Met mij gaat het over het algemeen gelukkig goed. Ik heb wel slechte dagen, maar de goede hebben de overhand. Met jou ook weer beter?
Wat vervelend van je enkel! En wat gek dat het alleen de rechter is. Heeft de verloskundige daar een verklaring voor? Ariana wordt juist vooral actief als ik even ga zitten of liggen. De kraamzorgorganisatie belde mij toen ik 28 weken zwanger was om vóór de 34e week een afspraak in te plannen, alleen konden zij echt al direct en mijn man en ik toevallig ook. Ik vond het wel een beetje vroeg, maar aan de andere kant hebben we dat dan ook maar gehad. Ik ben nu in totaal twee à drie kilo aangekomen; exact het gewicht van de baby, de baarmoeder en het vruchtwater, zegt de verloskundige. Maar ik maak me geen zorgen meer om die lage gewichtstoename. Ik had een BMI van ruim 23 toen ik zwanger raakte, dus ik heb meer dan genoeg vetvoorraad voor tijdens de borstvoeding. En het kan ook nog zijn dat ik juist ga exploderen in de komende drie maanden, al hoop ik van niet. Maak je je zorgen om je gewichtstoename? Je verloskundige kan je daar heel goed in adviseren!
O, wat fijn om te horen, meidje! Houden zo, oké? Bikkel! Met mij gaat het stukken beter dan een paar weken terug! Maar dat komt echt doordat het gipseinde in zicht is.
Ik heb niet echt een idee wanneer ze precies wakker is, want als ik s nachts wakker ben dan voel ik haar ook wel eens. Ik word er alleen niet wakker van. Ik moet alleen vaak plassen. We hebben intake van de kraamzorg al gehad, maar dat was aan de vroege kant vond ik. Ik ben ook best nerveus voor de bevalling, dus hopelijk gaat het mee vallen. Hoeveel ben je aangekomen? Ik ben al 14kilo aangekomen dus ik ben de 20 wel voor bij te gaan. Het is me alleen niet aan te zien, dus hopelijk gaat het er ook weer makkelijk af...
Nou dat was me het nachtje wel weer.. dochter heeft de hele smoezen parade gebruikt: bang, snot, deken is los, honger, lampje aan, koud... Daarna hoorde manlief een mug op onze kamer. Ik geloof dat ik van half 2 tot half 4 wakker ben geweest. En daarna slecht geslapen met dat gang licht aan. Maar goed. Gisteren met dochter een klein boodschapje gedaan, speeltuintje bezocht en de auto site de wasstraat gehaald. (Ik had hem alleen daarna niet uit moeten stofzuigen, auw auw dom) Straks komt mijn mama om te helpen met week boodschappen doen. En weer een foto! Van dit weekend dus toen nog 28w4d. Ik ben trouwens tot nu toe iets van 6-7 kg aangekomen Fine dag ladies!
Mooie buikjes @Rozeline en @IUItje Zijn er al meer babykamer foto’s?! Ben benieuwd naar de kamertjes. Hier 0 vooruitgang. Alles ligt stil totdat de keuken klaar is (dan moet vl een stuk van de zolder leeghalen, dan kunnen de logeerbedden naar boven en dan babymeubels er in). Bij Mn dochtertje was ik al zowat klaar Haha De stukadoor is bezig in de keuken dus hopelijk snel wederopbouw! Hoe is het verder met iedereen? Al uit de namen? Bezig met geboortekaartjes? @nizzie86 bijna weer uit t gips jihaa! @svlok ik vind de bevalling ook eng
Leuk alle buikfoto's ❤ Ik lees straks even alles bij..dagje achter ivm emdr gisteren. Daarvan laat ik wel even een verslag achter (blog gekopieert) Mocht ik straks bijgelezen zijn als ik niet in slaap val dan gooi ik de agenda weer voor. EMDR deel II Gisteren was het tijd voor behandeling twee. En wat een verheldering is deze vorm van therapie zeg. Wat ben ik blij dat het werkt zoals het werkt en dat ik een hele fijne psychologe mag hebben. Na jaren van af en weg gaan bij het PSYQ nu eindelijk een dame bij Indigo waar ik ook echt een klik mee meemaak. Eentje die het niet enkel met boekwijsheid af doet...heerlijk! Behandeling twee dus....gewenst resultaat behaalt...trauma één is ge-EMDR-t (is it even a word), er is een gehele last van mijn schouder gevallen. Dit is een trauma welke zeker zeven-en-een-half jaar voornamelijk onderliggend echt voor problemen heeft gezorgt. Eigenlijk er voor gezorgt heeft dat ik nooit in de "geniet"-fase heb kunnen zitten van ik heb nog een wonder op de wereld mogen brengen. Niet het fijne euforische zwaar getafeld moe gevoel wat ik na de geboorte van de oudste heb gehad. Nu mag het er eindelijk zijn al is meneer inmiddels al zeven-en-een-half. Oh begrijp mij overigens niet verkeerd ik heb wel degelijk alle fases tot nu aan toe meegemaakt en geniet dagelijks van zijn lieve persoonlijkheid om mij heen. Maar altijd bleef er in mijn achterhoofd hangen I did something wrong...ik moet hem blijven beschermen...ik heb gefaalt etc etc...puur door de betreffende dienstdoende gynaecologe. Gisteren kwam de woede eruit...erna het verdriet...en het mocht er allebei wezen..en wat een sensatie gaf het mee. Maar ein-de-lijk is dit spookje, dit stemmetje weg uit mijn hoofd...eindelijk weet ik dat ik niets fout heb gedaan...niet heb gefaalt...en qua emoties, het mag er allemaal zijn. Ik blijf het maar herhalen, maar wat ben ik blij dat ik na al die jaren eindelijk de therapie krijg die zoveel meer effect al lijkt te hebben.
