Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Werken jullie partners alweer ? Mijn man begint over 2 weken en wil dan graag baby op de eigen kamer omdat hij niet goed slaapt als zij nog een nachtfles wil, maar ik wil dat nog lang niet, dit is onze laatste en wil er nu extra van genieten.

Ze slaapt eergisteren en gisteren 6 uur door in de nacht, hopelijk zet dit door want dan zijn we snel van de nachtvoeding af!! Laatste fles om 23.00 uur en ze kwam rond 5.00 uur pas weer. Verademing.

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier ook opzoek naar een goede bh. Nu heb ik er 1 van noppies. Wel oké. Maar zit niet perfect en ben blij als ik hem soms kan uitdoen. Helaas zit ik op maat 90G nu... Dus dat maakt het niet makkelijker.

@MamaDiamantje hier werkt me vriend al sinds 1 juli. L slaapt wel nog lekker bij ons op de kamer, maar vooral me vriend wordt wakker van het gekreun van L. Hier maakt ze ook een goede nacht, vannacht van 22.00 tot 4.30. Daarna weer gaan slapen tot 7 uur. Helaas staat mijn peuter dan al om 5.20 naast me bed.

Ik zit er wel over te denken om haar op haar kamer te leggen. Meer omdat ik me chagrijnige vriend beu ben

3. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Gaat ze dan in de ledikant? Ja dat gekreun dat begint hier ook al een uur voordat ze echt wakker wordt voor een fles. Haha

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Baby blijft hier naast ons liggen, met de onrust in de nacht is naar de kamer waar de andere kinderen liggen ook geen optie. Eigen kamer heeft ze niet. Als ze ruim 1,5 a 2 jaar oud is gaat ze bij de andere 3 op de slaapkamer.

@miniVosje als je in de bovenste helft van het land woont kan ik je Famke C in leeuwarden aanraden voor voedingsbeha aanpassen. Werd daar echt zo goed geholpen en ik bleek dus een hele andere maat te hebben dan ik dacht :oops:. Ik dacht 85 H te hebben, blijk ik toch echt 70 G te hebben :p.

miniVosje vindt dit leuk.
  5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Werken van partners. Hier de luxe dat mijn man fulltime thuis is voor de kinderen. Ik moet straks wel weer 60 uur per week aan de slag helaas :|.

MamaDiamantje vindt dit leuk.
  6. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ja dan zou ze in het ledikantje gaan. Ik leg haar daar soms al overdag neer.

@Gruffalo123 begrijpelijk dat die van jou zo lang mogelijk bij jullie op de kamer blijft. Hier de luxe dat ze allebei een eigen kamer hebben.
    Maar ondanks dat me vriend vaak wakker is, verwacht ik niet dat hij dat graag ziet. Mij maakt het niet zo uit. Ik slaap heel makkelijk

7. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Hier blijft ze voorlopig nog lekker op de kamer. Eigen kamer is een verdieping lager en ik vind het heerlijk dat ze zo dichtbij is. Al lig ik niet naast haar. Elk kreunde en smakje hoor ik. Mn man kan er beter tegen. Mn man werkt sinds mw 2 weken oud is. Ik pak de laatste dagen de avonden. Dan is ze erg onrustig. Ik doe de 1e voeding van 2400 a 130 en hij pakt de 2e voeding. Vaak rond 3 a 4. Dan heb ik daarna de ochtend weer. Ik trek de 3 a 4 uurs voeding niet goed dus zo prima te doen.

Ik heb gewoon standaard voedingbh, van medela. Al draag ik nu continue de kolf bh aangezien ik zo'n 8 keer per dag kan kolven.

Gruffalo123, miniVosje en MamaDiamantje vinden dit leuk.
  8. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Hier ligt ze al bijna 2 weken, sinds week 6 op haar eigen kamer id nacht, in haar ledikant. Doet ze goed. De nachten verschillen van 3u slapen tot 6u slapen achter elkaar. Overdag slaapt ze (zoveel mogelijk) in haar eigen ledikant. 2u wakker, 2u slapen. Maar dit ritme is soms niet te doen voor haar en dan luister ik naar haar behoefte. Soms slaapt ze veel langer, soms korter. Maar regelmaat en ritme is er enigzins en dat voor 7 weken vind ik echt knap.

9. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    @caatje87 lekker hoor dat je man nog de nachtvoeding doet nu hij aan het werk is. Mijn man deed ook de voeding van de nacht maar die gaat pas daarna slapen, dat wakker worden van gehuil trekt hij niet haha. Ik heb daar geen moeite mee maar zo kan ik lekker lang slapen dus prima.

Straks als hij weer werkt komt de eventuele nachtvoeding wel op mij aan.

@Buikwonder lekker dat je al enigszins ritme hebt gevonden. Gaat het inslapen ook makkelijk in de kamer ? Onze dochter slaapt overdag eigenlijk altijd beneden in de wagen of in het babynestje. Ze wil nog wel s lang wakker zijn en met een dreumes die nogal wat fratsen uithaalt vind ik het niet handig als baby nu boven zou liggen zolang het slapen nog niet altijd even best is overdags en ik er continu naar toe moet.

Buikwonder vindt dit leuk.
  10. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Buikwonder ik ben stiekem jaloers op hoe goed de kleine slaapt! Hier is het een extreme plakker die geen enkel slaapje meer in de wieg wil doen. Overdag kan ze alleen slapen in de draagdoek of op de arm van mijn man als hij al wiegend heen en weer loopt. In de nacht slaapt ze alleen als ze tegen me aan ligt.
    Andere kinderen waren ook lastig met slapen, maar deze dame is wel heel extreem. Als ze 10 weken na de uitgerekende datum nog niet in een bedje kan slapen ga ik haar daar wat toe dwingen met zachte slaaptraining.

11. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    @Gruffalo123 en slapend overleggen lukt dus ook niet? Snap dat je het dan straks wat anders aan gaat pakken.

Ook wel beetje jaloers @Buikwonder. Ik ga er wel meer mee oefenen op de dagen dat dochter naar opvang is, maar tis beetje nu zoals @MamaDiamantje. Ik heb ook aankleedkussen etc beneden zodat ik de kids overdag zoveel mogelijk samen in het vizier heb. Gelukkig is de kleine man niet heel vervelend maar heeft nog wel moeite soms met zelf in slaap vallen. Wanneer ik het lang vind duren neem ik em in de draagzak en slaapt ie gelijk. Ritme komt vanzelf wat meer denk ik. Hij is vanavond zelf in cosleeper in slaap gevallen. Vind ik heel knap. Hij blijft zeker tot 4/5 maanden bij ons op de kamer. Hij krijgt dan pas een eigen kamer. Ik vind het prima, man vind dat ie veel meer geluid maakt dan dochter destijds maar hij moet het er maar mee doen.

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Pippp slapend wegleggen is ze binnen 5 minuten huilend wakker helaas. Maakt niet uit in wat voor een houding je haar legt of hoe diep ze slaapt. Bedje voorverwarmen, white noise, knuffel met hartslaggeluiden, haalt allemaal niets uit.

13. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    @Gruffalo123 oh balen zeg! Hier lukt slapend overleggen ‘s nachts altijd gelukkig, overdag bijna niet ook. Wordt ook snel of gelijk al weer wakker. Meneer begint dan soms te mopperen, maar wil ook nog wel eens zelf rustig in slaap vallen. Lukt beter wanneer we hem dan ook wakker wegleggen. Pittig hebben jullie het hoor!

14. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Scheelt dat dit kind nummer 4 is waarbij het zo gaat. Weet dus dat het met een maand of 2 een stuk beter zal gaan. De andere 3 zijn nog steeds geen gemakkelijke slapers, maar dat hele hele slechte van de babytijd gaat gelukkig wel voorbij weet ik nu. En daar hoeft niet voor getraind te worden, geen slaapcoach nodig. Beste remedie is groter groeien

15. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    Soms druk ik op een icoontje per ongeluk op deze website en ben ik m'n gehele verhaal kwijt. Super irritant.

Maar wat ik hsd geschreven was dat ik het ook zeker niet rooskleurig hoef te maken. En ieder kind z'n behoeftes heeft.

Onze tweede, onze overleden zoon, die liet zich geen ritme aanmeten. Later wisten we pas waarom. Dodelijk vermoeiend. 1.5u slapen in de nacht... Geen idee hoe we dat hebben gedaan..

Onze dochter was een schoolvoorbeeld. Sliep met 6 weken tor 6.30u en bij 3 maanden van 20.30u tot 8u.

Deze zit daar tussenin. Ze slaapt goed hoor. Maar in de box of kinderwagen is geen optie. Schreeuwt ze moord en brand. Enige andere optie is in draagzak maar met kolven niet handig en ergonomisch weet ik dat ook niet, dus dan maar bed. Dat 2 om 2 doet ze lang niet altijd super. Probeer naast de drie r's ook te luisteren naar m'n moedergevoel en te kijken naar haar signalen. Vandaag is zo'n dag dat ze vd leg is omdat we haar gisteren de hele dag niet in bedje hebben gehad vanwege de sterfdag van onze tweede. Dus vandaag is ze vermoeid en dat merk je. Dan luister ik naar haar behoeftes. Dat 2 om 2 en in bedje leggen Hebben we echt moeten oefenen. Na een paar weken zie je dat het steeds een beetje beter gaat. Soms slaapt ze direct. Soms moet ik er nog 5x naartoe. Speentje erin en meestal doet dat de truc.

En onze oudste doet zichzelf. Hoef ik me geen zorgen over te maken. Doet geen gekke dingen als ik boven ben en dat scheelt zeker. Maar moet zeggen, dat deed ze ook toen ze 1,5 was en ik het deed voor haar broertje. Ach ja, wat ik probeer tr zeggen is dat ieder kind z'n eigrn behoeftes heeft, maar dat je daar met rust regelmaat en een goed ritme ook dingen in kunt verleggen en een heleboel voor elkaar kan krijgen.

16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Buikwonder gecondoleerd met je zoon. Kan me voorstellen dat gisteren een hele moeilijke dag voor je was.

17. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Buikwonder gecondoleerd met jullie tweede kindje.

Hier zijn we ook aan het zoeken. Tijd gaat zo snel. Ze is alweer bijna 6 weken. Gisteren de puckababy gebruikt. Ze is in de vooravond zo onrustig. Veel huilen, licht slapen. Haar zus had dit ook. Uiteindelijk waren we erachter bij haar zus dat ze huilde om prikkels te verwerken en dat wij haar vasthouden ook teveel prikkels waren. Dus wegleggen was bij haar de optie. Paar weken terug dit met Y ook geprobeerd. Dag lukte toen niet. Gisteravond leek het wegleggen in combinatie met de puckababy de oplossing. Mw werd rustig. Na half uur weer meer huilen, maar toen wilde ze ook een voeding. Ze heeft ook echt last van haar armpjes die haar wakker maken. Op de dag veel in de draagdoek. Afwisselend met in de box. In de box wil ze niet altijd even goed slapen. De nachten blijven gebroken. Ze komt nu s nachts richting de 3,5 a 4 uur. We dromen van 2400 tot 600.

18. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
  19. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
  20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi dames, even bijgelezen.

Nee geen platte buik maar pas al m'n oude kleding gelukkig.

Man is thuis ivm hernia. Net als hij, ben ik dat goed zat zeg.... hij probeert heel veel te doen gelukkig maar de zorg voor onze baby ligt bij mij.

Meneer wilt absoluut niet in zijn wieg slapen. Ik ga denk ik maar een ledikant aanschaffen. Dat werkte bij de meiden goed.
    Verder is hij flink onrustig. Krampjes, maagzuur etc. Nu slaapt hij gelukkig even.
    Kinderwagen werkt heel fijn hier dus veel wandelen. Inmiddels de 8 weken gepasseerd. Vorige week cb was hij 60cm en 5600 en een beetje gram.

miniVosje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina