Het is idd een niet echt actief groepje, jammer zeg! Kon ook niks wel actievers vinden waar ik bij pas, ach ja Vanmiddag in ieder geval weer een controle en verpleegkundig spreekuur, ben benieuwd
Lief dat je het vraagt! Maar ik vast niet. De vorige keer vertelde ik dat mijn schoonmoeder de ramadan doet, denk dat daar de verwarring van komt haha. Oh een lekker paasweekend gehad dus! Leuk! Hier hadden wij ook een leuk weekend. 1e paasdag in de tuin gewerkt haha, 2e paasdag hebben we mijn oma opgehaald (woont op 2u rijden bij ons vandaan) even naar strand geweest met onze zoon en oma. Onze zoon vond het helemaal geweldig haha, hij rende op zijn blote voetjes alle kanten op . O wat een rot nieuws Chantal. En hoe gek ook. Je vorige kindje was dysmatuur en nu een groter buikje bij je 2e kindje. Hopelijk is het met een dieet op te lossen en komt het wat onder controle. Maar goed, zo had net de laatste weekjes vast niet voorgesteld. Fijn dat je niet medisch bent! Gek he, dat ze adhv je buik checken of je baby goed groeit. Ik vond dat ook gek. Hopelijk slaan de ijzertabletten aan! Je hebt nu dus idd ook injecties die effectiever zouden zijn dan de druppels. De reden waarom ik jullie vroeg of je vitamine K ging (laten) toedienen is omdat er ook een verband wordt gelegd met kanker. Was gewoon benieuwd wat jullie doen. Onze zoon heeft ook de vitamine K druppels gekregen, maar toen heb ik me er niet zo in verdiept ook. Ik denk dat we het nu ook weer gaan doen hoor. Vandaag een groeiecho gehad ook! Ze wordt geschat op 1860gram nu. Het gemiddelde volgens de echoscopist, maar volgens mij wel aan de lage kant van het gemiddelde.. de VK zei de vorige keer dat ze verwacht dat ze niet zo heel groot zal zijn, rond de 3kilo.. onze zoon woog ook 2948gram bij de geboorte. We gaan het zien!
Hier vabdaag controle gehad ook en metingen, hij word nu 1,5 kilo geschat, ietsje meer eigelijk, maar afgerond naar 1,5 kilo. Dat is mooi op termijn Ik kon op de echo hem al zien ademhalen, echt prachtig om te zien! Gyn zei dat ie er vroeg bij was, maar heel goed teken was. Ook heeft meneer lekker ligge duimen Deden mn dochters ook haha Mn oudste is een duimer gebleven, en de nu jongste accepteerde de speen Ook een goed gesprek gehad met de verpleegkundige ivm keizersnede, nu 12 mei weer controle en gelijk weer groeimetingen en dan gaat de aanvraag ook eruit voor de keizersnede te kunnen plannen. Spannend!
Ohja vergeten te vermelden, ik had het dus ook met de verpleegkundige over de vitamine K injectie, dit was nieuw voor haar want ze had het nog nooit gehoord, hij krijgt dus gewoon druppels en die hebben ze gewoon in t zkh.
Ik zie hier vanalles over vitamine k. Is dat nieuw? Want bij de oudste hoefde dat alleen bij BV niet bij fles. Is dat veranderd?
Ow dat wist ik niet ook nooit gehoord bij flesvoeding, want had toen met mn 1e t nog na gevraagd en toen werd er gezegt alleen bij bv Nahja das ook alweer 11 jaar geleden.. bij mn 2e niet eens afgevraagd omdat ik bv ging geven zowiezo.
Mooi gewicht! 12 mei alweer, dan komt het wel heel dichtbij allemaal he! Druppels, ik vind zo'n injectie na de geboorte niks. "Welkom op de wereld baby, hier heb je een prik." Er worden nu injecties toegediend sinds januari dit jaar. Wel gek dat ze er nog nooit van gehoord heeft dan? Misschien verschilt het nog per ziekenhuis. Nee het ging meer over na de geboorte. Je kindje krijgt dan, met jouw toestemming, druppels of een injectie vitamine K.
Hey meiden, het lukt mij niet zo goed om mee te schrijven merk ik. Ik ben veel moe en ziek. We zijn 2 weken op vakantie geweest en daarvan heb ik bijna een week ziek op bed gelegen. Thuis naar de huisarts gegaan en bleek ik een bijholteontsteking en luchtweginfectie te hebben.. net weer van de antibiotica af. Ook veel overgeven daardoor, waardoor ik weer op mijn startgewicht zit De vk maakt zich geen zorgen.. de baby doet het goed, groeit goed en beweegt veel. Conclusie vervelend voor mij dat beroerd zijn maar geen probleem voor de baby. ik ga voor de vitamine k druppels. Die heeft mijn dochtertje ook gehad.