Ik snap dat ook niet helemaal. Kraamverzorgende doet wel boodschappen en koken toch? En anders ml... 24/7 boven de baby hangen doen we vast niet hahaha
Ja inderdaad en na al die inspanning wil ik biefstuk hoor haha. Mn schoonouders koken ook anders met alle liefde en er is ook nog altijd thuisbezorgd.nl haha
Kraamhulp deed bij ons niet koken 's avonds. En ook geen boodschappen eigenlijk. Maakte wel mijn ontbijt en lunch en alle tussendoortjes. Dat was zo fijn haha! Mijn vriend heeft eigenlijk iedere avond gewoon gekookt. Ging op zich allemaal prima eigenlijk. Alleen handig om voldoende voorraad in huis te hebben zodat hij niet telkens op pad hoeft.
Dacht dat koken er altijd wel bij hoorde. Vorige 2x wel en kreeg nu een vragenlijst waar dat ook werd gevraagd (ook met betrekking tot dieetwensen enzo)
Zou kunnen hoor dat het er wel bij hoort. Het voorbereiden ervan als we dat wilden deed ze wel. Denk misschien ook omdat ze rond etenstijd naar huis ging.
Ja ik heb ook wat te lezen erin gedaan. Neemt toch geen plek in he. Heb bij mijn zoon ook lang daar gelegen. @AnnekedB graag gedaan, is het gelukt? Ik neem ook makeup e.d. mee. Heb nieuw gekocht zodat het er nu al in zit. @miich fijn dat alles goed was. P50 is gemiddeld dus netjes he. @Missannie dat heb ik ook allemaal bij me. Ik heb ragout ingevroren, wil nog pastasaus maken. En nog iets zit in de vriezer maar weet niet meer wat haha. Ook zorg ik voor makkelijke dingen in huis.
Bij ons zei ze bij de intake dat ze het bijv. wel klaar willen zetten. Dus aardappelen schillen enzo. Moesten we tzt met degene overleggen. Geen boodschappen denk ik. Vind het zelf gewoon fijn dat het er is. Daar gaat het vooral om. Kook nu gewoon wat meer en zet het in de diepvries. Komt altijd wel een keer van pas. Niet perse dus omdat het nodig is dan maar omdat het me nu rust geeft dat het voorbereid is. Man kan ook prima koken en zoon ook als het moet.
In de vluchttas heb ik voor mezelf 2 setjes kleding wat lekker zit. En genoeg ondergoed en voedings bhs. Borstvoeding pads (wasbaar) en shampoo etc maar dab mini's. Borstel. Dextro. Pakje sap. 2 setjes maat 50. Mutsjes. (Heb ook 2 strik mutsjes van wol. Lijkt mij ideaal. Ook omdat ze niet zo snel afgaan. Dat vond ik tijdens de kraamweek heel irritant in de nacht. Dat het mutsje steeds afging.) En zwembroek voor mijn man. Weet niet of er een bad is in het ziekenhuis. Maar ook als hij meegaat onder de douche. En dat is het wel. Oh ja. Mijn beval plan ga ik van se week uitschrijven en erbij indoen. En heb 1 setje beval kleding klaar liggen op onze kamer. Om in te bevallen. Dat als het begint. Ik niet op zoek hoef haha. Denk dat ik nog een extra tandenborstel voor man koop. Maar ga ervan uit dat we de tas hopelijk niet nodig hebben.
Een zwembroek voor mijn vriend is ook nog een goeie. De vorige keer hadden we die niet bij, maar toen is hij wel mee onder de douche geweest in het ziekenhuis met zijn boxershort aan. Een zwembroek is toch wel wat fijner. Gisteravond alweer voor de derde avond deze week van die voorweeen. Het is lekker aan het rommelen. Dinsdag toch maar eens checken bij de verloskundige. Vandaag ook overdag een zeurderig gevoel. Nu was gisteren ook niet echt een rustige dag vanwege de badkamer verbouwing, dus dat zal vandaag ook wel meespelen denk ik. De badkamer is bijna klaar gelukkig.
