Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Vier dagen werken, ging het niet helemaal? Vier dagen is ook best vermoeiend ;). Wel lekker dat je bijna vakantie hebt en je heerlijk kan uitrusten, heerlijk! Stop je vier weken van te voren? Ik moet 6 weken gezien ik maar 6 uurtjes werk voor vier dagen en heb dus geen keus meer, ook dat vind ik niet erg.

Heel fijn dat de gast ouder zo goed bevalt en heerlijk dat ze 31 Augustus begint. Hopelijk gat het met de kleine man allemaal goed?

2. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Ik mag morgen weer naar de verloskundige, ik voel hem altijd heerlijk bewegen. 4 weken van tevoren ga ik met verlof! Ik hoop dat het ik het ook echt red want anders loopt het spaak met mijn vervanger! soms is het idd wel fijn als er geen keuze meer is! Maar jij had ook verlengd verlof met vakantie/ouderschapsverlof toch?

Ik las hier trouwens ook een hoop over badbevallingen. Wilde ook even mijn ervaring delen. Hemels!!! Van mijn 2e in bad bevallen. Weliswaar met schouderdystocie maar ik ben overtuigd dat de schade (Bij mij) meeviel mede door het water en het verwerken van de huid. En het is zooo fijn weeen opvangen in zo een bad! bij mijn 3e ging het bad mee naar het ziekenhuis. Helaas bleef ontsluiting 6 uur lang hangen op 8 cm waardoor het weer een keizersnede werd net zoals bij mijn eerste maar toch ben ik blij dat ik een aantal uur toch fijn de weeen heb op kunnen vangen.

DCG en AnnekedB vinden dit leuk.
  3. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je morgen naar de vk mag :) altijd leuk om het hartje te beluisteren. Vier weken van te voren vind ik echt super sterk! Wel lekker lang verlof daarna, dat is ook wel chill!

men thanks voor het delen van je ervaring met het bad! Denk ook echt dat ik dat wil. Lekker thuis in bad!

Mijn verlof heb ik indd verlengd met vier weken vakantie er achteraan. Ik heb uren niet gebruikt van vorige jaar en dit jaar :).

DCG vindt dit leuk.
  4. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    fijn vooruitzicht even wat langer thuis! Hier had ik ook nog veel uren staan. Ik doe nu 2 weken extra Volledig verlof (na verlof is m’n contract weer 24 uur) Na die 2 weken start ik 8 weken lang met alleen ma/do werken en vrijdag vrij. De Gastouder werkt dan wel 3 dagen. Zo heb ik ruimte voor huishouden/babydingen en gezelligheid. Met dat in het vooruitzicht probeer ik dit vol te houden.
    11 augustus weer een baarmoedermeting van mijn niche. En daarna ook keizersnede bespreking met de andere gyn. Ben benieuwd! N.a.v. Die meting wordt er besloten of het veilig is de keizersnede rond 39 weken te doen of toch eerder. Ligt eraan hoe de niche in de baarmoeder eruit ziet.

DCG vindt dit leuk.
  5. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.493
    3.215
    113
    Vrouw
    Hier vandaag ook controle gehad bij de gyn.
    Bmm was nu 4,6 dus alles ziet er goed uit :D ik mag langzaamaan wat meer gaan mobiliseren (stukje wandelen) maar wel goed naar mijn lichaam luisteren.
    Over 3 weken krijg ik een nieuwe controle en dan ben ik alweer bijna 32 weken! De gyn verwachtte dat ik dat sowieso ga halen aangezien de activiteit geen invloed heeft op de bmm :thumup: ben reuze benieuwd!!

@Eulalia succes morgen bij de vk! Misschien maakt ze wel even een echo ;)
    En klinkt als een hele fijne bevalling in bad!

