Uitgerekend 17 januari t/m 31 januari 2019 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsourlove, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Lieve allemaal. Hoe gaat het met jullie? Hier nog mijn bevallingsverhaal:

    Donderdag 31 januari;
    Om 13.45 had ik weer controle bij de verloskundige en ben ik weer gestript; nog geen ontsluiting maar was wel de bmm in zijn geheel al plat en verweekt. Dus mogelijk dat door toedoen van de vk er wat zou gaan gebeuren. Die avond was ik alleen thuis want vriendlief had een borrel van zijn nieuwe werk in Amsterdam. Vanaf 17.30 die avond regelmatig voorweeen om de 6 minuten (waar ik gewoon nog doorheen kon praten), maar zwakten ook weer af na een warme douche om 22.30 uur. Dit oo advies van de VK die ik even had gebeld met twijfels of het nu was begonnen of niet. Daarna zijn we toch maar gaan slapen en werd ik rond 0.25 uur al even wakker dat het ronmelde en nog regelmatiger de (voor)weeen kwamen. Weeentimer even bij gehouden, en nu was het iedere 3/3.5 mjn. Daarna toch weer even geslapen tot 3.30 uur en toen ik op dat moment moest gaan plassen, braken mijn vliezen! ik stond net naast het bed en voelde het water langs mijn benen lopen..., spannend want nu zou het toch echt gaan beginnen...!!
    De verloskundige gebeld en had vanaf toen al behoorlijke weeën om de 2-3 minuten. De vk was er rond 04.30 uur en toen had ik zo'n 3 cm ontsluiting. Helaas werd toen ook duidelijk dat de baby in het vruchtwater had gepoept, dus moesten we naar het ziekenhuis gaan voor de bevalling, en zou ik worden overgedragen door mijn eigen vk als we daar waren. Vriendlief heefteen greenwheels geboekt en kon deze eerst niet vinden, want het was behoorlijk gaan sneeuwen en de auto stond niet op de autodate plek. (We hebben geen eigen auto want wonen zowat in het centrum/vlakbij centraal station).
    Ik zat best relaxed oo de bank weeën op te vangen en de verloskundige was nog bij mij, vriendlief in soort van stress (de schat hihi) auto gevonden en voor onze deur gezet. In de auto achter de VK aan gereden naar het ziekenhuis en had ik zo'n 3 weeën in de auto. Tussen de weeen door zat ik echt met een big smile in de auto, want ik was zo enthousiast en blij dat het was begonnen! Eindelijk en gelukkig niet smv inleiden, maar gewoon natuurlijk! Rond 05.40 uur waren we in zkh en stelde de dienstdoende vk in zkh aan ons voor plus verpleegkundige en werd ik overgedragen. Aan de draadloze ctg gelegd en heb ik op een fijne stoel en skippy bal met gedimd licht de weeën kunnen opvangen en kwam ik in een soort van trance. Eigenlijk was ik dus heel ontspannen, maar helaas vorderde de ontsluiting niet genoeg. Om 12 uur had ik nog slechts 5 cm, en wilde de VK mij aan infuus met oxytocine leggen. Dat wilde ik nog niet, en heb ik gevraagd of ik nog een warme douche mocht nemen om te kijken of dat zou helpen. Die ruimte en tijd gaven ze me, maar helaas deed dat ook niet zoveel. Om 13 uur dan toch infuus geprikt en toen ging het vrij snel, want om 14.30 uur zat ik op 9cm en mocht ik halfuur later gaan persen! Gelukkig viel de oxytocine ook reuze mee, want het was meer een extra hulp voor de weeën die ik nog steeds goed kon opvangen. Voor het persen was de duur van de wee in het begin te kort, dus moest ik nog een aantal weeën opvangen zonder te persen. Eindelijk mocht ik echt gaan persen en ik heb op de baarkruk gezeten (wilde ik graag), maar vond ik op dat moment niet zo prettig. Dus weer terug op bed, omgebouwd tot bevallingstroon :roflmao: haha, en heb ik daar onze zoon ter wereld gebracht. Er was toch een knipje nodig (niets van gevoeld, was niet eng ;)), omdat de baby het wat benauwd kreeg, maar daarna was ie ook gelijk eruit. Met een hoop kliederboel vanwege meconium in het vruchtwater, maar werd ie terwijl hij op mijn buik lag even gepoetst en was zijn eerste huil een feit, zo mooi!! Heb het geheel zonder pijnstilling gedaan, wat was ik trots op mezelf en zo blij met onze zoon. :cool:Vriendlief ook in tranen en heeft daarna de navelstreng doorgeknipt. Na 14 min kwam de placenta ook heel gemakkelijk en natuurlijk (zonder oxytocine prik) in geheel eruit. Daarna even gehecht en ging het medisch personeel de kamer uit met alle spullen en kon ik verder met zoonlief bloot op bloot lekker bijkomen. Daarna werd ie gewogen en aangekleed en moesten we nog in zkh blijven ter observatie ivm meconium in vruchtwater. Door de kinderarts werd onze kleine ook nog gechecked, en was alles in orde. De volgende ochtend zijn we uit het zkh naar huis gegaan en was de kraamhulp een halfuur nadat wij thuis waren ook bij ons. ik kijk terug op een hele mooie ervaring en heb ik me de gehele bevalling "in control" gevoeld, waardoor ik heel tevreden terugkijk en meteen dacht: 'ik zou het zo weer doen' ik vind het eigenlijk jammer dat de herinnering van hoe alles voelde en is gegaan zo snel weg ebt, we hebben er een prachtige zoon voor gekregen ♡
     
