Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Poezemens falen is het zeker niet als je voor nu de ziektewet ingaat. Je lijf geeft duidelijk aan dat er meer rust moet. Harde buiken horen er een beetje bij, maar veel, pijnlijk en lang aanhouden is echt een duidelijk signaal.
    Ik kreeg hier bij de harde buiken ook echt een drukgevoel onderin mijn buik, dat heb ik de laatste twee keer niet zo gehad. Herkende ik alleen van de eerste waarbij ik toen met 23 weken ineens ook 2 cm ontsluiting had en platte bedrust kreeg.
    Ben vooral bang dat ik weer platte bedrust moet als ik nu niet rustiger aan doe. Bedrust is leuk als je nog geen kinderen hebt. Met drie kleine aapjes in huis is dat niet te doen
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Haha ik merk nu voor het eerst weer duidelijk dat de kleine de hik heeft. Weer zo een grappig gevoel. :D
     
    caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  3. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Hebben jullie al een naam ? Ik vind het zo moeilijk voor een meisje, jongensnaam had ik al helemaal in mijn hoofd. Wat vinden jullie van F.enne? Of La.uren.
     
    miniVosje, Snoozles en caatje87 vinden dit leuk.
  4. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    '
    Hier idem dito, ik lees alles en leef mee! Alleen reageren op iedereen lukt mij gewoon niet.
    Ik hoop ook dat de winkels weer open gaan! Zo'n zin om lekker te babysnuffelen
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  5. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Namen... tja. De jongensnaam zijn we uit. Dit lukte eerder nooit en hoefde gelukkig ook nooit. Meisjesnaam zijn we misschien sinds deze week uit. Ik vind Lau.ren mooie naam.F.enne ben ik minder fan van, maar hé mijn kind hoeft zo niet te heten. Wat vinden jullie er zelf van. Dat is veel belangrijker.;)

    Leuk de hik voelen. Ik weet dat ik het op het laatst enorm vervelend vond. Kwam vooral doordat het dan s avonds gebeurde als ik wilde slapen. Nu de hik nog niet herkend. Wel volop beweging.

    Babyshoppen begint langzaam te komen. Vooral de eerste pakjes (we gaan waarschijnlijk voor meisjes en jongenspakje tenzij we superleuk neutraal pakjes tegenkomen). Die wil ik eigenlijk gewoon zien in de winkel ipv online.

    Ook al aan het aftellen naar vervangende werkzaamheden. Nog maar 2 weekenddiensten. Vervangende werkzaamheden nog plannen en zoeken wat ik ga doen, maar zie dit ook weer als uitdaging.
     
    miniVosje en Snoozles vinden dit leuk.
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @MamaDiamantje nog geen definitieve naam bedacht hier. Voor een meisje vind ik het altijd erg lastig. Wel een paar opties, maar nog niet iets waarvan we zeggen ja dat is het
     
    Snoozles en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  7. kim92a

    kim92a Actief lid

    5 okt 2020
    156
    207
    43
    Vrouw
    grappig, wij vonden juist de jongens namen onmogelijk. We waren ook vrijwel alleen daarmee bezig omdat we dachten een jongetje te gaan krijgen.
    toen het een meisje bleek te zijn waren we er met 2 minuten uit (nadat ik toevallig eerder die week eens naar onze genealogie hadden gekeken.)

    We wisten dus 2 minuten na haar geslacht ook haar naam! :)

    @MamaDiamantje staat de punt er bewust tussen bij beide namen? Vind ze wel mooi! Ik zou persoonlijk eerder voor lauren gaan, omdat dat iets makkelijker internationaal gebruikt kan worden, en minder snel afgekort wordt zoals fenne -> fen.
    Maar misschien is het nog iets om de betekenis van de namen op te zoeken? Bij ons gaf dat de doorslag! :)
     
    Snoozles en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  8. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hier ook veel moeite met de jongensnamen.
    Ik ben eruit, alleen mijn man nog niet.

    Onze oudste heet Jelmer. En dat is hier in het zuiden wel een unieke, maar toch gemakkelijke naam.
    2e Friese naam vinden we niet. Althans, niet wat we beide mooi vinden.

    Mei j.l. is de broer van mijn man overleden. Hij woonde praktisch bij ons in. Naam wat ik in gedachte heb is eerbetoon aan hem. (Is ook peetoom van onze oudste...)
    Niet hetzelfde qua naam maar wel afgeleid van. 2e optie is nog een look-a-like naam. Die vind mijn man op moment het mooiste maar zoon van mijn vriendin heet ook zo...
    Dus we zijn er nog niet helemaal uit al wil ik het wel gewoon rond hebben nu.

    Net de box klaar gemaakt.
    Grote broer zijn kamer is over 2 weken klaar en dan kan ik de kamer voor baby klaar maken! Jeej!
     
    miniVosje, caatje87 en Snoozles vinden dit leuk.
  9. Snoozles

    Snoozles Actief lid

    3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Wij vonden het ook wel lastig. Jongensnamen hadden we ook wel een lijstje. Meisjesnamen vonden we echt lastiger. Ik had 1 naam die ik heel graag wilde en mijn man vind deze ook mooi. Toen moest er nog een naam bij. Ik heb ook over Lauren nagedacht. Vind ik ook mooi! Een andere naam vonden wij toch mooier bij de eerste naam passen. Het grappige is dat ik het in een bepaalde volgorde mooier vind, maar zo liggen ze op dit moment niet :confused:. De ene is echt wat drukker dan de ander en daar vind ik de tweede naam beter bij passen.

    Inmiddels voel ik ze de hele dag door :). Vanochtend tikte ik even op mijn buik omdat de ene wel erg laag lag/ligt. Krijg ik een stompje/schopje van de ander op die plek :roflmao:
     
  10. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Punt staat er tussen vanwege herkenbaarheid op het forum! Wat fijn dat jullie er zo snel uit waren. Soms lijkt t echt alsof we DE naam niet gaan vinden ofzo haha.
     
  11. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie al zover zijn met de kamers joh! Wij moeten nog beginnen. Maar we hebben ook echt net een hele keuken verbouwing erop zitten. Zo fijn, een veel grotere spiksplinternieuwe keuken.
     
    miniVosje, Mika1988 en Snoozles vinden dit leuk.
  12. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Keuken is nieuw gekomen toen ik zwanger was van de 1e :roflmao:
    Hebben de zolder nog op de planning staan. Ook leuk project.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  13. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Haha verbouwingen lijken er wel bij te horen. Vandaag ontwerper voor de tuin gehad. Zolder gebeurt ook nog het voorjaar. Dan hier de grote kamer wissels
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  14. Snoozles

    Snoozles Actief lid

    3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    @caatje87 loopt alles nog een beetje op schema?

    Grappig al die verbouwingen! Wij hebben een huis waar we veel aan willen doen. Mijn man doet alles zelf, dus het een meerjarenplan. Afgelopen zomer met de bovenverdieping bezig gegaan. Onder andere van 2 kamers 1 gemaakt, zodat we een hele grote slaapkamer hebben. Hij is nu met de babykamer bezig (ook een muur met inbouwkasten eruit gesloopt, zodat we 60 cm meer kamer hebben. Dan is de hal nog aan de beurt.
     
    miniVosje, caatje87 en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  15. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Snoozles nee, de zolder was anders al afgeweest. Tuin vooruit gehaald want de bende die het nu is kan niet. Dan kunnen we niet buiten zitten straks.
    Zolder hopelijk in april. Wil donderdag daar gaan behangen
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  16. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zelf vind ik Lauren erg mooi.
    Wij zijn er nu wel over uit, wat de naam gaat worden. Vond het heel lastig omdat onze dochters eigenlijk jongens namen hebben..

    Iemand zei iets over falen en ziektewet. Dat snap ik helemaal. Ik werk nu 10 uurtjes in de week ipv 20. En ik had er erg moeite mee omdat aan te geven. Maar ze reageerde op werk erg goed, dat scheelt weer.

    Hier word nu de badkamer verbouwd. Dan komt in april de vaste trap naar de zolder. Ik hoop zo dat de winkels een beetje opengaan. Wil niet online een kinderwagen kopen.. vind het leuk om met mijn man te doen. Maar verder nog nergens aan begonnen qua kamertje etc. Heb van schoonouders wel al wat leuke pakjes gekregen en zelf 2 gekocht... echt erg.. bij een eerste lijkt t of je sneller klaar bent met het kamertje en kleertjes etc. Hoe meer kinderen hoe langzamer.

    Vind de zwangerschap zelf wel snel gaan.
     
    miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  17. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    La.uren vind ik een leuke naam me vriend wou graag L.Aura maar dat vind ik te bekend. Nu samen een compromie gesloten met een naam. Nog steeds met een L.
    Maar ik blijf namen altijd lastig vinden.

    Hier nog nergens aan begonnen. Wel zin om naar een babywinkel te gaan. Dus hoop echt dat de lockdown snel voorbij is.
     
    Mika1988, caatje87 en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  18. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @harlene2014 klopt wat je zegt dat je met een eerste eerder klaar bent met alles. Bij de derde moest ik met 41 weken nog zelfs de lakentjes voor het bedje gaan zoeken nadat die geboren was. Nu ook nog helemaal niets gedaan of klaargelegd. Kleertjes van zolder halen komt wel als ik tegen de 40 weken loop. Eerder heeft wassen en netjes klaarleggen toch weinig zin, andere kinderen trekken het anders nieuwsgierig toch weer uit de lade :p
     
    miniVosje en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  19. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hier de 2e maar ben nu toch wel druk bezig om alles klaar te hebben.
    Mede ook omdat onze oudste van kamer gaat verhuizen en we zo tijd hebben om het rustig te doen.

    En daarbij kan de schilder alleen nog vanaf morgen :roflmao:
     
    caatje87 vindt dit leuk.
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik snap dat als je afhankelijk bent van schilders en andere bouwmensen dat je dan wat meer op tijd alles af wil hebben :thumup:.

    Mijlpaal vandaag, kindje is nu levensvatbaar :D
     

Deel Deze Pagina