@Lin18 ka de tas is bijna klaar. Alleen nog twee wijde broeken voor mijzelf besteld en een chill trui. Denk dat ik ook maar lenzen vloeistof meeneem, just in case. Dextro vind ik een goeie! ik las ergens terug over maaltijden invriezen. Vorige keer heeft de kraamverzorgster hier ook niet gekookt. Ze was er elke ochtend rond half 9 en rond 18 uur weg. Wij hebben zelf gekookt. Denk ook gewoon voorraad eten inslaan en boerenkool Ik ben trouwens heel benieuwd of jullie partners gebruik gaan maken van het aanvullend partner verlof. Bij wie wordt het aangevuld tot 100%?
Mijn vriend gaat gebruik maken van het partnerschapsverlof. Het idee is drie weken echt thuis. En dan de rest van die dagen nog wat verdelen. Hij krijgt het alleen niet aangevuld tot 100%. Maar dat is helaas niet anders.
mijn man is alleen de 2 dagen in het ziekenhuis bij me. Wanneer de Kraamzorg er is werkt hij gewoon. verder zal hij ook geen extra vrij nemen hooguit iets later beginnen om op di/woe mij te ontzorgen dat hij de kids brengt naar school en ik er maar 1x echt uit moet met baby. hij is zelfstandig ondernemer dus we doen gewoon echt enkel wat echt nodig is. Qua koken wil ik juist van dat krachtkraamvoedsel maken zoals echt van hele kip getrokken kippensoep en van die dadel/noten/kokosballetjes. En zeewiersoep enzo. Heb het boek “the first fourty days” in huis en daar staan echt leuke recepten in ook. Ik hoop gewoon dat dat m’n herstel ook wat makkelijker maakt ofzo. Vorige keren heb ik denk ik ook beetje te karig gegeten door slechte voorbereiding. Dat gaat me dit keer niet gebeuren haha
@Loveyoga setje kleding om te vertrekken wil ik ook nog klaarleggen. Dat je niet nog moet zoeken. @Missannie spannend. Drukte zal ook niet helpen idd. Fijn dat t bijna af is. Hopelijk blijft t hierbij. Fijn dat het bijna af is. Wat fijn dat het ver af is @AnnekedB. Hier ook het laatste gewassen. Morgen strijken en erin. Mijn man werkt in België en krijgt 10 dagen vrij. Heel gek idee 36 weken.
Mijn verlof is ook begonnen! En we hebben het direct "gevierd" met een nachtje weg samen. Ook belangrijk . Deze week maar eens gaan kijken naar vluchttas en kraampakket. Ik denk niet dat ik veel meeneem trouwens. Kraamkost invriezen ga ik wel fanatiek doen denk ik. Kraamzorg heeft hier nooit wat aan het eten gedaan en mijn vriend is niet erg van het koken. Mijn vriend neemt niet/ nauwelijks extra verlof op na de bevalling maar bewaard het voor nood (zieke baby, ik of kids bv). En anders kan hij het altijd nog op zn papa- dag inzetten! En ik denk dat ik ook ga proberen de traktaties vd kinderen vast voor te bereiden (knutselen). Daar stond mijn hoofd vorige keer echt niet naar :X.
tip: geboortekoekjes.nl Bij mijn meiden op school moet alles wat getrakteerd wordt voorverpakt zijn i.v.m. Corona. Zat dus beetje met mijn handen in het haar maar dit is wel een easy maar ook wel beetje saaie oplossing. Wie weet heeft iemand er hier ook wat aan.
Hier vroeg kraamzorg er wel altijd naar ml kookt elke avond. Wordt al lekker verwend haha Hij neemt geboorteverlof op daarna week vakantie. Van die nieuwe regeling gaat hij ook gebruik maken. Eerste half jaar 1 dag minder werken. Hakt niet zo in op t inkomen en toch wat meer hulp.
Hm.. ik ben bang dat de koekjes niet geaccepteerd worden op school/ kdv. Streng gezonde- traktaties beleid. Samen met de corona- regels een flinke opgave!