    nizzie86, Nancydierengek, svlok en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hee Carmen, hier ook niet een strak ritme, maar begint wel een beetje te komen. Gelukkig slaapt onze kleine wel goed, maar gaat in de vroege avond wel clusteren (ik geef borstvoeding, dat gaat op verzoek van de baby), wat zo rond etenstijd behoorlijk onhandig is. Maar daarna gaat ie wel lekker in diepe slaap vanaf 20 uur tot 23 uur. Dan maak ik hem ongeveer wakker voor de late avond voeding, dan komt ie rond 03-04 uur nog een keer en daarna weer rond 07.30 uur. Ik merk wel dat hij onrustiger is met de armpjes en overdag met slapen als hij los ligt. Heb sinds eergisteren de swaddle van Meyco, wat echt voor een stuk rust zorgt als hij overdag in slaap moet vallen in zijn bedje. Misschien inbakeren ook het proberen waard voor jou kleintje?

    Wat ook kan zijn is dat ze nu een sprongetje heeft en daardoor even een paar dagen wat meer onrustig is? (Zie; Oei, ik groei voor de sprongetjes...)

    Succes !! X
     
    Carmen123 en DN2017 vinden dit leuk.
  3. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Liefjes ik krijg geen meldingen...maar ik ga het topic straks overzetten dan stuur ik de link :D
     
    nizzie86, DN2017 en BB83 vinden dit leuk.
  4. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik vrees dat ik de enige echt overactieve ben al sinds de week na de geboorte. Ik wandel veel doe alles zelf...maar het scheelt denk ik dat Paige echt een goed ritme heeft en dat je na de laatste avondvoeding gerust vijf a zes uur kunt slapen. Ze krijgt overigens volledig bv live gevoed en op verzoek. (Hoe mijn rust en regelmaat toch eens echt van pas komt merk ik pas bij de kids)

    Foto van vanmorgrn, kiekebaby
     

    Bijgevoegde bestanden:

    nizzie86, Babyaapje, Nancydierengek en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Carmen123

    Carmen123 Lid

    15 mei 2018
    81
    142
    33
    Vrouw
    Ik ga oei,ik groei even lezen, bedankt voor de tip! Lief dat je reageert :) en inbakeren is idd een optie
    Jou schema lijkt op mijn schema alleen onze kleine meid blijft wakker tot de volgende voeding, die van 23uur- 00uur.
     
    BB83 vindt dit leuk.
  6. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met haar? Het ene kindje heeft meer behoefte om bij mama te zijn dan het andere, maar ik herken je situatie heel erg. Mijn zoontje had dit ook tot hij 5 maanden was. Verwennen kun je ze op deze leeftijd nog niet. Het is goed om even te laten kijken naar haar nekje bij kinderfysiotherapeut of osteopaat. Bij mijn zoontje zat hier iets vast.

    Verder lekker veel bij je dragen, ze heeft je nu nodig. Misschien helpt een draagzak of draagdoek? En af en toe zal ze toch even kort moeten huilen als je bijv moet douchen of naar de wc wilt..
     
    Carmen123 vindt dit leuk.
  7. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    De onze wil ook alleen maar bij ons slapen en zijn. Ik kan amper douchen als ik alleen met haar ben.
     
  8. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Even een kleine update zodat ik even kan opscheppen:DKleine man is nu ruim 5200 gram (met 3,5 week) en doet het super goed! Hij eet goed en slaapt goed. Hij is wat meer wakker dan in de eerste 1,5 week en dat is wel gezellig want toen sliep hij echt alleen maar. Hij heeft helaas spruw:rolleyes:ben vandaag begonnen met medicijnen nadat kokosolie helaas niets deed. Ook kreunt hij SUPER hard snachts, echt raar hard, maar dat was niet verontrustend zei het consultatiebureau. Ze waren erg onder de indruk van zijn formaat en zeiden dat ze dat zelden zagen. Toen ze hoorden dat hij borstvoeding krijgt kreeg ik een "wow" en een schouderklopje, dat was erg leuk:). Al met al ben ik een trotse mama:cool:
     
  9. Carmen123

    Carmen123 Lid

    15 mei 2018
    81
    142
    33
    Vrouw
    Hi @IVFBeeb de ene dag gaat beter dan de ander. Soms begint ze uit het niets hard te huilen en niets helpt. Moet soms gaan wandelen met de wagen want alleen zo valt ze in slaap.
    Ik heb draagzak maar op de doos staat dat het pas met drie maanden mag. Nog een maandje te gaan :)

    Wij moeders gaan gewoon door, is mijn eerste, het is nog allemaal uitzoeken hè
    Hoe is bij jou tot nu toe?
     
  10. Carmen123

    Carmen123 Lid

    15 mei 2018
    81
    142
    33
    Vrouw
    Puff zo herkenbaar, huis in een puinhoop, 24uur met haar bezig. Als mijn vriend in het weekend me helpt kan ik het huis doen, geen rust voor wij moeders.

    Wat IVB zegt misschien helpt een draagzak.
     
    Rozeline vindt dit leuk.
  11. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik heb de minimonkey mini sling. Ideaal ding voor in huis (want niet warm) en kost maar 35 euro. @Carmen123 misschien het proberen waard?
     
    Rozeline vindt dit leuk.
  12. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey meiden!
    Met onze kleine D gaat alles goed.
    Zijn verkoudheid is een heel stuk minder eigenlijk bijna over.
    Echt zo fijn!

    Echt wat is zo’n kleintje genieten zeg. Ben helemaal in love. Ik kan hem de hele dag wel plat knuffelen. Ik neem hem ook al overal mee naar toe. Nu snap ik pas hoe mooi het is om moeder te zijn. Maar Ow Ow is ook zwaar. Vooral die nachten kort slapen steeds. Wat ik soms ook moeilijk vind is dat als de kleine huilt en ik alles heb gedaan ik mij dan geen raad weet wat er is en wat ik kan doen. Soms laat ik hem maar even huilen. Maar voel mij dan meteen weer schuldig. Ach kindje is nog zo jong. Kon hij dan maar zeggen waarom hij verdriet dan heeft.

    Verder ben ik al gebeld door de kinderopvang waar D naar toe gaat.
    Op 26 maart gaan we daar starten met het wennen daar.
    En dan de uren langzaam opbouwen.
    Phoe zal wel even moeilijk zijn om hem daar achter te laten.
    Maar goed zal vast goed komen.
    Uiteindelijk is de bedoeling dat hij daar 2x in de week heen gaat (dinsdag en vrijdag) en dan hele dagen.
     
    BB83, Rozeline en DN2017 vinden dit leuk.
  13. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad. Het gaat hier gelukkig wat beter. Het is wat meer plannen.
    Ik heb trouwens wat vriendinnen waar ik een draagzak van kan lenen, nu nog even een afspraak maken.

    Hoe is het verder met iedereen?
    De kleine is morgen al weer 6 weken, de tijd gaat hard.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  14. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Hier ook regelmatig een puinhoop... maar heb van mijn eerste kindje geleerd dat ik veeeeeel meer moet genieten. Dan maar in de avond even stofzuigen en doekje door t huis als papa knuffelt met kindje! Ze worden zo snel groot en dan heb je spijt als je alleen maar met huishouden en stressen daarover bezig was.. huis wordt na een dag opnieuw vies.. dus zonde van al je energie
     
    Nancydierengek en Rozeline vinden dit leuk.
  15. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    T is ook lastig hoor! Hier gaat het gelukkig heel goed! Merk dat ik een tweede kindje toch makkelijker vind omdat ik al ervaring heb. Wel
    Pittige tijd gehad met de darmkrampjes... zo zielig
     
  16. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey hier gaat alles goed met D.
    Zijn verkoudheid is weg.
    En Ow wat geniet ik toch van hem.
    Hij gaat steeds meer geluidjes maken.
    En hij is de laatste dagen zo vrolijk.
    Lachen dat hij doet echt ik smelt dan gewoon!
    :D

    Ik hoop verder dat jullie allemaal heerlijk aan het genieten zijn ook van jullie kindjes! ;):thumup:
     
    Rozeline en DN2017 vinden dit leuk.
  17. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hello! Hier gaat het super ook, heel fijn. Onze kleine man heeft nu de stap gemaakt om ook s'nachts in zijn eigen kamertje te slapen en sliep van 20 tot 04 uur en daarna weer tot 07.00 uur! Wat een kleine held :roflmao:

    Hij groeit ook goed en heb ik gisteren hem voor het eerst in de bouncer/wipstoel gezet. Zo gezellig als ie er bij zit in de kamer, dan hoort hij echt bij ons en maakt ons dan ineens als gezinnetje, ♡

    Binnenkort ga ik met hem meedoen aan baby massage cursus. Hij is al lekker rustig, maar heb het idee dat hij dat ook heel ontspannen vindt. Doe nu soms al een beetje als ie op de commode ligt. Manicure, massage, lekker in bad en heerlijk eten bij mamma (borstvoeding)., dan wegzakken in bedje, wat een luizenleventje heeft ie ;) ik geef hem geen ongelijk! :D

    Gisteren heb ik ook weer voor het eerst na de bevalling gesport, ondanks de regen buiten, was ik blij weer te kunnen gaan en stond ik te stuiteren van adrenaline:roflmao:. Ben al mijn zwangerschapskilos kwijt (plus nog 1 kg extra... mijn broeken zakken af :o:) alleen mijn vorm moet wel nog ff terugkomen :rolleyes:

    Ben benieuwd ook hoe het met de anderen gaat, het is hier wel een stuk rustiger geworden nu we allemaal onze kleine in onze armen hebben. Leuk als jullie nog wat komen vertellen hier :)
    Xxx
     
    nizzie86, Nancydierengek en DN2017 vinden dit leuk.
  18. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Vandaag is D voor de eerste keer naar de kinderopvang gebracht.
    De eerste keer was maar voor 1 1/2 uur. En dat word dan langzaam opgebouwd.

    Tjonge ik was toch ff emotioneel ervan?! :oops:
    Voelde zo raar en gek om mijn kleine mannetje daar achter te laten.
    Komt ik zelf ben er dag en nacht, dag in dag uit druk mee geweest. En dan ineens geef je je kind weg aan een voor mij nu nog vreemd persoon. Ik vond dat best moeilijk.

    Alles is verder goed gegaan hoor en ze zijn meteen gek op hem daar omdat hij nu de kleinste daar ook is. Dus kwa aandacht komt hij ook niks te kort. Ze hadden zelfs foto’s gestuurd hoe het verliep. Erg fijn en leuk om te zien. Is niet dat ik ze niet vertrouw daar hoor maar zijn gewoon die stomme moeder gevoelens die op spelen. ;)
    Aankomende vrijdag gaat hij weer en dan gaat hij 3 uurtjes daar heen.

    @BB83
    Wauw wat goed dat je weer je oude gewicht terug hebt en zelfs nog een extra kilo eraf. Ik moet nog twee kilo afvallen dan heb ik ook mijn oude gewicht weer terug. Ik moet ook hoog nodig mijn sporten weer oppakken. Want die flubber buik die ik nu nog heb moet ook eraf. :p
     
    nizzie86 en DN2017 vinden dit leuk.
  19. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed. De kleine doet het ook goed. We hebben wat opstart problemen gehad omdat ze reflux heeft. Inmiddels met andere voeding en Johannesbroodpitmeel gaat het stukken beter. Ze heeft zich al 2x omgedraaid en begint al te brabbelen. Wat een knappe meid. Ik ben ook benieuwd hoe het me5 de rest is, want het is hier stil geworden.
     
    Nancydierengek, nizzie86 en DN2017 vinden dit leuk.
  20. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    @Nancydierengek ja die kilo's eraf is me makkelijk gelukt (borstvoeding doet dat met je ;)) maar nu die vorm nog terug indeed :roflmao:.

    En de opvang ja! Natuurlijk is dat emotioneel :eek: ga je binnenkort dan ook alweer werken? Is dat niet eerder dan je verlof zou duren of heb ik dat misgeteld?

    Gisteren kreeg onze kleine de eerste 2 prikjes, ook dat maakte mij emotioneler dan dat ik vooraf had gedacht, die cliché uitspraak van "het is toch je kind hè" begrijp ik nu volkomen :D

    @Rozeline wauw al omrollen!! Van buikje naar rug? Echt knap hoor :thumup: fijn dat nu de eerste opstart problemen met de reflux over zijn, lijkt me zo naar ook :(

    Hier gaat het ook nog steeds helemaal top! Sinds vorige week slaapt ie door tot 06.30 uur s ochtends, echt relaxed! Heerlijk zo'n slaapdoosje :)
    En aankomende week begint lekker de baby massage cursus, zin in ;)
     
    nizzie86 en Rozeline vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina