Uitgerekend 17 januari t/m 31 januari 2019 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsourlove, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @14januari gefeliciteerd ik dacht dat wij een flinke meid hadden gekregen, hihi. Geniet er lekker van.

Ik kan het soms niet helemaal volgen hier. Door vermoeiendheid en slechte concentratie sla ik de helft maar op.
    Voor de meiden die nog moeten bevallen. Succes met de laatste loodjes. @DN2017 ik weet hoe vervelend het om lang te moeten wachten. En allemaal sterkte met de bevallen.
    Hoe is verder met de bevallen meiden en hun baby's?

Ik zelf begin me een beetje beter te voelen. De keizersnede is me erg tegen gevallen. Daarnaast zijn mijn darmen zo van slag (Ik had zelf een clysma gehad, die niets deed), gelukkig begint het nu langzaam opgang te komen.
    Met de kleine is het wisselen. Ze was eerst een beetje geel en viel bijna 8% af. Na het ziekenhuis ben ik met de borstvoeding stopt omdat we er beiden niet blij van werden. Ik zat alleen maar te vloeken van de pijn. Nu met de fles doet zei het ook beter en is ze blijver. Ze heeft wel wat krampen dus daarom zijn we ook met spul hiervoor gestart.
    Het was niet de start die ik had gehoopt met de kleine, maar ik geniet van de mooie en bijzondere momenten.

nizzie86, BB83 en DN2017 vinden dit leuk.
  2. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Heh klote zeg! Ben er bang voor dat dat hier ook het geval gaat zijn vrijdag. Wat is de planning als het donderdag weer niet lukt bij jou? En had je thuis willen bevallen?

Ja ik ben inderdaad maar lekker series gaan kijken voor wat afleiding en gaan slapen want ik had alleen geslapen van 05:30 tot 08:30 vanochtend:(voel me al wat beter maar ben het nog wel zat:D

Ben inmiddels ook een beetje bang dat de kleine man ontzettend groot is aangezien ik geen groeiechos heb gehad en er dus niets over zijn formaat bekend is. Dat natte vingerwerk met vanaf de buitenkant voelen vertrouw ik voor geen meter maar zelfs daarmee schatten ze hem flink. Vrijdag controle in het ziekenhuis en hopelijk een echo, dan ga ik ze zeker vragen om hem op te meten.

3. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    De mijne was precies wat ze hadden voorspeld met de groei echo. Ik was alleen wel 11dagen later bevallen en ze reken wat ze met 40 weken verwachten. De laatste periode kan de kleine opeens niet meer zoveel groeien. De laatste keren dat ze aan mijn buik voelde bij de verloskundige praktijk zeiden ze ook: het valt wel mee en ze weegt rond de 3700 en ze woog uiteindelijk 3770. Ik was ook best nerveus, hopelijk valt het bij jou ook gewoon mee...

DN2017 vindt dit leuk.
  4. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    @14januari
    Jaaaa wat leuk!
    Gefeliciteerd!
    Geniet ervan!
    :D

14januari vindt dit leuk.
  5. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Het is bewezen dat echo's en voelen door de verloskundige dezelfde nauwkeurigheid hebben. Bij groei-echo's mogen ze er 10 tot 20 procent naast zitten, wil het nog een goede meting zijn. In mijn geval was dat dus 500 gram en dat scheelt behoorlijk (groeiecho 2800 gram vs 2305 gram geboren).

BB83 en DN2017 vinden dit leuk.
  6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    @DN2017 dikke knuffel meid! En een goed teken, toen ik het ineens plotsklaps zat was en stik chagrijnig, beviel ik 2 dagen later :thumup: (oké, het is geen exacte wetenschap, maar toch :roflmao:)...snap wel dat je het beu bent. Overigens denk ik niet dat ze nog een betrouwbare groei echo kunnen maken op deze termijn.. Daar moeten ze meerdere lichaamsdelen goed voor kunnen opmeten en ze zeiden bij mijn Gyn dat dat na 34/36 weken niet meer betrouwbaar is. Maar ik hoor van anderen weer dat het ook wel kan met alleen een bovenbeen meting, dus wellicht kunnen ze iets zinvols zeggen. Alhoewel.. de baby moet er toch uit, de de maat maakt niet zoveel uit :p:p

@BB83 oei balen dat ze niet kon strippen, denk dat het wel een teleurstelling was? Wel goed dat het al bijna verweekt is! Das al een goed begin.. Wat is het plan nu verder voor jou?

@Rozeline pittig he,.. een keizersnee. Had ik bij de eerste ook en vond het ook goed tegenvallen het herstel :(
    Gelukkig werken je darmen weer beter en vind je geniet momentjes.. Want het is wel je eerste kindje en ze zijn maar heel eventjes zo klein, dus af en toe bewust genieten is zeker belangrijk. Ook veel foto's maken, dan kan je er later nog eens naar terug kijken.

hoe gaat het met @Bumpie?

Hier ligt naast mij een piepklein baby meisje in haar new born setje van trip trapp. Ze is zooooo snoezig, kan d'r wel opvreten :oops:
    :D:D

Helaas ook flink wat horror nachten gehad met veel huilen, krampen, alleen maar aan de borst willen, nog meer huilen en krampen... Vreselijk...op een gegeven moment wisselden mijn vriend en ik alles af, deel van de nacht,oversag slapen etc pfff:confused:
    :confused:

We geven nu toch maar dieet flesvoeding en ik kolf af. Ik blijk ook veel minder melk aan te maken dan ik dacht en wat zij nodig heeft als ik die ml's naar binnen zie klokken :eek:
    :eek: Die had dus ook gewoon mega honger. Dus ben enerzijds heel erg teleurgesteld dat de borstvoeding net zo lekker lijkt te werken voor haar, maar ook blij dat ze nu een stuk tevredener is. Alles wat ik afkolf bewaar ik wel in de vriezer en krijgt ze later als haar darmpjes wat sterker zijn. Ze heeft de eerste 2 weken in ieder geval wel al borstvoeding binnen.
    Verder is ze zo snoepig en geniet ik van haar...zo klein, zo snoepig, zulke lieve kraaloogjes, die handjes yum yum yum:o::o::o::o::o::o::o:

nizzie86, IUItje, BB83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw

Als donderdag niets is gebeurd dan maken we een afspraak in het zkh bij de gyn as vrijdag/zaterdag om de inleiding te bespreken en krijg ik een pre-check (ctg, echo enz). Die zal dan voor volgende week worden ingepland. Ik mag tm 41+6 poliklinisch met mijn eigen VK bevallen, en we wilden sowieso naar het ziekenhuis/geboortehuis en geen thuis bevalling. Maar zou zo fijn zijn als het zo natuurlijk mogelijk kan, wil graag op eigen kracht namelijk bevallen. Zaterdag kan ik dan nog voor de laatste keer gestript worden en komt de VK thuis. Hoop echt dat het dus deze week gaat gebeuren. En anders zal ik nog even moeten accepteren dat het niet zo zal zijn... ook een proces. Komt goed! :thumup:

Geschat geboorte gewicht is hier 3500 gram. Ook te doen lijkt me :D

8. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Heee @suuz09 hoe is het met jullie kleintje nu?

@kleineM ik was niet per se teleurgesteld, had een vermoeden dat het ook nog niet zo ver zou zijn. Maar weet nu wel hoe het ervoor staat en dat geeft wel rust. Ik zelf kwam ook pas 10 dagen na de datum naar buiten, misschien doet deze baby dat gewoon na een komt ie vrijdag dus. Wil je graag ijn februari jarig zijn ipv januari. Nogal een principe kind haha :roflmao:
    En wat fijn dat je de voeding nu zo kunt doen, en heerljjk genieten van je kleine droppie, je klinkt helemaal verliefd ;)

svlok en kleineM vinden dit leuk.
  9. itsourlove

itsourlove Fanatiek lid

2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nog steeds geen babynieuws wat is dat nou. Zo mijn agenda maakt het druk am moment.
    Ik gooi zo de lijst online..hebben we nog data?
    En ik gooi mensen eraf die lang niets hebben laten horen...mocht je er wel zijn let me know offcourse.

10. itsourlove

itsourlove Fanatiek lid

2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ♥♡ UITGEREKEND 17 jan t/m 31 jan 2019 ♡

22 januari (1)

BB83 - 1e kindje - 35 jaar Antonio Banderas

24 januari (1)
    Dyson - 3e kindje - 31 jaar Rudi

25 januari (1)
    DN2017 - 1e kindje - 26 jaar ZiZi

28 januari (1)
    ♡ Bumpie - 2e kindje - 30 jaar

29 januari (1)
    Melkos - 3e kindje - 28 jaar

Totaal: 22
    --------------------------------------------------

jongen (9)| meisje (12) | verrassing (5) | onbekend (0) datum buiten de lijst (5) | kloppend hartje (29)
    --------------------------------------------------

Afspraken

Januari

Bevallen

17 Dec 2018 - Gynn van een zoontje.
    23 Dec 2018 - IVFbeeb van een
    dochtertje.
    02 Jan 2019 - Svlok van een
    dochtertje.
    05 Jan 2019 - Bloempje1982 van een
    dochtertje.
    08 Jan 2019 - Maani van een
    dochtertje.
    11 Jan 2019 - RDerby van een
    dochtertje.
    11 Jan 2019 - Carmen123 van een
    dochtertje.
    13 Jan 2019 - KleineM van een
    dochtertje.
    13 Jan 2019 - DaisyVA van een
    zoontje.
    14 Jan 2019 - Frou81 van een
    dochtertje.
    14 Jan 2019 - Suuz09 van een
    dochtertje.
    18 Jan 2019 - Itsourlove van een
    dochtertje.
    18 Jan 2019 - IUItje van een
    zoontje.
    19 Jan 2019 - Nancydierengek van een
    zoontje.
    21 Jan 2019 - Nizzie86 van een
    dochtertje.
    24 Jan 2019 - Rozeline van een
    dochtertje.
    28 Jan 2019 - 14januari van een
    dochtertje.

Meisjes: 13 | Jongens: 4
    Totaal: 17

——————
    Sterretjes ✨: Krily, Phloxie, Nieuwsgierigbijtje, Cindy1985, PBV, Happygolucky, Eedihcro, Linda89, Rots (Zes), Modellicious ✨

nizzie86, svlok, kleineM en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. itsourlove

itsourlove Fanatiek lid

2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier is Paige net gewogen door de wijkvpk, afgelopen vrijdag woog ze 3560g (geboortegewicht) en vandaag 3810g. Dus mevrouw groeit super :)

nizzie86, Nancydierengek, IUItje en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Nog 5 zwangere over van t cluppie zullen we ze nog krijgen in januari dames of toch februari kindjes :D

Nancydierengek, itsourlove, svlok en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Valt me op dat er meer dames van de lijst buiten de "topic datum range" zijn bevallen dan daarbinnen... haha, wat zegt dat dan weer over de statistieken :o:

Als de baby mij nadoet (ikwas zelf 10 dagen telaat) wordt dit toch ook een februari kindje, dat is vrijdag al! :rolleyes:

nizzie86, svlok, Rozeline en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Het viel mij ook al op dat veel meiden overtijd lopen in onze lijst. Hou nog even vol meiden...

BB83 en DN2017 vinden dit leuk.
  15. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @14januari gefeliciteerd met de geboorte van jullie meid en wow wat een flinke meid! Dat verklaard waarom de vacuum pomp nodig was!

@DN2017 wow heftig verhaal over de overval bij de Appie en wat vertel je het weer leuk :roflmao: ik zie je ook echt naar achter waggelen.

De kraamhulp was fijn, maar we waren uiteindelijk ook weer blij dat ze wegging. In het begin heb je veel hulp nodig en wordt alles uitgelegd, maar daarna wil je het eigenlijk gewoon alleen doen en helpt de kraamhulp niet meer zoveel.

Hier gaat het goed, we hebben echt een rustige baby, behalve wanneer we willen slapen. Het lijkt net of ze het aanvoelt en begint dan te huilen. Gelukkig kunnen we haar redelijk sussen en heeft ze zelfs al 3 nachten doorgeslapen. Helaas vannacht had ze er geen zin in, at ze kleine beetjes en was ze veel wakker, dus ben behoorlijk gesloopt nu, maar het hoort erbij :p

Succes nog meiden met de laatste loodjes! Wellicht dat jullie kleintjes gewoon in februari jarig willen zijn ;)

nizzie86, 14januari, Melkos en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Mijn moeder beviel van mij met 39+3 daar ben ik al voorbij haha van me dochtertje moest ik met 38 weken bevallen wegens complicaties van haar was ik 2 feb 2013 uitgerekent maar is 22 jan geboren en me zoontje ingeleid met 41 weken dus ben benieuwd of deze zich zelf wil aandienen zou ook wel februari worden verwacht niet morgen te bevallen ook al is t wel welkom ben die voorweeen meer als zat haha morgen afspraak hopelijk een strippoging

BB83 vindt dit leuk.
  17. itsourlove

itsourlove Fanatiek lid

2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik was geloof ik de enige exact op de dag :'-)

nizzie86, Nancydierengek, 14januari en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. itsourlove

itsourlove Fanatiek lid

2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    En uiteindelijk toch meer ervoor bevallen dan overtijd.

Rozeline vindt dit leuk.
  19. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Hier stiekem wel al bevallen gisteren na een vlotte bevalling. Ik reageer later hopelijk op de rest maar wil @14januari wel vast feliciteren!!!

nizzie86, svlok, Nancydierengek en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. itsourlove

itsourlove Fanatiek lid

2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja hallo maar jij dan ook gefeliciteerd..❤
    Wat is het geslacht van de kleine bump?!

Bumpie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina