Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Eens, zoveel mensen die het allemaal maar wegwuifden en deden wat ze wouden, en nu zitten we weer aan deze maatregelen die denk ik dinsdag opgelegd worden.
    Zo niet fijn, en zelf hield ik me er al die maanden netjes aan..
    We gaan het zien allemaal..

2. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ah jij hebt suiker te hoog, of?
    Ja hier met de middelste en jongste ben ik gestript op 39+2, puur omdat ik het niet meer trok, sliep nog amper en bij de jongste had ik een spier ingescheurd/gescheurd en dat heb ik dus nu weer, waardoor ik nu ook in overleg met de vk weer gestript ga worden rond de 39 weken, natuurlijk wetende dat het niet altijd helpt, maar bij de jongste had ik al 2cm toen ze me stripte en dus zette het gelijk door vlak erna! Laatste zetje meestal bij mij.

AnnekedB vindt dit leuk.
  3. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Ja eens indd! Even afwachten. Ik bestelde mijn boodschappen sowieso al en deed meer online shoppen. De behoefte om naar buiten te gaan is er niet en al helemaal niet naar de supermarkt, tenzij het echt moet.

4. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Ja bij deze zwangerschap is mijn suiker te hoog, helaas. Gezien de suikers uit m’n voeding zijn geschrapt en ik let op wat ik eet hoef ik geen insuline te spuiten gelukkig. Ze gaan mij ook proberen te strippen met 39 weken. Hoop dat het lukt. Bij mijn dochtertje werkte het ook na de tweede keer. Wel echt een ruk gevoel. Getsie dat er een spier gescheurd is, welke spier? Heb je er veel last van?

marloesje24 vindt dit leuk.
  5. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ja, ik kwam nog wel op school, de oudste 2 gaan en die kan ik nog niet alleen laten gaan ( 5 en 7) en de supermarkt inderdaad beperkt en nu met mondkapje.

AnnekedB vindt dit leuk.
  6. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ah wat rot zeg, dat was de vorige keer niet die suiker?
    Ja is een gek gevoel dat strippen he? Maar hier werkt het wel al 2x..
    Spier in bovenbuik, en dat doet wel goed pijn, vooral met bukken enz.
    Met nesteldrang en jongste zoontje van 2,5 die ik nog wel eens moet tillen is het wel zwaar soms..

AnnekedB vindt dit leuk.
  7. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Wij doen boodschappen ook online, morgen komt er weer een volle lading binnen, ideaal !
    We komen nu even helemaal nergens verder ( behalve bij mn schoonouders) en houden bezoek even af. Als er weer een totale lockdown komt denk ik dat het niet veel anders is dan nu voor ons, lekker rustig tijdens de kraamweek ;)

Hier 16 jaar samen met mn man en 7 jaar getrouwd:)

De eerste kwam spontaan met 37.3 en bij de tweede ingeleid met 41.4 , dus echt geen idee nu haha.. in ieder geval niet over de 41 weken door de suiker , scheelt al een week wachten ;)

AnnekedB vindt dit leuk.
  8. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat veel berichten hihi.

Wij zijn getrouwd en kennen elkaar al zo'n 19 jaar :D

Neem ook magnesium en dat werkt prima. Wel regelmatig rusteloze benen in bed. Als het erg vervelend is ga ik ff uit bed en lopen. Meestal helpt dit wel. Bed op klossen is echt een giller. Wat hoog, echt veel lol om gehad gister :roflmao::roflmao::roflmao:

Ik vind het zeer irritant dat mensen zich nergens aan houden. Zo moeilijk is het nu ook weer niet. Had een hoop ellende kunnen voorkomen. Qua bezoek dalijk vind ik het ook wel lekker, kunnen we rustig wennen aan de nieuwe situatie.

Mijn zoon zei net dat hij blij is dat het een jongen is en wat hij allemaal met hem wilt gaan doen. Zo leuk!!! Hij kijkt er zo naar uit.

Mijn zoon is met 40w6d geboren met inleiding. Had al een tijd 3cm. Denk dus niet echt dat deze komende week zal komen. Hoop wel dat hij spontaan komt.

AnnekedB en Tijm86 vinden dit leuk.
  9. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @marloesje24 goed idee denk alleen dat we dan ook niet meer slapen haha.

@Tijm86 absoluut hoop t elke moment van de dag. We zijn er klaar voor!

@Loveyoga wij zijn 15 jaar samen en nu bijna 2 jaar partners. 1 dochtertje van 1,5

Vermoed ook met deze aantallen dat er een lockdown komt. Ergens niet erg, lekker rustig.. @AnnekedB snap dat ook niet van lekker op vakantie gaan. Je ziet t nu.. laat de wintersport ook maar even gaan zou je denken.

Hebben jullie al geïnformeerd naar de kraamweek? Wij mogen overdag niemand ontvangen en liever in de avond ook niet was t advies ivm besmetting. Vind dat wel moeilijk aan deze situatie

Tijm86 en AnnekedB vinden dit leuk.
  10. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik denk niet dat er een volgende lockdown komt. Lijkt mij dat de scholen en zwemles sowieso open moeten blijven. En hoop ik ook haha. Zie het niet zitten om thuis les te geven met een baby erbij. Al werkt mijn man dan wel meer thuis ook. Maar hij moet ook weleens weg voor een klus, en dat kan n8et thuis.

Ik vind het wel fijn dat er niet teveel kraamvisite komt. Als de kraamhulp er is. Mag er maar 1 vast iemand bij. Mits geen klachten. De week erna dan andere mensen. Maar beperkt. Alleen dichte familie en goede vrienden. En eerst handen wassen en niet de baby aanraken.

Ik draag zolang het niet verplicht is, Geen mondkapje. Weleens geprobeerd. Maar krijg gewoon weinig lucht. Hoogzwanger en astma is denk ik geen goede combinatie. En ga ook gewoon nog naar de supermarkt etc als het nodig is.

AnnekedB vindt dit leuk.
  11. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    En de aantallen zijn nu natuurlijk ook hoger omdat er veel meer getest wordt dan eerst.

12. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @miich goeie! Ik ga ook informeren of in de avond wel of geen visite mag komen. Overdag mag niet en dat vind ik ook niet erg.

@Loveyoga ik draag ook geen mondkapje echt alleen als het moet (laatst bij het ziekenhuis). Heb alleen het idee dat ik stik, zal de astma zijn indd. Mijn man moest gewoon aangeven adem in en adem uit :roflmao:

@Lin18 hoe hoog is je bed nu? Heb je gedaan met klossen of planken en bierkratjes?

13. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Scholen althans de basisscholen zullen wel open blijven maar ze pleitten voor extra week herfst vakantie..
    En zullen denk ik wel meer dingen gaan sluiten.. Theaters sport enz. En ik ben bang ook zwembaden..

14. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    In de mail van de kraamhulp staat om terughoudend te zijn met kraamvisite en deze bij voorkeur te laten langskomen op momenten dat de kraamhulp er niet is. Ik overleg wel even met de kraamhulp, oma zal bijvoorbeeld regelmatig rondlopen in huis.

Mondkapje zet k alleen op als het nodig is.

Denk trouwens ook niet dat de scholen weer dicht zullen gaan met een volgende lockdown hoor.. We zullen t wel zien , vind het allemaal best zolang k normaal kan bevallen haha

15. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Ik zit even heel erg te balen. Verwacht binnen een week te bevallen en mijn vriend wordt snipverkouden wakker vanmorgen :cry:. Hij kan dinsdag pas terecht voor een test en resultaat pas na donderdag. Ben ook bang dat hij me aansteekt. Ben er echt sip van..

16. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Oh wat vervelend! Hopelijk beval je dan pas na de uitslag. Mag hij er anders niet bij zijn dan? Lijkt mij wel raar dan. Hij is tenslotte de vader. Zal vast goedkomen. Enchinaforce slikken helpt bij mijn man altijd. En extra vitamine c. Ik heb van vitamine bottle. Doe ik door drinken of puur op een lepel. En dan een extra dosering in tijden van minder weerstand. Helpt wel echt goed. Geef het ook aan de kids als ze verkouden zijn etc.

Vraag me nu ook af hoe dat dan zit, stel je wordt positief getest. Hoe gaat dat dan met bevallen? Ze kunnen je moeilijk alleen laten bevallen haha.

17. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Kon 87 maar komt vast goed. Het is nu ook verkoudheid en griep seizoen.

18. AnnekedB

AnnekedB Bekend lid

7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Kon 87 snap ik heel goed! Hopelijk knapt je man snel op en indd vitamine c werkt ook vitamine d! Hopelijk knapt hij snel op en is het geen Corona. Mijn dochtertje had afgelopen twee dagen koorts en ben ook nog steeds angstig om verkouden te worden, geen zin in tijdens de bevalling. Hopelijk blijft je bevalling nog even uit.

19. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @miich
    Wij kregen een mail. 1 vast persoon als ze er is en liever niet te veel savonds. Denk sowieso dat ik savonds blij ben als er ff niemand is. Kan altijd na de kraamweek en ook zeer beperkt.

@AnnekedB met klossen van 14cm. Bed was 63cm zoiets van te voren.

@Kon 87 Oh nee dat is niet fijn! En dan zo lang wachten op de test, schandalig :(

20. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    O dat is balen ! Misschien even apart slapen zodat hij je niet aansteekt ? Hopelijk is hij er snel vanaf. Ik neem aan dat je man er wel gewoon bij mag zijn hoor ! Dan wel met mondkapje denk ik, maar ze zullen m vast niet weigeren bij de bevalling toch.

Deel Deze Pagina