Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Ja heb met magnesium zout kristallen in bad gelegen. Ik had het idee dat dat de jeuk alleen maar aanwakkerde. En daarna heerlijk de benen insmeren met magnesiumolie. NIET DOEN. M'n benen brandde gewoon. In plaats van jeuk en onrust, brandende benen. Ik wist niet waar ik het moest zoeken haha. Maar goed... Ik heb me weer laten testen op zwangerschapscholestase. Volgende week uitslagen. Ik heb teveel jeuk en de urine verkleurt weer, dus ik houd m'n hart vast. Maar goed, je doet er verder zo weinig aan.. Dus toch maar aan toegeven.

Ik val in de avond vaak in slaap door het kriebelen over m'n rug van manlief en in m'n oren een meditatie oefening. Works almost every time.

2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Buikwonder oei dat klinkt niet zo goed. Ik hoop dat je galwaarden meevallen, zo te lezen had je het vorige keer ook. Als het nu weer te hoog is wordt je dan ook eerder ingeleid?

Buikwonder vindt dit leuk.
  3. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Ja dan leiden ze in met 37 weken. Of eerder als de galzurengouten gevaarlijk hoog zijn. Maar uiteraard stellen ze de geboorte het liefste uit tot 37 weken. Bij onze eerste had ik cholestase.

Vanmorgen een hoge onderdruk van 100. Heeft iemand dit van jullie ook ooit gemeten? Lig nu even in een rustgevend badje met de hoop dat hij daalt.

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Wel even de vk bellen als het straks weer te hoog is. Kan heel goed aan je thuismeter liggen, meer dan 90 procent van de automatische bloeddrukmeters zijn niet geschikt voor zwangeren, uit mijn hoofd zijn maar 2 merken geregistreerd voor gebruik bij zwangeren. Ze geven vaak vals te hoog aan bij zwangeren, zeker als je verder in de zwangerschap komt.
    Maar wel zaak om te bellen als het straks weer te hoog is zodat het gecontroleerd kan worden.

Buikwonder vindt dit leuk.
  5. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Ik heb een professionele ivm nierziekte. Hij is altijd heel punctueel dus kan ervan op aan. Heb vanmorgen de gyn gebeld, maar die zeiden dat ik maar moest genieten van m'n vakantie en mocht hij echt te hoog blijven dan moest ik even terugbellen. Tsja, ik zit 2.5u rijden van huis, dus heel handig is dat nu niet. Voel me vandaag ook ren beetje wankel. Verder geen hoofdpijn of sterretjes zien, maar ik houd het in de gaten.

Had vrijdag te horen gekregen dat er een cyste in m'n linkernier zit en dat ik galstenen heb. Daar ben ik een week geleden ook behoorlijk ziek van geweest. Die zwangerschappen komen bij mij nooit aanwaaien. Maar ja, bij wie wel?

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Jeetje klinkt heftig allemaal. Hoop dat je je iets beter gaat voelen.

7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Buikwonder heftig meid. Als je je niet fit voelt wel in de gaten houden. Met zwangerschapscholestase heb je ook een verhoogd risico op pre-eclampsie. Niet lekker voelen hoort daar wel bij. Je hoeft geen sterretjes te zien of bovenbuikspijn te hebben.
    Blijf er alert op en bii twijfel even een lokale huisarts of verloskundige bellen waar je je bloeddruk en eventueel urine kan laten controleren.

8. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Buikwonder pff wat een vervelende dingen komen er allemaal bij jou bij kijken, bij een zwangerschap. Let goed op jezelf. Probeer te genieten van je vakantie en anders even daar langs een verloskundige gaan?

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Gisteren controle gehad. Nog niet ingedaald. Maar dat heb ik met de anderen ook niet gehad. Volgende week groei echo, week erop controle en daar na weer groei echo. Dan is het alweer juni, gesprek met de gynaecoloog over evt inleiden. Ben benieuwd. Gaat snel opeens :D.

Zijn er anderen die wasbare luiers gebruiken of gaan gebruiken?

miniVosje vindt dit leuk.
  10. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    @Buikwonder goed op jezelf letten meid! Hoop dat het meevalt de waardes.

@harlene2014 nee gewoon wegwerp hier hoor.

Vandaag officieel met zwangerschapsverlof. Heerlijk!

miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @harlene2014 Wanneer ben je ingeleid met de andere kinderen? Ruim voor de 40 weken of pas na de 40 weken? Wel fijn straks een datum te hebben.
    Hier ook wasbare luiers, al 6 jaar gebruiken we die. Eerste paar weken wel weer in combinatie met wegwerp omdat ik niet heel veel newborn luiers wasbaar heb, maar vanaf 5 kg gaan ze volledig over naar wasbaar. Alleen in de nacht wel wegwerp. Ik heb hele slechte slapers gehad tot nu toe en in de nacht wilde ik dan geen gedoe met natte luiers waar ze mogelijk wakker van werden. Dus dan wegwerp en als ze de nachten een beetje gaan doorslapen naar wasbaar. De jongste slaapt nu sinds een week of 3 pas de meeste nachten door (bijna 2 jaar oud) en die heb ik dus nog wel in wegwerp in de nacht, al is hij nagenoeg volledig nachtzindelijk. In de ochtend is de luier in ieder geval nu altijd droog.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dit word, misschien, de eerste keer inleiden. Ik loop altijd tegen de 42 weken aan. En de laatste keer was er een schouderdystocie, en grote baby, voor mij dan, dus vandaar evt inleiden. Dus ik vind dat echt mega spannend.

Welk merk gebruik je van de wasbare Luiers? Wij krijgen ze als kraamcadeau van mijn ouders, dus ben benieuwd.
    Hoop hier vanaf t begin wasbaar te gebruiken maar het kraambureau vroeg wel om een pak wegwerp omdat je dan beter zou kunnen zien of de baby genoeg plast.

Hier is de jongste 3,5 en slaapt nog niet door... :rolleyes:

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Fijn! Geniet er van! Hier dingen officieel verlof. Dit was een weekje vakantie. Nou ja, oudste was de hele week ziek, 5e ziekte dacht de HA, dus niet echt kunnen ontspannen o_O.

14. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @harlene2014 meeste wasbare luiers passen pas echt goed vanaf ruim 4 kg. Het kan al wel eerder, maar zit dan niet optimaal en dan heb je toch meer lekken.
    We zijn ooit begonnen met pocketluiers, dat werkte prachtig voor de eerste, maar die was zuinig met plassen :cool:. De kinderen daarna dronken veel meer en plasten meer en dat hielden de pocket luiers niet. Dus nu tweedelig systeem en eigenlijk had ik dat destijds met de eerste ook al moeten doen, werkt prettiger en veel minder vaak doorlekken.
    Ik heb de luiers van Hu-da en de overbroekjes van petit lulu.
    Voor de newborns heb ik een stuk of 12 aio luiers van totsbots in een ieniemienie maatje en een paar maat 1 luiertjes van little lamb. Bij elkaar 15 of 16 luiers en dat is genoeg om ongeveer 75% van de tijd is wasbaar te zitten.
    Je hebt minimaal 20 en het liefst 25 luiers nodig om wasbaar te kunnen luieren voor overdag. En dan als je in de nacht ook wil 3-5 nachtluiers. Ik heb van de Hu-da stoffen luiers nu een stuk of 25 en dan een paar ander merk stoffen luiers, ik denk in totaal iets meer dan 30. Hierbij heb ik 15 overbroekjes.
    Als ik om de dag was is het heel ruim, maar soms was ik een ruime dag later en dan heb je die hoeveelheid wel nodig.
    Voor pocketluiers heb je dus geen overbroekjes nodig maar dan ook een stuk of 25 pocketluiers of aio's om voldoende te hebben.
    Met wasbaar luieren verschoon je de kinderen wel vaker dan met een pamper. Gemiddeld iedere 3 a 4 uur verschonen waar een pamper vaak een stuk langer meekan zeker bij oudere kinderen.

Wat ik in ieder geval wel iedereen aan kan raden ook al vind je wasbare luiers helemaal niets is de wasbare billendoekjes. Die maken veel beter schoon, minder van nodig en goed voor het milieu. :thumup: En daarna kan je ze als snoetenpoetsdoekjes, alles in 1 doekjes enzovoorts gebruiken. En ze zijn ook handig als incontinentiemateriaal voor de druppels verlies van de zwakke blaas voor en na de bevalling :roflmao:.

harlene2014 vindt dit leuk.
  15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb m'n oog inderdaad op hu- da laten vallen. Zag dat de droog tijd wat langer is maar dat ze erg fijn zijn. Zag dat ze vanaf 2,5 kilo te gebruiken zijn maar dat er ook evt newborn luiers zijn, evt van een ander merk.
    Ga me er nog even verder in verdiepen maar thanks voor je info :D ook voor de billen doekjes!

16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ja ze kunnen officieel vanaf 2,5 kg maar passen dan nog niet heel erg lekker en zeker als je ze in de kraamweek gaat gebruiken kunnen ze wat schuren over de navelstrengstomp. (Tip dan kan je eindelijk die navelbandjes gebruiken die op iedere kraam uitzetlijst staan, maar waar ik nog nooit een doel voor heb gevonden anders dan dit :roflmao:).
    Ik doe heel slecht de luiers wel in de droger (overbroekjes uiteraard niet). Heb een piepklein huisje van 65 m2 en geen droogruimte in huis. Dus zodra ze niet een hele dag in de zon buiten kunnen hangen gooi ik ze in de droger :oops:.
    De huda luiers met de leuke printjes gaat het printje na ongeveer 2 jaar gebruik wel slijten en langzaam loslaten, maar dat heeft geen effect op de luier zelf. Het printje is niets anders dan een extra laagje stof over de luier heen.
    Ik heb de petit lulu overbroekjes omdat mijn kids allemaal heel erg gevoelig waren voor striemen van strakke overbroekjes. Heel erg veel merken uitgeprobeerd en petit lulu is de enige die door de hele dikke fleece randen echt geen striemen geeft. Ik heb dan niet de optrekbroekjes maar die met klittenband of drukknoopjes. De one size maat past hier nog steeds over 13 kg dreumes heen, maar wordt wel krap. Voor een newborn zullen ze wat te groot zijn, maar dan kan je eventueel nog kijken naar andere overbroekjes, de optrekbroekjes vallen bijvoorbeeld veel kleiner.
    De extra inlages die je bij de huda luiers krijgt heb je de eerste maanden nog niet nodig, dat kwam hier meestal pas rond een maand of 10 dat ze zoveel in 1 keer gingen plassen dat het nodig was.

Weer een lang berichtje geworden, maar ben ook wel een beetje enthousiast over wasbare luiers:oops:. Helemaal als ik bedenk hoe ontzettend veel geld ze me hebben bespaard over de afgelopen 6 jaar :cool:. En er komen hierna nog wel meer kinderen dus de besparing gaat maar door.

harlene2014 en miniVosje vinden dit leuk.
  17. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Zijn jullie ook zo moe? Voelt net weer als het eerste trimester, ik ben echt uitgeput. Vanochtend luiers gewassen, 4 broden gebakken wat opgeruimd en de kinderen bezig gehouden en de rest van de dag ben ik echt niets meer waard. Oké zonet wel een uur in de keuken gestaan voor het avondeten, maar ik heb mijn man de aardappelen laten schillen, afgieten en stampen want daar had ik echt de energie niet voor :oops:. Ben nu wel blij dat ik altijd voor 2 of 3 dagen kook want als de ovenschotel straks klaar is hoef ik dinsdag pas weer te koken :cool:.

Ijzerwaarden en Hb waren overigens goed, dus geen bloedarmoede als verklaring

caatje87 vindt dit leuk.
  18. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik wissel heel erg in energie. Vorige week vanaf donderdag futloos en dit herstelde woensdag. Nu weer paar goede dagen. Zou ook heel goed kunnen komen doordat ik nog op werkgebied nog ff wat dingen moet regelen en ik in huis nesteldrang begin te krijgen. De box maar alvast in elkaar geschroefd. Banden van wandelwagen zijn opgepompt. Kledingkast van bijna 3 jarige uitgemest met als resultaat vandaag complete nieuwe garderobe aangeschaft. Nu wel lamlendig op de bank. Wilde eigenlijk nog schoonmaken, maar dat zit er niet meer in.

miniVosje vindt dit leuk.
  19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ben gelukkig met het babyspul nu zo goed als klaar. Moet alleen de wandelwagenbak nog van zolder halen en de cosleeper naast het bed zetten. Dat wil ik met 36 weken wel gedaan hebben. Eerste werd ook met 36 weken geboren en dat maakt dat ik met de andere kinderen met 36 weken alles klaar wilde hebben zodat ik niet dan nog van alles moest gaan regelen.
    Maar verder is dus alles klaar, kleertjes gewassen en in de lade. De box staat klaar. Beddengoed gewassen. Luiertjes in huis voor de eerste dagen. Baby kan komen :thumup::cool:

MamaDiamantje, miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  20. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk alles klaar. Can't wait.

Deel Deze Pagina