkt ook heerlijk! I love badderen. Onder de douche tijdens de bevalling heb ik overigens als vreselijk ervaren, terwijl veel vrouwen dat ook wel fijn vinden. Hier nooit meer iig! Eerst maar eens kijken of ik het deze keer red tot 37 weken, erna maar nadenken over evt een bad. In het ziekenhuis hebben ze er ook eentje, mits die dan niet bezet is natuurlijk... En de vraag of als het weer te vroeg zou komen het uberhaupt zou mogen, en kunnen ivm ctg enz.

DCG en AnnekedB vinden dit leuk.
  5. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    He meiden ik lees zo af en toe nog wel mee hoor, maar kan het niet bijbenen allemaal. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.. ! Probeer weer na de vakantie wat meer te laten horen!

DCG, AnnekedB en Groen vinden dit leuk.
  6. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    ♡Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020♡

15 oktober
    Miich - 29 jaar - 2e kindje
    Groen - 30 jaar - 3e kindje

16 oktober
    Tiarah
    - 31 jaar - 4e kindje

17 oktober
    Owl
    - 27 jaar - 2e kindje
    DCG - 32 jaar - 2e kindje
    Loveyoga - 33 jaar - 3e kindje

18 oktober
    Lin18 - 34 jaar - 2e kindje
    Eulalia - 29 jaar - 4e kindje

21 oktober
    Kon87 - 32 jaar - 3e kindje
    Tijm86 - 34 jaar - 3e kindje

22 oktober
    Lamia -27 jaar - 3e kindje

24 oktober
    Pioenne - 30 jaar - 1e kindje

27 oktober
    Missannie - 32 jaar - 2e kindje

28 oktober
    Es89 -
    30 jaar - 2e kindje

29 oktober
    AnnekedB - 32 Jaar - 2e kindje

30 oktober
    Gandy - 38 jaar - 3e kindje

31 oktober
    Marloesje - 33 jaar - 4e kindje

jongen (8) meisje (5)verrassing (0) onbekend (5)

** Sterretjes **

Rowena25 - 4 wk
    Rabi - 4 wk
    Nosilla - 6 wk
    Tuttebelleke - 6 wk
    Anne201 - 8+5wk
    Sooff - 12 wk

Afspraken:

27 juli - 10:40u controle + groeiecho vk - DCG
    30 juli - 11u controle gyn - DCG
    4 aug - 10:00u controle vk - AnnekedB
    6 aug - controle echo placenta - Mich
    6 aug - 10.00u echo gyn - Pioenne

6 aug - 14:00u Groeiecho - AnnekedB
    13 aug - 15.20u - controle vk -Pioenne
    18 aug- 11.10u - GUO gyn - Lin18
    18 aug - 15.30u - 4D echo - Lin18
    18 aug - 16.00u - controle VK - Missannie
    24 aug - 17.30u - controle vk - Lin18

7. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Vanmorgen weer controle gehad bij de vk. Alles was weer goed. Mijn baarmoeder ligt alleen helemaal scheef haha! Ze zei het de vorige keer al, maar blijkbaar ligt ie helemaal naar rechts. Best een beetje grappig.

We kregen het ook nog over mijn dochter dat ze op het randje heel klein was. Ik vertelde dat mijn dochter bij de 20 weken echo en de groeiecho's redelijk gemiddeld was, maar in de laatste weken zou dan blijkbaar de groei gestagneerd zijn. Toen zei ze dat dat juist 'gevaarlijker' is, want dan zou er misschien iets aan de hand zijn geweest. Of ik maak gewoon kleine kindjes. Maar ze zat dus op P11 bij de geboorte, dus is dan geen indicatie om nu een extra groeiecho te doen bij dit kindje. Ze maakte zich voor nu geen zorgen, maar we kunnen over een paar weken altijd nog besluiten om een extra groeiecho te doen. Ik maakte me dus helemaal geen zorgen, tot ze dit zo zei. Nu denk: ik check het dan maar gewoon even extra wat de groei nu is...

Vanmiddag de 4D echo! :) Ik zal eens vragen of ze dan misschien even wat kunnen meten of een inschatting kunnen maken.

Lin18, Pioenne en DCG vinden dit leuk.
  8. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.493
    3.215
    113
    Vrouw
    Ben echt zo reuze benieuwd naar je echo :) heel veel plezier vanmiddag en hopelijk werkt die kleine lekker mee!

9. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.493
    3.215
    113
    Vrouw
    Hier ook de controle gehad en groeiecho.
    Het was nog niet verontrustend maar beentjes liggen nu op p11,5 en buikje op p24 (was vorige x p26)
    Ze weegt nu ongeveer 1046gr.
    2 weken geleden bij de pretecho woog ze 1014 en de vk vond dat ze dan toch wat te weinig was aangekomen... kreeg als advies om meer zuivel te eten/drinken.
    Nu over 3 weken weer groeiecho i.p.v. over 4 weken en dan meteen de rhesus d injectie....
    We gaan het maar weer afwachten. Kleine meid is in elk geval wel tevreden zei de vk want ze was lekker druk en dat is volgens haar altijd een gunstig teken

miich, Lin18 en Pioenne vinden dit leuk.
  10. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ook een kleintje. Fijn dat het toch goed was. Hier zei de vrouw van groeiecho tussen 800-900gr dus d aan lijkt me dik 1kg nog goed he.
    Goed dat ze t in de gaten houden en dat de kleine veel beweegt.

Hier alles goed. Gisteravond goed aangekomen. Reis ging goed, alleen vocht in mijn enkels maar dat was vanmorgen weer weg. Vanmorgen even gezwommen. Ging mijn zwempak (eerste keer aan) kapot :eek: Ga prenatal maar een mail sturen, lijkt me niet de bedoeling. Gelukkig heb ik er nog 1. Hopelijk blijft die wel heel. :roflmao:

11. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ook hier is de 4D echo mislukt haha! Alles wat ervoor kon liggen, lag ervoor. De placenta, twee voeten en een hand. Hij probeerde ook nog een voet in zijn mond te stoppen. Was wel erg schattig om te zien. En leuk om eens te kunnen zien hoe hij in mijn buik ligt. Dwars en dus helemaal dubbelgevouwen. Over twee weken nog een poging! Ook wel weer leuk. Kunnen we nog een keertje extra kijken :)

@Lin18 Ah nee, zonde van het badpak zeg! Gelukkig heb je er nog eentje bij je.

@DCG Fijn dat ze het allemaal goed in de gaten houden. En dat je over drie weken alweer een groeiecho hebt.

Lin18 vindt dit leuk.
  12. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.493
    3.215
    113
    Vrouw
    @Lin18 ja vergeleken bij jouw kindje lijkt de groei van ons nog wel redelijk binnen de curve, maar was voornamelijk de gestage groei met 2 weken geleden wat zorgen baarde. Na de ingehaalde groeiachterstand zijn het nu dus weer de beentjes en het buikje dat aanzienlijk achter ligt. We zullen het over 3 weken wel horen of het verder achteruit is gegaan of niet...
    Fijn dat de reis goed is verlopen en jullie veilig zijn aangekomen. Wel zonde en balen van je badpak, gelukkig heb je nog een reserve!!

@Missannie aaaah zo jammer dat jullie mannetje ook niet meewerkte.... zul je altijd weer zien he! Gelukkig mogen jullie nog een poging wagen, hopelijk dan geen voeten of placenta in het zicht!

Lin18 vindt dit leuk.
  13. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @DCG wat balen dat je kleintje iets te klein is. Maar misschien zit ze net voor een groeispurt? Zou meer zuivel echt werken? Stel dat je dan allergisch voor zuivel bent. Denk ook dat goede vetten goed zijn. Vette vis. Advocado. Noten.
    Dadels.

@Lin18 oh nee wat balen van je badpak. Gelukkig had je er idd nog 1 mee.
    Is jou kleintje dan te klein? En het is natuurlijk maar een moment opname.

@Missannie balen idd. Mag je nu nog een keer?

Hier vanmorgen groei echo gehad en ons kleintje wordt 1200 gram geschat. Ze zei dat dat ook net onder het gemiddelde was. Maar ze maakte zich geen zorgen.

De vk belde ook nog dat mijn ijzer voorraad maar 4 was
    En moest 15 zijn. Dit is dus anders dan je ijzer waardes. Kon het blijkbaar ook niet opkrikken met voeding of vitamines zei ze. Maar ga het toch proberen. Lijkt mij raar dat de natuur het niet bedacht heeft dat het op de natuurlijke weg ook goed kan komen. En ik was al 2 weken eerder met bloed prikken dan moest. Dus als ik dan na 3 weken weer Ga bloed prikken en het werkt niet met extra gezonde voeding en floradix dan maar wel aan de ijzer medicatie.

Pioenne vindt dit leuk.
  14. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @Loveyoga Mag over twee weken nog een keer terugkomen. Ben heel benieuwd! Maar was alleen al leuk om hem eindelijk weer even te kunnen zijn. De laatste keer was bij de 20 weken echo met 19 weken.

Balen van je ijzervoorraad. Maar daar merk je nu dan nog niks van? Pas als het op zou zijn zeg maar? Slim om eerst zelf te proberen om het op te krikken. Je zou zeggen dat dat toch zou moeten lukken.

15. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ja lijkt.mij ook. Maar die medicatie schijnt dus ook voor misselijkheid te kunnen zorgen en optipatie.

16. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Dat zijn geen fijne bijwerkingen. Dan zou ik het ook eerst eens zelf proberen. Medicatie kan dan altijd nog.

17. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @Missannie
    Oh wat jammer hihi. Klinkt me bekend in de oren. Gelukkig binnenkort een nieuwe poging. Idd al heel leuk om de kleine te zien.

Heb een mail gestuurd naar prenatal. Eens kijken wat ze zeggen. Hopelijk is de ander wel stevig. Morgen naar zee dus uitproberen.

Blijft een moment opname he. Als ze maar groeien. Soms denk ik dat ze ook teveel willen meten etc. Rust zal ook goed zijn voor de kleine. Is het nog vol te houden voor je?

@Loveyoga ja de beentjes. Altijd een kleintje geweest, nu beentjes maar we vermoeden dat t een fout is van echoscopiste. 2 anderen kwam boven P10uit. Echoscopiste zei P13 tegen ons maar in ons dossier staat P1,3
    18e GUO echo ter controle.

Missannie vindt dit leuk.
  18. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Loveyoga is roosvicee ferro niet iets? Die vult volgens mij ook ijzer aan. Schijnt wel ontzettend ranzig te zijn. En mocht je toch medicijnen gebruiken en obstipatie krijgen roosvicee laxo werkt heel goed :roflmao:

@Missannie jammer dat hij niet mee wilde werken. Hopelijk de volgende keer wel!

@Lin18 ben benieuwd naar de meting van de volgende echo. Denk dat de beentjes sowieso gegroeid zijn!

morgen kinkhoest prik halen en heb ook maar een afspraak gemaakt voor m’n heupen bij de therapeut. Denk dat ik Ischias heb. Het doet pijn in m’n heupen en m’n bovenbenen bij beide. Herkent iemand dit? Ik dacht eerst bekkeninstabilliteit maar vraag me af of je dat ook voelt in de bovenbenen. Als ik over de bovenbenen en heupen heen wrijf dan voelt het heeeeeeel pijnlijk. Geen spierpijn, meer de pijn die je voelt als je drukt op een enorme blauwe plek o_O Ik had gehoopt dat het pas later zou beginnen ipv 26 weken, helaas :confused:

19. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hoop het ook. Al is t in zijn eigen lijn.

Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Herken het zelf niet. Heb zelf soms bandenpijn met draaien maar dat duurt maar even. En met lopen had ik zaterdag veel pijn in de liezen. Maar dat was de dag erna weer over.
    Door rust gaat het bij jou niet over? Hopelijk kan de therapeut er iets mee idd.

20. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Hi dames,

Ik kom ook weer even aanwaaien, nu ik tijdelijk tot aan verlof 4 dagen werk en de zwangerschap vordert kan ik het maar moeilijk bijbenen, het forum maar ook gewoon real life sociaal leven.
    Ik lees wel geregeld mee maar vind de rust/tijd niet uitgebreid op iedereen te reageren.

Ik las een hoop eigenwijze baby`s die zich niet goed laten spotten bij de pretecho`s! wel fijn dat jullie terug mogen komen.

en DCG jouw dreigende vroeggeboorte van jullie meisje is toch wel echt nog veel te vroeg hoor, fijn dat het zich steeds weer hersteld. ze mag nog voorlopig even groeien.

Hier inmiddels gestart met fysio 1x p.w. ook krijg ik morgen een werkplekonderzoek omdat ik totaal niet lekker meer zit. mijn bovenbenen duwen mijn buik omhoog waardoor ik na een paar uur een beurse pijnlijke bovenbuik krijg. hoogstwaarschijnlijk is de oplossing een zadelkruk met rugleuning en dan zit ik weer lekker (hopelijk).

verder kijk ik onwijs uit naar onze vakantie half aug. tot eind augustus. daarna nog 3 weken werken en dan verlof, can`t wait.
    onze gastouder aan huis gaat 31 augustus starten (eerste schooldag kids) kan ook niet wachten tot zij begint, lijkt me zooo heerlijk en ze gaat ook wat licht huishoudelijke taken erbij doen. ze kan mooi even wennen en haar draai vinden zonder mij op haar lip. maar we kunnen het goed met elkaar vinden voor zover we nu elkaar kennen.

AnnekedB, Lin18 en Tijm86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina