Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hai dames!

Even niet gekeken, alles was weer lekker druk.

Vluchtkoffer staat nog niet klaar, ga er vanuit dat k weer over tijd zal lopen dus geen haast! Hier wordt hij niet zo groot geschat, dus ik heb wel wat pakjes maat 50. Heb nu een krat vol met kleertjes 50/56 , zit zowel lang als korte mouw romper in ( ligt dan ook wel aan het weer)

Vind het best zwaar deze zwangerschap lichamelijk, emotioneel juist niet , ben ineens een stuk harder zelfs haha.
    Rugpijn blijft, heel irritant, dus tussendoor vaak even liggen op bed. Gelukkig is het nog maar 3 weekjes tot verlof

Missannie vindt dit leuk.
  2. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Missannie wat naar van je bv ervaring! Ik herken de kapotte tepels dat had ik ook. In het ziekenhuis krijg je indd 0 begeleiding. En ook mijn dochter flink afgevallen, gelukkig hoefde ik niet bij te voeden en kwam alles goed op gang. Ik vond het we rete spannend. Gelukkig had ik een oudere vrouw die me echt goed heeft geholpen met goed aanleggen en ze heeft me ook verschillende houdingen laten zien. Ik vind ook dat dit standaard moet zijn. En snap het helemaal als je niemand hebt in je omgeving die bv heeft gegeven is het lastig om te vragen hoe en wat. Je hebt een goede keus gemaakt ook voor jezelf. Bv moet wel leuk blijven en je moet er zelf niet aan onder door gaan. Goed dat je je hebt aangemeld voor la leche league. Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen, tips en tricks zijn altijd welkom. Het komt goed dit keer!

ik ben wel benieuwd hoe het is om bv te geven met een dreumes erbij. Ben benieuwd of ze ondeugend gaat doen of dat ze er bij komt zitten. Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar hoe m’n dochtertje straks gaat reageren. Ik kan niet wachten haha

3. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Heerlijk dat ze nog lekker bij jullie slaapt. Hier de middelste tot 1 jaar. Toen gingen we verhuizen en ik legde hem op zijn eigen kamer. En hij vond het wel best haha. We maakten elkaar op gegeven moment alleen maar wakker. Of hij ging rechtop zitten. Dus moest ik ook wakker blijven Want anders ging hij t bed uit haha. Was blij dat hij op gegeven moment op zijn eigen kamer kon. Maar als het niet ging had ik het wel afgebouwd eerst.
    Oudste slaapt af en toe wel bij ons. En de middelste vraagt er eigenlijk niet om. Maar denk dat hij dan weer gaat keten in bed haha. Hij is net 2. Dus als hij wat ouder is kan t wel af en toe.

4. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier was de bv ook niet fijn en pijnlijk. Geen begeleiding gehad en na 4 weken gestopt.
    Hoop nu op een betere ervaring. Wel ga ik het geen maanden doen denk ik. In iedergeval stop ik voor het einde van mijn verlof. We zullen zien.

Hier ook vaak last van rugpijn. Vooral bij lang staan of zitten. Weet me dan echt geen houding meer te geven. Niet handig met werken of afspraken. Nog 4 weken werken, hopelijk gaat dat lukken. Gelukkig vaak alleen een ochtend.
    Verder geen last van het humeur, ben eerder eindelijk gewoon rustig/vrolijk.Na lange tijd hormonen en begin zwangerschap is dat wel heerlijk. Niet alleen voor mij haha.

Missannie en Tijm86 vinden dit leuk.
  5. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    @Tijm86 hier net zo, vind deze lichamelijk echt het zwaarste van de drie! Ben ook zoo moehoee, heb echt het idee vaak dat ik veel verder ben al (en m'n omgeving ook door die enorme toeter :roflmao:). Hoe vaak ik al inmiddels gehoord heb of ik nou al eens uitgerekend ben....

@Missannie oh heerlijk ja dat samen slapen dan! Zo schattig.

Hier 2x 2jaar bv gegeven, maar idd de begeleiding vanuit een ziekenhuis is om te huilen. Ik had het 'geluk' een enorme productie te hebben (geluk tussen haakjes want overproductie is ook echt een ramp, net als m'n enorm sterke toeschietreflex). Maar bij de tweede kreeg ik ook pas na uuuuurrren eens een kolf in het ziekenhuis en mocht dochtertje niet bij me drinken eerst ivm couveuse.

Hier dus vooral gedoe de eerste maanden omdat die kleintjes zo'n enorme tsr niet kunnen verwerken en dan weer kramp ed. Vind het eigenlijk pas makkelijker worden als ze groter zijn en het lekker zelf kunnen regelen :roflmao:

Missannie en Tijm86 vinden dit leuk.
  6. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ja moe idd ook ! Rugpijn had ik niet bij de eerste twee, komt door de manier van dragen volgens mn verloskundige.

Voor mij wordt het de eerste keer borstvoeding, twee keer gekozen voor bewust de fles dus ben ook erg benieuwd! Maar als t niet lukt jammer dan hoor, dan komt er toch snel een fles in ;)

7. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Borstvoeding is zó fijn! Enig geluk en goede begeleiding helpen wel enorm. De eerste 6 weken is het lastiger / meer investeren dan kunstvoeding. Maar na 6 weken is het makkelijker (vind ik)
    Heb mijn oudste 19 maanden gevoed, mijn middelste 7 maanden en mijn jongste 10 maanden. Nu gaan we weer kijken waar we eindigen. vraag hulp van de juiste personen en geloof niet zomaar te weinig melk ed. Al heb ik vaak het idee dat vrouwen graag een oorzaak aanwijzen om te stoppen omdat de mededeling “ik had gewoon geen zin meer om alles uit de kast te trekken, het kost me teveel energie” soms lastig uitspreken is, terwijl dat ook prima is.

Ik begin me af te vragen of ik werken tot 36 weken wel red/verstandig is...
    mijn buik is huge, mijn klachten nemen toe, mijn energie neemt af. En dan heb ik nu nog gewoon vakantie....
    mijn vervanger begint echter pas bij 35 weken. En we zijn soort van chronisch onderbezet. Ik haal een hele hoop overhoop. Mijn ene collega wilde dolgraag wat ouderschapsverlof inzetten Omdat haar kindje net 4 wordt en naar school gaat. maar dat kan alleen als ik er nog ben. Ergens denk ik hup doorzetten. Aan de andere kant denk ik, fuck it je lijf en baby gaan voor.
    Er is volgens mij geen tussenweg toch dat ik wat korter werk zonder dat dat vermeld wordt en je direct in de ziektewet komt. Of zou dat in overleg ook wel kunnen? Echt een dilemma.

AnnekedB vindt dit leuk.
  8. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Bv vond ik de fijnste momenten om te hebben echt een me moment met baby. Bij mijn dochtertje ook 9 maanden gegeven en was er toen klaar mee. Nu gaan we er weer voor en mocht het niet lukken dan was het niet ment to be.

Betreft je werk... ik zou doen wat voor jou goed voelt en niet nadenken wat belangrijk is voor je werk, dat is niet jou probleem. Ik snap dat je je verantwoordelijk voelt en dat is een goeie eigenschap. Het is echter we zo dat jij en de baby belangrijker zijn dan werk! Werk is vervangbaar jij en je baby niet ;) Mijn tip overleg gewoon met je werkgever. Je hebt de keus om eerder met verlof te gaan, deze mag je zelf maken en daar hoef je niet perse de ziektewet voor in. Als je de ziektewet in gaat heb je de
    keus niet meer en moet je met 6 weken met verlof ivm de uitkering die je werkgever voor je krijgt vanuit uwv. Het uwv bepaald dan voor je dat je eerder moet ;)

Vraagje: ik heb de nuna leaf grow en de Tula draagzak. Is het handig om ze voor gebruik te wassen? Ik zit in m’n was modus :roflmao:

9. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Hoi dames,
    Heb weer even wat ingehaald ;)

zo te lezen zitten we allemaal wel in de 30+ modus. Wat klachten, aftellen, wasjes doen,... Hier dus ook.

heb nu 2 weken vrijaf, ideaal dus om de laatste verfklusjes aan het huis te doen voor de verhuis :rolleyes:. Zijn dus vorige week ook getrouwd (was een supermooie fijne dag, met supermooie foto’s), hebben een wellnessweekendje gehad (ook helemaal genieten) en nu dus vrijaf. Maar... Nu dus even in het ziekenhuis o_O Sinds gisterenmiddag was last van harde buik en minder beweging in de buik. Vk heeft hartje gecontroleerd, alles in orde, maar voor de gemoedsrust toch even aan de ctg. Krijg ik zonet toch regelmatige harde buiken (weeën?), dus controle echo. Blijkbaar toch ‘wat gaande’, dus nu aan de utrogestan. Over een paar uurtjes weer even ctg en dan hopen dat ik met de pilletjes verder kan tot aan min 37 weken:thumup:.

spannend wel zo hoor...

10. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En wat relaxed een wellnes weekend.

Hopelijk blijft de kleine nog wel even zitten. Is er een oorzaak voor?

11. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @AnnekedB ik was ze niet. Heb een nieuwe marsupi. Maar denk dat t toch wel snel in de was moet met een baby. Dus dan doe ik t dan.
    Ik heb ook een kokadi flip baby. En manduca. Dus kan genoeg afwisselen haha.
    En ik doe altijd een Hydrofiel doek op mijn borst waar de baby met het gezichtje ligt. Zodat als ze spuugt ik niet meteen onder zit haha.

12. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Eulalia snap je wel. Want je wilt ook je collega helpen. Misschien per week aankijken? Wel lastig.

13. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Hier heb ik gisteravond en vanmorgen ook aan de ctg gezeten. Ik voelde de kleine man gisteren de hele dag veel minder. Zo raar. Telkens twijfelen en twijfelen en toen toch maar de vk gebeld. Zij maakte alvast even een echo en zag dat hij weer in stuit was gedraaid en helemaal opgevouwen lag. Waarschijnlijk voelde ik hem daardoor minder. Maar moest voor de zekerheid toch naar het ziekenhuis voor een ctg. Die was gisteravond goed en vanmorgen ook weer. Nu ipv over 1,5 week morgen al de groeiecho. En gelukkig is hij sinds de ctg vanmorgen ook weer flink aan het bewegen.

14. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Dankje!
    Neen, niet dat ik weet. Gyn zei ook niets speciaals? Vind wel vreemd dat het nu ‘begon’ terwijl ik net een paar rustige dagen heb gehad

15. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Ooh gelukkig wel goed nieuws ja. We liggen nu opnieuw aan de ctg (kijken of de utro werkt), en krijg nu ook regelmatig weer een schop in mn ribben :)
    Moet je verder iets opvolgen?

16. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Spannend zeg. Gelukkig niks aan de hand. Beter bij twijfel bellen idd. Had ik laatst ook. En toen begon ze toch ineens weer veel te bewegen haha

17. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Ik heb me toch een off-day....
    Vannacht al geen oog dicht gedaan: misselijk, hoofdpijn, harde buiken, heel onrustig! En vandaag weer veel harde buiken en ultra ultra emo.... lijk wel overspannen :cry:

Hoop dat dit weer overwaait

18. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Oooh wat spannend de extra controles en ctg’s alle baby’s nog even blijven zitten please! En ook graag voldoende blijven bewegen!

qua mijn werk... lastig voorleggen aangezien we zelfsturend zijn. Maar misschien moet ik het eerst maar gaan ervaren ik merk het vast gauw genoeg wanneer het echt niet gaat dan er nu al bang voor zijn.

Volgens mij hangt emo in de lucht, heb er ook last van... niet in m’n hum vandaag en net wat meer harde buiken dan normaal gesproken. Verder niet zorgwekkend maar voel me gewoon ff blegh. Irritant ook dat man lekker biertjes loopt te tanken zo op vakantie kan ik echt pissig om worden ook. Net ff te jolig naar m’n zin en stomme opmerkingen grr

Gandy en Pioenne vinden dit leuk.
  19. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het nu verder bij jou? Ik heb morgen alleen nog de groeiecho. En dan word ik ‘s middags nog gebeld door de gyn. Gelukkig is hij sinds die ctg van vanmorgen weer net zo druk als normaal.

@Gandy Ah wat vervelend! Misschien dat op tijd naar bed gaan helpt. Al slaap je misschien nog niet meteen, dat je dan toch even je rust kunt pakken alvast.

@Eulalia Wat balen dat jij je ook zo voelt. Wat betreft werk zou ik het ook even per week bekijken denk ik. Maar als het echt niet gaat, dan wel echt voor jezelf en je kleintje kiezen.

Pioenne en Gandy vinden dit leuk.
  20. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd pioenne! Fijn dat het een mooie dag was.

Wat schrikken minder beweging en harde buiken. Hopelijk blijft het verder rustig en blijven de kleintjes nog een paar weken zitten.

Qua werk merk ik ook dat het zwaar is. Vooral een hele dag. Mijn rug is hier niet blij mee. Moet nog 4 weken...
    Zou ook per week/dag kijken of het lukt. Jullie gezondheid gaat voor he. Maar het is lastig.

Gister verrast met een babyshower. Super leuke middag gehad :D:D:D

Tijm86, Pioenne, Missannie en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina