Nou ik ben wel weer klaar voor vandaag. Een langzame boswandeling van een 3 kwartier gemaakt. Daarna naar de winkel en nu helemaal gesloopt. Hier zal de baby gewoon in de kinderwagen gaan als ik me zoontje weg moet brengen. Gelukkig woon ik op loopafstand, met de auto zal het al iets lastiger worden. @harlene2014 misschien jouw dochters bij de vriendinnetjes laten spelen in plaats van bij jullie thuis? Ik denk dat ieder ouder dat wel begrijpt op dit moment. Hier net een dag opgezegd van de opvang. Maar heb nog genoeg "ruil uren" om hem extra te laten komen. Dus als er plaats is gaat mijn zoontje wat extra naar het dagverblijf. Voor hem leuker want hij kan z'n energie kwijt, en voor mij fijn dat ik even iets meer rustig aan kan doen
Ik ga de baby wel zeggen dat die tot eind juni moet blijven zitten. Oudste heeft half juli vakantie, dan kan mijn man alles 2 weken regelen. Zwemlessen is gelukkig niet zo lastig, ik kan daar rustig zitten en ook voeden. Andere kinderen zijn dan thuis bij mijn man. Die zwemlessen zijn voor mij altijd 3 keer per week een rust momentje . Vanochtend met de kinderen naar een klein pretpark geweest, daarna pannenkoeken gebakken. Volgens mij is sinds ik vanochtend ben opgestaan dit het eerste moment dat ik even kan zitten, ik ben gesloopt
@miniVosje heerlijk op loopafstand van school. Wij zitten er ruim er ruim 3 km vanaf. Straks in de bakfiets, maar dat duurt nog ff. Vorige keer vond ik de auto echt een gesjouw, ook lichamelijk niet lekker. Voordeel van nu. Dochter loopt zelf school in dus ik hoef de auto niet uit. @Gruffalo123 heerlijk pannenkoeken! Geniet van je welverdiende rust. Ik heb vanmorgen beetje geschilderd en toen op zolder gaan schoonmaken. Bouwstof verwijderd, ramen gelappen en op raam in de douche folie geplakt. Na de lunch naar bed gegaan/gestuurd en nu wakker aan het worden. Lekker gedoezeld. Straks spullen op zolder zetten en dan morgen bed naar boven. Dan is het een heel eind klaar. Gordijnen zijn besteld die komen over 5 weken.
@miniVosje ja ze kan ook bij een vriendinnetje spelen gelukkig. Maar die zijn niet zo... schoon .sla er stijl achter over van de huisdieren luchtjes. Maar ja met goed weer lekker naar de speeltuin. @Gruffalo123 nu van je rust genieten @caatje87 lekker bezig geweest dus Van de week vlucht koffer klaar maken. Ook van de meiden. En de laatste spulletjes halen. Vandaag echt t idee dat ik op ontploffen sta zeg. Een verkeerde beweging en mn buik ontploft . Net naar zwemles gereden. Is Pinksteren natuurlijk.... .
Duidelijk veel te veel gedaan vandaag. Nu vervelende pijnlijke voorweeën . Geen regelmaat erin en duren nog geen 30 seconden dus het is niet the real deal, maar baal er wel van. Hoop dat het vannacht wat rustiger wordt, ik wil wel slapen
Gelukkig. Resetknop dan vandaag. Gisteravond steekjes onder en bovenin de buik. Zijn dit voorweeën of zijn voorweeën echt te vergelijken met weeën maar niet regelmatig?
Ik vind voorweeën vooral lijken op menstruatiekrampen. Er is geen opbouw net ald ontsluitingsweeen maar een constant zeurend gevoel in onderbuik of onderrug. Hier duw ik mijn dochter letterlijk het schoolplein op. Wonen schuin tegenover school. Echt heerlijk. Het is dat er nog een weg tussen ligt waardoor ik haar niet alleen kan laten gaan op deze leeftijd, maar dat zal niet lang meer duren of ze kan het alleen. Ik heb een paar wat betere dagen achter de rug. Gisteren in een bad met havermout gezeten ivm de jeuk. Heeft voor de jeuk wel geholpen, maar niet voor m'n onrustige benen. Dus de medidatie app maar weer aan en gelukkig gaf me dat de rust om in slaap te vallen. Hier nog meer onrustige benentypes? Wordt er eigenlijk iemand van jullie ingeleid of geplande keizersnede die de datum al weet? We kunnen het ladies. Hier gaf m'n app vandaag aan, nog 3 weken en 5 dagen. Dat klinkt echt zoooo dichtbij.
Hier voelen de voorweeën wel meer als echte weeën. Beginnen onderin de buik als druk/iets pijn en trekken met een flinke druk naar boven. Met een piek en echt even dat ik denk pff ga weg en op mijn adem wil letten. Maar met een seconde of 30 a 40 trekt het alweer weg. Vandaar dat ik het voorweeën noem en geen harde buiken meer. De harde buiken zijn veel meer plotseling en in 1 keer de hele buik, hoef daarbij ook niet op de adem te letten en zijn niet pijnlijk. Verschil met de echte weeën vind ik dat die heftiger zijn, dan kan ik niet praten en moet ik me echt helemaal op mijn lijf focussen. En de echte paar weeën die ik vorige keer had voelde ik de baarmoedermond daarbij razendsnel uitrekken. Ik vond de weeën overigens niet pijnlijk, vooral intens.
@Buikwonder onrustige benen zijn hier gelukkig een stuk minder sinds een week. Ik draag nu overdag hele strakke sokken, bijna als steunkousen. En die tegendruk maakt dat ik met slapen er duidelijk minder last van heb. In bed heb ik de sokken natuurlijk niet meer aan
Thnx dames, dan heb ik echt geen voorweeën. Gelukkig als ik het zo hoor. Misschien iets teveel gedaan / verkeerde beweging. @Buikwonder heerlijk schuin tegenover school. Ja dat aftellen gaat hard opeens. De dagen vliegen voorbij.
@Buikwonder nee hier is het gewoon wachten tot de baby zich meld. Bij me zoontje was meer dan de helft van de groep met een inleiding of keizersnede. Zat toen in het groepje 1 tot 15 juni. Vanaf juni hoefde er nog maar 1/3 te bevallen. Dus de meeste waren in mei.
@Buikwonder hier donderdag groeiecho en volgende week een afspraak bij de gynaecoloog over evt inleiden. Hier hangt t een beetje af van het gewicht van de baby. Ze willen niet over de 4 kilo gaan omdat dat voor mij best groot is.
Hier wel last van de indaling. Soms onwijze krampen. Misschien ook soms voorweeën. Kan het soms niet plaatsen omdat ik het de vorige keren nooit gehad heb. Hier is school op loop afstand. 10 minuutjes lopen. Dus dat valt mee gelukkig.
Ook nadat je al 2 kinderen hebt gehad? Geen idee natuurlijk wat je voorgeschiedenis is, waarschijnlijk een hele goede reden.
Heb me ook afgevraagd hoe voorweeen voelen. Zowel bij de eerste als nu nog niet echt ervaren denk ik. Heb wel eens een zeurend licht menstruatiegevoel onderin maar meer niet. Gisteren voelde ik even iets meer krampen maar toen echt teveel gedaan. Wanneer het echte weeen zijn ga ik het wel weer van de vorige keer herkennen denk ik maar zo. Zou het alleen wel top vinden als ik dit keer al een paar cm gewonnen zou hebben bij de start. We gaan het zien!