Uitgerekend 16 tot en met 30 september 2019 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sleepy85, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

MDvD96 Fanatiek lid

2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Van welk merk raden jullie de luiers aan? Zie allemaal verschillende aanbiedingen voorbij komen en wil vast een voorraad inslaan.. Maar er is zoveel keuze..

2. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Ik heb bij mijn andere dochters altijd gekeken welke het goedkoopst was. Kruidvat of jumbo eigen merk meestal. Je gooit ze toch binnen een paar uur weer weg dus waarom dure kopen terwijl goedkopere net zo goed voldoen vond ik tenminste

3. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Zijn er hier mama's die voor wasbare luiers gaan?

Doortje22 vindt dit leuk.
  4. rm2015

rm2015 Actief lid

13 jul 2015
    119
    144
    43
    NULL
    NULL
    @luiers in het begin ga ik weer pampers gebruiken en na +-6 maanden over op de etos wat ik daaraan fijn vind is dat hmje punten kan sparen en dan krijg je weer korting en vind ze super mijn zoontje lekt er niet in door.

@ 3d echo gaan jullie doen??

5. PinkGlitter

PinkGlitter Actief lid

30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    Ik zweer bij pampers.

Ik koop ze altijd in de aanbieding, meestal bij bol of wehkamp of Amazon. Etos lekte bij ons door en kruidvat rook ik de urine, ookal was de luier niet super vol.

Mijn zus zweert weer bij luiers van jumbo en mijn moeder koopt voor mijn zoontje altijd de luiers van Lidl. Is denk ik heel persoonlijk.

6. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik gebruik alleen pampers premium protection. Nemen goed op waar andere toch nog wel eens minder presteren. Daarbuiten krijgt ze van andere merken uitslag

Cil88 vindt dit leuk.
  7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik niet:|

8. Sleepy85

Sleepy85 Bekend lid

10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Net de 20 weken echo gehad... mijn kleine meisje (ja nog steeds!) is helemaal goedgekeurd. Loopt een dagje voor en buikje is iets flinker. Placenta ligt voor en helaas nog stukje voor de uitgang, dus rond 28 a 30 weken nog keertje terug om te kijken of die opgeschoven is.

Bijgevoegde bestanden:

Ukkepuk1, Nonaches, USAbaby en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Haha helemaal mee eens. Alleen het beste voor de baby is goed genoeg :)!

10. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    @Wasbare luiers, dat heb ik zeker overwogen maar ik haaaaaat wassen en kies dan ook voor een middenweg (qua milieu), namelijk voor biologische luiers die afbreekbaar zijn.

11. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Wat een mooi meisje :)

Nonaches en Sleepy85 vinden dit leuk.
  12. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    @3d echo, ik denk niet dat wij dat gaan doen. Ik vind het er eng uitzien en duur. Ik doe liever twee keer een 2d ipv een keer een 3d. En qua details zie ik haar wel na de geboorte :). Ook is alles al zo duur en wil ook overal al het beste van haha, dus als ik hier dan op kan besparen dan doe ik dat graag.

13. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    Ik heb precies het zelfde, althans bijna, ik heb een laag liggende placenta, ik moest binnen 5 weken terug voor controle echo. En dan weer met 30 weken. Maar dat komt ook omdat ik een verhoogde weerstand heb naar de placenta toe. Mijn meisje krijgt wel genoeg voedingsstoffen binnen.

14. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    @Vochtverlies: ik heb eigenlijk al een hele poos last van druppels helder vocht. Met name na het plassen. Als ik dan opsta en even loop, voel ik dat m'n onderbroek een beetje nat wordt. Hooguit 3 druppels. Het ruikt naar niks. Weet niet uit welk 'gaatje' het komt. Ik heb het denk ik al twee maanden maar ging er van uit dat het afscheiding was en dus normaal.. Gisteren toch even besproken met de verloskundige en die dacht aan urineverlies, omdat het zo specifiek na het plassen is. De stagiaire die er bij zag mocht eerst advies geven, voordat de verloskundige over urineverlies begon. De stagiaire zei iets van "op deze termijn denk ik niet aan gebroken vliezen", terwijl ik daar zelf niet over was begonnen. Het woordje 'niet' bleef niet hangen uiteraard (piekeraar-alert) en ik hoorde vooral GEBROKEN VLIEZEN. Maargoed de verloskundige ging daarna dus erop in en dacht aan urineverlies. Ik moet nu 4 weken bekkenbodem oefeningen gaan doen.
    Zijn er meer die hier al last van hebben?
    Ik maak me toch een beetje zorgen, stèl het zijn wel m'n vliezen?!

15. Sleepy85

Sleepy85 Bekend lid

10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Hier ligt het uiteinde over de baarmoederhals heen, dus niet helemaal. Echoscopiste zegt dat ie wel omhoog gaat... we zullen afwachten. Andere zwangerschappen laagliggende placenta gehad maar nooit over de uitgang zeg maar... had wel een flinke ‘moederkoek’ Zei ze

Gelukkig krijgt je meisje wel genoeg voedingsstoffen ondanks je verhoogde weerstand.

16. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Welke zijn dat dan?

17. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bambo nature, eco attitude en lillydoo. Volgens mij zijn er van Albert Heijn ook afbreekbare luiers.

xxBloesem vindt dit leuk.
  18. Maarr

Maarr Bekend lid

24 aug 2018
    613
    686
    93
    @Sleepy85 wat fijn en wat een mooie echo! Wij zijn morgen aan de beurt, zo spannend

@tweedehands hier het ledikantje en de commode via marktplaats. Ook nog op zoek naar triptrapp via mp. Verder wat spullen gekregen van vriendinnen! Kinderwagen en maxicosi willen we nieuw kopen.

Hier met 27 weken, we willen graag voor de 30 weken onze schoonmoeders mee nemen. 2D was ook prima, maar omdat er nu een actie loopt bij ons echobureau, gekozen voor een 4D

19. Maarr

Maarr Bekend lid

24 aug 2018
    613
    686
    93
    @RobinBird merk je ook verlies tijdens niezen/hoesten? Ik had afgelopen week vocht verlies (ik denk urine) tijdens het niezen :$

20. Doortje22

Doortje22 Lid

21 jan 2019
    42
    77
    18
    Vrouw
    Hey meiden!
    Ik was even een weekje naar Tenerife en liep vervolgens natuurlijk weer duizend berichten achter. Wel een heel fijne 'babymoon' gehad (ik haat dat woord), met vooral veel mooie wandelingen :)

Buikje is sinds deze week echt gaan groeien. Dat vindt vooral m'n man heel leuk (wat hij uit door me bolle, spekkie of dikke te noemen .. gevaarlijk met zo'n hormonale vrouw als je t mij vraagt :p)

Ik ben het wel van plan, maar nog niet echt geörienteerd op welk merk enzo. Iemand suggesties?

Er wordt al veel ingekocht aan de berichten te lezen. Ik heb eigenlijk nog bijna niets.. misschien toch maar eens mee beginnen hehe

Verder beginnen m'n vriendinnen nu af en toe over een babyshower.. van mij hoeft dat allemaal niet zo groots, maar het lijkt me toch wel leuk om gewoon een leuk middagje met ze te hebben. Hoe hebben jullie dat gehad (voor wie al een kindje heeft)? Ze vragen namelijk aan mij steeds of en hoe ik dat wil

Deel Deze Pagina