Ik ook ‘al’ 3 a 4 kilo hoor. Bij mijn dochter totaal 10 kilo aangekomen maar zij was maar 2300 gram. Wat je zegt klopt niet helemaal hoor meis je baarmoeder, placenta, vruchtwater, borsten etc geven natuurlijk ook al wat gewicht af. Ik eet ook echt veel suiker/chips etc afgelopen maanden dus ven nu ook wat meer aan het opletten. Wat ik eet: ontbijt: Havemout met appel en banaan of kwart met granola, soms bananenpannekoekjes. Tussendoor koekje of maiswafel met pindakaas. Middag: Smoothie/fruit en vaak nu dus snaaiwerk haha. Diner: Variërend maar wil weer naar 1x per week ongezond zoals pizza, patat, pannekoek en 1x per week pasta. Nu is dat ook vaak 2x per week. Wil ook gaan zwemmen als het weer kan en ben begonnen met Yoga thuis.
Ohja wat ik zoal eet: Ontbijt is of crusli met melk, of 2 boterhammen met kaas of chocopasta. Middag is hetzelfde op 2 broodjes als de ochtend (soms eet ik smiddags niet). Tussendoor graai ik al snel naar snoep, chocolade of koekjes.. Avond eten is meestal ongezond, of dingen met rijst aangezien ik aardappelen niet ka uitstaan, groente ook veel moeite mee in de zwangerschap, dus vaker patat, pizza, vette hap of oosters koken of Surinaamse nasi. Alles om maar die verrekte aardappelen niet te hoeven eten. Oh het snoepen en snaaien begint vaak savonds als de kids op bed ligge voor de tv Hier wil ik echt wat aan gaan doen, en proberen t te stoppen anders weeg ik stras halverwege 90 kilo (dat woog ik bij me jongste dochter op t einde). Ik hoop maar door de borstvoeding een hoop weer kwijt te raken
Haha ja tuurlijk, het weegt ook allemaal wat.. maar nog geen 2,5kg .. maar goed, de feestdagen zijn ook geweest natuurlijk. Dus komt wel weer! Lekker inderdaad om te zwemmen, lijkt me zo fijn straks als de buik wat groter is. Ik snaai juist helemaal niet zo meer de afgelopen weken. Ik eet misschien 1x per week een beetje naturelchips. Suikers als snoep, koek enzo eet ik niet. Alleen veel brood gaat er goed in haha. We hebben nu HelloFresh voor 4 dagen, sinds een week.. omdat ik nog steeds nergens trek in heb en slecht wat kan bedenken. Toch wel makkelijk! Lekkere vega dingen hebben ze ook. Maar.. het voelt voor mij niet heel gezond die gerechten . Hoop uiteindelijk wel een beetje terug te gaan naar mijn oude eetgewoonte. Vandaag zitten er al 2 boterhammen 100% pindakaas in, 3 rijstewafels huttenkase en 1 desem meergranen broodje gekookt ei .. straks nog wat fruit en vanavond eten we kip met salade en vers gesneden frietjes uit de oven.
Ik zit op -3 kilo wat ook niet zo gek is na al het spugen.. ik heb 1,5 week niet overgegeven en vanmorgen ineens weer wel.. ik hoop dat het eenmalig was
hier ook al ruim 5 kilo eraan hoor. Nog nooit gehad. Hopelijk gaat het straks wat minder snel Bij mijn vorige zwangerschap was ik pas met 21 weken 900gram aan gekomen. Maar moet wel zeggen dat ik nu meer eet. met de feestdagen hebben ook niet echt geholpen helaas
Ow ja das waar ook! Ik had me gister ochtend dus gewogen en t is zelfs nu iets meer... 6,4 zit e raan.. maar ik heb dus bij de geslachtsbepaling te horen gekregen dst de kleine nu al 1100gram geschat werd. De rest heb ik dr dus aan gegeten, ik ga hier wel op proberen te letten, want ik heb nu weer een plofkop, en voor mensen grappen gaan maken over hoe dik ik ben (dat kan ik niet goed handelen ivm eetstoornis een paar jaar geledeb). Ik weet dat ik niet mag afvallen nu, maar t is wel lastig om te zien hoe de kilo's eraan vliegen...
Echt al een baby’tje. Heb geen idee hoeveel die van mij weegt. Ze zijden Dat toe van mij erg klein was. Vind dat nog erg vroeg Maarja ik was zelf ook erg klein. Maar mijn 2 andere kids zijn gewoon 50 cm geweest
Jaa t is ook wel vroeg al hoor, en mijn meiden waren ook beide 50 cm en rond de 3 kilo Benieuwd hoe dat bij dit knulletje gaat zijn op t einde
Even inbreken, ik lees hier altijd stiekem mee, omdat onze baby ook half juni al komt Maar een baby weegt rond de 22 weken pas 500 gram, dus ik denk dat je nu een nulletje te veel hebt, 110 gram is wel realistisch voor deze termijn Ik zit nu op zo’n 70 gram bij 14 weken namelijk. Verder herkenbaar van de kilo’s, gaat hier ook veel te hard
Poeh ben nog niet op de weegschaal gaan staan hoor, maar weet van mezelf dat ondanks dat ik out of shape ben, het qua eten meevalt. Zit snel vol en ook al snaai ik wat meer dan blijft het nog bij kleine porties. Probeer nu vooral meer groente weer te eten aangezien dat flink achtergebleven is in het eerste trimester. Ontbijt nu met mijn groene smoothie: spinazie, bleekselderij, halve avocado, halve citroen, stuk gember, 1/3 komkommer en water. Die hard groen, maar ben aan de smaak gewend Straks geslachtsbepaling en nog steeds heel erg verkouden. Corona-test blijft negatief, maar moet dus wel verbergen dat ik propvol snot zit. Niezen met een mondkapje op is ook geen aanrader Is er iemand die al een booster heeft gehaald? Ben in discussie met een vriendinnetje die ook zwanger is en ook zij twijfelt. Vind het maar spannend om nu iets in te laten spuiten, maar ben ook als de dood om nu Corona te krijgen. Inmiddels heeft ook mijn tweelingbroer corona en ook diverse mensen op werk. Gaat hard
Zij zei echt 1100gram, maakt verder ook niks uit, we zien bij de geboorte wel wat z'n gewicht uiteindelijk is zie in alle apps ook dat dat niet kan, ze zal vast een foutje gemaakt hebben, ach zoals ik al zei, maakt iet uit De kilo's vliegen eraan, dus ik trap op de rem hier haha
@Honeymooner @Kimmetjuh90 maakt idd niks uit, maar denk ook dat ze 110 gram bedoelde. Ben zelf met 28 weken geboren en woog toen 1000 gram
Je woog t zelfde als ik, bizar en ook zo vroeg geboren.. maar ik ben dus geboren met een syndroom, jij bent verder wel gezond geboren? En idd ik denk ook dat ze t fout heb gezegt als ik naar mn apps kijk ach maakt nie uit, ben allang blij dat de kleine t goed doet.
Zeker, maarre wat leuk ook een juni baby mag ik vragen wat de reden is? Want als ik me niet vergis ben je in juli uitgerekend toch?
Wij krijgen 100% onmiskenbaar een jongen. De piemel was letterlijk het eerste wat we in beeld zagen komen. @Kimmetjuh90 oh wat voor een syndroom heb jij dan? Ik ben gezond geboren, mijn tweelingbroertje ook al zijn we wel allebei mega klunzig haha - beetje motorisch gestoord zeg ik altijd. @Chanbee thanks! haha ja die mondkapjes zijn echt een marteling als je verkouden bent