Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Thanks, ga kijken voor de swaddle me doeken. O jeetje wel fijn dat de osteopaat het alsnog goed heeft kunnen doen. Altijd lastig dat soort dingen vind ik.

2. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    @Gruffalo123 wat heftig!! Let je wel goed op jezelf, niemand houd dit eeuwig voel.. hopelijk komt er snel meer rust en ritme. Nog steeds veel last van buikkrampen?

Hier nog steeds 7 flessen, s nachts wel rustig, ene nacht meer slapen dan de andere. Ritme is er dus nog niet echt, avonden ook erg onrustig nog en veel huilen. En ik ben moe.. verlang naar een "normale" nacht slaap zonder onderbrekingen.

3. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ja die vermoeidheid begint nu wel op te breken.

@Gruffalo123 heftig meid. Ik weet niet hoecjechrt volhouden, behalve doorgaan en niet teveel bij nadenken. Kolven een optie zodat man ook fles kan geven? Wanneer mag je weer werken, want ik kan mij voorstellen dat je hier even van moet herstellen voordat je weer volle bak aan het werk gaat.

@harlene2014 ik denk dat hij je inderdaad gewoon ruikt en associeert met eten.

Ik had voor het weekend een melkblaar en vrijdag was mn borst weer soepel
    Nu zie ik de melkblaar amper nog, maar komt de melk er niet goed (spuitend) uit. Zometeen weer in de weer met wattenschijfje olijfolie en tijdens kolven heb ik regelmatig warme / hete washandjes erop maar het komt er nog niet goed uit. Heb de blaar voor het weekend al kapot gemaakt en dat hielp wel. Nu zonder zichtbare blaar lastig. Iemand nog tips? Harde plekken krijg ik ook niet weg gemasseerd Nu. Zelf het idee dat er harde melk in de tepel zit

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @caatje87 ik moet officieel 23 augustus weer aan het werk, maar ik neem dan nog 4 weken vakantie op. 20 september is de eerste werkdag weer. Langer thuisblijven is jammer genoeg geen optie.

Vwb de melkblaar. Is het een idee een keer die borst na een voeding nog goed na te kolven? En dan tijdens het kolven masseren en warmte erop. Wie weet helpt het.

@MamaDiamantje ja nog steeds veel last van haar buik. Nachten ligt ze alleen maar te steunen en te kreunen. Nu bijna 8 weken oud. Hoop dat het met een week of 2 wel wat minder gaat worden.

@harlene2014 ik denk dat het zoeken komt door je geur. Niets ruikt zo fijn en vertrouwd als mamma en baby's zijn nog heel sterk georiënteerd op geur.

5. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Gruffalo123 pff wat vermoeiend, hopelijk wordt het snel wat minder. Ik zit gemiddeld op 6 a 8 voedingen (en dan tussen de laatste voeding 's avonds clusteren. Tel dat als 1.)

@caatje87 wat vervelend zo een blaar. Geen tips hier. Misschien een warme straal van de douche erop, dat dat nog helpt?

Iedereen die zo vermoeid is en die echt van die nacht brakers hebben. Dikke knuffel. Hopelijk wordt het snel beter.

Hier heeft L gisteren weinig overdag geslapen, alleen maar hazen slaapjes. Daardoor eindigde de avond in een huilavond. Uiteindelijk is ze om 22.30 ineen diepe slaap gevallen en kwam ze pas weer om 5.30.

Gruffalo123 vindt dit leuk.
  6. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    @miniVosje haha is dat heel erg dat ik haar soms ook gewoon wakker houd zodat ze snachts ook doortrekt.  wel super als je er af en toe zo'n nacht tussen hebt. Hier vannacht van 24u tot 5. Die 5u is al zo fijn. Wilde vanavond een wat grotere fles van 150cc geven zodat zr wellicht wst langer doortrekt. Wie weet werkt het:)
    .

@caatje87 ik moet eerst opzoeken wat een melkblaar is. Let je wel op dat je niet een borstontsteking krijgt. Ook heel pijnlijk en vervelend. Ik had vorige week harde plekken en schijven en een warme/hete douche met massage over de borsten heeft de trick gedaan. Heb de dag door ook m'n borsten goed gemasseerd op de pijnlijke plekken. Succes iig!! Ik sluit hier m'n luiken. Misschien komt ze wel weer om 2u:o:

7. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Gruffalo123 helaas na kolven heeft geen zin aangezien ik nog zo goed als volledig kolf. Met steriele naald vanmiddag zitten pielen. Nu komt er weer een stroom uit en is mn borst weer soepel. Purelan gehaald en compressen. Ff im de gaten houden dat het niet ontsteekt bij het velletje. Masseren had geen zin omdat de melk er niet uit ging.

