Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika1988

Mika1988 Bekend lid

10 apr 2017
    635
    528
    93
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    2e zwangerschap is ook best pittig. Lig ook geregeld 21u al in bed.
    Blij als 2 mei voorbij is en ik verlof heb!

miniVosje vindt dit leuk.
  2. Snoozles

Snoozles Actief lid

3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Oh... ik heb dit weekend alleen maar eetbuien!! Gelukkig ook veel fruit :roflmao:

Ik voelde vanavond echt een meisje langs mij hand bewegen :). Eerder alleen stompjes of schopjes. Afgelopen uur zijn ze heerlijk druk :)

caatje87 en Mika1988 vinden dit leuk.
  3. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Leuk gevoel is dat als ze echt langs je hand bewegen. Binnenkort kan je een voetje vastpakken of echt duidelijk voelen of het een hoofdje, arm of billen zijn die onder je hand bewegen

Snoozles vindt dit leuk.
  4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    O ja herkenbaar. Lig er ook vaak om 2100 uur in. Toch echt nodig.
    Ik heb de mei vakantie vrij genomen dus ipv 10 mei ga ik als het goed is 1 mei met verlof. Gaat snel hè!

5. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Snoozles bizar he die eetbuien. Ik sinds wake-up call bij vk redelijk onder controle. S avonds of niks of druiven. Mn craving momenteel. Van het weekend 1 klein koekje tussendoor en mn boterhammen ik de lunch tel ik echt. Merk ook dat ik veel minder last van gespannen bovenbuik heb. Nu volhouden en hopelijk zie ik einde van de maand resultaat bij vk.
    Gisteravond werd er ook flink in m'n zij gepord. Heel herkenbaar van de vorige keer. Beetje jammer mn zij en tegelijk mn blaas maar nu kan ik deze maat nog hebben denk ik maar.
    @Mika1988 en @harlene2014 wat gaan jullie lekker vlot met verlof. Dat is al over kleine 2 maanden. Ik zet in op zo laat mogelijk. Einde deze maand starten vervangende werkzaamheden. Ik vermoed dat ik dit wel volhoud tot het einde. Ik ga er "met reserves" vanuit dat ik weer overtijd ga en anders zit ik zolang thuis. Ik neem het liever mee naar achteren. Met de nodige verlofuren keer ik na de herfstvakantie terug op de werkvloer. Dan ben ik ruim 7 maanden weg van mijn eigen werkplek en heb ik ruim 5 maanden verlof. Heb daar wel echt zin in. Komend weekend dus voorlopig mijn laatste weekenddienst. Whoeoe

Snoozles en miniVosje vinden dit leuk.
  6. Snoozles

Snoozles Actief lid

3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    @caatje87 Dat is wel een goede. Ik zal eens proberen om iets minder toe te geven aan eetbuien :)

Ik ga stop waarschijnlijk al met werken over twee weken. Dan eerst volledig in de ziektewet en 13 april met verlof :). Ik begin dan ook pas 4 oktober weer met werken. (Ik heb nog 5 weken vakantie erachteraan geplakt) Hopelijk heb ik dan enigszins een ritme gevonden met de meisjes . Ik ben zo benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen :D

miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier al gestopt met werken, dus het verlof gaat met 34 weken in. Ik plak 4 weken vakantie en 2 tot 4 weken ouderschapsverlof achter het verlof. Hoe lang het ouderschapsverlof wordt is even afhankelijk van hoe gemakkelijk deze baby wordt. 2 van de 3 eerdere baby's waren huilbaby's, als deze ook zo is dan heb ik wat langer ouderschapsverlof nodig om bij te komen :cool:.
    Langer ouderschapsverlof kan helaas niet omdat het onbetaald is :(

8. Snoozles

Snoozles Actief lid

3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je harde buiken @Gruffalo123? Opleiding afgerond?

9. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Heerlijk al die vooruitzichten van het verlof. Hier pas 11 mei met verlof. Maar zit nu 1 dag in de ziektewet omdat het gewoon te veel werd.
    Ik begin 1 September al weer met werken. Ik herrinder van me eerste verlof dat ik wel toe was aan wat volwassenen contact.
    Gelukkig gaat de kleine meid met mij mee.
    En ik neem dan van Sept tot dec elke week 1 en dezelfde dag vrij om me vakantie uren op te maken. Dus een soort betaald ouderschapsverlof

Pippp en caatje87 vinden dit leuk.
  10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @caatje87 o wat fijn je laatste weekend dienst. Een heerlijk dat je lang thuis kunt zijn na de bevalling. Ik denk dat ik een jaartje thuis blijf. Ik ga 1 mei met verlof en mijn contract loopt 3 mei af. Geen idee of het verlengd word. Zo niet vind ik het ook goed.
    Na de vorige bevalling totaal niet kunnen genieten van onze dochter door een soort van depressie denk ik, dag ik nu lekker ga genieten.

Pippp, caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  11. kim92a

kim92a Actief lid

5 okt 2020
    156
    207
    43
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat iedereen zo bezig is met aftellen / rust nemen! :)

Ik ben zoals sommige van jullie weten al paar maanden in de ziektewet. Maar ik heb zo pas een gesprek met een UWV bedrijfsarts. Vind ik dan toch wel weer spannend, alsof ik moet bewijzen dat ik recht heb op de uitkering.. Herkennen jullie dat?

Enig idee of je NA de bevalling nog in de ziektewet kan blijven als je door borstvoeding geen medicatie kan slikken? Ik zou heel graag borstvoeding willen proberen, maar dit ga ik lichamelijk niet aan kunnen als ik ook weer moet werken. Lastig, zo'n lijf dat niet mee wilt werken.

Hoe is het verder met jullie en covid? Houden jullie het thuis zijn enzo nog een beetje uit?

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    #2232 Gruffalo123, 10 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2021
    @Snoozles gaat nu beter met de harde buiken gelukkig. Moet het ook hier in huis heel erg rustig aan doen.
    De stage gelukkig afgerond met goed gevolg. Kan nu in september of oktober beginnen aan mijn laatste jaar van de opleiding.

@kim92a ik weet niet precies hoe dat zit met medicatie niet kunnen nemen door borstvoeding en daardoor niet beschikbaar zijn voor werk. Ik kan me voorstellen dat zolang je kolfrecht hebt dat ze daar coulant in zijn, maar dat er daarna toch wel van je verwacht wordt dat je je inzet om weer te kunnen werken. Maar dat ligt ook een beetje aan hoe de bedrijfsarts daarin staat. Maar ik denk dat zolang je kolfrecht hebt tot ukkie 10 maanden is dat je dan meer vrijheden hebt dan daarna

13. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Gruffalo123 fijn dat stage klaar is en je nu daar de drukte niet meer van hebt. Gezin is druk genoeg. Duimen dat je lijf het ook goed genoeg vindt.

@kim92a wat gruffalo zegt. Ik denk niet dat ze je kunnen verplichten om medicatie te gebruiken zodat je kan werken. Zeker niet ten koste van bv. Tenzij je niet wilsbekwaam bent kan niemand je verplichten medicatie te gebruiken. Dan lijkt het mij dat je doorschuiven naar ziektewet.

14. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Nog maar 100 dagen te gaan!

Gruffalo123, caatje87 en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  15. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik tel met je mee af. Vooruit ik nog 101

16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ook weer zo een leuke mijlpaal. Nu echt het gevoel dat het laatste trimester er is :).
    Ik denk weer flink overtijd te gaan dus voor mij nu ook ongeveer nog 100 dagen :thumup:

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  17. Snoozles

Snoozles Actief lid

3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Ik hoop nog 88 dagen te gaan te hebben ;).
    Vandaag controle gehad en test op zwangerschapsdiabetes. Geen zwangerschapsdiabetes gelukkig :D
    Controle was iets minder geruststellend. Er lijkt een meisje wat achter te blijven in groei. Het kan zijn dat de gynaecoloog wat te krap gemeten heeft. Ze buigt nu wat af in de groeicurve. Ik krijg daarom nu vaker controle, dus volgende week weer kijken of de navelstreng zijn werk nog goed doet en er wordt een hartfilmpje gemaakt. De week daarna weer een groeiecho. Hopen dat ze verder prima door blijft groeien en dat ze het naar de zin blijft houden in de baarmoeder. Ik kan er zelf niet veel aan doen zegt de gynaecoloog, behalve rust houden. Dus vanaf volgende week al volledig in de ziektewet.

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  18. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    O dat is schikken. Hopelijk valt het volgende week allemaal mee, en gaat het met beide meisjes gewoon goed.

Net op me werk te horen gekregen dat er nog een collega zwanger is. Nummer 4 op de werkvloer.

caatje87 en Snoozles vinden dit leuk.
  19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Snoozles oh dat is wel even schrikken zeg. Goed dat je het nu rustiger aan gaat doen. Ik hoop dat de volgende controle een stuk beter is en dat de meisjes nog een flink aantal weken in je buik kunnen groeien

Snoozles vindt dit leuk.
  20. Poezemens

Poezemens Bekend lid

17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Goedemorgen dames! ik vergeet hier hele tijd mee te lezen :rolleyes:
    Gaat snel nu allemaal he! De eerste verloven beginnen al snel! Ik zit nu 50% in de ziektewet in verband met harde buiken en bekkenpijn. Mijn laatste werkdag is maandag 10 mei, dus over twee maandjes ook al!
    De nieuwe kamer voor ons zoontje is bijna klaar, alleen nog aankleden en daarvoor is alles wel besteld. Dan kunnen we de babykamer opnieuw verven voor deze baby.
    Ik doe vandaag een 25 weken dansje :D

miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina