Ze heeft t niet gehad over een leeg vruchtzakje, maar over een prille zwangerschap maar ik zie zelf niet echt wat.. ik heb even een foto bijgevoegd! Het lijkt alsof er rechts wel iets vaags te zien is maar ik heb er ook totaal geen verstand van haha
Ik heb er ook heel veel over opgezocht maar ik kwam juist ook heel veel positieve verhalen tegen hoor. Je weet het toch niet, het kan goed en slecht aflopen. Hopelijk zitten wij allebei aan de goede kant
Owja vind wel heel lastig te zien maar lijkt wel idd. Bij mij zag je het wel heel duidelijk ik zat toen op 5+5
Een leeg vruchtzakje komt volgens mij niet vaak voor, en het is meestal zo dat het dan ook wel een miskraam wordt. Ik ken er genoeg verhalen dat er op zo'n hele vroege echo nog niks te zien is, maar een paar weken later wel. Ik zou om het positief te houden toch daar maar van uitgaan @ekmef87 hoe moeilijk ook .
@Palmpje klopt, gelukkig zijn er ook positieve verhalen! Laten we hopen dat het voor ons beide goed uitpakt ! @Mammavan1 het is inderdaad heel lastig te zien.. het was trouwens een uitwendige echo, volgens haar zou je met een inwendige echo niet meer zien dus dat heeft ze niet gedaan. Was het bij jou een uitwendige of inwendige echo waarop je met 5+5 wel wat zag? @MamaDiamantje Jaa die verhalen lees ik inderdaad ook, het is en blijft afwachten, ik probeer positief te blijven!
Bij mij inwendig. En zag je twee witte dingen erin die vrouw zij dat is embryo en dooierzakje ofzo. Maar voor mij zijn die beelden echt totaal ruis eigenlijk.
Afhankelijk van de termijn kan je al wel of niet iets zien in het vruchtzakje. Rond de vier week zie je alleen een wat licht gebied in de baarmoeder als teken dat daar wat rommelt. Rond de vijf weken een zwangerschapsring en dat is een leeg vruchtzakje. In de dagen daarna ontstaat daarin een heel klein puntje wat het embryo is en dan nog een paar dagen later rond de zes weken is er met goede echo apparatuur ook een kloppend hartje te zien. Vanaf dan gaat het hard en zie je bijna per dag meer. Dus alleen een lege vruchtzak past goed bij een termijn van rond de vijf weken
@Gruffalo123 bedankt voor je bemoedigende woorden ! Ja ik vond het ook wel vreemd dat ze enkel een uitwendige echo deed, het lijkt me dat je in een vroeg stadium inwendig meer kan zien!
Klopt je kan inwendig meestal meer zien. Maar als je slank bent en uitwendig heel duidelijk beeld hebt, geeft inwendig niet heel erg veel meerwaarde. Bij twijfel moet je wel inwendig, maar dat is dus echt afhankelijk van hoe de echoscopist toen het beeld heeft beoordeeld en hoe zeker hij/zij was van wat er uitwendig te zien was.
Hebben jullie ook advies gekregen om calcium supplement te nemen om een hoge bloeddruk te voorkomen? Mijn verloskundige vertelde gisteren dat het verstandig was om 1 gram calcium per dag te gaan bijslikken voor de kwaliteit van de bloedvaten en preventie van hoge bloeddruk. Bijzonder aangezien ik juist altijd een hele lage bloeddruk heb, vorige zwangerschappen op zijn laagst 80/40
Hier heb ik mijn vorige zwangerschap nog nooit van gehoort. Zeker als je eigen bloeddruk gewoon prima is.
Vorige vier zwangerschappen hier ook niets over gehoord, dus vandaar dat ik het ook gek vind. Misschien een nieuwe richtlijn?
Ja dat is ook een hele lage bloeddruk. Wel redelijk normaal voor mij een lage bloeddruk. Ik zit buiten de zwangerschap op 100/60 en dat wordt dus lager in de zwangerschap
Hier geen ervaring met calcium voor lagere bloeddruk. Ben nu al duizelig bij snel opstaan. Vanavond gestart met suprimal. Ik dacht al ik ken het ergens van. De oude reistabletjes. Schijnen dus ook te helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid. Zit wel een gele sticker op dat m'n reactievermogen aangetast wordt. Ben benieuwd hoe moe ik ervan word. En vooral doet het wat. Vandaag niet overgegeven, maar meerdere malen kokend boven gootsteen gestaan. Bijna 1945.....