Nu strontverkouden baby. Loop maar rondjes met draagdoek. Had haar neergelegd in slaap, hoor ik haar een partij snurken waar je naar van wordt. Vervolgens een hoestbui en mw is wakker. Nacht 3 met verkouden baby. Hopelijk over dagen beter.

2 maanden is gelukkig nog een eind weg. Hopelijk is het genoeg tijd om je nachtrust terug te krijgen.

Vandaag op de dag heeft ze heerlijk geslapen. De nachten zijn nog niet lekker
    Dan helpt verkoudheid ook niet. Gisteren 3,5 uur ertussen. Dat is het langst tot nu toe

8. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @caatje87 oei verkouden baby is niet fijn. Hoop dat ze snel opknapt

caatje87 vindt dit leuk.
  9. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    @caatje87 ja ik heb er geen verstand van van blaren. Dat zie je maar weer :roflmao: hier een meisje wat geslapen heeft van 24-6.30u. Schrok er gewoon van wakker vanmorgen. En kleuter sliep tot 9:eek:

10. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Gruffalo123 ik hoop het ook. Ik vind het zo zielig. Vanmorgen ook door hoesten complete voeding eruit. Voordeel dat ik overproductie heb. Ik kolf het dubbele van wat ze drinkt dus had nieuwe voorraad. Vannacht liet mw qua voeding er 6 uur tussen. Kolfde 300 cc in 15 min. Was wel fijn dat het eruit was.

@Buikwonder wauw wat een heerlijke nacht heb je gehad. Dat is bijkomen.

miniVosje vindt dit leuk.
  11. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Is jullie buik alweer plat trouwens? Ben zo jaloers op vrouwen die al snel weer plat zijn. Ik ben nog best bol vooral vanaf onder mn borsten.

@Buikwonder lekker zo lang slapen heerlijk. Snap dat je ineens schrikt! Hopelijk zet dit door. Hoe laat is je peuter normaal wakker?

Hier een dreumes met koorts en veel wakker s nachts. Baby daarentegen maakt nu 2 rukjes van 5 en 4,5 uur. Zul je net zien is dreumes weer wakker.

miniVosje vindt dit leuk.
  12. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Even bijgelezen dames!

@Gruffalo123 jeetje intens hoor! Die vicieuze cirkel dat je eerder schreef zou goed kunnen en herken ik erg bij m’n eerste destijds. Ik trooste veel met borst maar maakte krampjes erger. Ik doe dat nu minder en neem hem veel in de draagzak en probeer er toch wel 2u minimaal tussen te laten. Gebruik nu sinds 2 weken probiotica voor em en sinds een week zie ik echt verbetering. Hopelijk zie je snel verbetering en kun je nog een beetje bijslapen voordat je weer aan het werk moet. Kan me voorstellen dat je daar nu echt nog niet toe in staat bent. Die 8 weken grens leef ik ook naar toe qua vanaf dan meer ritme gevoel bij baby. Hopelijk gaat dat snel gebeuren voor je. Hier nog wat langer te gaan.

@Buikwonder Wat heerlijk. Hier gaat de kleine man ‘s nachts goed in de nachtstand en slaapt van voeding tot voeding, maar ik sprokkel nog wel echt de slaap uurtjes bij elkaar. Hij laat er tussen de 2 en 4 uur tussen. Meestal 3/3,5 max en wordt ook wel onrustig wakker vroeg in de ochtend en ligt dan op mijn man of mij te slapen. Zolang ik 1 rukje kan maken van 3 uur en de rest wat losse uurtjes red ik t net, maar kijk uit naar langere rukjes!

@caatje87 Hier ook een verkouden baby aangestoken door bijna Peuter! Die heeft ons ook wel nodig gehad af en toe afgelopen week door de verkoudheid. Vind het zo sneu nu voor onze kleine man. Gelukkig geen koorts en hij blijft goed drinken. Heeft t alleen wel wat zwaarder daarmee en valt sneller in slaap aan borst.

@MamaDiamantje mijn buik is aardig plat weer maar heb wel een kussentje hoor. Ik denk dat alle zwangere vrouwen dat nog hebben en plat rond dit termijn na de bevalling nog niet bestaat. Dus maak je niet te druk en vergelijk jezelf niet met anderen. Na vorige zwangerschap heb ik 6 maanden nodig gehad om weer beetje oude vorm te hebben en geloof dat 9 maanden / jaar heel normaal is.

caatje87 en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  13. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier buik nog wel wat bol, maar ben door de honger en suikerzucht door het slaapgebrek laatste paar weken weer wat aangekomen :rolleyes:.
    Maak me er niet heel druk om. Ja ik ben niet meer zo slank als 10 jaar geleden, toen had ik maatje 38 en afgetraind lijf. Na 5 zwangerschappen in 6 jaar tijd en nagenoeg continu borstvoeden en slaapgebrek waardoor ik 15 kg zwaarder ben dan vroeger staat diëten ergens onderaan de lijst van dingen die ik weer wil gaan doen als ik weer eens wat tijd heb.:cool:

Pippp, caatje87 en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  14. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @caatje87 300 cc dat is echt veel in 1 kolfbeurt :eek::thumup:
    Als ik kolf dan is het 30 tot 90 cc in 10 minuten, maar dan is er wel vlak van tevoren gedronken door de uk of door de dreumes. Dreumes wil nu ook zeker 3 keer per dag drinken. En liefst nog wel vaker, maar dat wil ik niet want met de baby die ook nog zoveel drinkt heb ik dan helemaal het gevoel een wandelende melktank te zijn.

15. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @MamaDiamantje ik zou willen dat mijn buik plat is. Dus echt niet

16. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Buikwonder heerlijk zo een lange nacht. Fijn zeg!

@Pippp pff nog korte nachtjes voor jou. Sterkte. Hopelijk gaat ze er s'nachts iets langer tussen laten voor jou.

Hier ook geen platte buik en nog 7 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Ondanks dat ik bv geef val ik nauwelijks af. Dus hebt nog een lange weg te gaan.

17. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Die platte buik is volgens mij een instaperfect plaatje. Ik behoor wel tot de "gelukkigen" die haar figuur binnen een paar dagen weer terug heeft, maar ik ben vrij fors. Daarnaast val ik na elke zwangerschap af en kom ik amper aan. Dit keer 7kg aangekomen, na bevalling 13kg lichter. Maar het eraf houden in die eerste bankhangmaanden is echt een kunst. Ik zou zeker weer een plattere buik willen. Heb nu zo'n flapje onderin. Vreselijk.... Maar dat komt straks wel weer. Veek erger vond ik het verzakte gevoel van onder. Blijk een vaginawand verzakking te hebben. Loop er nu bij de bekkenfysio en ga vanaf volgende week gericht sporten om het weer wat strakker te krijgen. Nu een volle tampon gevoel. Vreselijk irritant.

Ons dametje heeft zowaar de laatste week een ritme gekregen. 2u wakker, 2u slapen. Doet ze echt goed. Nu die nachten nog doorslapen. Sporadisch trekt ze hem door en dat is zo fijn.

Mijn ochtenden kolf ik idd ook tussen de 250 en 300cc,maar overdag is het nog een kletje haha. Het wordt steeds minder en ik kolf ook steeds minder. Langzaamaan dus 100% over op flesvoeding. Op m'n linkerschouder zit zo'n mannetje wat telkens zegt: stop nou niet!! Dit is het einde van een tijdperk. Je laatste bv periode, want dit is je laatste kind. Geniet er nou nog van! En aan de andere kant zit zo'n mannetje wat zegt :stop er nou mee. Je krijgt er zoveel stress van en je wordt er zo onzeker van. Haha, maar deze middenweg van gedeeltelijk bv en gedeeltelijk flesvoeding is prima. En het geeft me weer wat vrijheid. Maar moet nu wel echt minder gaan eten aangezien ik ook minder kolf. Maar ik hou zo van eten!! :D

18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Vandaag naar een speciaalzaak in o.a. voedingsbeha's geweest en eindelijk eens goed zittende voedingsbeha's kunnen vinden :). Al 6 jaar lang een gedoe om goede beha's te vinden, nu eindelijk geslaagd :)

19. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    @Gruffalo123 welke heb je? Hier al 5 jaar heel tevreden over Anita zonder beugel. Zit heerlijk. Niet goedkoop, maar super degelijk bij wat zwaardere borsten!

20. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik heb er nu 2 van Cake Maternity.
    Anita valt hier heel slecht, daar had ik er een paar van zowel met als zonder beugel maar sluit nooit mooi aan en de beugelbeha's zaten echt heel slecht, de beugelloze beha's van Anita kreeg ik optisch 4 borsten van :oops:.

Deel Deze Pagina