Uitgerekend 16 tot en met 30 juni 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gruffalo123, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim92a

kim92a Actief lid

5 okt 2020
    156
    207
    43
    Vrouw
    Ga je alleen? Of kan er iemand met je mee? Sterkte, ik hoop dat je iets mag slapen vannacht

2. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Mijn moeder gaat met me mee. Ik ben echt heel moe. Waarschijnlijk door alles wat er gebeurd is vandaag. Ga maar eens proberen te slapen nu.

Bedankt voor jullie medeleven allemaal ♡

3. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen @Palmpje . Fijn dat je moeder met je mee gaat. Sterkte vandaag.

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Palmpje succes en heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat het nu duidelijk wordt wat er precies aan de hand is en wat nu de verwachting is.

5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik moet zo naar de huisarts toe. Mijn bloeduitslagen zijn niet goed. Schildklier is niet in orde dus nu waarschijnlijk door naar de gynaecoloog en de rest van de zwangerschap daar onder begeleiding. Ik zal ook aan de medicijnen moeten :cry:.
    En nu maak ik me nog drukker om ukkie. Deze afwijking kan ook op latere termijn miskramen geven

6. caatje87

caatje87 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Oh nee toch, kak. Ook alweer een spannende periode. Begin je je langzaam weer beter te voelen. Is het zo zodra de medicatie ingesteld is de kans op miskramen ook weer normaal is? Heb je dit met eerdere zwangerschappen ook gehad?

@Palmpje sterkte met de dag doorkomen. Al nagelbijtende. Hopelijk zometeen een duidelijk beeld en verhaal waar jij mee verder kan.

7. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    @Gruffalo123 Vervelend! Heb je dit eerdere zwangerschappen ook meegemaakt? En checken ze dit standaard in de zwangerschap? Ik kan me niet herinneren dat ik daar nu voor geprikt ben.

8. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @caatje87 kans op een miskraam blijft helaas verhoogd evenals de kans op een vroeggeboorte of overlijden van guppie in de weken voor de geboorte. Voor mij is er ondanks goede instelling met de medicatie risico op hartproblemen, hoge bloeddruk, schildklier crisis (dan gaan je waarden helemaal op de hobbel en wordt je heel ziek van).
    Dus best wel serieus helaas.

@Pippp vorige zwangerschappen ben ik hier ook niet op geprikt, het was dit keer op mijn eigen verzoek. Had ik gevraagd omdat een zwangerschap best een aanslag is op je schildklier en dit is de derde zwangerschap in drie jaar tijd. Had dan alleen juist gedacht dat de schildklier te langzaam zou werken, niet te snel.

De HG kan ook nog een oorzaak zijn. Dat zou het meest positieve zijn, want dan kan ik na de zwangerschap stoppen met medicatie. Als je HG hebt is je lijf zo gevoelig voor HCG dat dat ook je schildklier extra stimuleert. Dat doet HCG normaal ook al wel, maar bij HG dus vaak nog veel meer.

9. Pippp

Pippp Actief lid

18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    @Gruffalo123 Jeetje wat goed dat je dit dan hebt laten checken dan! Snap je zorgen. Ik hoop heel erg dat het met de HG te maken heeft en dat je goed opgevolgd wordt de hele zwangerschap. Zal de ongerustheid niet helemaal wegnemen maar je wordt geloof ik wel veel nauwer in de gaten gehouden.

10. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ik heb wel kunnen slapen maar heel onrustig. Steeds als ik wakker werd dan was ik aan het bedenken of ik buikpijn had, gewoon bang dat een miskraam op gang zou komen. Ik ben echt zo bang voor wat komen gaat :(

11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
  12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Net terug van de huisarts. Waarden waren minder slecht dan de verloskundige dacht. Heb ze nu zelf ook gezien. Dus nog niet meteen naar de gynaecoloog gelukkig. Eerst volgende week weer bloed prikken en dan veel uitgebreider lab. Is dat goed dan wordt het de komende weken regelmatig in de gaten gehouden. Meest waarschijnlijk is nu toch de HG die dit veroorzaakt.

miniVosje, kim92a en caatje87 vinden dit leuk.
  13. kim92a

kim92a Actief lid

5 okt 2020
    156
    207
    43
    Vrouw
    Dat klinkt iets minder eng en heftig als hiervoor. Hopen dat het inderdaad mee mag vallen!

14. Snoozles

Snoozles Actief lid

3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Gruffalo: gelukkig valt het wat mee. Goed dat je het zo in de gaten houd!

Palmpje: ik vind het zo spannend voor je! Sterkte!

15. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Palmpje wil je even nog veel sterkte wensen, wat er nu ook uit de echo is gekomen

16. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    De gynaecoloog heeft zelf de echo gemaakt en hij denkt ook dat de baby ernstig lichamelijke afwijkingen heeft. Hij verwacht dat er een zeldzaam chromosoomafwijking is. In het vruchtzakje zit een cyste van zo’n 2,5 cm, het vruchtzakje zelf is al niet groot dus de baby ligt een beetje verdrongen. Het kan zijn dat als de cyste krimpt/verdwijnt dat de baby meer ruimte krijgt en het beeld er dan weer heel anders uit ziet. Nekplooimeting kwam op 5,5 mm uit. Er werd niet gesproken over vocht om het hoofdje, alleen bij het nekje dus. De beentjes lijken niet op de juiste plek te zitten maar dat zal door de gebogen houding komen van de baby. En door die gebogen houding kan het ook lijken dat het hartje wat naar onder zit of misschien buiten het lichaampje komt.

Maandag krijg ik een vlokkentest. Als daar een afwijking uitkomt dan wordt mijn bloed onderzocht op genetische afwijkingen. Dan zal ik ook de donorbank moeten informeren. Maar goed dat is allemaal zorg voor later. Eerst de uitslag maar even afwachten.

De arts zei dat tijd veel kan doen, het is nog niet volledig opgegeven, maar dat het niet goed afloopt, daar moet ik sterk rekening mee houden. Hij zei ook, deze zwangerschap is zo gewenst en je hebt er zoveel moeite voor moeten doen, we gaan dus heel goed uitzoeken wat er gaande is voordat we de zwangerschap eventueel gaan afbreken.

Zo dit is het denk ik wel.. Door deze echo heb ik toch weer een heel klein beetje hoop gekregen.. Maar wat een moeilijke tijd is dit :(

17. Poezemens

Poezemens Bekend lid

17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Palmpje wat een heftig verhaal.. heb er zo geen woorden voor. Heel veel sterkte met wachten en onderzoeken die gaan komen

18. Snoozles

Snoozles Actief lid

3 dec 2020
    101
    124
    43
    Vrouw
    Phoe wat een lastige tijd voor je zeg. Een echte rollercoaster . Ik hoop zo op een wonder voor je!! Heel veel sterkte meid!

19. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Er is echt een wonder nodig wil dit nog goed komen inderdaad... laten we hopen dat wonderen bestaan..

20. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Palmpje wat naar zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Hoop dat je snel uitslagen en duidelijkheid hebt.

Deel Deze Pagina