Lin18 en Pioenne vinden dit leuk.
  6. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.493
    3.215
    113
    Vrouw
    Hebben jullie al een idee hoe jullie die hitte morgen gaan doorkomen??
    Hier staat de airco klaar en het zwembadje is vandaag opgezet, dus morgen wrs af en toe even daarin verkoelen...
    Vind het nu al zo warm :|

7. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Fijn dat het weer beter gaat. Hopelijk blijft het zo

Morgen met het warme weer Ga ik niks doen haha. Heb wel de kids. Maar hou me rustig. Misschien naar het strandje. Maar dan kan ik in ieder geval afkoelen.

8. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Misschien is het mij ontgaan maar waarom moet je een keizer snede?

9. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik wil na mijn verlof ook nog 2 weken vakantie plakken. Maar is het nou zo dat je sowieso totaal 16 weken verlof hebt? Of ligt het eraan wanneer je bevalt?

Hier werk ik In de kinderopvang als flexer. Maar er is dus nu die regel dat je vanaf 28 weken zwangerschap niet meer op de groep hoeft. Maar dan andere werkzaamheden. Het is een advies. Dus het hoeft niet. Al hoor ik van sommige organisaties weer dat het moet. Zal wel per organisatie dan verschillend zijn.
    Maar omdat je longen dan in de verdrukking komen en als je dan corona krijgt je meer complicaties eraan kunt overhouden.
    Nu was ik van plan om gewoon tot 36 weken door te werken. Want als ik andere werkzaamheden moet doen. Dan kom ik maar aan mijn minimale uren terwijl ik normaal meer werk. En ik dacht de cijfers gaan omlaag dus durf het wel aan. Maar nu hoor ik weer dat het omhoog gaat. En met al die vakantie gangers die terug komen. Nu Is bij ons de regel dat als je uit een oranje of rood gebied komt. Je 2 weken in quarantaine moet. Zowel voor medewerkers als ouders. Maar de kinderen mogen nog wel komen mits ze geen klachten hebben. Die kunnen dan gebracht en gehaald worden door.iemsnd anders. Nu vind ik dat toch best risico vol. Want ze zeggen wel dat kinderen het niet zo snel over brengen. Maar ik geloof dat niet zo. En ik kan echt geen 1.5 m afstand houden van kinderen.
    Dus ik denk dat ik toch ga zeggen dat ik na mijn vakantie (wat nu begonnen is) niet meer o p de groep wil.

10. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    omdat ik al 2x een keizersnede heb gehad is dat eigenlijk wel protocol. Mijn 1e en 3e zijn via keizersnede gekomen omdat de ontsluiting bleef hangen. Wat dan een teken is dat het niet past. En mijn 2e ook echt de meest tengere van de 3 is natuurlijk geboren maar haar schouderzat vast. Dat paste precies wel precies niet zegmaar. Nu wil ik echt niet weer eerst een hele bevalling doormaken en dan alsnog keizersnede en ze raden het ook af.dus tenzij deze knul te vroeg komt (dan durf ik het best aan om natuurlijk te bevallen) wordt t keizersnede.

je hebt inderdaad totaal 16 weken verlof sowieso! Of 4 weken ervoor en 12 erna of 6 ervoor en 10 erna. Weet eigenlijk niet hoe het zit als je bij 41/42 weken bevalt volgens mij krijg je dan niet ineens langer ofzo.
    als ik jou was zou ik ook niet meer op de groep gaan hoor @Loveyoga

bij vk was alles goed! krijg 11-08 nog een groeiecho! Rondje gyn in t amc, in het diak Utrecht en daarna door naar de vk haha dat wordt me het dagje wel!

11. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Groot gelijk , je kunt geen 1,5 meter houden met kinderen en ze kuchen en proesten gewoon in je gezicht..
    Ik ben kleuterjuf en ga na de vakantie niet meer voor de groep ( dus nog 3 weken vervangend werk doen). In het laatste trimester corona oplopen lijkt me echt niet fijn !!

12. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Het zijn idd 16 weken, als je over tijd loopt krijg je die dagen er extra bij, zodat je altijd 10 weken met je kindje samen hebt.
    Bij mijn tweede ging ik met 34 weken met verlof en beviel met 41.4, die werkdagen na de 40 weken kreeg ik er toen extra bovenop.

AnnekedB vindt dit leuk.
  13. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Fijn @DCG dat het goed gaat!! Hopelijk kan je weer iets actiever worden zonder weer weeen. Bmm is mooi lang dan idd nog!

@Eulalia mooi dat alles weer goed was! Lekker dagje dan inderdaad, t houdt je bezig haha ;)

Dit 'mooie' weer mag van mij wel weer weggaan hoor. Maar zag al vanaf eind volgende week ook weer warm.
    Nog even een bump update! Volgende week alweer 30 weken, klinkt ineens ver. Ook een groeiecho dan, ben heel benieuwd.

Bijgevoegde bestanden:

miich, Tijm86 en Lin18 vinden dit leuk.
  14. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde, ook met 41+4. Als het te vroeg geboren wordt behoudt je ook je 10 weken. Stel dat je met 34 weken met verlof gaat en je kind komt met 37 weken dan heb je dus nog recht op 13 weken verlof daarna. Als je te laat bevalt heb je eigenlijk mazzel want dan krijg je weken extra, dus eigenlijk stiekem hopen dat het met 40 weken komt :roflmao:

Tijm86 vindt dit leuk.
  15. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    prachtige buik! Wooow 30 weken, dat klinkt indd ver hahaha. Ik heb volgende week donderdag ook een groei echo kan niet wachten :p Het warme weer is wel vervelend. Mijn voeten zwellen helemaal op :( iemand anders hier ook last van? Nog tips en tricks?

Groen vindt dit leuk.
  16. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    @Groen Wat mooi !!

@AnnekedB ik heb sinds gisteren ook olifantenpoten ! Niet eerder gehad andere zwangerschappen, dus heb ook nog niet echt tips. Mn schoonzus zegt minder zout eten ( ik ben dol op zout) en slapen met voeteneind een beetje omhoog.

De warmte is nog wel te doen vind ik, er waait nu een lekker windje. Kinders lekker in bad en een boekje erbij en verder helemaal niks, lekker hoor

Groen en AnnekedB vinden dit leuk.
  17. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Is het bij jou ook einde dag hee erg? Vorige zwangerschap was bij mij in de winter en had er toen geen last van alleen net na de zwangerschap door het infuus. Zout eet ik heel weinig en het zout wat ik eet heb ik echt nodig. Bloeddruk is 100/50. Heb zelf een bloeddruk meter gekocht omdat ik heel vaak sterretjes zie of duizelig ben en wilde weten hoe hoog of laag die is.

Het windje is hier inmiddels gaan liggen maar lekker hoor. Ff tijd voor jezelf, lekker van genieten ;)

Tijm86 vindt dit leuk.
  18. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @DCG wat fijn dat je weer wat meer mag en het goed gaat. ( las wel mee maar weinig energie om te reageren, of dacht ik komt zo maar dan alsnog vergeten haha )

@Groen mooie buik zeg! Raar he bijna 30 wkn. De eerste 10 wkn zo zitten weg kijken en nu zijn het er nog maar 11.

@AnnekedB voeten omhoog houden en in een emmertje koud water? Dat deed een vriendin van mij vorig jaar. Geen idee of het effect heeft. Hier valt t allemaal nog mee.

Hier wordt het wel pittiger met een kleine meid. Ze heeft nog lang niet altijd door wat wel en niet kan. Hierdoor veel bezig en echt helemaal gesloopt. Blij als manlief er is en ik even rustig kan zitten

AnnekedB vindt dit leuk.
  19. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Hier in Frankrijk afgelopen 3 dagen rond de 36 tot 40 graden .... ik zie mijn enkels niet meer, zo vreselijk dik...
    Vreselijk vind ik het!
    Gelukkig vanaf nu weer wat beter

AnnekedB vindt dit leuk.
  20. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Das ook wel heeeeel warm pff.. ! Wel goed verkoeling te vinden in het water enz ?

Deel Deze Pagina