Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmeke4

Femmeke4 Actief lid

18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hier ook alles zn gangetje. Weinig te klagen maar wel erg druk op het werk. Veel getrappel en verder wordt de buik wat onhandiger maar dat hoort. Druk bezig met namen... we zijn er nog niet uit.. moeilijk hoor. We hebben er wel 2 maar de twijfel slaat weer toe

2. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier ook alles zijn gangetje. Merk wel met het vele sjouwen van Dl dat ik m'n liezen en bovenbenen en heupen wel echt voel soms.

Naam zijn we eigenlijk over uit maar nu wil ml toch even verder nog kijken. Geen idee welke lijst die nog tevoorschijn gaat halen dus maak me er niet echt zorgen om dat hij toch iets anders wil.

3. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier gaat het redelijk. Slaap soms erg slecht en heb veel last van bekken en liezen. Daardoor rustig aan proberen te doen maar dat lukt niet altijd.
    Gelukkig na deze week hebben we even lekker 2 weken vakantie, daar ben ik echt aan toe!
    En dan kan ik eindelijk aan de babykamer beginnen!:thumup:
    Aankomende maandag hebben we de 3d/4d echo bij dr papa hier kijk ik wel echt naar uit. Weer even ons meisje bewonderen en kijken of alles goed gaat daar binnen. :D
    Het getrappel is echt al flink hard soms maakt ze me gewoon wakker. :rolleyes:

Elraange en Mmbro vinden dit leuk.
  4. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    leuk he dat getrappel
    hier hebben we volgens mij allemaal zo naar verlangd vanaf het begin.

klinkt niet fijn van je bekken
    hoop dat je wat kan genieten van je vakantie.
    Wat gaan jullie doen?

5. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Wij hebben niet echt iets qua vakantie geboekt maar willen gewoon leuke dagjes uit ervan maken.
    De eerste week van de vakantie komt een klusjesman onze keuken af maken en hebben we de echo en gaat mijn partner alvast de baby erkennen bij de gemeente, ook willen we graag maar Artis met opa en oma erbij en hoop lekker een dagje strand. De 2de week wil ik de babykamer helemaal af maken en me vriend moet nog was klussen in huis afmaken. En denk ook gewoon leuke dagjes weg. Hoop dat er een dag wat te doen is op zandvoort circuit omdat mijn zoontje echt gek is op auto's.
    En verder lekker uit rusten en genieten van de laatste vakantie met z'n 3en :thumup:

Elraange vindt dit leuk.
  6. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Hier ook lekker getrappel! Zo fijn! Eergister voelde ik haar een dag weer erg weinig en dan ben ik zo bezorgd.
    Zoals op FB al vermeld: controle bij de VK was weer goed, baarmoeder groeit goed ondanks dat mijn buik niet al te groot is: zit wel goed op schema. Ik ben zelf ook lang dus misschien in verhouding ook minder groot. Alleen een wat lage bloeddruk van 98/59 maar heb er niet erg veel last van, vermoeid en af en toe wat duizelig maar mag zeker niet klagen!

Hier even in de stress. Ik rij een krakkemikkige auto (die ik uiteraard graag kwijt wil voor de baby komt) en mijn ouders hebben een nieuwe auto gekocht, waardoor wij de oude van hen kunnen overnemen. Maar daar komt best wat bij kijken hebben we gemerkt. En morgen verloopt de APK van mijn oude bak. Ik vind het eng om mijn oude auto particulier aan iemand te verkopen aangezien ik er wel op moet kunnen vertrouwen dat diegene de auto op zijn/haar naam zet. Doe het dus liever bij een erkende dealer. Maar dan vang ik er wel een stuk minder voor. Dus volop met dat geregel bezig en ook enorme nesteldrang met alles wat ik wil dat er thuis gebeurt. Ik word er geen leuk persoon van merk ik. En een beetje stress over geld met wat afrekeningen/aanslagen, nieuwe auto, oude auto, babyspullen, etc. Aan het spaargeld wil ik liever niet komen (er is genoeg maar ik vind het fijn dat er zo'n buffer staat) dus nu moet alles wat meer worden uitgesmeerd over de komende maanden en voor m'n eigen rust zit ik daar nu een hele planning voor te maken om te zien wanneer we dan alles in huis gaan hebben en klaar gaan hebben. Mijn vriend wordt er een beetje gek van en als ik mezelf zo hoor, kan ik me daar ook absoluut iets bij voorstellen. Maar ik heb mezelf niet echt onder controle :rolleyes:

Ik heb van de week een proefles zwangerschapsyoga gehad, maar dat gaat 'm echt niet worden. Toen ze de deur open deden, had ik me beter om kunnen draaien. De wierook lucht kwam me tegemoet en overal kaarsjes, Buddha's en kleedjes. Na wat uitleg ging ik de zaal met zwangere vrouwen binnen, alwaar zij rustig zaten te mediteren en niemand een woord zei. Ademhalingsoefeningen gericht op verschillende fases van de bevalling maakten me alleen duizelig en benauwd en het gepuf op het ritme van 'altijd is Kortjakje ziek' en het uitademen met een 'hmmmmmmm' geluid was zo zwaar ongemakkelijk, dat ik besloten heb het daarbij te laten. Het was me echt te zweverig. Hielp ook niet dat ik de hele tijd het hoofd van m'n vriend voor me zag bij het doen van die oefeningen :roflmao::roflmao::roflmao: Wij zijn allebei onwijs nuchter dus hij zat er al een beetje over te grappen voordat ik ging. Bleek het ook nog echt zo erg te zijn :p Toen ik thuis kwam heb ik eerst 5 minuten staan gieren van het lachen voordat ik kon vertellen hoe het was :p We gaan in augustus wel 4x een cursus volgen met z'n tweeën ter voorbereiding ('Samen Bevallen'). Als dat toch zweverig blijkt te zijn, kunnen we in elk geval samen lachen :cool: Wat gaan jullie doen aan cursus/yoga/gym?

Mmbro, Femmeke4 en Bezige bij vinden dit leuk.
  7. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Dagjes weg voor vakantie zijn ook heerlijk toch!

Desse misschien idee voor je hoofd rustig te krijgen, doe je nu de dingen die je allemaal wilt/moet doen en dan komende paar maanden goed opletten en rekening weer aanvullen. Hoef je ook niet alles te spreiden.

Yoga zou ook echt niks voor mij zijn haha. Veel te zweverig.

Merk laatste 2 weken met sjouwen en tillen echt dat m'n heupen zeer doen. Ben benieuwd of ik tot 36 red om te werken. Vorige keer geen probleem en eigenlijk op het werk meer rust als thuis haha.

8. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Mmbro, Elraange, Hinti en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Femmeke4

Femmeke4 Actief lid

18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Dat heb ik dus ook... ik heb daar ook geen behoefte aan.. Wij zijn naar een voorlichtingsavond geweest van het ziekenhuis en dat vind ik eigenlijk genoeg. Kan best zijn dat mensen met cursussen misschien beter weeen opvangen ofzo maar je weet toch niet hoe het is als het je eerste is.. Ik ga gewoon uit van het ergste en dan zal het nog steeds tegenvallen maar ik zie nezelf niet in een clubje zwangere vrouwen oefeningen doen. Niet elke zwangerschapsyoga zal zo extreem zweverig zijn denk ik maar het is ook niet mijn ding. Wat samen bevallen betreft.. Ik zeg mijn partner: ik ga het doen, geen medelijden aub, wel luisteren naar wat ik op dat moment graag wil (dat weet ik nu toch nog niet) en als ik een rare reactie heb moet je het me maar ff vergeven

10. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ik ging ook uit van het ergste, maar hier echt reuze meegevallen bij de eerste! Ik wou wel uiteindelijk een epidurale, maar niet gehad en daar ben ik nu wel blij om!

11. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    ik ga ook geen cursussen doen.
    Ik ben nu 3x bevallen dus dat moet nu ook wel goed omen lijkt me.
    Iedere bevalling is natuurlijk anders dus laat het op me afkomen.

wauw wat een prachtige buik heb je zeg.
    Daar begin ik in de ochtend mee , maar merk dat wanneer de dag vordert hij groeit haha en dan de ochtend erna weer kleiner is. Herkennen jullie dat?

heerlijk vooruitzicht dagjes weg. Volgens mij word het weer ook wel gunstig dus dat is altijd fijn.

Hier nog 4.5 weken en dan hebben wij vakantie

Bezige bij vindt dit leuk.
  12. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Bij de eerste zwangerschaps cursus gedaan. Vond de stof wel interessant maar je weet toch niet hoe het verloopt.
    Heb wel echt nog ve contact met het groepje. Dat vond ik dan wel weer erg leuk en nog steeds.
    Maar nu geen behoefte aan. Ik zie het wel.

Heb wel eens gekeken voor hypno birthing zodat ik misschien weeën beter op kan vangen. Vorige keer echt dolgelukkig met de ruggenprik.zou het ook zo weer doen daar niet van maar ergens als ik misschien mezelf goed kan controleren en geen oppas etc hoef te regelen omdat ik dan thuis kan bevallen lijkt me ergens ook wel iets.

Vond die cursussen alleen echt heel duur

13. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ladies! Hier ook alles goed! Heel erg druk gehad in aanloop naar de vakantie toe. Nog 3 dagen werken en dan gaan we lekker weekje vakantie vieren. Zin in! En wanneer ik terugkom op het werk staat alles in het teken van klaarmaken voor mijn verlof. Zo'n gek idee dat het bedrijf dadelijk doordraait zonder mij.....

Mini trappelt er hier ook flink op los. Vind het erg gezellig nog steeds en fijn dat ik dat nu ook kan delen met mijn man.

Ik doe al jaren aan yoga maar geen zwangerschapsyoga. Ga nu naar een sportclubje voor zwangeren vrouwen. Lekker actief en goede oefeningen. Helpt echt merk ik; als ik een week niet ga heb ik gelijk meer last van mijn rug. En ik doe ook nog een zwangerschapscursus. Voel me daar nog niet echt thuis maar pas 1 keer geweest dus wie weet wordt het nog wat haha.

Deze week kwam er een wildvreemde dame op me af in de supermarkt om te zeggen hoe mooi zwanger ik wel niet was haha. Dat was wel een fijne opsteker!

Tja al met al gaat het dus heel goed! Hopelijk mag het zo blijven!

Mmbro, Bezige bij en Hinti vinden dit leuk.
  14. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Hoi meiden,
    Ik ga morgen even alles bijlezen en reageren. Jeetje wat heb ik veel buikpijn en lage rugpijn de afgelopen dagen. M’n buik is in een paar dagen tijd zoooo hard gegroeid! Opzich wel fijn maar gaat zo snel dat ik er wel best veel last van heb... zowel menstruatie achtig gevoel als het idee dat mn buikspieren scheuren ofzo. zie hier het resultaat ;) wel trots op mn buik!!!

0B0287EB-ABF2-4BD0-A6EA-8D2A620F1572.jpeg

Bijgevoegde bestanden:

Mmbro, niki86, Bezige bij en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wel mooie buik hoor @Desse !!

Heb hier ook aardig "avontuur" achter de rug dit weekend.
    Was zaterdag ineens helemaal kapot. Kwam echt uit het niks. Zo extreem moe. En ook veel buikpijn. Vond het ineens erg heftig; zag dat echt niet aankomen want het ging zo enorm goed met mij. Heb echt even getwijfeld of ik de VK zou bellen maar net toen werd het minder....
    Zondag ging het eerst beter maar in de avond was ik weer helemaal kapot. En toen hield die kleine me ook nog eens enorm uit mijn slaap: ik geloof dat ik 'm de afgelopen 24 uur eerder een paar uurtjes NIET heb gevoeld dan wel haha. Normaal is dat andersom. En stampen: hallelujah! Die kan er wat van! Snap nu gelijk wat ze bedoelen met "straks ben je blij als ie ff rustig is". Dat was dus nu haha. Om 1.00 viel ik eindelijk in slaap en om 5.00 begon hij alweer. Heel mijn buik voelt beurs....Vandaag dus ook geen beste dag met die paar uurtjes slaap en meneer is nog steeds heel druk. Maar goed: ik ga ervan uit dat als mini zo lekker veel beweegt hij het allemaal wel naar zijn zin heeft! Trainen die benen!

