Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.554
    9.066
    113
    Vrouw
    Ik heb al die tijd geen meldingen gekregen van nieuwe berichten :rolleyes:

@Palmpje Wat rot die onzekerheid... Hopelijk heb je Dinsdag een goede echo!

Hier inmiddels 6+3 weken. Aanstaande Donderdag de eerste echo en ik tel echt de dagen af. Ben nu al wel verder dan vorig jaar toen het bloeden begon dus dat was toch al een mijlpijl voor mij. Misselijkheid valt nog mee hier, eergisteren wel kokhalzend mijn tanden gepoetst en gister wel vlagen misselijkheid. Vandaag weer minder. In het begin bijna constant buikpijn van mijn darmen dat is nu wel minder. Moet wel nog steeds echt vaak naar de wc :oops: Buik is wel al opgezet.

miniVosje en caatje87 vinden dit leuk.
  2. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    @Palmpje kak. Heel veel geduld moet je oefenen. Sterkte met wachten meis. Deel je onzekerheden gerust.

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.999
    7.015
    113
    Vrouw
    Dankje.. het is echt vreselijk :(

4. ekmef87

ekmef87 Actief lid

12 okt 2020
    132
    127
    43
    Vrouw
    Hoi meiden!

Mag ik met jullie meeschrijven? Mijn naam is Femke, ik ben 33 jaar en in verwachting van ons eerste kindje. Het is voor mij nieuw om mee te schrijven op een forum maar het lijkt me leuk om ervaringen met elkaar te delen☺

Allereerst, iedereen natuurlijk van harte gefeliciteerd!

Palmpje, ik herken je onzekerheid wel.. afgelopen dinsdag hadden wij ons eerste echo. Vol verwachting gingen we erheen maar helaas was er (nog) niet veel te zien. Enkel een zwarte vlek, omhuld door verdikt slijmvlies. Geen hartje oid, wel een soort van witte ring. Dit was nogal een teleurstelling want je hoopt gewoon een eerste teken van leven van je kindje te zien.. de verloskundige noemde het wel een prille zwangerschap maar dacht dat ik rond de 5 weken zou zijn. Nu mogen we 9 november terugkomen voor een 2e echo.. en jemig wat duren de dagen ontzettend lang

We dachten zelf al iets verder te zijn maar kennelijk is dat niet zo.. 10 september was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op 29 september had ik een smiley op de ovulatietest en op 12 oktober hebben we een zwangerschapstest gedaan en die was positief! Ik heb nu zelf geen idee meer hoe ver ik ben.. hoop alleen dat de dagen wat sneller gaan want ik vind het maar niks haha

miniVosje vindt dit leuk.
  5. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Welkom @ekmef87! Jeetje wat spannend! Als ik zo af ga op je positieve ovulatietest was je afgelopen dinsdag waarschijnlijk rond de 6 weken zwanger. Misschien 1 a 2 dagen korter. Dat is vaak ook wel vroeg om al veel te kunnen zien dus voor nu nog niet teveel zorgen en hopen op een hele mooie echo op 9 november!

6. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Welkom, leuk dat je meeschrijft☺️Ow herken het had ik ook week geleden. Volgens mij kijken we allemaal iets te vroeg

@Palmpje komt helemaal goed vaak voel je dat met dat soort dingen goed.

Sinds gisteren heb ik wel heel erg last van de misselijkheid, jullie ook? Mag je homopathische tabletten nemen dat iemand weet?

Palmpje vindt dit leuk.
  7. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @ekmef87 welkom!

@Palmpje wat vervelend dat de echo nog geen geruststelling heeft gegeven. Succes met wachten tot dinsdag. Nu extra spannend

Palmpje vindt dit leuk.
  8. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.999
    7.015
    113
    Vrouw
    @ekmef87 wat leuk dat je met ons mee komt schrijven :) Vervelend dat jij ook nog in onzekerheid zit! Hopelijk 9 november een mooie echo. Ik ga heel hard duimen voor ons, en de rest! ♡

9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Homeopathie is vaak op alcohol basis dus niet aan te raden.
    Wat je wel mag nemen en veilig is, is gember. Kan je in tabletvorm maar ook gewoon vers. Dat werkt redelijk goed bij de normale zwangerschapsmisselijkheid

10. Carly89

Carly89 Actief lid

20 aug 2020
    209
    212
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    Welkom! :) Jammer dat je eerste echo een beetje tegenviel. Hopelijk de volgende echo een positief beeld. En wachten duurt idd lang. Ik weet het, ik heb 9 nov mijn eerste echo en het lijkt nog maaaanden te duren. ;)

11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.999
    7.015
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 16 - 30 juni 2021 ♡

16 juni
    Gruffalo123 - 30+ jaar - 4e kindje
    Marleen1- 33 jaar- 3e kindje
    Cabelle13 - 27 jaar - 2e kindje
    Pippp - 33 jaar - 2e kindje

17 juni
    Thephantom - 26 jaar - 2e kindje

18 juni

19 juni
    Charly05 - 30 jaar - 1e kindje

20 juni
    MamaDiamantje - 32 jaar - 2e kindje
    miniVosje - 29 jaar - 2e kindje
    Donders - 27 jaar - 3e kindje

21 juni
    Miss M - ? - 6e kindje
    Rabomas - 28 jaar - 3e kindje

22 juni

23 juni
    Tulp123 - 28 jaar - 4e kindje
    Mim89 - 31 jaar - 1e kindje

24 juni

25 juni
    Palmpje - 35 jaar - 2e kindje

26 juni
    Caatje87 - 33 jaar - 3e kindje
    Kim92a - 28 jaar - 1e kindje

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

Carly89 - 31 jaar - 1e kindje
    Ezzy120 - 25 jaar - 3e kindje

Afspraken:
    3 nov - Gruffalo123 intake VK en eerste echo
    3 nov - Kim92a - eerste echo (in ziekenhuis)
    3 nov - Palmpje - herkansing echo
    4 nov - Marleen1- echo en intake VK
    5 nov - MamaDiamantje- eerste echo en intake
    5 nov - Mim89 - eerste echo
    6 nov - Charly05 - eerste echo en intake
    9 nov - Tulp 123 - 1e echo en intake
    9 nov - Pippp - 1e echo en intake
    9 nov - Carly89 - 1e echo
    10 nov - Carly89 - intake vk
    10 nov - Minivosje - echo en intake vk
    10 nov - Palmpje - eerste echo bij fertiliteitskliniek
    16 nov - Palmpje intake vk + echo
    17 nov - Caatje87 echo
    17 nov - Ezzy120 - 1e echo
    18 nov - Cabelle13 - echo (intake vk een week later)

------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)

12. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Haha ik heb strak een etentje bij mijn schoonouders. Restaurant kok komt koken dus zal wel weer allemaal rauwe vis en hammen voor zijn en vlees hoofd.

En ik geen wijnen ‍♀️

Heb maar gezegd dat ik een buikgriep heb, Hoelang gaan we dit volhouden. Bij jullie ook lastig verborgen te houden?

13. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Het is ook lastig verborgen te houden. Hier lukt dat helemaal niet.
    Voordeel van de corona tijd is dat je voor dit soort dingen nu gemakkelijk kan zeggen dat je verkouden bent en een test afwacht :thumup:. Dan begrijpt iedereen waarom je niet kan komen

caatje87 en Pippp vinden dit leuk.
  14. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Ik heb gelukkig weinig sociale dingen staan. Alles wat was gepland waren nachtjes en weekendjes met vrienden. Die gaan nu allemaal niet door. Daar baal ik enorm van trouwens. Als het wel was doorgegaan dan had ik dan ook gewoon eerlijk geweest wanneer het zo uit zou komen. Ik ben vrij open en krijg er meer stress van om dingen te moeten verzinnen om het te verbergen. Nu we bijna niemand zien, wel makkelijk, want zoals eerder geschreven hou ik t wel liever voor onszelf nog even wanneer dat kan. Probeer komende tijd wel een paar vriendinnen los te zien, maar dan overdag en wanneer het er op neer komt dat het ter sprake komt of ik iets niet kan eten/drinken dan zal ik geen smoes verzinnen. Zo dubbel, zou niet zo’n taboe op moeten liggen. Wanneer het fout gaat ben je er ook voor elkaar, maarja soms wil je daarin ook niet iedereen betrekken en is het wel fijn dat niet iedereen het weet.

Laat de komende weken maar snel voorbij vliegen!

15. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ja klopt dit is een verjaardag van schoonvader kom je weer zo lastig onderuit.

Meeste vermijd ik heb ook al echt een buik die is net zoals bij mijn dochter toen ik 22 weken was hahah...

Dus word steeds moeilijker verbergen.

16. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.554
    9.066
    113
    Vrouw
    Mijn naaste omgeving weet dat ik zwanger ben. En alcohol dronk ik sws bijna nooit dus dat scheelt al haha

17. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik heb het eerlijk verteld, en vind het wel fijn dat ik het gewoon kan delen. Alleen op me werk weet niet iedereen het. Sinds vrijdag een zwangerschap broek aangedaan want me eigen broeken zitten nog goed, maar met riem en ik moet continue bukken en op de grond zitten. Hier had ik op donderdag zo'n buikpijn van. Dan zie je meteen wel een verschil.

Nog een week en een dag, dan vertel ik het ook daar. Dan is de echo geweest

18. kim92a

kim92a Actief lid

5 okt 2020
    156
    207
    43
    Vrouw
    Hier wilt mijn man het eerst aan onze ouders vertellen.. en dat gebeurd pas volgende week. Tot die tijd zit ik dus keihard tegen iedereen te liegen waarom ik me niet lekker voel en waarom ik een streng dieet volg (kan mijn medicatie niet slikken waardoor ik dat nu moet volgen)..

Ik vind het echt vervelend.. maar ja

19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Je man kan het niet eerder vertellen aan zijn ouders?

20. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Vrijdag van de huisarts eindelijk (vorige zwangerschappen mocht het niet) de medicatie gekregen die bij HG wordt aangeraden en wat een verschil maakt dat. Van 20+ keer per dag overgeven tot alleen nog regelmatig heel misselijk en gewoon wat kunnen eten en drinken. Echt ik wilde dat ik dit de vorige zwangerschappen ook had mogen gebruiken

Carly89, miniVosje, Pippp en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina