@Gruffalo123 fijn dat alles goed is! @harlene2014 wat zegt je gevoel over nu vaccineren? Vandaag controle gehad. Baby ligt nog steeds in hoofdligging en ook al ingedaald zelfs . Ik ben blij!
Ja hier ook echt naar voren. Voordeel dat het alleen mn buik is. Bij de meiden van mn kruin tot kleine teen, alles was 2x zo groot . Maar nu al soms dat ik denk: meer rekken kan mn huid niet hoor, voelt zo strak.
Ik weet niet wat ik moet denken. Eerst word het ten strengste geadviseerd niet te doen, nu wel. Maar zie dat er straks een stukje op t nieuws komt. Het gaat om het Pfizer vaccin. Ik weet niet of ik mag wachten tot dat de baby er is bijv. O joh al ingedaald, fijn! Vorige controle lag meneer met z'n hoofd naar beneden maar ook met een voet naast zn hoofd.. hoop dat die voet daar weg gaat kan er online niks over vinden ieder geval.
@harlene2014 voeten naast het hoofd is gelukkig geen probleem voor bij de bevalling. Omdat de verhoudingen tussen jouw bekken en het hoofdje zo nauw zijn kan de voet niet tegelijkertijd mee. Soms gaat een handje nog wel eens mee, maar dat is al veel dunner dan een voet.
@MamaDiamantje wat fijn al stukje ingedaald en hoofd beneden. Merk je iets in je longen qua ruimte? Mag je trouwens vaginaal bevallen of krijg je keizersnede ivm vorige bevalling? @Gruffalo123 en @harlene2014 herkenbaar dat van die buik. Ik draag ook naar voren en begin deze week echt te merken dat schoenen aandoen niet fijn is. Heb het idee ook weer een groeispurt te hebben. Strakke buik en enorm moe. Ik ben benieuwd of mn gevoel klopt. Weegschaal omzeil ik nu ook even. Heb meer gesnoept de afgelopen periode. 10 mei weer een afspraak en dan bevalplan bespreken.
Oh ja en vaccin. Ik heb na lang twijfelen en toch ook advies verloskundige besloten om vaccin te halen. Op voorwaarde dat beiden gezet zijn voor de bevalling. Ik mag vanmiddag de 1e halen en over 5 weken de 2e. Wel Pfizer, aangezien de richtlijn aangeeft dat advies is een mRNA vaccin te krijgen. Vind het erg spannend, maar vind de kraamperiode ook spannend. Als iemand de baby vasthoudt (Opa en oma gevaccineerd) en dan ik via m'n eigen kind ziek worden omdat ik mindere weerstand heb.
Weegschaal sta ik alleen op bij de VK , best wel confronterend iedere keer. Kom nu ongeveer 0,5 kg per week aan . Ik zit nu op 5,5 kg boven mijn startgewicht, maar ik was natuurlijk wel eerst 8 kg afgevallen dus in totaal 13,5 kg erbij. Aankomen ging het hardst tussen week 18 en 28 toen ik eindelijk weer kon eten nadat de misselijkheid onder controle was. Ik hoop dat er nu nog maximaal 2 tot 3 kg bij komt, dan vind ik het wel genoeg
Is heel normaal toch halve kilo per week. Alleen de bevalling is dan nog wel heel ver weg. Zou wel mooi zijn nog max 2 a 3 kilo erbij. Afgelopen 8 weken ben ik stabiel gebleven, heb toen enorm op mn voeding gelet ivm de 8 weken ervoor plus 12. Heb m'n startgewicht niet geweten. Gewoon gegokt. Denk nu op plus 15 te zitten en vorige keer vlogen op het einde de kilo's eraan. De borstvoeding val ik ook niet van af dus goed vooruitzicht. Ach het geeft je wat te doen straks
Qua lengte gaat het wel redelijk goed. Ze moeten alleen wat meer body krijgen . Ik zal eens kijken! Thnx! Ik wil ook graag nog wat kleertjes maken, nu nog de energie ervoor vinden
Hoe klein ze ook zijn, genieten hebben we al van het begin af aan gedaan . Achteraf is dit waarschijnlijk voornamelijk het overlevingsinstinct geweest. Wanneer ik nu foto’s terug zie, zie ik hoe klein ze waren. Dat zag ik toen niet. Ik zag alleen twee mooie, kleine vechtertjes Nu ze in een ander ziekenhuis liggen en van de intensive care naar de high care gegaan zijn, is het inderdaad wel wat minder spannend. Elke keer wanneer er weer iets nieuws op de planning staat, is het wel weer even spannend hoe ze er op reageren, maar er zijn steeds minder nieuwe dingen Ik heb het er wel moeilijk mee gehad dat ik niet meer zwanger was. Ik had ze nog graag een tijdje bij me willen dragen. Dat ebt nu beetje bij beetje weg. De meisjes beginnen nu ook interesse te tonen in de borst . Doordat het steeds meer ‘echte baby’s’ worden, is het gemakkelijk loslaten dat ik niet meer zwanger ben.
@Snoozles fijn dat je het niet meer zwanger zijn ook een beetje kan loslaten. Met zulke extreem premature kinderen ga je door een wilde achtbaan qua emoties. De ene dag doen ze het top en de volgende dag zijn er weer problemen. Daarnaast inderdaad het abrupte niet meer zwanger zijn waar je je mentaal absoluut niet op heb kunnen voorbereiden en wat echt wel een rouwproces kan zijn. Die kleine meiden maken een hele hoop goed gelukkig en zeker nu ze het zo goed doen. Vergeet niet ook voldoende aandacht aan jezelf en je emoties te besteden, ook voor je partner. Dit is een hele heftige periode waarin je best wat ondersteuning kan gebruiken, ook in de periode erna.
(emoticon met hartjes) Het UMCG is ook heel goed geweest in die begeleiding. In het begin vond ik de vraag: hoe is het nu met jou/jullie? gek om te beantwoorden. Het gaat toch om de meisjes? Inmiddels vind ik het heel fijn dat die vraag gesteld wordt. Mijn partner en ik kunnen er samen erg goed over praten. We zijn hier echt een goed team in Ik denk er nog wel over na om nog eens met een psycholoog te praten.
@Snoozles fijn dat het zo goed gaat. En dat je went aan het idee. Lijkt me heel raar om zo abrupt niet meer zwanger te zijn. @harlene2014 het is een lastige keuze die je voor jezelf niet afwegen, of je je nu al laat vaccineren. Ik verwacht nog geen oproep, maar mocht ik die krijgen wavht ik toch totdat ik bevallen ben, denk ik. Het is nog maar 2 maandjes. En blijf het toch spannend vinden
Goed om te horen @Snoozles dat er ook aandacht is voor de kersverse papa en mama. Het is iets van het hele gezin. Jullie komen er wel als ik het zo hoor. Juiste hulp aanwezig en anders zo ingevlogen
Ik voel eigenlijk geen verschil ben nog steeds kortademig snel. Heb echt t gevoel alsof ik met een bowling bal rondloop na een wandeling. Wil nu wel een natuurlijke bevalling proberen! Vorige keizersnee was ivm stuit. Die strakke buik herken ik ook. Vooral 's avonds na t eten.
Hier ook kortademigheid. Ik dacht dat dat nu wel voorbij zou zijn eigenlijk. En inderdaad. Alsof je een bowlingbal mee draagt .
Vanaf het start gewicht Hier een kilo of 4 aangekomen. Maar ik was veel afgevallen door de misselijkheid.. dus ik denk dat ik op +8 a 10 kilo zit. Ik ga ook niet elke keer wegen hoor, word er niet vrolijk van. Ben sowieso iets te zwaar . De eerste keer zat ik op +25 en dat is er nooit helemaal vanaf gegaan.
Ik ga denk ik schoenen zonder veters aanschaffen . Denk dat de weegschaal niet heel belangrijk is. Ik ga er ook echt niet meer op staan. Gelukkig hoeft dat ook niet bij de VK. Buik voelt hier ook zo strak. Als of er geen rek meer in zit. Nu al .
VK hier vindt die weegschaal heel belangrijk . Moet er dus iedere keer op helaas. En weigeren kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin in de discussie
Wat goed om te horen @Snoozles, dat je meiden het zo goed doen! Ik was tot aan 5 weken geleden best klein, maar inmiddels kan niemand er meer omheen.. ik ben flink zwanger xD Ik heb een aantal weken geleden een start gemaakt met medische voeding om mijn lijf een extra boost te geven voor het laatste stuk + de borstvoeding zo. Hierdoor zit ik al op +18 kilo en waarschijnlijk komt daar nog een kilo of 5 bij.. Ik weet dat het goed voor me is (start gewicht was 53 kilo met 176 lengte). Maar ik vind het mentaal toch wel een dingetje om ZO VEEL aan te komen. Dames, vanaf vandaag kunnen we zeggen dat onze kindjes (als het goed is) volgende maand geboren worden! Bizar hoor