Met andere woorden: we gaan langzaam richting derde trimester geloof ik ;) En dat betekent dat ik het ook wat rustig aan moet gaan doen merk ik. Nog 2 dagen werken en dan weekje vakantie! Even flink bijtanken.

Heb dit weekend wel hele bestelling compleet gemaakt: babykamer, box, wipstoel, campingbedje, badje: de hele mikmak. Alleen kinderwagen en kinderstoeltje moeten we nog voor op pad en wat kleine spulletjes maar meeste heb ik nu. Wieg is ook afgeschilderd: alleen nog monteren. Deze week nog snel muurtje schilderen zodat alles goed kan drogen als we toch op vakantie zijn.

Vinden jullie de tijd nu ook zo snel gaan? En voelen jullie ook dat het nu toch al wel klein stukje pittiger aan het worden is?

Ben benieuwd naar hoe het met jullie allemaal is!

Mmbro, Elraange en Bezige bij vinden dit leuk.
  16. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier is mini ook soms zo druk en inderdaad heel krachtig dat ik er ook niet van kan slapen. Sowieso word slapen in het algemeen wel wat moeilijker dus probeer nu in de vakantie ook even te gaan slapen als zoontje zijn middag slaapje doet.

Het schiet inderdaad nu heel erg op. Maar ben ook wel echt toe aan meer rust. Gelukkig hebben we nu 2 weken vakantie maar zie er erg tegen op om daarna nog 7 weken te werken vooral omdat ik als ik even te veel doe heel erg bekkenpijn heb. Laatst zo erg dat ik bijna niet meer kon staan op linkerbeen.
    Dus ik moet maar even kijken of ik die laatste 7 weken vol hou en niet de ziektewet in moet.

Wij zijn nu onderweg naar dr elvin papa voor de 3d/4d echo:D ben zo benieuwd hoe onze mini gegroeid is. Zal na afloop wel even een foto posten:thumup:

Mmbro, Elraange en niki86 vinden dit leuk.
  17. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hai Hai!

Oeh ja das wel eng hé wolky?

Hier gisteravond mega buikpijn, ook paniek gevoel en zo maar denk iets verkeerd gegeten. Gelukkig na een tijdje op toilet te zijn geweest was het over. Vanmorgen nog even een keer maar nu geen last meer in de zin van darmkrampen.

Merk wel dat ik 1 plek heb boven in m'n buik die geregeld pijn doet. Had ik bij Dl ook. Vk wist het toen ook niet precies.

M'n heupen begin ik wel aardig te voelen nu. Dl moet nog heel veel gedragen worden, loopt zelf nog niet en duurt ook nog wel even, dat had ik wel beetje onderschat van tevoren. Ze wil nu overal staan dus zit thuis echt halve dagen op m'n hurken wat dan ook weer niet fijn is.
    . Na deze week 3 weken vrij en dan nog 6 weken werken. Heb er ook wel zin in. Alles lekker afronden en de tijd vliegt om!

18. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Wahaha ik ben ook bij mijn eerste kind na 1 les nooooit meer terug gekomen hahaha.

Zit nu op zwangerschapspilates en dat is zo fijn!!! Niet zweverig en super goed voor je bekken.

19. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Wij zijn afgelopen donderdag geweest maar de kleine man lag steeds met zn handje ervoor. Nu mogen we as zaterdag terugkomen. Bij mijn dochters ging het ook zo helaas.

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier 2 foto’s die nog t beste waren.

Bijgevoegde bestanden:

Elraange en Hinti vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina