Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Oeh. Lovely!

Tijm86 vindt dit leuk.
  2. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @Tijm86 Mooie buik! Zo inderdaad joh, was laatst ook in de Action, niet te doen. En de supermarkt eigenlijk hetzelfde. Mensen kunnen niet eens het geduld opbrengen om heel eventjes te wachten tot iemand weg is bij een schap en daarna pas het product te pakken.

Ik vind het ook storend dat veel mensen ook niet doorhebben wat voor gevolgen een verkoudheid al kan hebben voor anderen. Ook al is het geen corona, let dan nog op. Als iemand ons nu aansteekt, dan kan misschien een echo niet doorgaan of je partner niet bij de bevalling zijn. Of misschien heeft iemand wel corona maar geen klachten of laat zich niet testen en steekt dan zo weer anderen aan door geen afstand te houden. En misschien zitten daar wel weer zwakkeren bij met een onderliggende ziekte. Maar zover denken mensen dan weer niet. Dat is echt storend.

Ben ook heel benieuwd naar de persconferentie! Had het nog niet gelezen.

Tijm86 en Lin18 vinden dit leuk.
  3. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.481
    3.212
    113
    Vrouw
    Hee meiden! Ik kreeg weer eens geen meldingen :confused::mad:
    Ik zag een hele mooie buik voorbij komen... @Tijm86 :thumup:

Wat betreft Corona; ik ben ook best bezorgd over het verloop, ben er wel bang voor dat na de vakantie weer een flinke stijging in de cijfers zal zijn... en de regels worden ook massaal aan hun laars gelapt... overal drukte en iedereen “gewoon” hutje mutje op elkaar.
    Ben echt heel benieuwd naar de persconferentie morgen! Als het zo door blijft gaan zou het idd weleens kunnen dat er weer meer maatregelen komen en we misschien weer in een hectische tijd gaan bevallen :| ik hoop het natuurlijk van niet!

@Kon 87 aan de ene kant zou ik ook voor een andere naam gaan, maar aan de andere kant zou ik denken “de naam hadden we al uitgezocht, dan maar 2 omkijkende kinderen”. Lastig dus.... hopelijk zijn jullie er snel uit!

@Lin18 klinkt als een heerlijk ontspannen vakantie! Nog even lekker ervan genieten meis :thumup:

Hier is gisteren de muurschildering gezet :D mevrouw heeft de hele dag hard gewerkt en het resultaat is geweldig!!!
    Zo mooi effect met de glitter erin :rolleyes: ben helemaal verliefd op de kamer!!
    Op de andere muur staat de naam van de kleine meid, boven de commode, die heb ik zelf uitgetekend gister, maar die plaats ik pas als de kleine meid er is ;)

Bekijk bijlage 658913 Bekijk bijlage 658912

miich, Pioenne, Gandy en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Oooo wat mooi !! Een echte meidenkamer !!
    Ik verwacht dat we tijdens de persconferentie "een standje" krijgen voor het niet aan de anderhalf meter samenleving houden, maar dat het hierbij blijft. Dat er wordt ingespeeld op het verstand van de Nederlanders en alleen gewaarschuwd wordt. En ja, dan zijn we in oktober de pineut van weer aangescherpte maatregelen.

DCG vindt dit leuk.
  5. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.481
    3.212
    113
    Vrouw
    Dankjewel :)

Ik denk idd ook dat ze ons morgen alleen even een wake up call geven, hopelijk wordt Nederland dan weer even wakker geschud, want we willen natuurlijk niet weer strengere maatregelen, voor ons zwangeren is het eigenlijk zowaar de hele zwangerschap afzien door maatregelen en nu er eindelijk wat versoepeling is dat partners mee mogen naar echo’s willen we natuurlijk echt niet meer terug naar het oude scenario!

Tijm86 vindt dit leuk.
  6. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Voor mij hoeft het land niet op slot hoor. Volgens mij vinden de meeste besmettingen nu plaats tussen vrienden en familie (en hier en daar in een overvolle kroeg). Beetje dommigheid ala je het mij vraagt. Maar als straks iedereen weer naar binnen gaat en het griepseizoen begint dan zal het wel weer hard gaan :confused:

DCG vindt dit leuk.
  7. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.481
    3.212
    113
    Vrouw
    Klopt idd, maar ik las vandeweek dat er ook een boel besmettingen veroorzaakt worden door feestende jongeren :|
    Snap het zeker wel, je bent jong en je wilt wat.... alleen beetje jammer dat het zulke risico’s vormt en ze dat toch niet lijken te snappen....
    En ja, zometeen het griepseizoen weer pffff dan zal het idd weer een graadje erger worden :$

8. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    K moet eigenlijk wel toegeven dat de corona ook zo zn voordelen heeft en had voor ons zwangeren. Nr 3 valt me veel zwaarder en hoef straks niet meer voor 30 kleintjes in de klas te zorgen op mn zwanger toppunt. Plus in maart tijdens het moe / misselijk stukje werken was ook niet heel vervelend. Neemt best een hoop stress en druk weg tijdens de zwangerschap. Hoop ook dat het straks met de bevalling niet weer helemaal hommeles is, maar ja dat zullen we gaan zien.

