Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Wat fijn die mooie echo's!! Bijzonder he dat het zo snel groeit. Hier nog een weekje wachten, ben zo benieuwd! Ik vraag na de termijnecho kraamzorg aan, moet wel voor 15 weken ofzo! Gaat hard altijd.

Bandenpijn al vanaf week 5 hier, nu bij de derde gaat het helemaal snel ;) Belooft nog wat haha! Ben nog steeds kotsberoerd dus hoop dat dat komende weken wegtrekt. Pittig met de kids fulltime thuis nu en opgesloten zitten.

Vraag me vooral af hoe lang het allemaal gaat duren! Opzich voor t schoolplein ed wel even handig nu thuiszitten, hoef ik mn buik niet te verbergen ;) Alles heeft zn voordelen haha.

DCG en Tijm86 vinden dit leuk.
  2. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Haha ja dat verbergen gaat wel een stuk makkelijker nu , thuis gewoon lekker mn buikje pronken;) we hebben het de meiden lekker verteld met de echo van gisteren , die zijn in de wolken :) ( de jongste wist het onbewust al, die wreef al vaak over mijn buik en zei dan jij hebt een baby in jouw buik mama)

DCG vindt dit leuk.
  3. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Dat is idd een voordeel haha geen buik hoeven te verbergen. Groeit ie ook zo hard? Hier ook een flinke buik al hoor.
    Ben reuze benieuwd naar je echo volgende week!!
    Wel balen dat je nog zo beroerd bent, dan lijkt het me extra zwaar om de kids fulltime thuis te hebben...
    het gaat denk ik sowieso wel langer duren dan de geplande 6 april.... complete lockdown wilt Rutte nog niets van weten, maar als hij net zo snel bijdraait als bij het sluiten van de scholen.... :|
    ik las op de telegraaf dat de politie zich al klaarmaakt voor een lockdown :$

4. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Aaaah wat leuk dat de kids het nu ook weten. Die kleintjes krijgen vaak meer mee dan je denkt! Echt zoooo lief!

Tijm86 vindt dit leuk.
  5. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Wat leuk! En wat schattig van de jongste die al over je buik wreef. Zo lief!

Tijm86 en DCG vinden dit leuk.
  6. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Hier echo gehad net! Alles goed! Kloppend hartje gezien! Ik wist dus niet hoelang ik zwanger was en blijk dus 7+1 te zijn nu.. uitgerekend in november dus ;)

Bijgevoegde bestanden:

miich, AnnekedB, Tijm86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Aaah prachtig! ❤️ Lekker die roze wolk op :)
    Enneuh, je kan gewoon gezellig hier blijven kletsen hoor :thumup:

8. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Wat fijn, alles goed!!

9. Kon 87

Kon 87 Bekend lid

28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Volgens de wet hoef je pas 3 weken voor je verlof je leidinggevende op de hoogte te stellen van de zwangerschap.

Zou toch wat zijn haha! Ik ben tegen die tijd al even breed als lang :roflmao:

Gandy, Tijm86 en DCG vinden dit leuk.
  10. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Jeetje, het gaat hier echt serieus worden nu... bericht van de gemeente dat de kinderen niet meer bij speelveldjes mogen spelen. Ook kinderen in groepjes buiten mag absoluut niet meer. Kinderen mogen nu alleen nog in de achtertuin. Ik denk dat we ons op mogen gaan maken voor een complete lockdown.
    Moeilijk, maar wel zeer verstandig.

11. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Is dat alleen daar? Hier nog niks over gehoord. Is idd moeilijk. Ik vindt een lockdown niet nodig. Zo wordt het virus alleen maar uitgesteld zoals Rutte zei. Ik ga gewoon naar buiten met mijn kids. Zijn nu niet meer aan het hoesten. En ga morgen ofzo ook weer langs mijn ouders. Die zijn ook niet aan het hoesten en zijn nog fit. Ik ga verder geen drukte opzoeken ofzo en bij speeltuinen als het druk is. Sla ik die ook over.

Hoe voel je je trouwens?

DCG vindt dit leuk.
  12. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Hier ook druk met het schoolwerk van de oudste. Groep 1. Is even een ritme vinden. Maar we gaan nu gewoon na het ontbijt wat doen. En in de middag iets van gymen/knutselen. Tusse door de jongste ook nog af en toe vermaken. En zelf ook nog huishouden/yoga doen.
    De yoga school waar ik soms les geef doet nu ook online. Dus dan kan ik ook wat lessen volgen.

Verder einde middag wat misselijk. Soms overgeven. Ligt eraan wat we eten haha. Laatst moest ik echt overgeven bij spinazie.

DCG vindt dit leuk.
  13. Loveyoga

Loveyoga Bekend lid

8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Leuk! Gewoon lekker hier blijven

14. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Geen idee of het in andere gemeenten ook is, heb er nog niks van meegekregen. Tot vandaag was ik dus ook gewoon naar buiten met mijn zoontje, maar na de oproep van de gemeente zal ik me maar aan de regels gaan houden en dan maar gewoon in de achtertuin blijven... wandelen met de hondjes mag dan weer wel, dus dan maar daarvan genieten.
    Verder ga ik eigenlijk ook nergens heen, mijn moeder woont een paar straten terug maar zij is risico groep dus voor nu gewoon bellen en FaceTime, zien we elkaar toch nog dagelijks :) ook breng ik weleens een kleine boodschap tot aan de deur en kletsen we even bij de deur, maar met wat afstand. Wil het niet op mijn geweten hebben om haar ergens mee te besmetten aangezien zoonlief en ik beiden ziek zijn geweest en tegenwoordig je bij elk kuchje al Corona hebt :|

Verder voel ik me prima! Misselijkheid neemt met de dag af dus daar ben ik wel blij mee. Ook iets meer energie dus probeer er het beste van te maken en toch bezig te blijven met het huishouden en zoonlief vermaken en helpen met zijn huiswerk. Vanaf maandag is er een nieuw programma, met live beelden van de juf erbij dus ben benieuwd!! Zoonlief moet dan om 9:45 op zijn chromebook zitten.

Het is zeer zeker even schakelen om de kids tevreden te houden en alles te combineren. Groep 1 zal vast nog niet heel veel schoolwerk zijn, volgens mij is het hier een boekje voorlezen of een dansje oid, hoe is dat bij jullie?
    Fijn dat je ook nog gewoon je yoga les online kan volgen als je er tijd voor over hebt, blijf je toch nog even lekker in balans :p
    Hopelijk zakt bij jou het misselijk zijn ook snel weer af, spinazie kan idd een trigger zijn, ik krijg er persoonlijk heel erg maagzuur van, maar met al die zwangerschapshormonen kan het idd snel eruit komen!
    Jeetje ik ben echt blij dat het overgeven mij bespaard is gebleven :rolleyes:

15. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Voor de kleuters sturen wij dagelijks tips en zetten iedere dag een filmpje online met een proefje , vouwlesje of voorleesboek. Het is dagelijks aankijken wat voor nieuws we kunnen toevoegen ( ik sta voor groep 1/2) . Moet zeggen dat er vanuit de school van mijn dochter weinig input komt voor de kleuters..

AnnekedB en DCG vinden dit leuk.
  16. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Dat is hier ook hoor, voor de kleuters dan...
    het is ook lastig natuurlijk, denk de kleuters het beste te vermaken zijn met idd iets vouwen/knutselen en dan natuurlijk kleuren en voorlezen.

17. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Juist lekker de tuin of straat in en alles ontdekken ;) tellen met paaseieren , letters oefenen met boekjes , gezelschapsspellen , tellen met dobbelsteen, duplo , oefenen met kledingstukken.. Er is heel veel voor kleuters ;)

DCG vindt dit leuk.
  18. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ooohjaaaa goeie met die paaseieren!! Leuk, leerzaam en lekker ;)
    Zo te horen hou jij ze wel goed bezig :thumup:

Tijm86 vindt dit leuk.
  19. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Zo niet fit vandaag... erg misselijk én heb het zó koud.... hopelijk zet dit niet door en hoort het bij de zwangerschap.
    8 weekjes vandaag:)

DCG vindt dit leuk.
  20. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Beterschap !! Koud is bij mij trouwens een zwangersschapskwaal.. vooral in de avond als ik moe ben , zit dan met drie dekentjes voor de open haard en dan is het nog koud ( verwarming staat ook nog eens op 23 graden) .

DCG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina