Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ze is in de middag het meest rustig. Rest van de dag veel onrust.
    Piek van de krampjes ligt tussen de 6-8 weken, daarna wordt het minder. Maar tot 12 weken zit je er nog wel mee. Nog 8,5 week te gaan :p

2. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Ah herkenbare kwaaltjes en gevoelens dames. Hier gaat t met de kleine super, is sinds gisteren aan het aankomen. Borstvoeding is goed op gang, maar wel last van stuwing. Vele bloedverlies en zware bevalling is er hier wel ingehakt. Niet langer dan 1 a 2 uur achter elkaar slapen helpt ook niet mee.. hij komt vaak in de nacht. Merk dat ik t dus zelf nog wel zwaar heb. Hopelijk gaat hij er ‘s nachts wat langer tussen laten komende dagen. Zie wel iedere nacht wat verbetering dus hou ik me maar aan vast. Kraamhulp is wel enorm fijn dus kom de dagen goed door.

caatje87, miniVosje en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  3. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Pippp fijn te lezen dat het goed met jullie gaat. Fijn dat de kraamhulp zo een goede steun is, geniet er nog maar even van!

4. Poezemens

Poezemens Bekend lid

17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Vannacht hebben wij onze tweede zoon mogen verwelkomen. Om 00:02 begonnen de weeën nadat de vliezen ervoor om 13:10 gebroken waren. Alles ging supersnel, en was haasten naar ziekenhuis (ivm eerder fluxus moest ik daar bevallen). Om 1:13 moest ik persen en 1:19 is hij geboren. Het was een hele mooie handsoff bevalling op all fours, weer een mooie ervaring erbij

Buikwonder, caatje87, Gruffalo123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Gefeliciteerd wat fijn dat het nog zo snel gegaan is

6. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Wow wat een mega vlotte bevalling! Gefeliciteerd!

caatje87 vindt dit leuk.
  7. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    #2807 MamaDiamantje, 27 jun 2021
    Laatst bewerkt: 27 jun 2021
    Eindelijk de tijd genomen voor mijn Bevallingsverhaal! Vaginale bevalling na een eerdere keizersnee die eindigde in een kunstverlossing.

Dinsdagmiddag om 13.00 ballonkatheter geplaatst, deze is woensdagochtend om 7.00 uur verwijderd. Ik had toen ongeveer 2 a 3 cm ontsluiting maar baarmoedermond was nog niet helemaal verwerkt, dus gelijk nog een ballon geplaatst. Diezelfde middag om 15.00 uur is de tweede ballon verwijderd. Daarna heeft de gynaecoloog mijn vliezen gebroken en zijn we gestart met weeenopwekkers op de laagste stand. Elk half uur werd deze opgevoerd totdat ik regelmatige weeën kreeg. Rond 21.00 had ik al een tijdje regelmatige (rug)weeën die steeds pijnlijker werden en ik had al 4 cm ontsluiting. Toen ook om een ruggenprik gevraagd en die kreeg ik rond 21.30. Hierdoor kon ik even bijkomen, rond 2.00 uur 's nachts kwamen de rugweeën toch wel weer terug dus weer meepuffen. Om 3.15 had ik 10 cm ontsluiting! Hoofdje bleek helaas nog niet volledig ingedaald maar ik mocht wel actief meepersen met de wee. Dit heb ik een hele tijd gedaan tot 6.00 uur 's ochtends! Ik raakte er wel behoorlijk moe van, rond 6.00 uur is de ligging van de baby gecontroleerd met een echo en deze lag wel dieper in het bekken maar alsnog niet volledig ingedaald. Baby bleek toen ook een sterrenkijker! Vandaar ook de enorme rugpijn met elke wee. De moed raakte toen in mijn schoenen. Ik had ook totaal geen goede persweeën en ook geen persdrang. Dus ruggenprik is toen uitgezet en de weeënopwekkers weer verhoogd zodat ik het persen beter kon voelen. Bij elke wee bleef het hoofdje maar tegen mijn rug en bekken aanduwen wat ontzettend pijnlijk was. Het hoofdje kon er gewoon niet door. Ik kon de pijn en de weeën na ruim 3,5 uur persen niet meer opvangen en raakte uitgeput en in paniek. De arts assistente belde de gynaecoloog en legde mij uit dat er twee mogelijkheden waren, of een vacuümpomp of alsnog een keizersnee. Het maakte mij allemaal niets meer uit ik was inmiddels zo uitgeput van de pijn en hield het niet meer vol, de baby moest er gewoon zo snel mogelijk uit op welke manier dan ook. We hebben toen nog dik een uur op de gynaecoloog moeten wachten die helaas in een spoed operatie zat.
    De helse rugweeën bleven maar komen en ik zat er totaal doorheen. Uiteindelijk kwam de gynaecoloog en besprak ze met mij dat ze de vacuümpomp met 3 tracties wilde proberen maar moest ik wel met al mijn (laatste) krachten meepersen. Al die uren persen waren toch niet voor niks geweest want het hoofdje lag gelukkig nu wel zodanig ingedaald dat ze wel de vacuümpomp konden plaatsen. De baby zou dan gedraaid worden en daarna eruit worden getrokken.
    De pomp werd ingebracht en ik ging door de grond van de pijn. Met al mijn krachten perste ik mee op de instructies van de gynaecoloog, daarna ging het ineens snel het hoofdje werd geboren. Ik moest nog een wee afwachten en daarna werd ze dan eindelijk geboren om 7.53 in de ochtend. Wat een opluchting ik had het nooit meer verwacht dat het zou lukken. Dat laatste uur was zo vreselijk om mee te maken maar daar was ze dan eindelijk. De placenta kwam vrij vlot en daarna werd de knip gehecht. Wat was ik blij dat het niet weer een keizersnee is geworden.

8. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Pff dat klinkt als een heftige bevalling. Bij de eerste heb ik een uur geperst (ook zonder persweeën en een ruggenprik) en ik was toen al helemaal kapot. Dus ik kan geloven hoeveel kracht het jou heeft gekost.
    Ben je blij dat je toch vaginaal bent bevallen. Of had je achteraf toch liever een keizersnede gekregen?

MamaDiamantje vindt dit leuk.
  9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @MamaDiamantje wat een heftige bevalling heb je gehad. Hoop dat je het snel een plekje kan geven en je ondanks alle pijn en ongemakken nu wel kan geniet van de kleine

10. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ik heb geen spijt van mijn keuze voor een vaginale bevalling gelukkig! Wilde dit ook graag meemaken, en ondanks de heftigheid ervan heb ik het maar wel mooi even gedaan, heeft me wel een boost zelfvertrouwen gegeven.

harlene2014 en miniVosje vinden dit leuk.
  11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Mooi dat je er zo naar kunt kijken!

12. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Fijn dat je er zo op kunt terug kijken. Geeft je inderdaad die zelfvertrouwen. En je hebt het toch maar even gedaan.

13. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hoe gaat het met alle baby. Hier goed, vooral met me peuter bezig geweest. Hij heeft 3 dagen koorts gehad en alleen maar aan mij gehangen. Erg vermoeiend.
    L doet het goed, al vind ik haar wel een luidruchtige slaper. Uit het niets geeft ze soms een schreeuw, rekt zich uit. (maakt ons wakker) en gaat verder met slapen. Morgen bij het cb wegen. Ik ben benieuwd.

Volgens mij is nu iedereen bevallen die hier nog mee schrijft... Toch?

MamaDiamantje en harlene2014 vinden dit leuk.
  14. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier nog steeds een hele slechte slaper in de nacht. Ik slaap bij elkaar gesprokkeld misschien een uurtje per nacht. Vind dit ook echt geen leuke weken, wordt beter met 12 weken, nog 8 weken te gaan.
    De andere kinderen zijn ook van de rel, dus echt even niet zo leuk hier. Heb mijn werk ook al laten weten dat ik niet meteen aan het einde van het verlof terug kom, maar een paar weken langer nodig heb.

En nu even positief :cool:. Kleine meid groeit heel goed. Al een kilo boven haar geboortegewicht :thumup:. Drinkt goed en kan nu ook in het donker goed aanhappen zodat ik de nachtvoedingen half slapend kan doorbrengen.

miniVosje, MamaDiamantje en harlene2014 vinden dit leuk.
  15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik ben een levend matras. Moment dat meneer zn wieg in gaat begint hij te snotteren, mopperen en word onrustig. Snap er niks van.

Verder bijna een kilo aangekomen, 4385 gram en 53 cm.
    Over op nutrilon forte want het is een vreetzakje.

miniVosje en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  16. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    @miniVosje vervelend dat peuter ziek is. Hou je hem dan ook uit de buurt van baby? Mijn zoontje was verkouden en heeft volgens mij baby ook aangestoken, gelukkig is het bij een paar keer niesen en een snotneus gebleven. Krijg je op het CB ook nu de gehoortest?

@Gruffalo123 vervelend zeg die slechte nachten, heeft ze nog veel onrust en last van krampen? Je doet ook de hele nacht zelf toch qua voeding of kolf je ook. Lijkt me heel pittig en idd nog even doorbijten.

@harlene2014 herkenbaar, dochter slaapt ook liefst op ons, zodra we haar neerleggen vaak onrustig. Wiegen in de kinderwagen en speentje helpen wel. Sinds vandaag ook gestart met inbakeren light( puckababy) en ze lijkt het wel prettig te vinden.

Man heeft hier afgelopen 2 nachten de nachtvoedingen gedaan zodat ik kon bijkomen. De ene nacht komt ze om de 3 uur, maar afgelopen nacht sliep ze wel van 2.30 tot 7.30.

Afgelopen dinsdag een behandeling gehad bij de osteopaat en ik was letterlijk gesloopt daarna, maar wel op een ontspannen manier. Hij wist precies te vertellen waar alles vast zat en waar de pijnen zaten. Het oorsuizen is nu ook al wat naar de achtergrond gekomen, zo fijn. Mentaal ook weer wat beter, geen angsten meer om 's avonds naar bed te gaan, minder onrust en pijn in mijn lijf. Hechtingen ook minder pijnlijk, wel nog beurs en last van een spatader op mn vagina ( nog meer hier last van? ).

Al met al gaan we dus gelukkig wel stapjes vooruit!

miniVosje vindt dit leuk.
  17. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Hoe doen jullie dat met het hoofdje eigenlijk? Mijn zoontje had een voorkeurshouding en helaas daardoor ook lichte afplatting gekregen ondanks het vele wisselen van houding. Dat wil ik nu echt voorkomen.

18. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Gruffalo123 wat vervelend dat je maar zo weinig slaapt. Goed dat je op je werk hebt aangegeven dat je niet meteen terug komt. Wow netjes een kilo al.
    Hier vandaag bij het cb geweest en deze dame is al 500 gram boven geboorte gewicht. Dus dat gaat ook goed.

@harlene2014 hier wordt ze ook snel onrustig zodra we haar in de cosleper leggen. Lichtjes inbakeren werkt soms wel. Andere keren laat ik haar naast mij liggen.
    Misschien enige tips?
    - inbakeren
    -bedje voorverwarmen
    - doek of shirt van jou erbij leggen dat hij jou geur ruikt.
    Ik leg L regelmatig op haar zij, dan is ze veel rustiger. (wordt niet geadviseerd, maar ze slaapt dan veel beter)

@MamaDiamantje
    De zieke peuter uit de buurt houden is geen doen. Als ik aan het voeden ben, komt hij er vaak bij hangen. En via mij kan het ook verspreid worden. L hoest nu heel soms even maar meer niet.

Fijn dat je man 2x de nacht voeding heeft gedaan. Hopelijk heb je een beetje kunnen bijslapen.

Fijn dat de osteopaat heeft geholpen. Nu hopen op een vlot herstel. Hier gelukkig geen spataderen.

@voorkeurshouding.
    L ligt het liefst op haar rechter oor. Ik heb haar Co sleeper nu andersom opgedekt dat ze op haar linker oor ligt als ze mij wilt aankijken. En dat doet ze meteen.

Verder anders om neerleggen bij verschonen. Ook bij het vasthouden en drinken geven regelmatig van arm wisselen.
    En ze draaien hun hoofd vaak naar het licht dus zo neer leggen dat ze die kant op kan kijken en dan op de andere kant ligt.

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb van het cb een folder gehad. Kan hem je mailen als je wilt?

20. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    @miniVosje baby wil ook niet graag op de rug, duurt dan ook langer voordat ze in slaap valt. Dus overdags afwisselend idd op de zij, s nachts als ik zelf slaap wel op de rug.

@harlene2014 ik heb je een pb gestuurd.

Deel Deze Pagina