Hahaha dat nestelen is wel heel herkenbaar. Van mij moet alles brandschoon en ik erger me mateloos als er troep ligt. Dus mijn huisje ligt er lekker opgeruimd en schoon bij heerlijk.
Mijn man is drie weken vanaf bevalling vrij en neemt dan zijn resterende partnerverlof in delen op. Werkt verder nog volledig thuis en zal ook niet snel wijzigen denk ik. Dus dat is ook wel fijn. Hij kan dan tussendoor vaak even komen buurten . Hij is ook geregeld voor werk een of meer nachten weg en zal dit enkele weken na bevalling langzaamaan oppakken.
Hier 41+5 en 41+4 gehad. Ik heb met 36 a 37 weken een gesprek over evt inleiden omdat de jongste met haar schouder vast zat. En voor mij, best zwaar was. Nu weet ik alleen niet of je minder risico hebt, als de baby eerder komt, dat het klem komt te zitten met de schouder... anyway... ik heb een andere logica . De jongste zat tussen 2 sterrenbeelden in. Ik was 14 oktober uitgerekend, weegschaal, maar ze is 24 oktober geboren, schorpioen. Tot de met de 23e ben je weegschaal. Nu ben ik er van overtuigd dat ze ook echt nooit een weegschaal had kunnen zijn gezien haar doen en laten . Nou ja, zolang ze het goed in de gaten kunnen houden allemaal hoe het met de baby gaat.. is 42 weken misschien gewoon je draag tijd. Zolang de VK het er mee eens is...? Bij de mijne mag je gewoon door tot 42 weken. Al was ik het de laatste keer wel echt goed zat hoor.
@caatje87 ik maak me inderdaad geen zorgen als ik voorbij de 41 weken ga. Met de verloskundige ook afgesproken dat ze tot 42+3 een thuisbevalling ondersteunen, daarna word ik dan wel overgedragen aan de gyn. Uiteraard werk ik mee met de extra controles en ctg vanaf 41 weken, maar zolang het kindje het goed doet mag ze lekker blijven zitten. Die verhoogde risico's van voorbij de 41 weken lopen is dat er per 1000 geboortes na de 41 weken 1 kind meer overlijdt voor of rondom de geboorte ten opzichte van met 41 weken inleiden. Dat risico vind ik zo klein dat ik me daarom niet druk maak als het voorbij de 41 weken gaat. Maar dus wel met de extra controles die dan wenselijk zijn en als er toch tekenen zijn dat de kleine het minder prettig heeft dan een inleiding.
Fijn om te horen dat @harlene2014 en @Gruffalo123 er net zoals ik in staan. Zolang de baby het goed heeft niet ingrijpen. Heb mij vorige keren laten strippen zonder resultaat. Dus denk dat ik dit nu ook gewoon achterwege laat. Ik heb steeds een grote placenta dus ik laat het maar op z'n beloop.
Wat een aantal die verwachten om langer dan 40 weken te lopen. Bij me eerste zwangerschap was bijna iedereen voor de 40 weken bevallen. (zaten toen ook veel inleidingen en ks bij). Hier wacht ik het maar gewoon af.
Ik verwacht ook niet tot 40 weken te lopen. Zoontje was gehaald met 39 weken. Met 35 weken word ik overgedragen aan het ziekenhuis en wil ik bespreken met gynaecoloog hoe een eventuele bevalling eruit gaat zien ivm eerdere sectio: - spontane start voor 40 weken, niet inleiden - pijnstilling met ruggenprik - tijdens de bevalling alsnog laagdrempelig kunnen kiezen voor een sectio. Hopelijk gaan ze hierin mee. Hoe voelen jullie je dames? Ik ben echt uitgeput. Na het opstaan voel ik me een uur goed maar daarna alweer te moe om iets te doen
Ik verwacht ook een lange zit. Ik ben bij dochter met 41+4 ingeleid. Ik kon toen mentaal en lichamelijk echt niet meer door allerlei omstandigheden. Ik hoop nu dat zoontje zich zelf zal melden. Vind helemaal niet erg om over de 40 te gaan wanneer hij nog lekker zit en stel me dus ook in dat het richting de 42 gaat. Had een sterke meid dus zie daar ook voordelen van zolang de kleine het goed heeft in de buik. Vind wel belangrijk dat ze dat goed controleren en ik het zelf ook nog trek. Maar heb ik opzich vertrouwen in.
Hier had strippen ook nooit zin. De laatste keer konden ze niet bij de baarmoedermond: nee zit pot dicht. Snachts begonnen de weeën. Ik laat het denk ik niet eens doen. Ik wacht netjes af hoe zwaar de baby is en wat t risico is dat de baby weer klem komt te zitten met z'n schouder. Ben bang met inleiding voor een weeën storm en dat de boel weer van voor naar achter uit scheurt . Wacht wel braaf af. @MamaDiamantje moet zeggen de laatste dagen wat fitter. Maar vandaag had onze 3jarige dochter een pest bui, dus dan is het wel vermoeiend hoor. Gisteren bloed laten prikken en het kinkhoest vaccin gehaald. Heb wel erge ijzer te kort. Dus morgen pillen daar voor.
Hier ook continue moe. Als ik 2 dingen op een dag doe is dat echt genoeg. Verder houd me dreumes me wel bezig. Hier vooral vaak last van me buik aan de onderkant. (banden?)
Jij ook al ijzertekort @harlene2014 . Ik zit nu aan de ijzersupplementen . Mag wel evt kuur maar liever niet, vind ijzerpillen zo rottig voor mn darmen. @miniVosje jij ook al zo moe dus. Onze dreumesen zijn ongeveer even oud he? Mijn zoon slaapt ook 's middags nog maar 3 kwartier, dus echt wel een pittige dag als ik met hem ben. Heb mijn handen vol aan het ventje, mijn moeder is nu hier dus dan focust hij minder op mij en kan ik ook 's middags wat langer rusten. Wel heel fijn.
@MamaDiamantje hier ook zo moe. Kan vandaag wel huilen ervan. Mijn dreumes is 1 maandje ouder dan die van jou. Middagslaapje doet hij al 3 maand niet meer helaas, anders was dat echt even een rustmoment geweest. Ik probeer na de lunch wel even op de bank te gaan zitten om een uurtje te rusten, maar meestal komt het erop neer dat mijn man dan half slapend op de bank ligt en ik toch nog weer alles met de kinderen doe en in dat uurtje wel 20 keer opsta om wat te doen. Ik moet nu ook weer vaker plassen in de nacht. Gemiddeld nu 3 keer, dus dat is ook vermoeiend. En dan nog meestal minstens 2 keer dat er in de nacht een kind wakker wordt. Volgende week weer prikken op bloedarmoede, maar ik gok dat de vermoeidheid vooral te maken heeft met het slecht slapen en weinig rust.
Zijn er hier trouwens nog dames die een baby/dreumes nog de borst geven? Ik merk nu tijdens de voedingen die wat langer duren dan een minuutje dat ik hele gevoelige harde buiken krijg die na de voeding ook nog een tijdje doorgaan. Dreumes drinkt gelukkig nog maar 2-3 keer per 24 uur, dus niet vaak last, maar wel een vervelend probleempje. Morgen controle bij de vk waar ik dit ook even wil bespreken
@MamaDiamantje mijne is van juni dus net 2 maanden ouder. En @Gruffalo123 vervelend dat jullie kleintjes nog maar zo weinig slapen overdag. De mijn minimaal een uur, tot max 3 uur. Dus ik mag niet klagen. Ik probeer dat moment ook altijd even te gaan liggen. Maar wil vaak ook douche, iets schoonmaken ect... @Gruffalo123 hier geen bv op dit moment. Maar kan niet wachten om weer te beginnen.
Kan er ook wel van huilen voel me door de vermoeidheid ook zo emotioneel en labiel, herken mezelf zowat niet meer. Pittig zeg dat jouw dreumes helemaal niet meer slaapt!! Ik overleef nog echt op dat ene uurtje dat ik dan nog even kan rusten. Kan je dan niet beter naar boven gaan en op bed liggen als je man toch met de kinderen is ? En idd plassen hier ook s nachts 2 a 3 keer.. moet zeggen dat ik daar nog het minste moeite mee heb want slaap wel snel weer door meestal.
Vermoeidheid herken ik ook. Dreumes is bijna 20 maanden en slaapt helft van de keren niet overdag. Gaat nog wel altijd naar bed en dan zien we het wel. Ben er echt nog niet klaar voor dat ze helemaal niet meer slaapt overdag. Zal alleen niet lang meer duren vrees ik. Bij mij komt vermoeidheid denk ik door net een uurtje slaap te weinig soms. Heb moeite met in slaap vallen en moet er ook veel uit in de nacht. Maar als ik hoor dat jij er nog geregeld uit moet en nog borstvoeding geeft @Gruffalo123 dan mag ik niet klagen! Pittig hoor.
Hier ook erg vermoeid, mede door ijzertekort. Sinds een week ijzertabletten hiervoor maar merk dat ik er wel verstopt door raak. Probeer havermout en veel te drinken maar baat nog niet. Tips iemand? Ons zoontje wordt dinsdag 2. Hij slaapt tussen de middag nog zo’n 2 à 3 uur dus kan dan mooi de hoognodige rust pakken. Ik lees dat er hier veel dames eerder bij een zwangerschap (ruim) over de 41 weken gingen. Waar ik bij mijn zoontje ee vanuit ging dat hij wel lekker bleef zitten rot 42 weken, werd hij geboren bij 40+2. Zonder strippen oid. Dus ben benieuwd wat deze Baby gaat doen! kan niet slapen ondertussen... hopelijk niet weer een nacht plafonddienst!
Ze heeft ieder huisje z'n kruisje. Wat vervelend al die vermoeidheid. Niet slapende dreumes heel herkenbaar. Alleen is het bij ons de peuter van 2,5 die soms wel en vaak niet wil slapen. Gelukkig slaap ik 's nachts goed en willen de kinderen alleen met papa knuffelen als er s nachts onrust is. Ook niet veelvuldig plassen. Dus ik count my blessings.
Hier doen de kinderen geen slaapjes meer. Oudste is vier en zit op school, jongste 3 en zit op het kdv als ik werk. Vandaag wilt oudste een vriendinnetje mee nemen. Soms zo geen zin in, maar ja hoort er bij. Zo eerst meer eens werken. Zijn er hier dames die een schouderdystocie hebben gehad bij de bevalling?