@Glaewil WELKOM BIJ TEAM BOY! Leuk om weer wat meer van jullie te lezen meiden! Heb weer een lang bericht getypt dus maar even kopjes gemaakt haha. Nachtelijke perikelen Hier ook standje walvis. Omdraaien in bed is vreselijk om te doen, doet gewoon zeer aan mn buik, al helemaal als ik een volle blaas heb. Hier dus ook snachts er zeker 2 keer uit om te piesen. Stom gedoe haha. Hoe lang nadat je bevallen bent hoef je niet meer zo vaak te plassen? Intake kraamzorg Hier ook de intake al gehad. Was prima. Ze was erg blij dat we willen co-sleepen, borstvoeding willen geven en thuis willen bevallen dus we hebben een goede beurt gemaakt. Kraamzorg komt tegenwoordig tijdens de bevalling al maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet!!! Ik wil alleen mijn man, moeder, schoonmoeder en VK erbij. Dat bedacht ik me na het gesprek dus dat neem ik maar op in mijn bevalplan en dat zal ik met de VK bespreken. Thuisbevalling in bad En ja toch maar thuis bevallen. We wilden liever eerst verhuizen en als dat niet lukte werd t een ziekenhuisbevalling maar ik wil toch liever thuis bevallen. Is toch altijd fijner qua vibes dan een ziekenhuis. Iemand een tip voor een bevalbad? Moet er binnenkort al eentje gaan reserveren hoorde ik van de kraamzorg. En ik moet achter mijn kraampakket aan, die moet de zorgverzekeraar echt eind deze maand hebben opgestuurd. "Bevalplan" Verder ben ik nu echt aan het nadenken over wat ik tijdens de bevalling wil en ik kom op de volgende dingen. Nog dingen waarvan jullie zeggen dat belangrijk of slim is om te noteren in je "bevalplan" (ik haat dat woord, je kunt het niet plannen. Moet het eigenlijk "bevalwensen" noemen) - Thuisbevalling in bad - Man, moeder, schoonmoeder en vk aanwezig - hands-off bevalling. Wil dat de vk mij alleen aanraakt als dat nodig is of om ontsluiting te checken oid. Ik wil dus ook NIET dat iemand anders dan mijn man mijn hand pakt of zo - Ik wil dat mijn man bij mij in het bad zit tijdens de laatste fase - Ik wil dat mijn man ons zoontje aanpakt als hij uit mij komt (vind ik heel belangrijk! Als er geen complicaties zijn dan wil ik dit echt heel heel graag) - Ik wil dat het rustig is in huis. Hooguit zachtjes muziek aan. Geen top 40, geen behoefte aan Boef en Lil Kleine tijdens mijn bevalling, maar onopvallende instrumental muziek. Lichten gedimd. Als het overdag is dan de gordijnen potdicht -lekker donker-. En als het toegestaan is, kaarsen aan. En geen geklets om me heen, ik wil me kunnen focussen - Ik wil dat mijn moeder en schoonmoeder afstand houden tijdens de uitdrijvingsfase. Ze mogen bij de bevalling zijn maar niet "in mijn zone". Zodat als hij geboren wordt er niet gelijk 5 gezichten naar hem staren maar dat er even een paar minuutjes alleen contact is tussen mij, mijn man en onze zoon (en als het moet, de vk). - Navelstreng pas doorknippen als hij uitgeklopt is. Uiteraard door mijn man. Zo dat waren mijn eisen wel denk ik haha Plek bevalbad Nu nog even bedenken waar het bevalbad moet komen te staan. Er moet een bed in de buurt zijn. Die bevindt zich op de 1e verdieping maar daar hebben we de badkamer, slaapkamer, kastenkamer en babykamer en geen ruimte voor een bevalbad. Dus maar een bed maken beneden? Vervelend want ik wil niet speciaal hiervoor een bed moeten kopen. Iemand een idee?
@nizzie86 groot gelijk, dan hebben jullie het maar alvast achter de rug. Ow dan hoef je je daar zeker geen zorgen om te maken. Nee, maak me er geen zorgen om, bij mij is het puur alleen mijn buik en borsten die zijn aangekomen, dus ik mag echt niet klagen. @Rozeline stom is dat, kijk je er zo naar uit maar kan de bevalling toch zo iets engs zijn. Je ziet er prachtig uit!! Ik ben rond de 7 kg aangekomen dus dat valt denk ik wel mee. Pff heftige nacht is dat geweest zeg @IUItje ben je nu niet helemaal verrot? @kleineM gelukkig ben ik niet de enige! De babykamer ligt hier stil, naam is al ruim voordat ik zwanger was bekend en geboortekaartje gaat mijn vriend ontwerpen, we hebben enkel ideeën opgedaan. @DN2017 goed dat je er al over nadenkt! Ik durf het nog allemaal niet vast te leggen, schiet dan lichtelijk in paniek
@svlok Ja ik voel het wel, lig er denk ik vroeg in vanavond. En m'n dochter kan ook wel weer een goede nacht gebruiken zo te merken, dus ik heb goede hoop!
@DN2017 waarom wil je je moeder en schoonmoeder er eigenlijk bij als ik je beval plan zo lees Sorry je hebt er al goed over nagedacht. Ik nog helemaal niet. Heb volgende week dat gesprek maar aansluitend de echo waarin gekeken wordt of de placenta goed ligt Ehm zou missxhien makkelijk zijn als daar wat tijd tussen zou zitten
Hee lieverds. Ik heb weer bijgelezen hoor. Zal morgen/vrijdag wat uitgebreider regaeren. Hier gaat het goed, geen spierpijn meer na de val met fiets vorige week en ben met mijn inmiddels 8 kg aangekomen vanavond nog gewoon weer naar de sportschool geweest voor lesje bodybalance. Geen walvis gevoel, maar van de 3-legged-down-dog naar de swan pose is wel met de week uitdagender En @itsourlove wat fijn om te lezen van je sessie, ben blij voor je. Voelt volgens mij echt als opruimen. Ook dát is goed voor jezelf zorgen, heel mooi! ♡
Omdat ze veel voor me betekenen en ik ze bij deze speciale gebeurtenis in de buurt wil hebben zodat ze het ook kunnen meemaken
Fijn dat je geen spierpijn meer hebt ❤ en jaloers ik waggel voort haha. En ja het voelt inderdaad als opruimen..en ik kan nu schoon de volgende bevalling in en dat is het belangrijkste. Heb nog 1 futureplanning emdr sessie volgende maand...dan pas weer na de bevalling.
♥♡ UITGEREKEND 17 jan t/m 31 jan 2019 ♡♥ 10 januari (1) ♡ Ellis2014 - 2e kindje - 36 jaar ♥ Willem 13 januari (1) ♡ Rozeline - 1e kindje - 39 jaar ♥ Babby 15 januari (1) ♡ IVFBeeb - 2e kindje - 32 jaar ♥ 17 januari (2) ♡ GYNN - 2e kindje - 29 jaar ♥ ♡ 14januari - 2e kindje - 33 jaar ♥ 18 januari (5) ♡ itsourlove - 3e kindje - 33 jaar ♥ Guppie ♡ LaurenO - 1e kindje - 28 jaar ♥ ♡ KleineM - 2e kindje - 41 jaar ♥ ♡ Rderby - 2e kindje - 33 jaar ♥ ♡ Bloempje1982 - 1e kindje - 35 jaar ♥ 19 januari (2) ♡ Frou81 - 3e kindje - 36 jaar ♥ ♡ Maani - 3e kindje - 36 jaar ♥ Dodo 20 januari (3) ♡ Ilss - 3e kindje - 29 jaar ♥ ♡ Carmen123 - 1e kindje - 33 jaar ♥ ♡ nizzie86 - 1e kindje - 32 jaar ♥ Ariana 21 januari (1) ♡ Kaatje138 - 2e kindje - 34 jaar 22 januari (2) ♡ BB83 - 1e kindje - 34 jaar ♥Antonio Banderas ♡ Dreamer84 - 4e kindje - 34 jaar ♥ Spruitje 23 januari (5) ♡ Kika81 - 3e kindje - 37 jaar ♥ ♡ Treats - 1e kindje - 35 jaar ♥ Jutl ♡ IUItje - 2e kindje - 35 jaar ♥ ♡ Loesje2 - 2e kindje - 31 jaar ♥ ♡ DaisyVA - 2e kindje - 36 jaar ♥ 24 januari (4) ♡ Dyson - 3e kindje - 31 jaar ♥ Rudi ♡ Svlok - 1e kindje - 28 jaar ♥ Hummeltje ♡ Sproetje1988 - 3e kindje - 30 jaar ♥ ♡ Wij2018 - 2e kindje - 33 jaar ♥ 25 januari (3) ♡ Miracle88 - 2e kindje - 30 jaar ♥ ♡ DN2017 - 1e kindje - 26 jaar ♥ ZiZi ♡ Soof22 - 2e kindje - 31 jaar ♥ 26 januari (0) ♡ 27 januari (0) ♡ 28 januari (2) ♡ Bumpie - 2e kindje - 30 jaar ♥ ♡ Nancydierengek - 1e kindje - 33 jaar ♥ 29 januari (1) ♡ Melkos - 3e kindje - 28 jaar ♥ 30 januari (1) ♡ Moppie1992 - 2e kindje - 26 jaar ♥ 31 januari (1) ♡ Glaewil - 2e kindje - 32 jaar 2 februari (1) ♡ Lanara - 2e kindje - 30 jaar ♥ Totaal: 36 -------------------------------------------------- jongen (8)| meisje (12) | verrassing (5) | onbekend (0) datum buiten de lijst (5) | ♥ kloppend hartje (29) -------------------------------------------------- Afspraken November 08 Nov - Itsourlove - Echo zh 12 Nov - Svlok - Groeitecho. 13 Nov - Nizzie86 - VK Checkup. 13 Nov - BB83 - controle vk + bespreken geboorteplan 13 Nov - Itsourlove - Medisch Verlos (zh) 13 Nov - Itsourlove - Rondleiding bevalcentrum 14 Nov - KleineM - echo 30 weken en controle vk 15 Nov - IUItje - Extra GUO 30 weken 15 Nov - Nancydierengek - controle verloskundige. 17 Nov - Nizzie86 - Pretecho 17 Nov - DaisyVA - Gyn Controle 20 Nov - Maani - Echo + Controle gyn 20 Nov - IUitje - Kraamzorg intake. 20 Nov - Dreamer84 - verloskundige controle 21 Nov - Dreamer84 - 30 weken echo ivm extra controle 21 Nov - Itsourlove - VK checkup. 28 Nov - KleineM - controle vk 28 Nov - DaisyVA - Pretecho 29 Nov - BB83 - Kraamzorg intake. 29 Nov - BB83 - Extra liggingsecho vd placenta. December 06 Dec - Nizzie86 - VK Checkup / Bevallingsplan bespreken 06 Dec - Nancydierengek - Kraamzorg intake. 27 Dec - Nizzie86 - Liggingsecho —————— Sterretjes ✨: Krily, Phloxie, Nieuwsgierigbijtje, Cindy1985, PBV, Happygolucky, Eedihcro, Linda89, Rots (Zes), Modellicious ✨
Nog niet bij kunnen lezen (concentratie van een sneeuwvlokje door de emdr en moe) Straks weer een groei-echo...met de taxi en de buuf naar het zh..en als het lukt gaan we met het OV terug. Verder veel last van mijn lijf (oren) Schouder door fysio'mishandeling' En ik heb een zeer duwend en stekend gevoel downunder. Ik ga als het lukt strakjes/zo even bijlezen als Shane naar school is.
@DN2017 bij bevalling 1 en 2 zijn ook moeder en schoonmoeder er bij geweest. Moeders cause she knows me en schoonmoeders voor haar zoon...nu mag het helaas hier niet mag naast mijn man maar 1 persoon extra...dus kans is dat ik het alleen met manlief doe...met de beide moeders op de gang