Hier heb ik a.s. donderdag de intake. Laat t maar over me heen komen. Dat ze willen weten of er gerookt word of er huisdieren zijn, prima. Maar inkomen, opleidingsniveau... lekker interessant ben er dan meteen klaar mee .
Ik verwacht dit keer ook wel gedoe met de kraamzorg. Als je een thuisbevalling hebt, maar dan geen kraamzorg erbij wil (wat wij dus willen) krijg je bij alle organisaties een rekening die je zelf moet betalen omdat ze inkomsten missen voor het assisteren bij de thuisbevalling. Gaat om ongeveer 160 euro die je dan als "boete" krijgt. Wij willen als de baby in de nacht komt echt geen kraamhulp om 2 a 3 uur 's nachts door het huis heen lopen. Vorige bevallingen gingen super super snel. Voordat de kraamzorg er toen was, was alle rommel al opgeruimd en de wasmachines draaiden al met de bevallingswas. Mijn man had dat beide keren binnen no time opgeruimd. Enige wat de kraamhulp toen heeft gedaan was met een doekje achter me aanlopen toen ik naar de douche ging en snel de wc een keer extra gepoetst. Heel veel luid kletsen en door het huis stampen en kinderen wakker maken en eigenlijk niet veel nuttigs gedaan. Als het kind nu weer midden in de nacht geboren wordt hoeven ze daarvoor echt niet te komen. Overdag is het heel wat anders, dan wil ik ze best wel bellen. Dit keer ben ik van plan in de keuken te bevallen. Binnen 3 meter van de douche en toilet vandaan en zo ongeveer voor de wasmachine. Nog handiger met opruimen. We leggen daar een extra stapel doeken en dekens neer. Kraamset staat er klaar en de noodset staat daar dan ook klaar. Alles bij de hand en zo weer opgeruimd . Als de bevalling zo snel gaat als bij de jongste is het binnen een half uurtje gepiept .
O joh dat wist ik niet. Wat belachelijk. Toch jullie eigen keuze? Moet in het ziekenhuis bevallen en de vorige keer maar net aan gered. Had me wel fijn geleken om het thuis te proberen, de bevalling. Maar moet er ook niet aan denken dat er iemand dan snachts rond loopt en doet. Iedereen wakker maakt etc. Ook niet expres natuurlijk .
Even bijlezen.. @Snoozles wat een onverwachts nieuws! Gefeliciteerd met je meiden! Goed om te lezen dat ze het zo goed doen. Hopelijk groeien ze goed en blijven ze het zo geod doen dat jullie over een tijdje lekker naar huis kunnen. Hier 2 weken geleden intake kraamzorg gehad. Waren in 15 min klaar. Kreeg al die gekke vragen gelukkig niet. Vorige keer was wel wat uitgebreider, maar inkomen is nooit naar gevraagd hoor. En nu hadden ze alle gegeven nog dus waren er zo doorheen. Hier gaat alles goed. Wel meer last van bekken dus moet echt rustiger aandoen, maar verder geen klagen.
Nou hier ook terug naar 4 uur per dag werken in plaats van 6. Ik slaap 's nachts zowat niet meer, en last van harde buiken. Vind het hele dag op m'n kont zitten in de bureaustoel ook niet meer prettig voor m'n rug. Dus vanaf nu lekker 4 uur per dag in de ochtend, nog 6,5 week tot aan verlof !!
Dames, ik vind de tijd zo snel gaan. Gisteren controle VK. Over 3 weken 30 weken echo. Ben dan 31 weken. Wat gaat het hard! Ontzettende nesteldrang . Maar kan nog weinig doen. Nu is er hier op school een corona uitbraak. Van de 9 klassen zijn er 5 of 6 thuis. Ook die vd oudste. Zij moet in quarantaine maar ik mag wel werken. Opa en oma willen niet oppassen, die vinden het eng. Okee prima. Maar geeft wel veel stress.
Gaat snel nu he!! Bedacht ik me ook al gister. Zijn nu "pas" bezig met nieuwe kamer van zoon. Heb al wel veel nieuwe kleertjes en
Ik vind het ook ineens snel gaan. Hier over 2 weken de 30 weken echo alweer. Ik kijk ernaar uit. Ik kan duidelijk merken dat uk nu flink groot aan het worden is. Bewegingen zijn hard en heel goed zichtbaar en voelbaar. Je kan nu ook duidelijk een voetje vastpakken en voelen of het een knietje, kont of koppie is wat uitsteekt. Nesteldrang ook hier flink aanwezig, vooral in dat ik alle grote klussen in en om het huis en in de moestuin af wil hebben. Maar dat is ook voor een deel voorjaarskriebels
Man heeft vandaag eindelijk verf kunnen halen. Komt vast optijd af . Vandaag stapeltje rompers gehaald bij de Hema. Vind de jongens kleding wel wat tegen vallen. Zo saai allemaal .
Ja heerlijk weer is het vandaag. Heb ook het huis gedaan etc. Ja bewegingen voel ik heel duidelijk. Maar of t de billen zijn, hoofdje etc.. geen idee
Tijd vliegt inderdaad voorbij. Volgende week beginnen mn vervangende werkzaamheden alweer. Heerlijk idee. We zijn nu druk bezig met kamer van zus. Vorig weekend behangen en deze week klimrek monteren, gordijnen en meubels slepen. Dan is het kwestie van babyspullen opzetten. Daar hoeft niks mee te gebeuren. Geboeg om handen in de andere ruimtes van het huis. Voelde me paar dagen leeg van energie maar nu vloeit de energie wel weer rijkelijk. Denk misschien nestelen gecombineerd met lekkere zonnetje. Gisteren controle vk gehad. Lekker veel beweging in m'n buik en afgevallen. Heel fijn aangezien de kilo's eraan gevlogen zijn en ik nu op mn voeding let. Nu druk bezig met voorbereidingen verjaardag oudste morgen. Taart is af en straks als se op bed ligt haar nieuwe fiets ophalen. Staat bij mn tante in de schuur, zodat dit morgenochtend de grote verassing is
Oh ja wilde ik nog vragen: hoe ligt de baby bij jullie? Hier nog steeds stuit... bij 30 weken is de kans dat de baby draait nog maar 1 op 4. Ik vrees ervoor!! Mijn zoon heeft ook altijd in stuit gelegen namelijk.
Mijn baby lag volgens VK ook in stuit afgelopen maandag. Twijfelde omdat ik de hik zo onderin voelde maar voelde duidelijk de hik afgelopen dagen juist bovenin. Heb echt t idee dat die van mij nog veel aan het draaien is. Vind t ook wel spannend of de kleine straks in de juiste positie ligt.
Hier geen idee. Voeten rechts dat wel. Ook werd gemeld ruimte genoeg. Lag bovenin en beneden was niks van baby. Ik heb niks gehoord over stuit oid
Hier lag het hoofdje rechts boven en de billen links onder volgens de VK. Vorige zwangerschap draaide dochter zelf nog met 37 weken. Dat voelde ook heel fijn .
Bij een tweede en verdere baby is de kans dat ze draaien veel groter dan de 1 op 4. Dat is voor een eerste zwangerschap. Hier ligt de dame iedere dag anders. Gisteren in hoofligging met de voeten lekker tegen mijn ribben te schoppen. Vanochtend ligt ze weer helemaal overdwars. De vorige zwangerschap draaide de baby nog tot 41 weken alle kanten op en meerdere keren per dag lag hij anders. Dag van de bevalling lag hij bij de controle in de ochtend in hoofdligging en voor het eerst ook een beetje ingedaald. VK zei toen al, zal me niets verbazen als de bevalling vandaag begint, kind lijkt er eindelijk goed voor te liggen. Met 28 a 29 weken en een tweede kind heb je nog alle tijd dat hij kan draaien. Zelfs met 40 weken kunnen ze nog spontaan draaien
Herkenbaar. Hier met plus 41 weken platte bedrust. Ja ze lag ingedaald maar zo kon zo weer omhoog schieten. Ging ook van 2 naar 1 cm ontsluiting. Werkt ook enorm motiverend