DCG vindt dit leuk.
  9. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    In maart thuis werken bedoel ik.

10. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.481
    3.212
    113
    Vrouw
    Dat was dan zeker wel het voordeel van Corona, maar dat is dan ook wrs het enige pluspunt ervan... we kunnen helaas niets anders dan afwachten wat de komende weken nog gaat brengen.... hopelijk gaat het meevallen.

11. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ja idd, en het is wat het is . We zullen er hoe dan ook mee moeten dealen...

12. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Tijm86 mooie buik!

@Kon 87 ik zou dezelfde naam doen. Maar het is wat voor jullie het beste voelt.

@DCG wow echt heel mooi! Hoe gaat het verder?

@Lin18 balen van je enkels. Hier Geen last van vocht vasthouden alleen in mijn vingers een beetje. Geniet nog van je vakantie! Lekker je voeten in een koud voetenbad.

Hier nu 2 weken vrij. Man heeft al de kamers verhuisd. Dus oudste zoontje slaapt nu op zolder. Een jungle kamer. Van de week nog even de muurstickers erop doen en wat assecoires.
    In de babykamer begonnen met kleertjes inruimen. Maar heb veel te veel haha. Had van iemand 7 dozen over genomen van maat 50 tot maat 74. Of t allemaal past haha. Zitten wel veel leuks dingen bij.

Afgelopen zaterdag naar Schoorl geweest. En vrijdag weer. Is niet te druk daar en heerlijk zo aan het strand.

Na mijn vakantie ben ik 31 weken en heb besloten om niet meer op de groep (Kinderopvang te gaan staan) dat was een advies omdat je in het 3e trimester je longen meer in verdrukking komen en als je covid 19 krijgt. Het voor meer complicaties kan zorgen. En nu het weer oplaait vind ik het riskant worden. Want kinderen die terug komen uit een oranje of rood gebied mogen dus gewoon komen. Alleen mogen de ouders ze er niet heen brengen of halen. Maar kinderen houden Geen afstand.
    Dus krijg nu wel maar mijn minimale uren. Maar ja. Gezondheid gaat voor.
    Dus voor 8.5 uur per week andere werkzaamheden als dat er is tenminste als flexer.

Tijm86 vindt dit leuk.
  13. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Verstandig !! Ik doe hetzelfde, maar heb een vast contract, dus de uren "in de koffiekamer" werken blijven hetzelfde. De kleine ( en ons lichaam ) gaan voor ! Leuk zoveel kleertjes en de nieuwe kamers :)

14. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Tijm86 prachtige buik! Wat een bolletje, heel mooi!

@Kon 87 lijkt me echt heel zuur dat je babynaam is gegeven aan de over buur jongen. Ik zou ook een andere naam geven. Hoe zuur ik het ook zou vinden. Ze gaan toch met elkaar spelen en denk dat het hoor zowel ouder als kind fijn is als je een andere naam hebt. Heel veel succes en weet zeker dat jullie een nog leukere naam bedenken.

@DCG heel Tof geworden!!! Ze heeft het super goed gedaan. Leuk om te zien dat het kamertje bijna af is :)

betreft Corona vind ik het ook wel spannend helemaal nadat ik gelezen heb dat het niet lijkt op een griep virus en dat het eigenlijk vele malen erger is dan ze in eerste instantie dachtenz mensen krijgen last van stollingen en organen worden aangetast. Ik vind het ook echt te zot voor woorden dat mensen geen afstand bewaren, winkelkarretjes niet meer worden schoongemaakt en dat jongeren er op los feesten. De grootste groep besmettingen zit in de leeftijdsgroep 20-30. Heel eerlijk vind ik dat ze in moeten grijpen ondanks het feit dat de ic’s nog niet vol liggen. Naar mijn idee beter eerder ingrijpen dan te laat!

gister naar de vk geweest alles was oké :) hij was lekker actief en gaf de vk een schop haha hij lag al netjes met z’n hoofd naar beneden dus hij weet waar de uitgang is hahahaha. Ook heeft de kraamzorg gebeld, was een goed gesprek en moet met de vk overleggen of m’n bed 5 cm verhoogd moet worden of niet gezien ik thuis wil bevallen. Ik hoop van niet ;). Morgen een groei echo en ben heel benieuwd. Ga wel alleen manlief moet werken, helaas. Ik begin er steeds meer aan te wennen om alleen naar de vk te gaan en de echoscopist.

Doen jullie aan zwangerschapsgymnastiek, zwemmen, yoga of iets dergelijks? Ik probeer elke week te wandelen of te fietsen. Is het raadzaam om nog iets van een zwangerschaps iets te doen? Cursus heb ik bij m’n eerste gedaan en denk dat ik het nog wel weet. Ben benieuwd wat jullie doen.

Tijm86 en Lin18 vinden dit leuk.
  15. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @DCG Wat mooi gedaan zeg. Knap dat ze dat zo mooi kunnen he. Fijn dat nu toch alles op tijd af is. Verder ook alles rustig?

@Loveyoga Enkels waren alleen tijdens de reis gezwollen. Mja das ook niet gek na zoveel uren. Nu geen last van.
    Ik werk in een huisartsenpraktijk. Pas mijn werk ook aan. Geen patientencontact meer, doen mijn collega's en verder spreekuur telefonisch. Na 28w idd ivm longen icm covid. Moet nog 4,5 week na de vakantie.

@AnnekedB Ik zwem hier iedere dag (soms 2x) en trek dan ook een paar baantjes.
    Merk dat ik snel pijn aan mijn banden heb in t water. Wel vervelend.
    Fijn dat alles goed was bij vk. Suc6 morgen met de echo.

AnnekedB vindt dit leuk.
  16. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @DCG Wat tof die muurschildering!

@AnnekedB Wat fijn dat alles weer goed was bij de vk! En prettig dat hij al met zijn hoofd naar beneden ligt haha! Ik doe nu sinds een paar weken zwangerschapsyoga. Voelt erg fijn om mijn lijf wat extra soepel te houden. Ik verbaas mezelf hoe lenig ik nog ben haha! En het helpt heel erg met mijn ademhaling lager krijgen. Ik probeer ook een paar keer per week een flinke wandeling te maken, maar ik merk dan de dag erna dat mijn liezen toch wel steeds meer pijn doen. Maar ja, hoort erbij denk ik. Ga geen cursus doen verder heb ik besloten.

Het thuiswerken was in de begin periode wel een voordeel inderdaad. Had niet graag met die misselijkheid op kantoor gezeten. Maar door dat thuiswerken is bij mij de balans werk en privé wel helemaal scheef gegaan. Mijn baas vond het toen nodig om me maar voortaan iedere dag te bellen en contact te hebben. Terwijl dat voorheen een stuk beter gescheiden was. Dus het heeft ook wel een nadeel gehad. En we kunnen inderdaad niet meer doen dan afwachten.

AnnekedB vindt dit leuk.
  17. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @Kon 87 ik zou ook nadenken over een andere naam.

@DCG mooi, een echt meisjes kamer. Heerlijk dat t uiteindelijk allemaal is goed gekomen.

@AnnekedB ik zwem 1x per week met een vriendin +- een uurtje baantjes trekken. Merk wel dat t nu wat langzamer gaat dan voorheen. Sinds 2 wkn ook een zwangerschap cursus miste het om zwangere om me heen te hebben en zo blijven we verantwoord bewegen haha. Best leuk al is veel herhaling.

Wat betreft corona, hier ook wat meer afstand aan het bewaren. Laatst naar t zwembad geweest, wacht tot na de zomervakantie nu veelste druk en 1,5 m kan niet nageleefd worden. Best jammer nu met t mooie weer een badje in de tuin voor onze waterrat.

Morgen gaan wij de kleine man weer zien en horen we eindelijk hoe de placenta ligt. Best zenuwachtig hoop dat het er niet meer voor ligt.

18. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    @miich spannend hopelijk vandaag goed placenta nieuws ! Bij mij ligt tie er ook deels voor, maar de vk gaf aan dat in 90% van de gevallen de placenta nog weg schuift.

Zo, het zwembad staat, er liggen ijsjes in de vriezer en de koelkast ligt vol BBQ spullen. Succes allemaal met de 35 graden, ik kom het zwembad denk niet meer uit haha.

miich vindt dit leuk.
  19. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.481
    3.212
    113
    Vrouw
    @AnnekedB fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd en de kleine al met het hoofdje naar beneden ligt :)

@miich spannende dag vandaag dus! Hoop dat je goed nieuws krijgt over de placenta.

@Tijm86 goed voorbereid op de hitte ;) ik doe vandaag gewoon weer met je mee haha :thumup:

miich, Tijm86 en AnnekedB vinden dit leuk.
  20. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Zo ik ben er ook weer even bij :)
    Ondertussen alles voor het huwelijk geregeld, inclusief mini-binnenlandse-huwelijksreis: een wellnessweekendje in de Ardennen, best kostelijk maar is onze enige vakantie dit jaar en enige vakantie pre-baby nog ;) heb er zin in! Hoop alleen dat de temperatuur dan toch een dagje onder de 30 graden wil blijven :rolleyes:

Baby ook weer goedgekeurd! Nog steeds lange benen, maar nu van p97 naar p87, algemene waarde p70, kan ik mee leven ;) hierdoor uitgerekende datum wel een weekje naar voren geschoven, maar zullen zien. Kleine dame wordt op 1kg490 geschat nu, best groot al joh! Is meer dan een pak suiker :rolleyes:

Hopelijk kunnen jullie allemaal de warmte de baas! Hier thuiswerken en binnen blijven vooral ;)

miich, Lin18, Tijm86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina