Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik begin het langzaam op mn heupen te krijgen. Ik zou willen dat er iets in huis gebeurd. Daarom zojuist de kinderstoel jaar geschuurd. De verf was niet mooi meer en de pap zat er enorm aan vast gekoekt. Zo dat hebben we alvast gedaan. Dit kan ik nu wel alvast doen.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  2. Pippp

    Pippp Actief lid

    18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Hier nog weinig gedaan ook. Ik ervaar geen stress en haast ermee want hebben alle belangrijke dingen wel in huis van de eerste en onze boy gaat eerste half jaar bij ons op de kamer dus ook geen haast met het maken van een kamertje. Moet nog wel een lijstje maken met wat ik wel nog nodig heb maar is zo gebeurd en gekocht. Ik hoop eigenlijk dat ik over een tijdje weer een keer een winkel in kan.. dan gok ik dat ik het langzaam in die weken wel bij elkaar heb gekocht. Namen.. ik vind het voor een jongen lastiger. Veel opties komen al voor in onze vriendengroep en vallen daarom voor mij af. Mijn man heeft wel al jaren een favoriet. Ik vind het een leuke naam maar moet de associaties ermee met andere personen even loslaten. Hebben gelukkig nog even dus we gaan zien wat het gaat worden.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  3. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Ene moment wil ik alles klaar hebben en andere moment denk ik komt wel als ik met verlof ga. :roflmao:

    Hebben in principe nu wel alles in huis.
    Enkel de flesjes moet ik nog bestellen.

    Wel blij dat kamer voor grote broer deze 2 weken gemaakt word!
    Deze week schilderen en behangen. En volgende week komen de meubels.

    Dan hebben ze beide hun kamer 'klaar'.
    Al komt de kleine man eerste weken bij ons op de kamer te liggen.

    Dadelijk naar de gynaecoloog. Hopelijk met echo maar eerlijk gezegd geen idee waar deze afspraak voor is.
    Ben doorgezet naar diabetes arts (zw diabetes), wellicht nu toch al overnamen gynaecologie?
    We zullen zien.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  4. Snoozles

    Snoozles Actief lid

    3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Ik ben langzamerhand wat aan het verzamelen en maken (daar gaat nog wel wat tijd in zitten). De kinderwagen hadden we al vrij snel, was eigenlijk niet helemaal de bedoeling. We zagen een hele mooie op marktplaats na wat puur de bedoeling was om te oriënteren. Zouden we in het midden van het land moeten ophalen. Grappige was dat de moeder van die vrouw bij ons in het dorp woont en zij dat weekend daar op bezoek ging. Nu hebben we een super nette kinderwagen mét een heel leuk verhaal .
     
    Pippp en miniVosje vinden dit leuk.
  5. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Oh ja flesjes. Die moet ik ook weer opnieuw aanschaffen. Kleine gaat volledig borstvoeding krijgen (jongste krijgt nu nog borstvoeding), maar omdat ik na 10 weken weer fulltime moet werken moet ze dan ook uit de fles gaan drinken, dus van tevoren wel oefenen.
    Dit keer wilde ik gaan voor glazen flessen van avent met de natural spenen erop. Vorige drie hadden de plastic flessen
     
    Pippp en miniVosje vinden dit leuk.
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Snoozles leuk zo een verhaal bij je kinderwagen!
     
    Snoozles vindt dit leuk.
  7. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Groeiecho voor ons met 28, 32 en 36 weken mits ik zonder medicatie blijf. Anders om de 2, wat we wel verwachten gezien we dit bij onze zoon ook nodig hebben gehad.

    Inleiding rond de 38 weken en nu dus officieel onder controle van de gynaecologie.

    Voor nu is alles nog goed en gaan we door zoals we bezig zijn.
     
  8. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier hetzelfde verhaal, ik moet ook nog flesjes aanschaffen. Al komt mijn kind mee naar mijn werk. Wil ik toch voor de zekerheid wat klaar hebben liggen.

    Op het kdv waar ik werk merk ik dat het steeds populairder wordt om glazen flessen te nemen. Ik ga er ook eens naar kijken
     
  9. Pippp

    Pippp Actief lid

    18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Ga me ook eens verdiepen in glazen flesjes en speensoorten. Eerste heeft een tijdje geweigerd en dat was geen pretje. Gelukkig goedgekomen!
     
  10. Pippp

    Pippp Actief lid

    18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Ik heb vandaag controle gehad van VK en en advies gekregen een suiker test (met drankje) te doen omdat buikomvang van ons kindje bij 20 weken echo boven de p95 zat. Verder geen andere signalen, maar is toch wel standaard advies. Kijk er wel een beetje tegenop. Lijkt me geen pretje.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  11. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Drankje is verstand op 0 en zo snel mogelijk leeg drinken.
    Erna mag je even wat water drinken voor de smaak.
    Niet fijnste wat er is, maar hopelijk geen zw diabetes.
     
    Pippp vindt dit leuk.
  12. Buikwonder

    6 jan 2021
    49
    63
    18
    Hoi dames,

    Even bijgelezen :) Goed om te lezen dat het met iedereen best wel goed gaat.

    AIk ben het kamertje van onze zoon heel langzaam aan het opruimen en alles wat we opnieuw kunnen gebruiken aan het wassen. Wel heel dubbel en emotioneel. Nu 23.3 weken en sinds een week last van mijn bekken. Gelukkig werkt de bekkenfysio gewoon door en heb ik morgen een afspraak. Ik heb dit bij de vorige 2 zwangerschappen niet gehad, dus ik ben benieuwd wat zo'n fysio voor me kan betekenen.

    Succes dames met de nesteldrang, hihi.
     
    caatje87 vindt dit leuk.
  13. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Buikwonder bij mij heeft de bekkenfysio vorige keer echt geholpen. Stuitje scheef en oefeningen. Nu pas ik de tips ook weer toe. Vorige keer zat ik nu gedeeltelijk in ziektewet nu gelukkig "nog" niet.

    Wel goede verkoudheid opgepikt. Veel hoesten en veel onderbroekenwissels. Heerlijk dit. Zeker in combinatie met huishouden is mn blaas niet tegen dit geweld bestand. Zo romantisch zwanger zijn.
    Ook enorme trek in zoetigheid. Fruit lukt maar zozo. S avonds chocolade trek. Verschrikkelijk. In 4 weken tijd 6 kilo erbij. Zit nu al op eind gewicht van vorige zwangerschap. Nu proberen zelf te minderen in zoete trek en anders toch maar contact zoeken met diëtiste. Ik heb al overgewicht dus dit voelt wel rot. Ja mn buik groeit goed, maar mn billen, benen, armen en gezicht ook. Iemand anders nog tips om de cravings onder controle te houden.
     
    Buikwonder, miniVosje en Mika1988 vinden dit leuk.
  14. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Ik ben 23 weken en zit pas op +2,5 kg :rolleyes:
     
  15. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Enige tip die ik je kan geven, is niet in huis halen. Het liefst eet ik ook de heledag ongezond, maar mijn dreumes wilt alles wat ik eet, dus voor hem kies ik dan maar iets gezonds. Dit zorgt ervoor dat deze keer de kilo's niet zo hard gaan.

    Hier super last van hooikoorts. Normaal neem ik dan pilletjes, maar er staat dat je dat beter niet kunt nemen als je zwanger bent. :(Hopelijk kan de vk me een tip geven. Vanavond weer controle
     
  16. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Buikwonder bekkenfysiotherapie helpt hier altijd heel goed. Ga er al heen sinds de 16 weken. 1 behandeling en ik kan er meestal weer 3 weken tegenaan.

    @caatje87 herkenbaar de zucht naar zoete dingen. Hier helpt ook om het niet in huis te halen, maar ja dan ben je in de supermarkt en belandt er stiekem toch een zak in de kar :p.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  17. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dit keer zou ik ook graag glazen flesjes willen proberen. Vorige 2 keer liep de borstvoeding niet en moest binnen een week bij voeden.

    Morgen een afspraak bij de VK. Gewoon controle. Krijg wel de laatste weken extra groei echo's omdat bij de vorige bevalling een inschattingsfout was gemaakt qua gewicht. Vanaf de weeën tot aan de geboorte, nog geen 2 uur en over de 4 kilo. Dat vond mijn lichaam niet leuk.

    Iemand bekend met inleiden? Hier de vorige keer over gesproken ivm het gewicht.

    Hier ga ik elke 2 weken naar de bekken fysio maar ik blijf last hebben.

    Nou, hopelijk mag alles beetje bij beetje open, wil heel graag een wagen uitzoeken
     
    Buikwonder vindt dit leuk.
  18. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hier inleiding gehad en deze komt ook met inleiding.
    Kijk er positief op terug en naar uit.
    Wat wil je weten?
     
  19. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oe fijn! Nou het lijkt me heel erg spannend. Bij de andere 2 bijna tot 42 weken gegaan.
    Heb een idee dat het meer pijn doet of langer duurt. Geen idee waarom ik dat denk? Misschien t opwekken van een bevalling...
     
  20. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hier met 37+3 ingeleid.
    6.30u gearriveerd, 13u volledige ontsluiting.
    Had wel ruggenprik Ivm weeën stormen.
     

Deel Deze Pagina