In Nederland nog niet. Maar woon aan de grens en ga even uitwijken naar België. Anders moeten we wachten tot de 20 weken echo en dat willen we liever niet. Gezien ik pas 1 officiële echo heb gehad bij de verloskundigen.
@Rabomas fijn dat je dan even kunt buurten Wij (ik) heb vandaag weer even mogen kijken. Beide kindjes doen het goed! Ze durfde helaas niet te zeggen wat het zijn. Zullen we toch moeten wachten tot de 20 weken echo. Voor die tijd nog een echo bij de gynaecoloog.
@Rabomas herkenbaar verhaal dus die hoofdpijn, zo irritant! Het is nu na 2 dagen eindelijk weg wat een verademing. Wat leuk een meisje! Mijn gevoel zegt echt dat we een jongen krijgen. Ben zo benieuwd. Nog een paar dagen wachten tot de echo.
Uitgerekend 16 - 30 juni 2021 ♡ 13 juni Gruffalo123 - 30+ jaar - 4e kindje Pippp - 33 jaar - 2e kindje 14/15 juni 16 juni Cabelle13 - 27 jaar - 2e kindje 17 juni Thephantom - 26 jaar - 2e kindje 18 juni 19 juni Tulp123 - 28 jaar - 4e kindje Caatje87 - 33 jaar - 3e kindje 20 juni 21 juni Rabomas - 28 jaar - 3e kindje MamaDiamantje - 32 jaar - 2e kindje Kim92a - 28 jaar - 1e kindje Snoozles - 36 jaar - tweeling (1e kindjes) 22 juni MiniVosje - 29 jaar - 2e kindje 23 juni 24 juni Mika1988 -32 jaar - 2e kindje 25 juni Palmpje - 35 jaar - 2e kindje Gerbra2005 - 32 jaar - 2e kindje 26 juni Poezemens - 32 jaar - 2e kindje 27 juni 28 juni 29 juni Sejh1988 - 32 jaar - 3e kindje 30 juni 3 juli Carly89 - 31 jaar - 1e kindje Afspraken: 23 dec - Palmpje - echo vk 24 dec - Gruffalo123 - controle vk 28 dec - Poezemens - hartje luisteren 29 dec - Caatje87 - controle vk 29 dec - Palmpje - 2e uitslag vlokkentest + echo ziekenhuis 30 dec - Snoozles - controle + echo gyn 5 jan - Minivosje - controle vk 5 jan - MamaDiamantje - glucosetolerantietest 6 jan - MamaDiamantje - pretecho geslachtsbepaling 6 jan - Tulp123 - extra echo en geslachtsbepaling. 6 jan - Gerbra2005 - pretecho geslachtsbepaling (zal niet door gaan) 7 jan -Mika1988 - controle vk 7 jan - Pippp - hartje luisteren vk 11 jan - Kim92a - controle vk 12 jan - Mika1988 - suikertest 13 jan - Poezemens - controle vk 14 jan - sejh88 - controle vk 19 jan - Pippp - 20 wekenecho 21 jan - Carly89 - controle vk [misschien geslachtsbepaling als maatregelen het toelaten] 20 jan - Gruffalo123 - 20 wekenecho 22 jan - Snoozles controle + echo gyn 26 jan - Caatje87 - 20 wekenecho 28 jan - MamaDiamantje - 20 wekenecho 28 jan - Snoozles - 20 wekenecho 29 jan- Mika1988 - 20 wekenecho 1 feb - Kim92a - 20 wekenecho 1 feb - Gerbra2005 - 20 wekenecho 5 feb - Poezemens - GUO Radboud Nijmegen 22 feb - Pippp - Controle vk ------------------------------------------ jongen (1) | meisje (0) | verrassing (2)
Uitgerekend 16 - 30 juni 2021 ♡ 13 juni Gruffalo123 - 30+ jaar - 4e kindje Pippp - 33 jaar - 2e kindje 14/15 juni 16 juni Cabelle13 - 27 jaar - 2e kindje 17 juni Thephantom - 26 jaar - 2e kindje 18 juni 19 juni Tulp123 - 28 jaar - 4e kindje Caatje87 - 33 jaar - 3e kindje 20 juni 21 juni Rabomas - 28 jaar - 3e kindje MamaDiamantje - 32 jaar - 2e kindje Kim92a - 28 jaar - 1e kindje Snoozles - 36 jaar - tweeling (1e kindjes) 22 juni MiniVosje - 29 jaar - 2e kindje 23 juni 24 juni Mika1988 -32 jaar - 2e kindje 25 juni Palmpje - 35 jaar - 2e kindje Gerbra2005 - 32 jaar - 2e kindje 26 juni Poezemens - 32 jaar - 2e kindje 27 juni 28 juni 29 juni Sejh1988 - 32 jaar - 3e kindje 30 juni 3 juli Carly89 - 31 jaar - 1e kindje Afspraken: 5 jan - Minivosje - controle vk 5 jan - MamaDiamantje - glucosetolerantietest 6 jan - MamaDiamantje - pretecho geslachtsbepaling 6 jan - Tulp123 - extra echo en geslachtsbepaling. 7 jan -Mika1988 - controle vk 7 jan - Pippp - hartje luisteren vk 11 jan - Kim92a - controle vk 12 jan - Mika1988 - suikertest 13 jan - Poezemens - controle vk 14 jan - sejh88 - controle vk 19 jan - Pippp - 20 wekenecho 21 jan - Carly89 - controle vk [misschien geslachtsbepaling als maatregelen het toelaten] 20 jan - Gruffalo123 - 20 wekenecho 22 jan - Snoozles controle + echo gyn 26 jan - Caatje87 - 20 wekenecho 28 jan - MamaDiamantje - 20 wekenecho 28 jan - Snoozles - 20 wekenecho 29 jan- Mika1988 - 20 wekenecho 1 feb - Kim92a - 20 wekenecho 1 feb - Gerbra2005 - 20 wekenecho 2 feb - Gruffalo123 - controle 5 feb - Poezemens - GUO Radboud Nijmegen 22 feb - Pippp - Controle vk ------------------------------------------ jongen (1) | meisje (0) | verrassing (2)
Tip voor de zwangeren die nog misselijk zijn, meer dan twee oliebollen is niet verstandig heb ik zonet ondervonden
Ik wens jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling. En laat het een mooi jaar worden met al onze baby's. Hier helaas sinds gisteren koorts. Inmiddels een corona test gedaan die negatief is. Maar hang de hele dag op de bank of was in bed
Ach @miniVosje beterschap. Je rust verplicht dan maar nemen. @Gruffalo123 merk je in elk geval dat je nu je 16 weken voorbij bent en de misselijkheid verbeterd?
@caatje87 het is wel beter nu, maar nog lang niet weg. Als ik iets te vet of gekruid eet is het meteen spugen en ook als ik teveel eet. Ik kan ook nog niet zonder de medicatie. De misselijkheid houdt dit keer erg lang aan
Lieve dames, een hele fijne jaarwisseling! Mag 2021 een beter jaar worden met mooie gezonde kindjes! Ik meld me spoedig om op jullie te reageren!
Hopelijk hebben jullie goed uiteinde gehad en gaat 2021 ons jaar worden. Hebben jullie veel last van insomnia?? Ik heb al dagen slechte nachten en ben nu.. om half 6 nog steeds wakker terwijl ik er om half 1 in lag. Kan inmiddels ook alleen maar van vermoeidheid huilen.. hoe ik ook lig, het doet zeer. Elke klein geluidje maakt me wakker (heb ik normaal nooit). Oordopjes doen zeer en maken me misselijk. Ik ben echt even hopeloos. Ik wil gewoon slapen... Slaap te kort is een trigger voor mijn depressie.. echt heel handig als je moeder wordt
@kim92a wat naar dat je er zoveel last van hebt en het is inderdaad een bekende zwangerschapskwaal. Wordt wel eens gezegd dat je lijf en hoofd zich zo voorbereiden op het nieuwe ritme met een baby straks. Het eerste jaar kan (en zeker de eerste maanden kunnen) loodzwaar zijn met amper slaap. Als je depressie gevoelig bent en slaap is een trigger trek dan op tijd aan de bel.
@Gruffalo123 he, wat vervelend. Bij mij is de misselijk zo goed als verdwenen. Alleen ‘s ochtends nog wel eens wanneer ik heel erg trek heb. @kim92a Inderdaad op tijd aan de bel trekken. Ik kan me voorstellen dat het ook heel frustrerend is! Hopelijk kun je snel beter slapen. @miniVosje gelukkig geen Corona, maar ziek zijn is niks aan! Hopelijk trekt de koorts snel weg! Phoe ik heb een beetje het later gevoel. Pas om 3.30 in bed, dat merk ik nu wel! Ik heb sowieso wat meer tijd nodig om bij te komen van ‘uitjes’ Vandaag ook hier even heerlijk rustig aan
Goeiemorgen! Ik lag er heerlijk om 00:10 in haha. Er werd wel flink geknald met om 02:30 zo’n enorme knal dat ik nog uren met een flinke hartslag wakker gelegen heb. Laten we hopen dat 2021 een rustiger en beter jaar word! Hopelijk trekt de misselijkheid nog meer weg @Gruffalo123 ! Beterschap het @miniVosje hopelijk knap je snel op! Oeps maar rustig aan vandaag @Snoozles haha @kim92a Ja helaas erg bekend mee. Het hoort wel bij de zwangerschap maar wil niet zeggen dat je er niets mee kunt. Ik ben ook bekend met depressies, sowieso hormonaal. Trek aan de bel bij je vk, ik heb bij beide zwangerschappen medicatie gekregen om af en toe een nacht door te trekken. Hier helpt mindfulness en meditatie ook énorm goed maar dat moet je liggen. Sterkte, het is heel naar en vermoeiend!
@kim92a ja hier ook veel last gehad van slapeloosheid. Eigenlijk sinds een week of 2 is het wel een stuk minder geworden en slaap ik weer beter en vaster. Wat mij hielp was ook echt overdags je rust pakken. En zoals anderen al zeggen, trek aan de bel. Er zijn idd middelen beschikbaar.
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat het een mooi jaar mag worden met wolken van babies! @miniVosje Beterschap! Hopelijk voel je je vandaag wat beter? @Gruffalo123 heftig de misselijkheid! Hopelijk neemt het toch steeds meer af. @kim92a heel herkenbaar! Ik slaap ook slecht en onrustig. Het is deze zwangerschap minder dan bij m’n eerste, maar dat komt denk ik doordat ik meer uitgeput ben door een drukke dreumes die me bezig houdt. Wij zijn een paar dagen weggeweest en dat was heerlijk. Veel quality time met gezin en wanneer het weer het toeliet lekker naar buiten. Niet echt uitgerust qua slaap maar wel mentaal. Veel gegeten ook de afgelopen tijd. Ga weer even wat gezonder doen deze maand.