Het blijft inderdaad spannend.. ik heb nog geen nieuwe afspraak , zullen we vast maken als ze bellen voor de NIPT uitslag is waarschijnlijk ook pas met 17 weken ofzo. Meestal doen ze dan geen echo , alleen hartje luisteren. Echo is ( als alles normaal verloopt) pas weer bij de 20 weken. Straks lekker ontbijten en heerlijk de tuin in ! Verwacht ook nog dat onze vrienden langs zullen komen ( op 1,5 meter afstand ) dus vast de 0.0 biertjes in de koelkast leggen voor vanmiddag.
Hier ook in spanning. Ergens wel ‘opgelucht’ dat we de 12 weken kunnen passeren nu, maar blijft zo onzeker tot de echo, op 13w5d pas ... Heb er toch wat schrik van dat het nu al mis zou kunnen zijn en dat dan pas over 2 weken ontdekt wordt...
Kan mij voorstellen dat het spannend is. Hier ook nog steeds. Wel goede echo gehad. En gisteren voor het eerst dat gepriegel voelen. Dat herken ik van mijn 2 andere kids. Maar bij mij is het ook 2x misgegaan. Met 5 weken en met de termijn echo dat ze erachter kwamen dat het vruchtje met 9 weken gestopt was met groeien. Tot ik de baby goed voel. En na de 20 weken echo zal het voor mij nog wel spannend zijn. Mijn vk heeft ook een echo apparaat waarmee ze vanaf 14 weken snelle echo's kan maken voor de lol. Weet niet of ze dat nu nog doet. Hoop het wel. En hoop dan dat ze iets kan en mag zeggen over de nub/geslacht.
Ja hier goede echo gehad op 8w5d maar zeker geen garantie dat het goed blijft gaan... Is mijn eerste zwangerschap, maar ben er toch wat onzeker is. Je voelt ook nog zo weinig he, buiten de misselijkheid die er nog een beetje is. Toch maar met goede moed nog 2 weekjes wachten en hopen dat alles goed blijft... Hoop dat je idd ook gerustgesteld mag blijven worden!
Ik hoop stiekem ook dat de vk met 16 weken ook kan zien wat het geslacht is. Weet nog van de vorige zwangerschap dat ik toen rond 15 weken een controle had en toen zag ze het geslacht ook al. Maar een dag later hadden we een pretecho, dus wilde we het nog niet weten, anders hadden we niks aan de pretecho haha. Ik probeer wel vast te houden aan de gedachte dat de termijnecho goed was, dus dat de kans dat het misgaat nu nog kleiner is geworden. Maar blijft spannend. Zeker ook omdat ik nog niks voel. Hopelijk duurt dat ook niet al te lang meer. Mijn dochter voelde ik bij 15 weken en daarna steeds meer en meer. Zo benieuwd wanne
Het is en blijft zeker allemaal super spannend! Hier ook pas 30 april weer controle en dan dus idd alleen dopler. Ben eigenlijk best teleurgesteld dat het allemaal zo gaat.... dit is niet hoe ik mijn laatste zwangerschap had ingebeeld maarja we hebben geen keus.... nu maar heel hard hopen dat 28 april de maatregelen ietsje versoepeld kunnen worden en de echopraktijken weer open mogen (lijkt me logischer om eerst 1 op 1 dingen uit te proberen dan de scholen weer open, dan zit en staat iedereen hutje mutje op elkaar!) Desnoods met handschoenen en mondkapjes.... vind het zo’n lange ruk van 11wk tot de 20wk echo
We hebben inderdaad geen keus, maar snap je gevoel zeker. Dit zal waarschijnlijk ook mijn laatste zwangerschap zijn. Ik had het dan toch net wat anders voorgesteld. Bij een pretecho praktijk hier in de buurt kon je wel alvast afspraken plannen na 28 april, indien de maatregelen het dan wel toelaten om het door te laten gaan. Heb maar alvast een afspraak gepland op 1 mei. Ik ga ervan uit dat het gewoon niet door zal gaan, maar je weet nooit!
Dat kon bij de echopraktijk bij mij in de buurt idd ook, maar heb niks ingepland omdat ik er vanuit ga dat het toch opnieuw verlengd gaat worden... het voelt allemaal als een teleurstelling, gewoon omdat we naar zoveel leuke spannende dingen uitkeken waar nu niets van mag/kan doorgaan. Mijn man zei al “ik heb er wel 500 voor over om een echo te kunnen krijgen voor een geslachtsbepaling”. Niet dat ze daarvoor overstag zullen gaan haha. Kan natuurlijk ook aan de vk vragen of we niet heel kort mogen kijken bij de volgende controle maar ik denk niet dat ze daaraan mee willen werken (zijn nogal van de regeltjes) We zullen dus geduld moeten hebben en ondanks alle tegenslagen toch maar proberen te genieten van alles (al moet ik eerlijk bekennen dat ik er tot nu toe weinig van genoten heb, herken jij dat ook?)
@DCG Vragen kan altijd natuurlijk. Misschien willen ze het wel doen. Je weet nooit natuurlijk. Maar dan nog duurt het wachten zo lang... Ik herken het wel dat nog weinig ervan genieten. Alles gaat anders dan we het ons van tevoren hadden voorgesteld. Maar ik hoop zo dat vanaf die 20 weken het weer ‘normaal’ gaat worden.
Ja dat hoop ik ook.... al ziet het er naar uit dat deze maatregelen nog heel lang zullen gelden, dus ik probeer me nergens op vast te pinnen, dan kan het alleen maar meevallen Ik ga het idd gewoon vragen, nee heb ik ja kan ik krijgen... hun zullen het ook heus wel snappen dat er weinig leuks aan zwanger zijn is in deze tijd dus wie weet!
Voor mij ook de laatste zwangerschap, drie is wel genoeg ben al blij dat we nu nog niet hoeven te bevallen, wil toch mn kleintje showen aan familie en vrienden en dat niet van achter een raam.. hopelijk is het in oktober allemaal weer een beetje normaal, dan neem k het minder naar de vk gaan maar voor lief .
Ja idd, daar heb je ook weer gelijk in. Ik zou het ook fijn vinden als we na deze ellendige periode onze kleine gewoon normaal aan de kraamvisite kunnen showen Hopelijk is het in oktober allemaal een beetje onder controle en leven we dan een beetje normaler...
Inderdaad dan wel liever nu de maatregelen dan straks als we moeten bevallen. Dat lijkt me nog vervelender. En brengt ook stress met zich mee. Ik ga ook maar gewoon nergens vanuit dan valt het allemaal mee. De echoscopist bij de termijnecho denk dat het bij de 20 weken echo allemaal wel weer normaler is. Maar ik zei tegen haar ook al, ik ga daar gewoon maar niet vanuit haha
Ik verwacht wel dat na de meivakantie de scholen het op de een of andere manier weer op gaan pakken ( geen idee hoe dat met kleuters zal gaan, die kun je echt niet op 1,5 meter houden ! ) . Zodra dat weer loopt zal er langzaam weer beweging gaan komen denk ik . Ik hoop toch met kerst wel samen met de baby en familie te kunnen vieren namelijk
Idd zal bij de scholen heel lastig gaan worden om afstand te bewaren... ik heb al vanaf begin aangegeven dat ik mijn zoontje dan echt nog niet naar school doe ivm risicogroep.... vooral nu blijkt dat ook de kleine kinderen er flink last van kunnen hebben en zelfs door in het ziekenhuis belanden! de klassen hebben ruim 30 leerlingen en de lokalen zijn heel klein, ze kunnen nooit de 1,5m afstand bewaren! Wij komen vrijwel nergens en als we weggaan blijft mijn zoontje bij mijn moeder... ook zal het nog wel een tijd duren voor dit virus van de baan is (als het überhaupt verdwijnt) Ik vind het heel lastig allemaal....
Je hebt groot gelijk om hem dan thuis te houden. Het is echt niet mogelijk om kinderen zo van elkaar vandaan te houden .. ben benieuwd hoe het allemaal weer verder zal gaan . We zullen nog een tijd voorzichtig moeten zijn en veel feestje nog even moeten overslaan. Wij hadden een bruiloft van goede vrienden in juli, die hebben nu al besloten het een jaar te verplaatsen.
Mooie buikjes dames! Vond die van mij al flink maar dit stelt me vast gerust . Zal vanmiddag ook even een foto maken. Verder idd een stomme tijd om zwanger te zijn. Hoewel ik juist wel jaloers ben op een kraamtijd zonder bezoek haha! Zou alleen wel fijn zijn als kinderen weer naar school/ opvang kunnen. Zal in aangepaste vorm wel weer van start gaan na de 28e. De eerste internationale onderzoeken zien al een lage besmettelijkheid onder kinderen. Fingers crossed!
Dat is slim van Babyvision! Dan ligt hun eigen business ook niet meteen op zijn gat. Het is dat het niet echt in de buurt is @Kon 87 Kraamtijd zonder bezoek lijkt mij ook heerlijk! Bij onze dochter zijn toen ook maar weinig mensen geweest, en dat was echt fijn. Alleen de vk die om de dag kwam, huisbezoek van de huisarts, de hielprik, etc, dat maakte het dan weer druk. Dat is goed nieuws van die onderzoeken! Al ben ik denk ik wel een beetje huiverig als we onze dochter ineens weer naar de opvang zouden kunnen brengen. Zou het toch spannend vinden denk ik.
Nou rare tijd zo he om zwanger te zijn.. Wij hadden de vorige keer ook geen normale tijd omdat ons dochtertje te vroeg kwam. Toen ze eenmaal thuis kwam dipte dr temp als er visite /drukte was, dus toen alle visite afgezegd. Ben heel benieuwd hoe het in sept/okt is... Zou best kunnen dat er dan weer een tweede stroom zieken komt door corona. Zolang ze nog geen vaccin hebben zie ik t nog somber in wanneer t helemaal weg zal zijn.