Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ook iets met meer bloed rondpompen, dus ligt niet alleen aan longinhoud.

    @Gruffalo123 hoe gaat het dan met harde buiken na zo'n dag? Maar je opruim / schoonmaakwoede is zo herkenbaar. Gisteren om2130 de box nog schoongemaakt, want wasrek was vol en de boxkleden zaten in de wasmachine dan konden die over de box te drogen hangen. Man gesommeerd om de box naar de bank te schuiven en mij een emmer sop te geven. Niet im frage om te weigeren. Hij luisterde gelukkig na klein protest. En nee zelf lopen en slepen ging niet meer soepel, daarom moest hij het pakken:confused:
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caatje87 na zo een dag is het bijna een constante harde buik en af en toe ook echt pijnlijk. Teken dat ik teveel doe, weet ik ook wel. Het is alleen zo lastig niet toe te geven aan de nesteldrang, zeker als mijn partner er niet is en ik daardoor onrustig ben
     
  3. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ik vind het knap 3 uurtjes per dag. Lukt mij al niet eens meer haha. 1 klusje per dag it is.
     
    miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Spannende dag vandaag, bij de oudste begon de bevalling nu spontaan. Heb vannacht ook veel gedroomd over bevallen en veel pijnlijke harde buiken gehad waardoor ik dacht oh nee het begint nu toch niet al. Maar was waarschijnlijk echt de onbewuste stress die het deed want nu is het weer goed.
    Vond dit de vorige 2 keer ook een hele spannende week, want ze kunnen komen, maar dan moet je nog wel naar het ziekenhuis met al het gedoe er rondomheen. Na deze week werd ik rustiger de vorige keren.
     
    MamaDiamantje en miniVosje vinden dit leuk.
  5. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ja ik kan mij voorstellen dat dit erg spannend is. Nog even blijven zitten baby. Hopelijk vliegt deze week voorbij dan veilige gebied.
     
  6. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Spannend @Gruffalo123 . Ben je er mentaal al klaar voor?

    Vandaag voor het eerst dat ik het wel zat ben het zwanger zijn. Nog eventjes volhouden..
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ja heb het idee dat ik echt wel klaar ben voor de baby. Alles in huis is klaar, zelfs het bedje is al opgemaakt. Voel me ook erg onrustig, ben ervan overtuigd dat ze ieder moment kan komen ook al weet ik dat het nog heel goed 5 of 6 weken kan duren.
    Ben ook wel klaar met het zwanger zijn en de bekkenpijn en misselijkheid. Maar goed, dat hoort ook bij de laatste loodjes :p. Ben alleen zo gek onrustig en weet niet zo goed waardoor. Verder nog geen enkel fysiek teken dat ze snel komt, dus ik ga er ook van uit dat het nog wel even duurt.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  8. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    O jij ook al :rolleyes:. Ben super onrustig. Niks zit lekker qua zitten of liggen, kan niet goed ademen. Elke keer naar de wc. Echt een onrustig gevoel. Weet ook niet waarom.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  9. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier ook even klaar met alles. Vandaag 35 weken. Denk pfff nog 5 weken. Of 6.. of 7.. help :roflmao:
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  10. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Het zal wel in de lucht zitten dan die onrust :p.
    Kinderen zijn hier zich ook al de hele dag aan het misdragen, ik ben niet de enige met onrust hier in huis :cool:
     
    MamaDiamantje en miniVosje vinden dit leuk.
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ben nu de kruiken aan het controleren op lekken en die kan ik dan ook klaarleggen.

    Zonet nog een wolzijden strikmutsje en een paar strikluiers besteld. De wasmachine heeft afgelopen week een strikmutsje aangevallen en er gaten in gemaakt, dus ik had er nog eentje extra bij nodig en als impulsaankoop die paar strikluiers erbij :oops:.

    Enige wat ik nog moet doen is een sluitlaken bestellen. Doordat dit de 4e zwangerschap is en ik vorige keren al een forse diastase had is het nu helemaal erg. Mijn maag komt erdoorheen naar buiten zetten en de baby schopt en duwt zich ook regelmatig erdoor. Kan geen kwaad, is vooral ongemakkelijk. Bij mijn maag is het wel vervelend dat het extra maagzuur geeft.
    Fysiotherapeut had als dringend advies dit keer een sluitlaken te gaan gebruiken in de 2 weken na de bevalling, de diastase zal blijven, maar hopelijk zo te voorkomen dat er in de toekomst een operatie nodig is.
     
  12. Pippp

    Pippp Actief lid

    18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Weer even bijgelezen dames! Ik vind al die 4 kilo babies wel meevallen qua idee, maar is meer omdat ik het best vaak om me heen hoor. Mijn 1e was met 41+4 3600. Ik heb vrijdag groeiecho gehad en kleine werd op 2800 geschat dus prima gemiddeld. Ligt ook helemaal en goed klaar voor gelukkig. Heb sinds dit weekend ook eindelijk verlof en dat is maar goed ook! Tot gisteren zou je niet zien hier in huis dat er een baby komt. Gelukkig vandaag man aan het werk gezet en de eerste klusjes en wasjes zijn gedaan. Mega nesteldrang opeens dus fijn daar aan toe te kunnen geven. Ben wel mega moe en vroeg wakker dus moet me wel een beetje inhouden en boel verdelen. Hoop en ga er vanuit dat de kleine nog even blijft zitten want ben nog lang niet klaar!

    Lekker toegeven aan de nesteldrang dames. Zal de onrust ook wel vandaan komen. Hopelijk blijven de kleintjes nog even zitten want tis nu nog wel een beetje aan de vroege kant natuurlijk voor ze om geboren te worden.
     
    harlene2014, caatje87, miniVosje en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Herkenbaar die onrust. Gisteren en vandaag los gegaan met schilderen van de zolder. Weet niet hoe, maar heb echt uren staan schilderen. Zolder is nagenoeg klaar qua schilderwerk. Waarschijnlijk ga ik van de week zelfs de trap nog doen. Nog 1 muur te gaan die doet man vanavond. Zelfs beneden wat extra gewit. Vieze muur bij de trap is weer wat. Gisteren bekleding van wandelwagen opgefrist. Maxi cosi hoes gewassen. 3 boxkleden schoon. Deel van beddengoed is ook klaar. Gisteren heeft schoonmoeder gestreken, dus de hydrofiele doeken zijn klaar voor de bevalling. Morgen verder met wasjes draaien. Vanavond stofzuiger door het huis heen en meer doe ik niet meer aan extra zaken. Begin ook een beetje nu ruimte te krijgen om over bevallen na te denken en dat er straks echt een baby is.
     
    MamaDiamantje, miniVosje en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  14. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @caatje87 jij ook flink nesteldrang zo te horen! Lekker nu aan toegeven nu het nog kan.
     
  15. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik kan eindelijk voor mn gevoel nestelen. Morgen en overmorgen ronden de mannen het klussen af. Deze week nog even werken en dan verlof. Ik wil gerust met de voeten omhoog zitten. Denk dat dit nog gaat lukken ook. Toch lichtelijk angst om eerder te bevallen en dan kan ik nog iets uitrusten.
     
    Gruffalo123 vindt dit leuk.
  16. Buikwonder

    6 jan 2021
    49
    63
    18
    Oh dames, wat een herkenning in jullie verhalen en klachten. Hier ook heerlijk verlof en met dochter naar school vandaag ook echt een rustige dag gehad. Tot 14u dan... Daarna dochtertijd. De was gedaan en gevouwen en dat was het dan ook.. Verder tv gekeken, in bad geweest en op bed gelegen. Halleluja, ik ben begonnen met serie The Bold Type op Netflix. Aanradertje voor degene die niet zo van het nestelen zijn ;) maar lekker willen bingewatchen. Succes dames. Het einde is echt in zicht!!
     
  17. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Veel herkenning hier qua mentale onrust! Ik lig er zelfs s nachts wakker van nu, bye bye goede nachtrust:(
     
  18. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier ook, halve nachten liggen spoken en veel en druk dromen. Ik denk dat ik binnenkort ook beneden op de bank ga slapen, we hebben een slaapbank staan. Dan heeft mijn man nog wel goede nachten, anders hou ik hem ook de halve nacht wakker
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  19. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ja die onrustige nachten en waar ik dan van wakker lig geen idee. Gelukkig vaker goede nachten dan slechte nachten.
     
  20. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier vroeg me vriend ook midden in de nacht of ik wou stoppen met draaien. Blijkbaar hield ik hem ook wakker. Van mij mag die kleine nu wel komen.
     

Deel Deze Pagina