Bij onze vorige zwangerschap lag het kindje voor op groei. En bij mij zit diabetes in de familie. Ikzelf merk er niks van. Mocht wel meer dorst krijgen want drink te weinig.
@Mika1988 wat vervelend al zo vroeg in de zwnagerschap. Hopelijk lukt het met een dieet, om onder controle te krijgen. @sejh1988 hier 1 dreumes thuis dus gelukkig nog geen thuis onderwijs. En hij gaat gewoon soms naar het kdv als ik moet werken
@kim92a normaal heb je nagenoeg geen last van zwangerschapsdiabetes, veel dorst kan, maar meestal heb je daar geen last van. De verloskundige gaat eraan denken als het kind of je buik voorloopt qua groei. Er zijn een aantal redenen om standaard een test te doen voor zwangerschapsdiabetes. Dat zijn o.a. als je het in de vorige zwangerschap had. Diabetes type 2 in de familie bij relatief jonge mensen. BMI boven de 30. En volgens mij nog een paar redenen. @sejh1988 kinderen hebben hier best wel last van lockdown syndroom zoals we het maar gekscherend genoemd hebben. Oudste is vooral heel boos en gefrustreerd en wil niet meer luisteren. Jongste twee zijn vooral druk en huilerig en missen het spelen met andere kinderen en ergens even kunnen uitrazen. We wonen in een nagenoeg kinderloos dorp met een heel klein volledig verregend grasveld met klimrek als speeltuin. Dus ook weinig mogelijkheden om even lekker buiten uit te razen met andere kinderen.
Hier gaat zoonlief naar opvang als ik werk. Hij is pas 1.5. Ging wel af en toe dagje extra zodat ik thuis kon poetsen en wat rust kon nemen. Dat schiet er nu wel bij in.
Klopt helemaal. Vorige zwangerschap liep groei voor. En moeder en oma hadden diabetes. Daarom nu eerder getest omdat je 90% kans hebt om het opnieuw te krijgen. Nu werk ik alleen en met name nachtdienst. Dat vind ik nu wel lastiger. Vorige zwangerschap mochtik niet werken ivm complicaties. Dus dit word even puzzelen.
Snap dat dat lastig is. Je voelt natuurlijk ook de loyaliteit naar je collega's en je wil het werk zo lang mogelijk volhouden. Hoop dat je nog een tijd zonder al te veel problemen kan werken.
Zoals sommige van jullie misschien nog weten zat ik met m'n depressie te twijfelen of het wel of niet goed ging. Dat in combinatie met mijn verleden heb ik een intake gehad bij de pop poli. Heel erg fijn! Geeft een veilig gevoel om te weten dat ze je zien en af en toe even komen checken hoe het gaat, dan is de drempel wat lager als de hulp ook echt nodig is
Poeh heftig @Gruffalo123 !!! Ik vind het ook zo sneu voor de kinderen, ze missen zoveel op zoveel gebieden! Ik hoop Dat ze besluiten de boel wat eerder open te gooien! Hier beide kindjes thuis en ik vind het soms wel pittig. Merk ook dat ze prikkels van buitenaf missen en het stukje sociaal contact. Wel wat oudere kindjes in de wijk Maar die zitten ook veel binnen. Ik ben volgende week donderdag weer met mijn 2uurtjes kassa werk en mag ze die ochtend wel brengen gelukkig! @Mika1988 was je zoontje heel groot tijdens de bevalling? Hier beide zwangerschappen dagcurve geprikt ivm pcos. Zoon was keurig 3514 gram. Dochter hadden ze hetzelfde geschat maar die was 4180 gram haha. Dus ik krijg dit keer the en extra groei echo. Wat goed en fijn dat je je hebt gemeld bij de pop poli @kim92a het maakt de drempel zeker lager! Ik heb bij de eerste ook bij de pop poli gelopen. Blijf vooral aan de bel trekken, als je gevoelig bent voor depressies kunnen hormonen echt een bitch zijn
@kim92a goed dat je je gemeld hebt bij de pop poli. Tijdens een periode waarin zoveel veranderd is extra steun en begeleiding altijd meegenomen als het nodig is.
Ik verlies sinds een uur vruchtwater.. De bevalling laat waarschijnlijk niet lang meer op zich wachten zei de verloskundige. Hele onverwachte wending dit.. maar als het zo is, dan is het goed zo. Ben wel mega gespannen nu, hopelijk is dit snel achter de rug.
@Palmpje spontaan verlies vruchtwater? Sterkte ik brand een kaarsje voor je. Heel veel sterkte nu en straks met wat ee nog gaat komen. Knuffel
@Palmpje heel veel sterkte. Ik hoop dat je goede begeleiding en steun hebt. Hier brand een kaarsje voor jullie.
Heb net een echo gehad. En die kleine is echt een taaie. De vk had verwacht dat het hartje inmiddels wel gestopt zou zijn. Niet dus.. had het ook niet verwacht aanzien ik hem nog af en toe zachtjes voel. Maastricht is gebeld en ze willen graag dat ik daar kom bevallen. Hoef er pas heen als ik krampen ga krijgen. Vind ik wel spannend aangezien dat toch een dik uur rijden is. Hopelijk gaat het allemaal geleidelijk aan..
@Palmpje ach meid wat een wending terwijl je nog aan het wachten bent op de uitslagen. Ik wens je heel veel sterkte. Kaarsje gaat aan hier. Ik hoop dat je de laatste bewegingen nog als fijn afscheid van dit lieve jongetje kan zien. Zo gewenst en geliefd door jou.