Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippp

    Pippp Actief lid

    18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Ik ben ingeleid met 41+4 en dat ging prima. Wel zware bevalling gehad. Ontsluitingsfase vorderde langzaam en ook lang moet persen, maar heb er toch wel een goed gevoel aan overgehouden. Was in goede handen en ruggenprik heeft me er goed door heen geholpen. Heb vriendinnen die ingeleid zijn waar het met 5/6 uur gepiept was. Loopt bij iedereen anders, maar denk dat door genoeg positieve verhalen je niet van het slechte uit moet gaan hoor. Kan echt prima verlopen.
     
  2. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik ga proberen er zo neutraal mogelijk in te gaan . Laat het allemaal op me af komen. Gelukkig nog even te gaan.
     
    Gruffalo123, Mika1988 en Pippp vinden dit leuk.
  3. Buikwonder

    6 jan 2021
    49
    63
    18
    Hier 2x ingeleid geweest en nog nooit "normaal" bevallen, dus kan je niet het verschil vertellen. De eerste keer ging super. De dag ervoor ballonnetje zetten, zat de volgende dag 1-2cm ontsluiting. Was iig voldoende om een begin te maken en de vliezen te breken. Moest er om 7.30 zijn en om 19u een ruggenprik gevraagd. Om 22.54u is ze geboren. Bij nummer 2 ging alles fout wat fout kon gaan. Ballon niet goed gezet, viel er na een uur uit. (de druk viel in zkh al weg en had dus eigenlijk gewoon terug moeten lopen, maar achteraf is mooi wonen). Gevolg:volgende dag geen ontsluiting. Met medicatie aan de slag gegaan. 8u eerste pil, niks gedaan, 12u tweede pil, ook niks gedaan. Om 16u wisseling vd wacht en die ging de klus wel even klaren. Met 2 man sterk op m'n buik hangen, zoon werd naar beneden in m'n bekken geduwd, want die was nog niet ingedaald en vk brak m'n vliezen. Toen ging alles in een stroomversnelling. Rond 20u ruggenprik die ze te hoog zette. Voelde niks tot aan m'n nek. Heel akelig en pijnscheuten door m'n rechterbeen. Uiteindelijk werkte die ruggenprik binnen 1.5u uit en moest ik het alsof op eigen kracht doen. Om 23.17u werd onze kleine lieverd geboren. Op deze laatste inleiding kijk ik minder positief terug. Die eerste heel positief. Je moet het ook een beetje treffen met vk en verpleegkundigen denk ik. Ik hoop deze zwangerschap natuurlijk te kunnen bevallen. Dat lijkt me ook zo enorm bijzonder. Dat je lijf datgene doet wat nu 2x kunstmatig in gang is gezet.
     
  4. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Pittige 2e bevalling als je het zo leest @Buikwonder .
    Duimen voor nu een natuurlijke bevalling.

    Hier 1e inleiding gehad wat positief is verlopen. Had van mijzelf al 3cm ontsluiting dus dat was enorm fijn!
    Nu weer inleiding en laatste zwangerschap. Zal dus nooit natuurlijk bevallen maar maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit. Ben stiekem wel blij dat ik niet door hoef te gaan tot 40 weken of meer. 38 vind ik genoeg :D
     
  5. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Hier een geplande keizersnee gehad bij eerste! Gisteren voor bevallings gesprek geweest bij de gynaecoloog en de opties besproken. Zelfs nog even mogen kijken met de echo, heel aardig van hem. Wil wel gaan voor een normale bevalling en geen geplande keizersnee Maar baby ligt nog in stuit, ach het is nog vroeg bijna 24 weken hopelijk draait ze nog!! Zoon heeft hele zwangerschap in stuit gelegen.
     
    harlene2014 en miniVosje vinden dit leuk.
  6. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Wat fijn ff spieken. Ook goed nieuws dat normale bevalling tot de optie hoort. Qua ligging ach nu maar alle ruimte pakken. Als ze bij 37 weken maar head first ligt
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  7. Snoozles

    Snoozles Actief lid

    3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Gister ook weer even naar onze twee meisjes gekeken. De ene beweegt heel veel door mijn buik. De vorige keer lag de ene nog helemaal onderin, nu liggen ze beide met het hoofdje naar boven.

    Ik heb nog helemaal niet nagedacht over de bevalling. Ze bewegen nu ook nog zoveel, dat ik maar even afwacht voordat ik daar over na ga denken. Zodra de eerste in stuit ligt wordt het een keizersnede en heb ik geen keus. Ik vind dat ook prima!
     
    Pippp, miniVosje, Mika1988 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    O jeetje zegt dat klinkt echt heftig. Lijkt me gewoon vreemd om 2x "natuurlijk" te zijn bevallen dan de 3e keer ingeleid te moeten worden.
     
  9. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Wat komt het ineens al dichtbij he... april, mei, juni!!!! Aaaah :)

    Gisteren 24 weken dansje ! En oh ja lief maagzuur, wat heb ik je gemist! Aan de rennies en gaviscon hier!
     
    miniVosje, Gruffalo123 en Snoozles vinden dit leuk.
  10. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ja ik rekende gisteren. Nog maar 3,5 maand. Gaat echt snel opeens
     
    miniVosje, Snoozles en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  11. Pippp

    Pippp Actief lid

    18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Begint nu op te schieten inderdaad! Heb hier ook af en toe last van maagzuur. Voel ook regelmatig veel druk op m’n maag.. wordt lekker omhoog geduwd volgens mij.
     
    caatje87, miniVosje en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  12. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hier ook last van maagzuur.
    En morgen het 24 weken dansje.
    Aftellen gaat door de inleiding nog sneller. Vind het zo fijn dat ik niet tot het einde hoef stiekem.
     
  13. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Heerlijk vooruitzicht!
     
  14. kim92a

    kim92a Actief lid

    5 okt 2020
    156
    207
    43
    Vrouw
    Ik kreeg de tip dat zilveren kruis **, en ook andere zorgverzekeringen, een GeboorteTENS vergoeden. Nou ben ik hier even naar aan het kijken en wil er sowieso wel eentje gaan aanschaffen. Want hey.. hoe minder pijn hoe beter haha (vooral omdat ik zo min mogelijk medicatie wil gebruiken)

    Maar ik twijfel of ik de ObiTENS (100% vergoed) wil nemen, of de Femina (nog 70 euro bijbetalen).

    Ik heb namelijk endometriose in mijn onderrug en de Femina zou ik ook na de geboorte kunnen gebruiken.
    Hebben jullie toevallig ervaring met een TENS apparaat? Zowel tijdens de bevalling als daarvoor/daarna?
     
  15. Snoozles

    Snoozles Actief lid

    3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Hier ook last van maagzuur. De meisjes lagen even met de hoofdjes beide bovenin. Toen was het het ergst. Vanochtend even naar het ziekenhuis geweest omdat ik rechts ineens niet zoveel meer voelde en ik kon er bijna de klok op gelijk zetten wanneer ik daar schopjes kreeg (ik kon er zelfs een filmpje van maken). Gelukkig was alles goed. 2 krachtige hartjes gehoord en gezien. Zij hadden zich alweer verplaatst. De beide hoofdjes lagen rechts, vandaar dat ik daar niet zoveel voelde. Inmiddels liggen ze volgens mij weer anders. Ik voelde weer een beste druk en allemaal bobbels in mijn buik :roflmao:

    Ik ben zo blij dat ik op de 24 weken zit!! Gynaecoloog zei: je buik komt nu overeen met 30-32 weken zwangerschap bij eentje. Gelukkig weet ik niet beter en gaat het nog prima :)
     
    caatje87, kim92a en miniVosje vinden dit leuk.
  16. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Snoozles ja met een tweeling gaat het helemaal hard met de groei. Meen met te herinneren dat met 28 weken je buik dan te vergelijken was met 37 weken bij een eenling.

    Maagzuur hier ook check. Ik zit sinds 2 weken weer aan de omeprazol ervoor en sinds een paar dagen gaviscon erbij
     
  17. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Wat vervelend dat iedereen last heeft van maagzuur. Ik moet zeggen dat het bij mij gelukkig nog mee valt. Maar ook het gevoel dat ze heel laag ligt. Daardoor vooral bandenpijn.

    Hier ook gisteren het 24 weken dansje gedaan. Ik ben ik vooral me werkweken aan het aftellen. Nog 10 te gaan
     
    Pippp en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  18. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hier heeft werk het aftellen wat versnelt.
    Zou week voor verlof nog werken en week daarvoor vakantie hebben.
    Nu hoef ik in de tussenweek niet meer te werken!
    Heerlijk joh!

    Kamertje voor grote broer is af. Alleen wilt hij er nog niet slapen. Maar we hebben tijd en forceren niets.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  19. Mika1988

    Mika1988 Bekend lid

    10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    De kamer! Alleen nog de nieuwe lamp ophangen maar ok :D
    20210304_140046.jpg 20210304_140033.jpg 20210304_140012.jpg
     
    Snoozles, MamaDiamantje, miniVosje en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Mika1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina