Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Overdag slapen is sinds paar dagen ook lastiger. Eigenlijk sinds de warmte hiervoor na voeding op mij in slaap en dan hoppa in de box slapen. Nu veel in draagdoek en op mij. Gisteren in de wandelwagen weten over te leggen maar dan was se wel ingewikkeld in een grote hydrofiel. De armen zijn denk ik het probleem. Vannacht een keer 4 uur ertussen en 3,5 uur.

Gisteren op cb 4705 gram. Met geboortegewicht van 3600 liet mw een stijle lijn omhoog op de curve zien. 55,5 cm dus dat verklaard waarom de pakjes maat 56 opeens zo goed zitten.

miniVosje en harlene2014 vinden dit leuk.
  2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier gaat snachts slapen steeds beter. Sowieso 1 voeding snachts.
    Volgende week cb. Ben benieuwd. 56 word hier ook krap.

Gelukkig wilt meneer hier in de kinderwagen. Probeer elke dag lekker een uur te wandelen. Gisteren lekker naar t strand geweest.

Flessen zijn hier een dingetje. Iemand de tip ;)? Heb glazen dr Brown flessen, brede hals. Melk spuit naast de speen. Ik denk dat hij maagzuur heeft. Soms komt t zelfs uit zn neus. Difrax flessen word ik helemaal gek van. Die kan je niet goed vullen en trekt vacuüm.
    Doordat hij gulzig drinkt en de maagzuur komt t zn neus uit, word mega pissig, logisch o_O.
    Soms ook melk uit zn neus. Iemand nog tips wat betreft reflux?

3. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier was ik bij alle kinderen fan van de avent natural flessen, ook bij de 3e die superveel last had van reflux (tot bloed spugen aan toe).
    Nu glazen flessen van hevea met rubberen speen erop. Niet omdat we geen fan meer zijn van avent, maar avent heeft geen spenen van natuurrubber en deze flessen passen rechtstreeks op de kolf.

@harlene2014 fijn dat de nachten steeds beter gaan, ben er stiekem wel jaloers op :p.
    Deze baby spuugt trouwens ook heel veel, komt ook regelmatig melk de neus uit. Meerdere hydrofielen vol spugen per dag, meerdere sets kleren erdoor echt om gek van te worden. Maar het doet haar niet zeer, happy spitter dus.
    Wat hier helpt is voor de voeding verschonen, dan zit er het minst in de maag en na de voeding krijg je gegarandeerd een kotsfestijn. Verschonen en omkleden zoveel mogelijk rollend doen zodat de baby zo min mogelijk buigt en zo min mogelijk druk op de buik krijgt.
    Na de voeding zeker 20 minuten rechtop (al doe ik dat niet in de nacht, te moe en ik val tijdens het voeden in slaap).
    Goed laten boeren halverwege de voeding en dan 5 minuten rechtop.
    Veel in de draagdoek en rechtop houden anders komen er 1 uur na de voeding nog grote golven uit.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @Gruffalo123 ja herkenbaar die hydrofielen en spuugdoekjes. Zeik nat soms.
    Ja verschonen voor elke voeding. Alleen nu poept meneer sinds gisteren tijdens een voeding.... echt fijn. En dan houd ik hem 20 min recht op en valt hij in slaap terwijl ik hem moet verschonen..
    Ik had een tula draagzak maar word echt zenuwachtig om hem om te krijgen dus ben in t rond aan t kijken naar iets wat fijn zit en makkelijk is.
    Hier word meneer echt pissig als t uit zn neus komt dus moet ik hem echt troosten.

5. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    @Gruffalo123 ik herken die nachtstand helemaal! Meneer is hier begin van de avond heel onrustig. Weet niet zo goed soms of het clustergrdrag, kramp of zuigbehoefte is. Denk een combi. Hij krijgt meestal tussen 20u en 21u ergens een fles maar kalmeert pas rond 22u nadat ie ook nog 30-60 min aan borst heeft gedronken. Dan valt ie in diepe slaap en kan er dan 5 uur tussen laten en wordt daarna ook alleen half slapend wakker voor voeding om wel ergens tussen 6 en 8 weer heel onrustig met krampen wakker te worden. Vind t maar bijzonder gedrag haha maar tis wel iedere dag consistent!

Heftig van de reflux dames. Hier na voeding soms over z’n toeren want lijkt omhoog te komen, maar slikt het weer in. Spuugt zelden.

6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @harlene2014 ik heb de bondolino draagzak. Ergonomisch en gemakkelijk om te doen. Tula wil ik graag nog gaan proberen, maar vind ik te duur :p.
    Ook een geweven draagdoek die ik gebruik, alleen die zit op de of andere manier nooit lekker

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Draagdoek lukt me ook niet fijn. Je tula krijg ik echt een zenuw aanval van :roflmao:. Al die banden en alles wat je moet strak trekken.

8. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @harlene2014 vervelend dat het lastig gaat met de fles. Heir is ze ook nog niet goed in het drinken van de fles. Gisteren ging ik een ijsje eten met me zoontje. En dus kreeg ze een flesje van me vriend. Ongeveer 50cc gedronken en daarna alles bij elkaar gekrijst. Toen ik thuis was meteen aan de borst gelegd en ze dronk heel gulzig. Moeten we duidelijk nog oefenen.

Ik vind het soms zo lastig. Als me vriend L vast heeft begint ze soms super te huilen. En hij krijgt haar dan niet altijd getroost. Ik wil me vriend niet steeds vertellen hoe hij het moet doen of de baby uit handen nemen. Maar vidn het zo lastig. Moet dan echt op me tong bijten. Want hij moet zijn eigen manier vinden.

Ik heb hier een mai Tai deluxe draagzak van by Kay. Ik ben er super tevreden over. Het gemak van een draagzak en toch kunnen knopen zodat hij gewoon lekker zit. (plus zelfs me peuter kan er nog in als het moet)

harlene2014 vindt dit leuk.
  9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Flesje wordt hier iedere dag geoefend. In de avond voor het slapen gaan flesje van 90 cc. Ik moet straks weer 40+ uur per week gaan werken en geen mogelijkheid om de uk dan live te voeden. Dus ze is straks echts afhankelijk van de fles.
    Ze pakt hem goed, dus ik heb goede hoop dat dit zo blijft. We blijven wel echt oefenen. Tot ongeveer 6 weken drinkt een baby uit de fles op reflex, daarna verdwijnt die reflex langzaam en moeten ze bewuster gaan drinken, dus dan is het zaak regelmatig te blijven oefenen om flesweigeren te voorkomen.

10. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Ja, relfux. Hier kwam het ook uit de neus en hele natte doekjes. Nu nog met tijden en soms komt er maar een mondje terug. Wij hebben de volgende maatregelen getroffen: dr browns fles met een dental soft difrax speen (die laat je kindje bewuster rustiger en zonder teveel luchthappen drinken), halverwege de fles of tussen 2 borsten boeren, na voeding mininaal 10min omhoog houden, bed/box/kinderwagen omhoog, hier hellend zo'n 5-7cm, probiotica (maar dat is meer tegen darmkrampen) en inbakeren. En ik moet zeggen, het lijkt te helpen.

Hier sinds gisteren over naar 6 flessen. 5 overdag en 1 id nacht. Nacht 100cc bv, overdag 2x fv en 3x bv, 140-150cc. Gaat goed. Spuugde bij 2 voedingen meer dan normaal. Maar schema omgooien heeft ze gisteren best wel goed gedaan. Om de 4u een fles. Betekend 2u wakker, 2u slapen in haar bedje en dat doet ze best goed. Ik heb tussen de voeding en slaap even een speel momentje met haar. Dan ligt ze op mijn benen omhoog en kijkt ze me aan en lacht ze van oor tot oor. Zo bijzonder. Dat zijn de momenten... ❤️ Ik ben nu aan het afbouwen met kolven (best een verademing) en aan het opbouwen met flesvoeding. Stukje bij beetje accepteer ik het. Vandaag is onze meid alweer 6 weken!!! Wat gaat het snel, maar toch ook weer fijn dat die onrustige weken hopelijk nu minder en minder gaan worden. Maar dat moet nog worden bezien

11. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Goeie toevoeging nog op die reflux onze meid overstrekt(e) ook heel veel en hiervoor bij osteopaat geweest. Ze heeft wat stress in haar lijfje door wellicht een snelle uitdrijving. Door haar omgekeerd overstrekt vast te houden (dus hoofdje op borst en beentjes opgetrokke is zoals in de buik) geeft haar wat meer rust. Ook doen we 2x 20 oefeningen met haar beentjes voordat we haar verschonen.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja met de middelste zijn we toen der tijd ook bij een osteopaat geweest. Misschien dat ik dat weer ga doen, ja. En indd die houding die je benoemt vind hij heerlijk. Ook om zo boven op me te slapen.
    Slaapt overal behalve in zijn wieg o_O.

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Inbakeren heb ik naar gekeken, maar zag door de bomen het bos niet meer qua inbakeren zakken en doeken etc.

En wauw 6 flessen. Ik zit echt nog op de 8 hoor. Hier echt een vreetzakkie. Zal wel op mn kop krijgen van t cb :rolleyes:.

miniVosje en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  14. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Gruffalo123 ja daarom moet ik ook vaker een flesje geven. Nu krijgt ze zo eens als het uit komt. Goed om te weten dat het zuigreflex nu weg gaat en dat ze het nu echt moet oefenen. Ik ga er actief mee aan de slag. (al gaat ze mee naar mijn werk. Dus zal ze minimaal een flesje krijgen). Maar mocht ik eens weg gaan, wil ik dat wel gewoon kunnen doen.

@Buikwonder wat fijn dat je er langzaam vrede mee hebt. De hele tijd zo kolven lijkt me ook zo intensief.
    Hier echt geen idee hoevaak ik voed. Zeker omdat ze in de avond vaak nog clustert. En dan elk uur /half uur drinkt.

15. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    @harlene2014 ja osteopaat heeft ook wat fout gedaan.. Werd ze heel onrustig. En uiteindelijk heeft hij dit toch recht kunnen zetten. Wij hebben de swaddle me doeken gebruikt bij alle 3. Zeer tevreden over. Ja wij zaten ook nog op 7,maar ik merkte toch dat ze steeds langer wakker was en vrij alert. (nu 6 weken) en dan kun je er toch beter wat langer tussen laten, zodat ze toch minimaal 1.5u slaapt alvorens de volgende voeding. En dat doet ze echt goed. Ze poept wel ineens maar 1x in de 3-4 dagen en heeft daar dan ook last van.. Iemand nog tips? Ze krijgt dus fles en borstvoeding door elkaar.

@miniVosje oh ja dat clusteren. Dat heb je met bv toch best snel he...omdat je je kleintje lekker snel makkelijk aanlegt. Was hier ook. Aan de ene kant mis ik die momentjes, mis ik die tijd, maar aan de andere kant vind ik deze periide en wat komen gaat ook zo fijn. Dat ze wat meer ritme krijgen en alerter wakker zijn en langer kunnen doortrekken. Ach ja.... Het heeft allemaal wel z'n voor en nadelen

16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Buikwonder soms helpt het voor de obstipatie om een theelepeltje zonnebloemolie door de fles te doen of 10 cc extra water door iedere fles (niet meer water anders verander je de osmolaliteit van de voeding teveel en kan je problemen krijgen met de zoutbalans bij zo een ukkie).

Aantal voedingen ligt hier nog wel op 15+. Clusteren doet ze nu al een paar dagen ineens in de nachten van 1 tot 6 :cry:. Maar de onrust is ook overdag flink, enige plek waar ze nog wil slapen is de draagdoek of bovenop mijn man (op mij liggend wil ze niet slapen en blijft dan maar zoeken naar melk). Hoop dat het nu snel een keer wat rustiger gaat worden, want ik ben nu echt helemaal op.

17. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    @Gruffalo123 dankjewel! Ga ik proberen.

15+?!?sjeee,hopen dat het clusteren snel voorbij is, want dat is niet vol te houden met 3 andere kinderen.... Rustig aan doen jij.. Is het niet dat er wellicht te wenig voeding is, dat ze zo vaak zoekt? Hoop voor je dat de rust snel is wedergekeerd! Maar hier zijn we er ook nog niet. Veel huilmomenten, krampen, handjes en beentjes druk... Het hoort er toch een beetje bij, maar wel super vermoeiend :( succes!!

18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Buikwonder melk is er genoeg. Ze groeit bijna een halve kilo per week. Ik heb het idee dat we een beetje in een cirkeltje zitten waarin ze veel wil drinken, daar buikpijn van krijgt en dan weer wil drinken tegen de buikpijn

Buikwonder vindt dit leuk.
  19. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Ja, dat kan ook zeker. zo'n vicieuze cirkel.

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Jeetje wat pittig. Ik herken t wel dat meneer niet rustig bij mij zit. Hij gaat dan zitten zoeken naar melk terwijl ik geen eens bv geef. Zou hij mij dan gewoon ruiken? Of dat ik hem altijd de fles geef?

MamaDiamantje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina