Bij mij had t te maken met in dalen. Hier al de hele avond een beurs gevoel, en rond mn stuitje zo gevoelig. Hopelijk een goede nachtrust
Ja was echt super vervelend. Nu weer wakker, om gek van te worden. Dat heb ik ook. Best pijnlijk soms.
Ik sluit me aan . En herken ook de steken onderin @Loveyoga. Maar bij mij dus geen ingedaalde baby :/
Ja hij is er! Onze zoon is gisteravond geboren. Hij weegt 3270 gram. Het ging ineens zo snel! Zo rond 16.00 uur werden de weeen dus eindelijk wat regelmatiger. Toen was het nog prima te doen allemaal. Om 17.00 nog even de vk een update gegeven. Zij gaf aan dat ze dacht dat het wel door zou gaan zetten. Ik heb bijna alleen maar op een eetkamer tafel stoel gezeten om de weeen op te vangen. Voornamelijk in mijn eigen bubbel terwijl mijn moeder zich bezig hield met mijn dochter en mijn vriend alle spullen alvast in de auto aan het zetten was. Ineens kwamen de weeen om de 3 à 4 min en werden ze krachtiger. Maar ik dacht dat ze minstens 60 sec aan moesten houden. Rond half 8 toch maar de vk gebeld. Die zou eraan komen. Ik dacht alleen maar: stuur me meteen door naar het ziekenhuis aub! Een kwartier later werden de weeen nog heftiger. Mijn vriend nog een keer de vk gebeld. Ze was er over 15 min, maar vroeg hem om alvast wat spullen op het bed klaar te leggen. Dat begreep ik niet, want ik wilde toch echt naar het ziekenhuis. Ik naar boven en de vk kwam vrij snel daarna binnen rond 20.00 uur. Ze zei dat ze mijn ontsluiting ging voelen en dat de kans bestond dat we niet meer naar het ziekenhuis konden. Hoezo niet? Ik had vast pas 4 cm. Bleek ik al 8 à 9 cm te hebben! Dat werd dus omschakelen en thuis bevallen. Dat wilde ik niet... Ze prikte mijn vliezen door, blijkbaar had dus ergens bovenin een scheur gezeten. En daarna kreeg ik nog best wat flinke weeen, want hij moest nog een klein stukje indalen, tot ik eindelijk die persdrang langzaam begon te voelen. Dit gevoel kende ik niet van mijn vorige bevalling want toen had ik een ruggeprik. Wat een oergevoel nam het over ineens! Wow! Na zo’n 4 goede persweeen werd hij geboren! Wat een ervaring! Achteraf gezien echt een super bevalling. Op dat moment dacht ik daar anders over Hij dronk meteen vrij snel aan de borst. Zo mooi. Alleen zijn temperatuur blijft nu iets te laag. Hij ligt nu knock-out bij me. Drinken wil hij niet eens zo moe is hij. Ik hoop zo dat het gaat lukken met de borstvoeding. Ik wil voor de zekerheid morgen alvast de lactatiekundige inschakelen om meteen mee te laten kijken.
Jeetje! Wat een droombevalling (zo achteraf bekeken). Goed gedaan, gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je zoontje nog wat vermoeid is om te drinken. Maar goed idee om er snel een lactatiekundige bij te betrekken. Hoe heet de jongeman eigenlijk?
Even een update, gisteren bizarre dag gehad! Een soort bizarre medische misser bij de gewone keizersnede operatie: ze hebben bij het hechten van de baarmoeder , de snede ook vastgehecht aan de achterzijde van de baarmoeder. Hiermee hadden ze dus per ongeluk de baarmoeder dichtgenaaid. En het gewone normale wond bloed liep dus niet weg maar hoopte zich op in de baarmoeder. Baarmoeder was dus afgesloten. Dus de buik werd letterlijk weer groter en dikker . Plus geen enkel normaal bloed verlies was aanleiding om onderzoek te doen.... De verpleging was in eerste instantie juist beetje wegwuivend. Door mijn aandringen bij iedere dienstwissel werd er toch maar meer onderzoek gedaan. Buik werd alleen maar groter. De buik zelf deed meer pijn dan de wond. En mijn buik had een gekke vorm + geen enkel bloedverlies. Heel veel pijn gehad. Inmiddels weer aardig aan het herstellen.
wauw wat een snelle prachtige bevallig! Goed gedaan! tip voor de temp! Huid op huid contact met deken erover! Mama’s zijn de beste kruiken. Mijn zoontje was na OK te koud, in 2 uur van36,0 naar 36,8 door in z’n luier op mijn blote borst te liggen. Hoe heet je mannetje?
@Missannie gefeliciteerd! Idd ineens snel. En achteraf denk ik vo9r jou toch fijn dat je meteen thuis bent? Ja dat persen is echt een oer gevoel. Bij de oudste had ik geen pers weeën. Jongste wel. Veel huid op huid is goed voor de temp. En ook voor je productie. En je kleintje is waarschijnlijk nog moe van de bevalling. Ik zou nog even dagje afwachten met een ik. En wel zoveel mogelijk huid op huid en aanleggen. Komt echt op gang. Ben ook benieuwd naar de naam. Veel geluk en lekker genieten. @Eulalia oh wat naar! En dat ze het eerst wegwuifden. Gelukkig op tijd erbij nu. Heeft het verder nog gevolgen? Hoe is het met de kleine? @miich @Lin18 @Kon 87 nog wel wat kunnen slapen uiteindelijk? Die steken zijn dus herkenbaar. Vindt t soms zo heftig voelen. Maar vk maakte zich geen zorgen. Zal wel goed zijn. Hier goed geslapen. Maar ben heel ongeduldig. K wil bevallen haha.
@Missannie gefeliciteerd!!!!!! Wat onwijs tof dat je uiteindelijk thuis bent bevallen en alles is goed gegaan, zo fijn! Nu lekker genieten en lekker knuffelen. Hoe vind je dochter haar broertje? @Eulalia jeetje wat heftig? Hebben ze je geopereerd? Is het hersteld? Hopelijk voel je je al wat beter. hoe is het met de nachtbrakers? Nog beetje kunnen slapen? Mijn dochtertje had gister in eens 39 koorts. Gelukkig voelt ze zich al wel Iets beter ze zit nu op 38 graden. Hopelijk een verkoudheid die snel over gaat. Vannacht toch weer wat krampen gehad. Niet doorgezet en prima geslapen. Hopelijk blijft tie zitten tot m’n dochtertje beter is
@Missannie gefeliciteerd met jullie zoon. Wat fijn dat t zo snel is doorgezet uiteindelijk. Lijkt me toch best raar denken 3/4 cm wat 8/9 cm blijkt te zijn! Lekker genieten van jullie mannetje @Eulalia heftig zeg! Wat een misser ja! Gaat t nu wel beter? Bizar dat zoiets kan eigenlijk.. @Loveyoga @AnnekedB uiteindelijk na 1,5 uur wel. Gelukkig haha. Vanmiddag als mn dochter ligt ook een uurtje plat. Vanavond slaapt ze bij opa en oma kunnen wij morgen echt uitslapen. @AnnekedB beterschap voor je dochter Wel onwijs last van lage constante rugpijn. Hopelijk een voorteken dat t rommelt....
@miich hopelijk idd een voorteken. Maar wel fijn als de baby nog even blijft zitten zodat je morgen lekker uit kan slapen. @AnnekedB beterschap!
@Missannie wow klinkt als een geweldige fijne bevalling, zo zie je maar, als iets toch anders loopt dan verwacht het alsnog een prachtige ervaring kan zijn! Nu lekker genieten van jullie mannetje! Ben wel reuze benieuwd naar zijn naam. Van harte gefeliciteerd meid ❤️ @Eulalia oef dat klinkt behoorlijk heftig! En dat ze het dan ook nog wilden wegwuiven zeg! Gelukkig heb jij je gevoel gevolgd en is er ingegrepen. Hoe gaat het nu? @AnnekedB wat vervelend dat jullie dochter juist nu ziek word beterschap en hopelijk knapt ze snel weer op. @Gandy hoe gaat het met jullie meisje? Doet ze het goed? Klinkt alsof er nog heel wat voorwerk bezig is bij sommige dames, zo spannend! Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik dit topic opende met een mooie oplopende test en vol spanning of alles goed zou gaan en moet je nu zien, we zijn gewoon al bijna allemaal bevallen!! Waar blijft de tijd?! Hier is sinds gister eindelijk de ontlasting goed op gang gekomen! Nu bij zowat elke fles een goede poepluier. Vannacht wilde J.anny niet in slaap komen, dus haar lekker bij me gelegd tot ze sliep. Door de vermoeidheid de wekker niet gehoord, maar madam heeft heerlijk tot half 8 doorgeslapen! Dat is ook wel heel fijn, maar ze willen liever dat ze in de nacht toch nog 1 voeding krijgt. Nu heeft ze wel rond 00:45 nog 20cc gedronken dus ik denk dat het wel oké is zo. Nu ligt ze weer lekker te slapen, dus ik spring snel onder de douche, vandaag komt de vk nog langs voor de afsluiting van de kraamperiode en morgen alweer de laatste dag kraamhulp, echt een schat van een vrouw!
@Loveyoga , nou niet heel geweldig. Heb een spier in mijn buik gescheurd die veel pijn doet, dus doe het rustig aan. Ben vandaag 37 weken! Dus we komen ook steeds dichterbij! Die steken zijn herkenbaar, kan wel door t plafond soms, en ze is ook al helemaal ingedaald dus. @Missannie wow wat een fijne bevalling! En van harte gefeliciteerd!!