Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    desse erg herkenbaar die rugpijn. Kans me soms ook geen houding vinden..
    Huishouden staat hier wel op laag pitje hoor.
    Als de wc's maar schoon zijn de was is gedaan en geveegd of gestofzogen. oh ja en de vaatwasser in en uitgeruild is.
    Da's nu belangrijkste
    Ik wilde vandaag bedden gaan verschonen maar met 35 graden sla ik de over en ga zwemmen denk ik.

2. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Desse Vervelend van je vervanger maar jij kunt daar helemaal niks aan doen. Natuurlijk wil je het goed achterlaten maar je invloed is maar beperkt en dit is toch echt het probleem van jouw werkgever.... Echt aan jezelf denken hoor en zo toch loslaten! Het komt echt goed!

Hier ook bekkenpijn. Vooral opstartpijn na het zitten. Maar het is vooral die hitte. Oh en muggen....zelfs mét hor heb ik al 2 nachten muggen op de slaapkamer. Snap er geen snars van. Weer zo slecht geslapen; begint op te breken (wel prima generale repetitie!)..

Dus....ik heb mezelf vrij gegeven deze middag.....en morgen ben ik ook vrij. Even een beetje bijtanken want anders red ik het niet eens die laatste 4 weken....

Nu in de tuin even afkoelen in badje!

Bezige bij vindt dit leuk.
  3. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    #2403 Desse, 7 aug 2018
    Laatst bewerkt: 7 aug 2018
    @Elraange Gelijk heb je, bovendien is het de laatste echt hete dag, kan morgen ook nog he :) Lijkt me zelfs een beter idee want vannacht wordt nog flink zweten vrees ik... Hier vandaag na mijn werk even helemaal niks aan huishouden gedaan, zelfs de vaat ruim ik niet in. Heb super veel last van m'n maag doordat de baby daar de hele tijd zit te wroeten en voel me niet lekker van de warmte. Hele dag gewerkt met 38 graden en mijn vriend (die de afgelopen week echt super veel overneemt en doet) had ook een off-day met dit weer, die heeft boodschappen gedaan en gekookt maar daar houdt het ook op. Is wel gelijk vies als je 2 katten en een hond hebt, maar morgen zijn we beiden vrij en er is nog geen kindje dus dan trekken we het morgen samen even recht, is in een uurtje tijd ook gebeurd.

@Wolky84 Ik weet het, maar ik heb een eigen caseload en heb veel zaken die geregeld moeten worden eind augustus (zulke dingen komen natuurlijk altijd voor vakantie of voor verlof, heel typisch): dingen die ik voor mijn verlof niet kan regelen maar die wel heel erg mis kunnen gaan. Als het een kantoorbaan was, zou ik het minder erg vinden. Maar wat ik doe (of eigenlijk: als er niet gebeurt wat ik normaal gesproken doe) dan kan dat best flinke gevolgen hebben voor mijn cliënten en dat vind ik zo rot. Ik weet dat ik het los moet laten, iets anders zit er ook niet op. Het is voor mijn vervanger ook rot want volgens mij voelt ze ook wel aan dat het niet zo lekker loopt en ik kan zelf mijn irritatie ook niet helemaal verbergen (helemaal met dit weer en de tijdsdruk die ik zelf voel). Binnenkort ga ik wel met haar bespreken wat mijn bevindingen zijn, zowel positief als negatief.
    Goed dat jij nu ook je grenzen bewaakt, je moet inderdaad nog 3 weken werken na deze week dus goed voor jezelf zorgen en zien dat je ze goed doorkomt.

Ohja en die muggen, hier ook! Maar ik slaap met oordoppen dus horen doe ik die prikmuggen niet. Er zijn echter ook van die strontvliegen en die voel je als ze op je lopen, doe je niks tegen want als ik onder een laken ga liggen, lopen ze op m'n hoofd. Zó irritant!

Ik heb net schriftelijke bevestiging dat mijn aanvraag om na mijn officiële verlof nog een maand ouderschapsverlof op te nemen, is goedgekeurd! Ik begin dan ergens in februari volgend jaar pas weer, zo'n gek idee! Lijkt me heel gek om straks niets meer aan m'n hoofd te hebben, behalve de kleine. Wetende dat ik er zo lang uit ben. Kijk er heel erg naar uit om in een soort baby-cocon te kruipen, helemaal geen verantwoordelijkheden meer te hebben buiten de zorg voor ons kleine meisje (wat natuurlijk een enorme verantwoordelijkheid is, maar wel maar eentje ipv heel veel tegelijk zoals op mijn werk). Het 'afscheid' van mijn werk vind ik wel lastig, ik heb zo'n fijne baan met zoveel lieve collega's en mijn cliënten... Hoop dat het direct lukt om mijn zorgen los te laten, maar ik zie mezelf in de eerste week van m'n verlof nog stiekem inloggen en meekijken haha :)

Ohja, en mag ik even babykamer spammen? Alles moet nog opgemaakt en ingeruimd en nog decoratie op de commodeplank...

E6BA3562-258D-4F5C-9B72-195E2E99ABD6.jpeg.jpg
    B3992EAC-571D-417D-BE77-F8BA672A69BE.jpeg.jpg
    E27D666A-40F1-471A-AA63-1D8615F79231.jpeg.jpg
    F68294BD-1FCC-4852-A9C4-845DB1FF2075.jpeg.jpg

Elraange, Meliflua, Femmeke4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ohhh wauw @Desse echt super mooi geworden!
    Snap helemaal dat loslaten moeilijk is. Zeker als je met cliënten werkt. Je voelt je toch verantwoordelijk. Heb ik ook heel erg naar mijn klanten en personeel toe dus herken het gevoel. En toch komt het goed; bij ons allebei ;) want ik klets wel maar ik vind dadelijk loslaten ook krankzinnig moeilijk haha.

Meliflua, Desse en Bezige bij vinden dit leuk.
  5. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Jeeeeh dames eindelijk weer wat koeler! :D
    Hier gaat alles nog steeds goed.. wel herken ik jullie ongemakken qua rugpijn en bekkenpijn. Shoppen gaat niet meer zo lekker en ook t huishouden is best zwaar :rolleyes: gelukkig heb een een veeeels te lieve moeder die me helpt en een lieve man. Nog twee weken werken na deze week en dan ook eindelijk verlof voor mij! Heb een kantoorbaan en geen vast contract. Deze loopt af tijdens mijn verlof.. erg grote kans dat ik geen werk meer heb na mn verlof door bezuinigingen. Heel raar idee dat ik misschien helemaal niet meer terugkom. Probeer me niet te druk erom te maken maar ik baal best wel.. :(
    Ook de eerste striae gespot op mn buik.. baal ik echt van want ik zit al behoorlijk onder van voor de zwangerschap. Helaas aanleg voor denk ik :$
    Morgen weer naar de VK, ben benieuwd wat ze nu weer schat qua gewicht van de beeb :p

Elraange en Bezige bij vinden dit leuk.
  6. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    morgen dames,

Wat een stress kan je dan hebben he.
    Hier ook moeilijk loslaten hoor wat werk betreft. Ik app nog regelmatig hoe het er gaat en of er nog wat raars is gebeurd oid..
    maar gaat steeds beter naarmate de tijd vorderde. We moeten onze draai ff vinden.

Wat een prachtige kamer @Desse super mooie kleur.

Hier zijn mijn dochter en ik lkkr snotterig. keelpijn en tranende ogen. Op naar holte ontsteking joehoe.
    Dus straks neusspray halen.

gewoon gek idee dat de baby nu al met 4weekjes kan komen..
    Ik heb tijd tekort :D:D:D:roflmao::roflmao:

7. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw

Hier ook striae hoor maar zit op onderbuik..
    Helaas kan het erbij horen. Ik maak me er niet zo heel druk om.
    mijn benen zijn alleen verdwenen. Het zijn nu cellulitis olifantsbenen geworden...Daar zit ik meer mee haha
    hopelijk gaat dat weer beter na de bevalling..

was de vorige vk controle afwijkend qua groei dan?
    Ik mag de 15de weer.
    Ik ben ook benieuwd hoe het hier dan is qua groei

8. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hai hai

Hier gaat ook alles goed maar ben zo blij dat het wat koeler wordt.
    Heupen en bekken herken ik wel maar wisselt heel erg per dag. Ene dag nergens last van en de andere dag net wat verkeerd gelegen of zo dan is het feest.

Bij de vk was gisteren alles goed. Nog even echo en ctg gehad omdat ik eigenlijk niet wist of ik de kleine gevoeld had die dag. Beetje druk....
    Maar alles was perfect en weer even mogen bewonderen. Alles gemiddeld op de benen na en nu ongeveer 2300gr.
    Ze hebben wel al aangegeven dat ik toch wel echt weer rekening moet houden met richting 42 weken...
    Is echt fam ding bij ons helaas dus de kans is wel groot. We wachten het af!

Desse mooie kamer geworden! Aankleding van plankje komt wel. Straks keer wat boekjes of kraamcadeautjes etc.

Verder alles gelezen maar er blijft niks hangen. Iets met zwangerschaps dementie...echt vreselijk! Herkenbaar?

Elraange vindt dit leuk.
  9. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    @Elraange nou niks afwijkends aan de groei maar hij was heel de tijd een ‘klein mannetje’ en vorige controle was t plots een grote baby. Beetje apart.. dus ik ben benieuwd wat het gaat worden :oops: striae zit hier inderdaad ook onderaan de buik.. maarja inderdaad niks aan te doen, soms even balen en dan weer door :thumup:

@Hinti oeh 42 weken o_O pittig! Maar wel fijn dan je je er misschien een beetje op kan instellen op deze manier!

10. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    oh zo ja dan snap ik dat het spannend is die groeiecho

Hier sinds gister de beeb minder actief
    wel op te wekken maar stopt ook snel weer. Zal die ook last vd warmte hebben??
    Herkennen jullie Dit?
    Of zouden jullie toch even bellen?
    Ik hang een beetje Ruud en geen zorgen en ongerustheid in, het is dus wel op te wekken.
    Misschien vanwege het termijn dat het wat minder is.

dementie ja zeker herkenbaar haha
    vergeet mijn eigen verstand.
    Ik schrijf nu ongeloofelijk veel dingen op haha

11. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    42 weken pfff das lange zit dan haha
    Ik ben benieuwd, Wanneer dacht jij ook alweer dat je zou bevallen @Hinti ?

12. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik heb gisteren wel even teruggebeld en hebben ze ctg en echo gemaakt. Wisselt hier ook per dag hoe druk die is hoor. Ze zei idd wel dat met het termijn dat ze minder ruimte krijgen en dus minder harde bewegingen kunnen volgen.

42 weken... Tja.. Vorige keer appeltje eitje. Vond alleen iedereen heel irritant die maar bleven appen en binnenlopen of ik nog niet bevallen was. Ga deze keer ook echt antwoorden dat die in een doos onder het bed ligt. Kijken wat ik dan aan reacties krijg.
    Maar goed hij kan ook zomaar wel eerder komen natuurlijk! Hoop het wel want met een dreumes van dan bijna 17 maanden is het wel aanpoten.

Elraange vindt dit leuk.
  13. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Had me eerst ingesteld op 42 weken maar mijn gevoel zegt nu al maanden 38 weken. Dus gaan het zien haha

Elraange vindt dit leuk.
  14. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    oké das natuurlijk logisch minder ruimte minder bewegen
    thnx

haha ja die appjes en goed bedoelde vragen.
    Ik ben ook al bezig te verzinnen wat ik ga antwoorden gheghe

15. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Hi dames,

Hier ook alles goed. Ben echt wel aan aan het genieten van niet meer werken!
    Extra controle vanwege me eiwitten in urine was helemaal goed. Meisje ligt nog steeds met hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald.
    Ben ook erg benieuwd wanneer ze geboren word. @Hinti zelf hoop ik echt niet tot 42 weken te moeten lopen maar je je weet het nooit natuurlijk. En kan me voorstellen dat het pittig is met een 17 maanden oude dreumes. Die van mij is 21 maanden en is begonnen met de peuter puberteit. Alles is nee en hij klimt en springt overal op.
    @Elraange @Meliflua Hier op het moment nog geen nieuwe striae gespot maar ben af en toe wel bang voor. Zeker omdat mijn moeder het heel erg heeft op haar buik. Maar van mijn eerste zwangerschap heb ik het eigenlijk meer op mijn benen, heupen en borsten. Dus niet echt mijn buik. Maar we zullen zien je kan er toch niet veel aan doen. En me partner zegt ook wel vaak dat het dan me battle scars zijn waar ik trots op mag zijn.
    @Desse leuk kamertje is het geworden!

Ik ga ook even nog wat nieuwe muurstickers bij jullie spammen:thumup:
    En de binnenkant van mevrouw haar kleding kast:oops:
    Hebben jullie ook zoveel of ben ik koop ziek?:roflmao:
    En het dekentje voor onze dochter is klaar ik vind hem zo mooi geworden:rolleyes::)
    Bekijk bijlage 584379 Bekijk bijlage 584380 Bekijk bijlage 584381 Bekijk bijlage 584382

Elraange vindt dit leuk.
  16. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    oh wat een mooi kamertje. Waar heb je die vlinders weg zijn 3d toch?

kledingkast hier puilt ook uit haha
    prachtig kleedje

17. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja zitten 3d vlinders bij en gewone muurstickers. Had ze besteld bij wish. :thumup:

18. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    ahh daar had k ze ook al gezien hihi.
    Ze zijn prachtig.

19. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Haha ja die 42 weken. Kweet niet eigenlijk. Ergens stel ik me er maar op in. Ik ben zelf met 43 weken geboren dus ik zal zo wel gestraft worden :roflmao: het zijn wel 2 weken extra verlof die je bonus krijgt haha. En tot 42 weken is nog altijd normaal natuurlijk alleen iedereen doet altijd net of na 40 weken de wereld vergaat. Denk dat het erg aan je instelling ligt

Mooi kamertje! En wow die kledingkast. Ik dacht dat ik al best wel wat had. Denk stuk of 6 setjes maat 50 en 8 setjes maat 56 en dan nog wat boxpakjes. Heb ook wel wat 62 en 68 in de sale gekocht en in outlet.

Koop wel ff bij als de mini er is. Vind het zonde als die veel niet aan heeft straks.

Elraange en Bezige bij vinden dit leuk.
  20. Femmeke4

Femmeke4 Actief lid

18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Ik dacht dat ik veel had maar dat valt dan wel mee haha! Heb 2 setjes maat 50.. iets van 5 setjes 56. En nog 3 boxpakjes 56. Wel veel rompers.. ;) met allerlei type mouwtjes. Ook ik heb al wat 62 en 68 in de uitverkoop gevonden. Nu moet ik echt stoppen!

Als ze klein uitvalt haal ik nog wel maat 50 maar zelf heb ik nooit 50 aan gehad. Best lange familie. Al groeit ze nu nog "gemiddeld" die schattingen blijven schattingen.

Ik ga de zhs tas inpakken deze week. Iemand nog tips? Voor het kleintje heb ik alles wel mbv zo n lijstje online. Voor mezelf zit ik nog te denken wat fijn is om mee te hebben.

Ik denk dat we wel de knoop hebben doorgehakt betreffende de naam en echt ons gevoel volgen ongeacht of de naam wat lijkt op die van vrienden. Nu nog de knoop doorhakken voor de 2e naam en dan zijn we er helemaal uit.

Zelf hoop ik niet over de 40 weken te gaan. Ik ben namelijk wel bang voor een bevalling van een groot kind met mijn iele heupen en elke week extra is toch 100-200 gram erbij tzt. Maarja het gaat zoals het gaat. Dat wordt afwachten. Al lang blij dat alles tot zo ver voorspoedig gaat, dat is het belangrijkste.

Deel Deze Pagina