Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Kort tongriempje niet. Dat had me zoontje en je zag echt een 'm tongetje toen.
    Ik hoop inderdaad dat de lactatiedeskundige kan helpen. Vandaag uit wanhoop en frustratie (ben ook moe vandaag) maar ern gekolft flesje gegeven)

L weegt 4770. Haar geboorte gewicht was 3025 (ze loopt precies gelijk als me zoontje)

2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @miniVosje ik snap dat je een keer kolft als ze iedere keer zo rommelig drinkt. Dan krijgt ze in ieder geval de hele voeding binnen en scheelt jou een keer frustratie.

miniVosje vindt dit leuk.
  3. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Leuk een appgroepje! Zal m’n nummer sturen @harlene2014!

@Gruffalo123 ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik loop hier ook de hele dag met de draagzak en mijn man vind het ook niks. En hij gaat ook echt niet de was opvouwen trouwens. Al denk ik dat jij het nog pittiger hebt met veel gekrijs en de pittige nachten.

Zoontje slaapt overdag nauwelijks in bed. Kinderwagen lukt alleen zolang je blijft lopen dus draagzak it is. Vind t soms ook frustrerend want krijg niet gedaan wat ik wil doen al weet ik dat het er bij hoort en een fase is. Krampen en reflux zal ook meespelen daarin denk ik. Gelukkig gaan de nachten in co-sleeper wel goed qua slapen. Hij slaapt soms wel moeilijk in door oververmoeidheid. Hij huilt niet maar is er gewoon heel lang mega onrustig aan het bewegen in bed voordat ie in slaapt valt . Vind ik sneu en probeer het te voorkomen maar lukt niet altijd. Ik vind het voeden in de nacht niet trouwens niet top gaan. Aanhap is slordiger en kan er minder van genieten. Gaat gewoon rommelig vind ik. Hoop dat het z’n verkoudheid is en het snel beter gaat. hij groeit ook hier als kool. 5,2 kilo bij 4 weken en zit nu in maatje 62. Volgende week weer wegen. Ik gok dat ie al voorbij de 6 kilo zit.

caatje87 en miniVosje vinden dit leuk.
  4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Pippp klinkt een beetje vergelijkbaar hoe het gaat. In de nachten hier dus ook lang die onrust. Kreunen, draaien, mompelen. 100.000 keer in een uur de speen terug stoppen en dan uiteindelijk valt ze wel in slaap om 1 a 2 uur later het hele circus opnieuw te beginnen.

En overdag de draagdoek weet ik ook dat het een fase is, over een paar weken zal dat een heel stuk beter gaan hoop ik

5. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Dames draagdoek is hier ook het middel. Wordt er wel behendig in en huishouden lukt zo enigszins. Avonden worden rustiger
    We leren haar kennen. Vanmorgen bij cb geweest gewicht 5290. Dus afgelopen weken 200gram erbij per week.

Nachten blijft ze elke 3 a 3,5 uur komen.

En leuk een appgroepje.

miniVosje en Gruffalo123 vinden dit leuk.
  6. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Leuk een app groepje. Mijn nummer heb ik in een PB gestuurd!

Hier ook maagzuur!! En een hele onrustige drinker, ze morst veel van de fles. Maar ze was vorige week ziek, koorts, verkouden en heel erg hoesten. Ik vermoed RS virus. Zijn zelfs nog in t ziekenhuis geweest want ze dronk op een gegeven moment helemaal niet meer dan 10 cc per fles. Gelukkig gaat t nu wel weer een stuk beter.

Gruffalo123 en miniVosje vinden dit leuk.
  7. Buikwonder

6 jan 2021
    49
    63
    18
    @miniVosje wat vervelend. Een lactatiekundige kan helpen maar ligt het niet aan het aanleggen kan je zeker nog een logopedist erop zetten. Zij kijken meer praktisch naar hoe het kindje drinkt. Heb ik bij onze zoon toen ook ingezet.

@Gruffalo123 ook een lekkere groei. Daar ligt het probleem dus niet. Ja, dat inbakeren is soms doorzetten. Hier is ons meisje er ook niet mee eens hoor. Die maait maar al te graag met dr armpjes dus als die vast zitten dan kan ze daar soms bij het neerleggen niet aan toe geven. Meestal blijf ik er ook bij zitten om de speen meermaals terug te stoppen.

Ik leg haar nu sinds maandag op haar buik. Niet ingebakerd uiteraard. Ook dat haast in een houdgreep, maar als ze eenmaal slaapt is ze zo relaxt en slaapt zr echt goed. Het is doorzetten hoor,sjongejonge. Herken dit niet van m'n oudste dus het is echt zoeken. Maar ik heb nu toch het gevoel dat dat buikliggen voor nu goed werkt. Wordt 1-3x per nacht wakker tussen 4 en 7 en slaapt dan toch tot 7u door. Daarna eerste flesje. Als ze het zo blijft doen ben ik tevreden.

Van de eerste fysio sessie veel onrust gehad. Haar 1e en 2e rib zaten vast. Haar gehemelte heeft ze behandeld. Die stond ook in verbinding met haar slokdarm. Ze heeft veel last gehad van reflux dus ben benieuwd of dat nubminder wordt na de 2e sessie fysio. Gisteren naar een babyspa geweest voor floaten en massage. Vond ze ook heerlijk en had een heel tevreden zen meisje daarna. Hopelijk zet dit zo door. ❤️

MamaDiamantje en miniVosje vinden dit leuk.
  8. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Mocht je er behoefte aan hebben wij kletsen inmiddels verder in de app groep.

9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Buikwonder hopelijk gaat het buikslapen helpen met beter slapen :thumup:

Deel Deze Pagina