Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Dankjullie allemaal :):thumup:
    Ik merk toch wel dat ik er niet 100% gerust insta. Je leest hier op het forum zo vaak van miskramen en hele trajecten, dat het nu helemaal niet meer zo vanzelfsprekend lijkt. Daarom vind ik de echo ‘pas’ op bijna 9 weken ook zo moeilijk: als er geen hartje is, of iets anders echt mis, wil ik dat liefst ook wel zo snel mogelijk weten dan...
    Maar toch, ik probeer ook echt wel te genieten voor als het wél echt goed komt, maar blijft toch voorzichtig tot aan de echo :oops:

LilyB vindt dit leuk.
  2. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Met precies 6weken een echo is idd wel tricky, dat kan echt 2 kanten op. Ik heb de eerste nu op (vermoedelijk) 6.4/6.5. Zo spannend!

Vond het bij de eerste hier net zo vreselijk spannend trouwens, maar ook omdat we toen het hele IVFtraject achter de rug hadden. Ons zoontje was de laatste cryo, en had tijdens de zwschap al vanaf 5 weken bloedverlies. Heeel eng.

Heb nu ook echt iniminibeetjes bloedverlies, hoort zeker bij mij ofzo. Gelukkig echt weinig dit keer, vorige keren was t veel meer. Hopen dat t zo blijft.

Hier ook weer bv, andere twee ook twee jaar bv gegeven. Mn dochtertje is de dag voor de posi test uit zichzelf gestopt, ze vond de melk bah :D Ideaal wel haha, aangezien ze ook nog nachtvoedingen had.

Hier ook idd de zware buik en hij is echt HUGE door mn darmen. Echt niet grappig, geen idee hoe ik die ga verstoppen ;) Lijk wel 26 weken ipv bijna 6.

Eulalia en LilyB vinden dit leuk.
  3. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Wbt het borstvoedingsverhaal bij mijn dochter heb ik het te snel opgegeven heb ik het idee maar dat komt om mede omdat ik na 3 maand als mijn verlof afgelopen is toch weer moet stoppen. Daarom twijfel ik deze keer ook heel erg, omdat ik als ik weer aan het werk moet de borstvoeding moet stoppen aangezien ik niet kan kolven op het werk.

LilyB vindt dit leuk.
  4. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ja dat is wel handig dan idd. Bij mij kwam er al nirt veel uit meer. Heb 5.maanden geleden in ziekenhuis gelegen met fikse long ontsteking. En sindsdien kreeg zoontje er nog weinig uit. Nu bijna niks meer. Maar hoop te tandemen straks. Wil dan alleen de avond voeding voor het slapen gaan nog geven. Ook hier kreeg hij nog Nachtvoedingen. (20 maanden) maar vannacht ermee gestopt. Ging helemaal goed.

Groen en LilyB vinden dit leuk.
  5. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Wat.voor werk je ook doet. Je hebt recht om te kolven he. Tot 9 maanden. Ze zullen gewoon iets.moeten regelen. Ruimte. Extra personeel etc. Ik snap dat het soms lastig is. Maar ik zou er echt niet aan denken om te stoppen. Omdat het niet kan op werk.
    Is toch de beste voeding die je kan geven. Met antistoffen etc. Kunstvoeding is ook goed natuurlijk. En iedere baan moet daar wel begrip voor hebben vind ik.

LilyB vindt dit leuk.
  6. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Gezellig druk groepje dit, ik kan het niet altijd even goed bijhouden sorry daarvoor.

Zijn er meer dames die steken hebben laag in de buik en lies? Ik werd er vanacht van wakker. Ik merk toch dat ik het lastig vind om mezelf te blijven zeggen dat het wel goed komt.

LilyB vindt dit leuk.
  7. LilyB

LilyB Niet meer actief

Dit had ik vannacht dus ook....
    vandaag nergens last van qua pijn maar een buik waar je U tegen zegt! :eek:
    Kan denk ik niet lang verbergen dat ik zwanger ben....

8. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @owl Wat @Loveyoga ook zegt idd, maar snap dat het soms lastig is en je niet altijd op je strepen wilt staan. Ik ben met mijn dochtertje ook gestopt met kolven omdat ik het ongemakkelijk vond om bij m’n (inmiddels oude) werkgever thuis op de logeerkamer te kolven. En 3 maanden bv zou trouwens toch ook al geweldig zijn?

@Pioenne Het is zeker niet vanzelfsprekend maar aan de andere kant moet je jezelf ook niet gek laten maken door ‘negatieve’ verhalen. Het merendeel van de zwangerschappen gaat gelukkig nog altijd goed :)

@DCG Wij vertellen het wel aan m’n familie (ooms, tantes etc) denk na een goede echo maar sta er zelf ook heel anders in omdat ik (gelukkig) nog nooit een miskraam of iets heb meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat als je wel een verleden hebt waar het niet goed afliep je dan voorzichtiger bent.

Hier ook echt meeeega last van mijn darmen, had dit bij m’n vorige zwangerschap lang zo erg niet! Het borrelt vooral heel erg en heb nu soms al last van obstipatie :confused:

Heb de laatste CB gedaan, die geeft nu 2-3 weken aan wat wel moet kloppen ongeveer.

F2A2B223-17C4-423C-B34B-2AB0206AE47F.jpeg

LilyB vindt dit leuk.
  9. LilyB

LilyB Niet meer actief

Wij vertellen het idd ook meteen zodra de echt goed is :)
    En een mooie cb :) Klopt ongeveer wel, denk je net op het randje zat tussen 2-3 en 3+

10. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Wij hebben in de kantine geen extra ruimte om eventueel te kolven. We hebben 1 ruimte in de kantine en Ee heren en dames toilet.. dus al zou ik heel graag willen kolven op het werk gaat niet. Ben buschauffeuse dus hebben ook geen vaste locatie van pauze houden. Helaas.

LilyB en nosilla vinden dit leuk.
  11. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Wat gek he, ik heb vandaag ook helemaal nergens last meer van.
    Ojee zo erg? Hopelijk lukt het nog tot je echo, gelukkig komt die nu langzaamaan dichterbij.

LilyB vindt dit leuk.
  12. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Die ervaring heb ik helaas ook 2x gehad met een vroege echo.... dan blijft het twijfelachtig qua termijn en zit je dagen in spanning. Beide keren bleek het bij mij niet goed.
    Nu wil ik ook niet voor 7 weken een echo....

13. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ja dat lijkt mij idd lastig. Maar wist je dat je werkgever dan verplicht is om op elke locatie dan iets te regelen? Desnoods een gebouw verder etc. En ook kwa inplannen moeten ze dan rekening houden. Op wc is niks. Maar in nood.

owl en LilyB vinden dit leuk.
  14. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020 ♡

16 oktober
    Groen
    - 30 jaar- 3e kindje

17 oktober

Owl - 27 jaar - 2e kindje

18 oktober
    Nosilla - 27 jaar - 2e kindje
    DCG - 32 jaar- 2e kindje

19 oktober

20 oktober
    Loveyoga
    - 32 jaar - 3e kindje
    Sooff - 28 jaar - 2e kindje
    Anne201 - 29 jaar - 4e* kindje

21 oktober

22 oktober
    Tijm86
    - 33 jaar - 3e kindje

23 oktober
    Kon87 - 32 jaar - 3e kindje

24 oktober
    Eulalia - 29 jaar - 4e kindje
    Pioenne - 30 jaar - 1e kindje

25 oktober
    Lamia
    -27 jaar- 3e kindje
    26 oktober

27 oktober
    Gandy - 37 jaar - 3e kindje

28 oktober
    Es89 - 30 jaar - 2e kindje

29 oktober

30 oktober

31 oktober

jongen (0) meisje (0) verrassing (0) onbekend (11)

Afspraken:
    26 februari - 11:30u eerste echo - Groen
    28 februari - 15:00 echo locatiebepaling -Kon87
    28 februari - 14.15 eerste echo - Tijm86
    2 maart - 10:30u eerste echo -DCG
    3 maart - 14:00u eerste echo - Eulalia
    3 maart - 19:20 eerste echo - Anne201
    4 maart - intake vk - Loveyoga
    9 maart- eerste echo - Loveyoga
    12 maart - 10:45u eerste echo - Owl
    12 maart - 11:45 eerste echo + intake gyn nosilla
    19 maart - 10:30u eerste echo + gyn - Pioenne

Tijm86 en LilyB vinden dit leuk.
  15. LilyB

LilyB Niet meer actief

Ja echt niet normaal!! Mijn moeder schrok ervan! (Zij weet het wel ;) )
    Maandag nog een weekje, dus proberen iets wijders te gaan dragen :roflmao:

Gelukkig dat ook jij vandaag geen last meer hebt! Ik heb vanmiddag wel wat meer last van duizelig worden en misselijkheid, maar lijkt mij alleen maar een goed teken :thumup:

16. LilyB

LilyB Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je dan liever iets later gaat... heb je al wel een afspraak staan?
    Hier wel blij met mijn echo op 7wk maar gaat sowieso inwendig worden dus op zich een mooie termijn daarvoor, bij mijn zoontje was ik toen 6w6d en was al heel duidelijk :)

17. LilyB

LilyB Niet meer actief

Welkom @Anne201 :) en gefeliciteerd met je zwangerschap

Anne201 vindt dit leuk.
  18. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw

Nee dit wist ik idd niet ga me er eens in verdiepen.. zit nu in vast contract vorige zwangerschap zat ik nog via uitzend bureau. Durf daardoor wel meer op mijn strepen te staan

LilyB vindt dit leuk.
  19. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hmmm ja toch wel spannend dus zo'n vroege echo maar neem aan dat k heel snel weer mag komen als ze nog niks zien !
    Kolven op mijn werk is ook lastig want er is geen ruimte voor , dan moet de kamer van de IBer worden afgeplakt haha . Maar ja dat zien we tegen die tijd nog wel eerst maar eens de 9 maanden doorkomen !
    Vandaag even niet misselijk en dat maakt me meteen nerveus .. stom hè

LilyB vindt dit leuk.
  20. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Gelukkig is het nog niet zo warm is het verstoppen nog een beetje makkelijker. Ja inderdaad hoe stom het ook klinkt de kwaaltjes zijn een fijne bevestiging.
    Hopelijk komt er hier ook nog even een kleine bevestig( voor zover dat een bevestiging is)

het is toch bijzonder dat er nu gewoon een klein mensje in je groeit en je daar nauwelijks wat van merkt..

Gandy, Tijm86 en LilyB vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina