@ geslacht, bij mijn 1e was ik 99% overtuigd dat het een meisje was, bleek een jongen te zijn! Moest ook even omschakelen net als @Aardbeien Deze zwangerschap voelt vanaf het begin al heel anders, daarom dacht ik een meisje. Maar kan ook zijn dat ik dat stiekem gewoon heel hard hoopte! Maar nu inderdaad dus een meisje!
Wat geinig zeg! Vind het sowieso fijn dat een kindje ons 'gegund' is, maar toch heb ik de eerste dagen veel nagedacht hoor haha. Mijn vriend had wel gelijk het idee dat het een jongen zou zijn en hij zegt dat, als het zo ver is, de tweede een meisje is. Ik ben benieuwd haha.
Leuk om te lezen hoe dat gaat bij anderen/jullie . Mooi he als een man zo overtuigd kan zijn. Mijn man zei nu ook meteen: je bent zwanger hoor deze ronde, je ziet het wel over 10 dagen. Et Viola haha
Hier in het begin gedacht dat het een meisje zou zijn. Vooral door de vele puistjes in m’n gezicht en het overgeven ‘s ochtends. Tot een week of 10, toen vertelde mijn nichtje dat mijn zwangerschap identiek was aan die van haar, toen ze haar zoontje kreeg. Op de termijnecho was het kindje vervolgens zo druk dat het wel een jongetje moest zijn in mijn gedachte.. Toen 2 keer een geslachtsbepaling gehad, met 14 en met 17 weken en het is toch echt een meisje..
Hahaa dit had ik bij mijn eerste ook Ik wilde graag een zoon maar was heilig van overtuigd het is een meisje. Had ookal bijna dingen met bloemetjes gekocht enzo Hahah. @USAbaby nu wua voorgevoel dacht ik, zal wel jongen zijn want ik wil nu graag een meisje, maar naarmate de tijd vorderde kreeg ik gevoel het zijn meisjes, maar durfde niet echt te denken. Want wilde niet teleurgesteld zijn ondanks dat twee jongens ook leuk zijn erbij. Dus deze keer qua gevoel wel op goede spoor
Kopen jullie ook spulletjes via marktplaats? Ik heb al best wat leuke setjes kleding gescoord daar die hooguit 2 keer gedragen zijn bijvoorbeeld. Dit weekend heb ik nog een voetenzak van baby's only gekocht. Scheelt toch weer bijna 50 euro met de nieuwprijs en hij ziet er nog als nieuw uit! Heb hem net uitgewassen en je zou niet zeggen dat hij tweedehands is.
Ja ben nu op zoek naar de newborn set voor de tripp Trapp, zulke dingen zijn prima tweedehands. Eigenlijk kijk ik met alle duurdere dingen eerst op marktplaats. Kleding eigenlijk niet maar dat komt meer Omdat ik zoveel spullen van vriendinnen krijg dat er weinig noodzaak is. Hier overigens financieel heel breed maar gewoon te zuinig om teveel te betalen en het voelt zo goed om een knap iets voor een mooi prijsje op de kop te tikken
Leuk! Ik probeer zoveel mogelijk van marktplaats te halen.. Deels omdat 't echt veel geld scheelt maar ook omdat dat beter is voor milieu etc. Bijv kleren worden vaak gemaakt door kinderen/mensen onder slechte omstandigheden enz en dan denk ik, als ik 't tweedehands koop, wordt het werk van die mensen 2x benut of zo. Vast ook een gevoelskwestie haha maar ik vind het prettig
Ja echo's zijn nu weer even geleden en het is toch iedere keer spannend hé. Hier voelde ik ook vanaf het begin dat ik jongentje ging krijgen. Het is dan wel het eerste kindje maar toch. Ik voel dat mijn 2e in de toekomst ook een jongentje gaat worden. Heel raar. Terwijl ik heel graag wel elk geslacht een zou hebben. Alhoewel, toen ik de babyfoto's van mijn man zag (hij heeft 2 broers) hingen ze allemaal erg aan hem en waren ze heel blij met hun 3en. Dus dat is ook wel hartverwarmend.
Lastig te zeggen. Wij hebben nu een baby op bezoek van 7 maanden met maat 68. De onze zat na 4 weken al in 62. Ze was dan ook 4,7kg en 55cm bij geboorte.
Het gaat heeeel snel nu! Een beetje te snel, moet nog zo veel gebeuren hier! En soms denk ik wel eens (vooral als mijn zoontje wat vervelend is ) van: hoe gaan we dit doen? 2 kinderen!!! En jij gaat zelfs van 1 naar 3 Haha soms vind ik het echt heel spannend! @ marktplaats, ik doe dat niet. Aantal dingen heb ik van mijn zus geleend en kleertjes koop ik toch liever nieuw. Ik doneer wel te kleine kleding aan goede doelen zodat ik op die manier mijn steentje bij draag. Ik voel me soms wel schuldig hoor, heb eens een keer een documentaire gezien over hoe slecht mode is voor het milieu, en kom ik aan met m’n primark en zeeman aankopen! Allemaal heel goedkoop en fast fashion Ik vind juist de kruidvat stinken Haha! Gebruik alleen maar pampers. Heb de kruidvat luiers uit een luiertaart ook gedoneerd aan een goed doel. Maar je kan met zo’n kruidvat klanten kaart een gratis baby pakket online aanvragen, zit pakje kruidvat luiers bij. Kan je ze een paar dagen proberen!
Hier ook spulletjes van marktplaats. De commode, ledikant en kledingkast set scheelde toch 700 euro met de nieuwprijs en het ziet er nog als nieuw uit Kinderwagen ook als nieuw, alleen aan de banden zie je dat hij al gebruikt is. We hebben een Mutsy kinderwagen + maxi cosi voor 100 euro. Nieuw zijn ze ook mega duur. Box kijken we ook voor op marktplaats. Spullen zoals boxkleed, lakentjes, kleding etc. koop ik wel nieuw. En ik wil persé verzorgingsproducten van een goed merk zonder troep erin voor het tere babyhuidje. Dus geen Zwitsal ofzo. Mijn schoonouders vinden dat dikke onzin en worden er zelfs een beetje boos om want het is onzin en duur. Kan me niks schelen